سوبارو فارستر هیبریدی ملایم وظیفه سنگینی بر دوش خود دارد و آنهم مبارزه با شهرت منفی این شاسیبلند در مصرف سوخت نسبتاً زیاد است. این خودرو وارد بازار آفرودرهای میان سایز بسیار محبوبی میشود که شامل خودروهایی همچون تویوتا راو ۴، مزدا CX-5 و فولکسواگن تیگوان میباشد. برای اولین بار فرصت تست این خودرو به ما دست داده است.
برخلاف فارسترهای قبلی، این مدل جدید فاقد پیشرانه توربو بوده و از سیستم هیبریدی ملایم برای بهبود مصرف سوخت و آلایندگی خود استفاده کرده است. فارستر هماکنون با قوای محرکه e-Boxer سوبارو در دسترس است که ترکیبی از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی، مجموعه باتری لیتیوم-یونی جمعوجور و پیشرانه الکتریکی نصب شده در گیربکس میباشد. قدرت کل این مجموعه به ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۹۶ نیوتون متر میرسد.
استفاده از قوای محرکه هیبریدی نتایج متفاوتی را باعث شده است. درحالیکه آلایندگی ۱۵۴ گرمی در اکسید کربن در هر کیلومتر برای یک شاسیبلند با این ابعاد منطقی به نظر میرسد اما مصرف سوخت چنین وضعیتی ندارد. انتظار نداریم در دنیای واقعی مصرف سوخت زیر ۸ لیتر را برای این خودرو ببینیم. اگرچه سوبارو میگوید فارستر تا سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت توانایی حرکت خالص با پیشرانه الکتریکی را دارد اما به ندرت پیش میآید که خودرویی با چنین خودرویی در مسیرهای گوناگون تردد کند.
پیشرانه بنزینی و الکتریکی بهترین تیم را تشکیل داده اما سیستم e-Boxer سوبارو کمی کند حس میشود. به دلیل نبود توربو، شما باید پیشرانه را در زمان سبقت کاملاً تحتفشار بگذارید. همچنین میزان زیادی از صدای جاده در سرعتهای بالا به کابین راه مییابد.
اما جدای از مشکل مربوط به صدای جاده و لاستیک، کابین فارستر e-Boxer مکان خوبی است. شاسی خودرو به خوبی در مقابل دستاندازها عمل کرده و ناهمواریهای جاده جذب میشود. گیربکس CVT سوبارو نیز بهترین همکاری را با پیشرانه داشته و در زمان شتاب گیری سنگین آن را یاری میکند.
فارستر بیشتر مناسب رانندگی آفرود است. به لطف ارتفاع بیشتر از سطح زمین، وجود سیستم چهار چرخ محرک و تنظیمات متنوع عبور از مسیرهای گوناگون، این خودرو میتواند بهتر از رقبایی مثل سئات آتکا و پژو ۳۰۰۸ عمل کند.
این خودرو فضای کابین و بار خوبی هم دارد. در داخل خودرو فضای زیادی دیده میشود و فضای پا و سر برای تمامی سرنشینان کافی است. محفظه بار ۵۲۰ لیتری خودرو نیز با خواباندن صندلیهای عقب به ۱۷۷۹ لیتر میرسد که بهتر از مزدا و فولکسواگن است.
کابین فارستر همانند دیگر محصولات سوبارو اهمیت زیادی به تکنولوژی داده ولی تا حدی عجیب است چراکه فرمانی با دکمههای زیاد، پشت آمپرها و صفحهنمایش ۸ اینچی دیده میشود.
لیست بلندبالایی از تجهیزات ایمنی هم وجود دارد. سیستم EyeSight سوبارو که وضعیت راننده را بررسی میکند جزو برجستهترین ویژگیهای این خودرو است. این سیستم اعمال راننده را پایش میکند تا از توجه او به جاده مطمئن شود. این یک سیستم هوشمند بوده اما گاهی اوقات کم میآورد زیرا گاهی اوقات در تشخیص وضعیت راننده دچار مشکل شده و هشدار صوتی آزاد دهندهای پخش میکند.
سوبارو فارستر خودرویی نیست که آن را فکر و عقل خود انتخاب کنید زیرا رقبای زیادی وجود دارند که توانایی بیشتری داشته و مهمتر از آن مصرف سوخت بهتری دارند. البته اگر به دنبال یک شاسیبلند جادار و بی حاشیه هستید که در خارج از جاده نیز عملکرد خوبی داشته باشد شاید فارستر e-Boxer گزینه متقاعد کنندهای باشد.
مشخصات سوبارو فارستر ۲.0i e-Boxer XE Premium Lineartronic
- قیمت: 38995 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/۱۹۶ نیوتون متر
- گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۸ ثانیه
- حداکثر سرعت: 188 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
NAVID۰۰۹۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۸قیمتش درسته ؟؟؟
فکر نکنم اینقدر باشه ، خیلی گرونه ، با تمام شایستگیها با این ظاهر قدیمی به نظر میرسه .
نویدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۸از جلو شبیه لیفان ایکس شصته?
سوبارو چرا نمیخواد قبول کنه ماشیناش زشتن؟!
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۸دقیقا بی نهایت کپی از لیفان
NAVID۰۰۹۸
۱۳ بهمن ۱۳۹۸زشت که نه
قدیمی به نظر میرسه و محافظه کار
احمدرضا
۱۴ بهمن ۱۳۹۸اون زمان که لیفان تو کمر آقاش بود سوبارو ماشین میزد اون وقت بیاد از یه شرکت سه تا هزار چینی تقلید کنه
اومدین یه نظر بدین بگید آره منم میدونم
نویدی
۱۴ بهمن ۱۳۹۸اولا کسی حرف از تقلید نزد و منظورم این بود که این ماشین به اندازه همون لیفان x60 بد ریخته.
دوما هیچوقت نسبت به چیزی که نداری و تا آخر عمرت قرار نیست حتی لمسش کنی تعصب به خرج نده
سوما احتمالا زمانی که همین لیفان داشته ایکس شصت رو طراحی میکرده شما داشتی مشقاتو مینوشتی.
چهارم،ماشینای چینی واسه اروپاییا و آمریکاییا سه تاش هزاره،توی این مملکت سه تاش یه میلیارده.
بچسب به همین چینیا.
حسین
۱۵ بهمن ۱۳۹۸تا جایی که یادم میاد ده سالی میشه سوبارو فارستر با همین طرراحی تولید میشه. ۲۰۱۴ بود یه فیس لیفت کوچیک کردن. اگه کسی اسکی رفته لیفانه. این لیفانه طراحیشو از سوبارو کش رفته.
اون چراغ عقب هم از قبل رو مدلای اوت بک سوبارو بوده. پس الکی نیایین شایعه ببافین. همین مونده ژاپنی اونم سوبارو بیاد از لیفان اسکی بره. سوبارو تو ژاپن