سوبارو

محبوبیت فوق‌العاده خودروهای چهارچرخ محرک سوبارو

عملکرد دست کم گرفته شده‌ی سوبارو در اروپا به معنی ایجاد مشکل برای این برند پر سابقه نیست زیرا این شرکت با خودروهای غیرمرسوم خود اوضاع نسبتاً خوبی داشته است.


سوباروی بریتانیا می‌گوید که این برند ژاپنی ۱۵ درصد بازار خودروهای چهارچرخ محرک را در اختیار دارد.


سوبارو از سال مالی آوریل ۲۰۱۵ تا آوریل ۲۰۱۶ توانسته حدود ۱ میلیون دستگاه خودروی چهارچرخ محرک بفروشد که ۲۴۵۳۸۲ دستگاه بیشتر از آئودی و محصولات کواتروی معروف این شرکت است.


سوبارو با این فروش حاشیه سود قابل‌توجهی به دست آورده و حتی قهرمانان پرآوازه در زمینه سود نظیر پورشه و جگوار لندروور را پست سر گذاشته است.


بزرگ‌ترین بازار خودروی سوبارو همچنان آمریکا بوده و ۹۹.۳ درصد محصولات فروخته شده این برند به سیستم چهارچرخ محرک Symmetrical مجهز بوده‌اند. سوبارو انتظار دارد خودروهای بیشتری را در سال جاری در آمریکا بفروشد.


در کل سوبارو بیش از هر بازار دیگری تکیه عمیقی به بازار آمریکا داشته و ۶۰ درصد از ۹۶۵۸۹۲ دستگاه خودروی چهارچرخ محرک فروخته شده در سال قبل به مشتریان آمریکایی تحویل داده شده‌اند. در مقام مقایسه باید گفت اروپا کمتر از ۵۰ هزار دستگاه از محصولات سوبارو را در سال جذب کرده که کمتر از فروش یک ماه این خودروساز در آمریکاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    وقتی تو خود ژاپن و در حضور ماشین هایی مث سیویک و آکورد و کمری CHR و قشقایی و … (هر کدومشون کلی افتخارکسب کردن و خودرو سال شدن) ماشینی مثل ایمپرزا خودروی سال میشه خودتون حساب کنین که چقدر سوبارو خوب کار کرده.
    سوبارو واقعا بی نظیره!!!!!

  2. Nissan...japan

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    مگه میشه عاشق سوبارو مخصوصا ایمپرزا نبود؟

    1. Mahdi US & JP CARS

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      نه نمیشه

  3. sina

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه سیستم 4 چرخ متحرک ایا مصرف سوخت رو افزایش محسوسی میده یا خیر؟
    و اینکه مثلا این سیستم همواره این لاین هست و در حال استفاده یا نه هر موقع بخوای میتونی فعالش کنی و استفاده کنی ازش ؟

    1. ROHAM

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بستگی به نوع سیستمش داره برخی ماشینها مثل سوزوکی گرند ویتارا همیشه سیستم فعاله به عبارتی همیشه نیرو به 4 چرخ منتقل میشه که البته اگه اشتباه نکنم نیروی محرک (پیش ران)47% به چرخهای جلو و 53% به چرخهای عقب منتقل میشه که البته این نسبت بسته به نظر کمپانی های مختلف متفاوته و وقتی ماشین رو تو حالت دنده کمک قرار میدیم نیرو به صورت 50-50 بین دو محور تقسیم میشه.
      اما حالت دیگه ای هم هست به اسم محور محرک خودکار (Automatic Wheel Drive ) یا به اختصار AWD که نیرو در حالت عادی به یکی از محورها منتقل میشه و در صورت نیاز به صورت خودکار نیرو به محور دوم هم منتقل میشه مثل کراس اوور های کیا و هیوندای

  4. حمید ع

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    همیشه فک میکردم کمری و آکوردبخاطر کیفیت ساخت و استهلاک پایین بهتری سدانهای میدسایز تو بازار زیر 30هزار دلاریه..ولی ی مدته سوبارو بدجور نطرمو چرخونده..تازه فهمیدم چرا با وجود این دوتا کسانی هستن که سوبارو و مزدا6 و تا دودی هم اکسیما(35000دلار) میگیرن!
    لذت رانندگی جواب سوالمه..ولی هنوز نفهمیدن چرا ی عده پول تویوتا و هوندا و سوبارو میدن و کیا و هیوندایی میگیرن!فک نکنم هیچ وقت هم دلیلشو درک کنم..
    دوستم الانترا نیمه فول داره..140تومن پولسس

    1. sina

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (2661 ديدگاه)

      کمری و آکورد میفروشن بخاطر اینکه جا افتادن تو این سگمنت تو همه دنیا. برندینگ خعلی مهمه خب. البت این برندینگ در سایه عملکرد فوق العاده شون بدست اومده خب.
      سوبارو و مزدا هم ماشین های بی نقصی هستن ولی خب یه امر بسیار مهم در خرید ماشین گستردگی خدمات پس از فروشه که این دوتا در مقایسه با هوندا و تویوتا خعلی خودرو ساز های کوچکی با حدمات محدود تر هستن.
      راجب لذت رانندگی هم به عقیده من هوندا هیچ چیزی کمتر از مزدا نداره چون هر دو رو تست کردم. تویوتا و سوبارو رو اطلاع ندارم.
      و در نعایت فروش خودروسازهای کره ای تو ایران به علت سرمایه گذاری فراوان کره ای ها برای بازار ایران هستش و اینو میشه از همکاری جدید هیوندای با کرمان خودرو و …هم درک کرد. پس وقتی سرمایه گذاری کردن و خدمات ارائه میدن و قیمتشون منطقی تره نسبت به رقبای ژاپنی فروششون دور از تصور نیست.

  5. mehran911

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2115 ديدگاه)

    آخر نفهمیدم این سوبارو چجوری خودروهای ۴ چرخ متحرکش رو انقدرخوب و ارزون میسازه
    جاش تو ایران خیلی خالیه

  6. حمید ع

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (241 ديدگاه)

    همیشه فک میکردم کمری و آکوردبخاطر کیفیت ساخت و استهلاک پایین بهتری سدانهای میدسایز تو بازار زیر 30هزار دلاریه..ولی ی مدته سوبارو بدجور نطرمو چرخونده..تازه فهمیدم چرا با وجود این دوتا کسانی هستن که سوبارو و مزدا6 و تا دودی هم اکسیما(35000دلار) میگیرن!
    لذت رانندگی جواب سوالمه..ولی هنوز نفهمیدم چرا ی عده پول تویوتا و هوندا و سوبارو میدن و کیا و هیوندایی میگیرن!فک نکنم هیچ وقت هم دلیلشو درک کنم..
    دوستم هیوندایی اکسنت نیمه فول داره..110تومن پول داده ترمزای عقبش کاسه ای هست.من سورن توربو دارم.شاید خنده داره باشه..ماشین من اگه بهتر نباشه کمتر نیست.

    1. Reventon

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (282 ديدگاه)

      داستان چیه؟یه جا میگی دوستم النترا داره یه جا میگی اکسنت!
      فک نکنم وجود خارجی داشته باشه اصن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا