با اتکا به مدلهایی مانند اوتبک و فارستر، سوبارو اخیراً در بازار امریکا حتی از برند فولکسواگن نیز پیشی گرفته است. اکنون نیز این خودروساز ژاپنی امیدوار است تا با مدل لگاسی جدید خود، بالاخره جایگاهی در بین سدانهای خانوادگی پیدا کند. سوبارو در آخرین مدل لگاسی در کنار استفاده از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، سطح راحتی را ارتقا داده و بهینهسازیهای زیادی انجام داده است.
تنها خودروهای سدان متوسط دیگری که استفاده از دیفرانسیل تمامچرخ متحرک را ارائه میدهند، فورد فیوژن و کرایسلر ۲۰۰ هستند که آن هم به صورت اختصاصی برای تریمهای سطح بالاست. برای اینکه تصور بهتری از شرایط ایجاد شود، قیمتهای ۳۳۴۲۵ دلاری مدل فورد و ۲۹۶۹۰ دلاری کرایسلر را درنظر بگیرید. در همین حال، اگر تعداد چرخهای متحرک در خودروی سدان خانوادگی محصول صنایع سنگین فوجی ۴ عدد باشد، قیمت از ۲۲ هزار ۴۹۰ دلار آغاز میشود. برای بررسی سوبارو لگاسی ۲۰۱۵ از تریم متوسط «پرمیوم» استفاده شده است. امکاناتی چون پوشش چرمی فرمان، چرخهای آلومینیومی ۱۷ اینچی، صندلی هوشمند راننده و یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی در این مدل ارائه شدهاند. همچنین خودروی تست از یک پکیچ آپشن شامل سقف آفتابگیر، سیستم راهبری، ابزارهای مختلف دستیار راننده و تکنولوژی جلوگیری از برخورد سوبارو با عنوان «آیسایت» استفاده کرده است. قیمت مدل تست شده در مجموع به رقم ۲۷۴۸۰ دلار رسیده است. موتور پایه ۲/۵ لیتری چهار سیلندر تخت برای پیشرانه لگاسی تدارک دیده شده است. البته اگر سیستم گیربکس با انتقال متغیر پیوسته (CVT) به کار نمیرفت، شاید شرایط بهتری داشت. این پیشرانه در حالت گیربکس دستی کیفت مناسبتری نشان میدهد؛ ولی در هنگام استفاده از CVT نمیتواند چندان راضیکننده باشد. در این کلاس خودرویی، میتوانید خودروهایی را پیدا کنید که پدال کلاچ داشته باشند و یا خودروهایی که دیفرانسیل تمامچرخ متحرک داشته باشند؛ ولی در همین حال نمیتوانید خودرویی پیدا کنید که هر دو را همزمان داشته باشند! در لگاسی کنونی میتوان دندهها را در حالت دستی شیفت داد و در همین حال، احتمال میرود که مدل لگاسی ۲.5i اسپورت چنین شرایطی داشته باشد.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
- قیمت مدل تست: ۲۷۴۸۰ دلار (قیمت پایه: ۲۲۴۹۰ دلار)
- نوع موتور: DOHC 16-valve flat-4، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۲۴۹۸ سیسی.
- قدرت: ۱۷۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۲۳۵/۹ نیوتنمتر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: CVT با حالت شیفت دستی
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷۵ متر.
- طول ماشین: ۴/۷۹ متر.
- عرض: ۱/۸۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۵ متر.
- وزن کلی: ۱۵۷۸ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۴ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۹/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۶/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۳۶/۸ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۲/۷۳ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۹ لیتر در شهر و ۶/۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۸/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
vahid jinpachi
۱۸ مرداد ۱۳۹۳واقعا اگه نسبت به قیمتش حساب کنیم واقعا محشره ….
ferrari
۱۸ مرداد ۱۳۹۳وحید جان شما کار خاصی ندارید که انجام بدی, آخه تو همه مطالب شما اولین کسی هستید که کامنت می زاره؟
و یه سوال دیگه از شاهین و کسانی که تو پدال مطلب می زارن دارم شما به کدوم کلاس زبان می رید که می تونید اینقدر راحت مطالب رو ترجمه کنید؟
شاهین
۱۹ مرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
ferrari جان جالبه بدونی که من اصلا کلاس زبان نمیرم! عوضش از اول ابتدایی زبان میخوندم تو مدرسه.اینم بگم بیشتر یادگیری زبان تجربی هستش و کلاس های زبان اکثرا قواعد رو یاد میدن که خیلی کاربردی نیست.
توصیه ی من اینه که فیلم زبان اصلی ببینید.خیلی کمک میکنه.
ارادتمندم
vahid jinpachi
۱۹ مرداد ۱۳۹۳اقای فراری می خوای بدونی …باشه…
بنده هیچ کاری توو خونه ندارم ….بی کارم …
فقط همیشه توو پدال هستم ..اونم چون حوصله ام سر نره…گلم
Carbonado Aventador
۱۹ مرداد ۱۳۹۳من از بس آهنگ خارجی گوش دادم یاد گرفتم!!!!!!
Carbonado Aventador
۱۹ مرداد ۱۳۹۳زبان انگلیسی اش مهم نیست!
اونو گوگل برات انجام میده!
مهم اینه که نگارش فرسی بلد باشی که بتونی جمله هایی که به فارسی ترجمه شده رو نگارشش رو درست کنی!!!!!!!!
شاهین
۱۹ مرداد ۱۳۹۳گوگل؟! از رو گوگل بخوای بنویسی هیجی نمیشه ازش فهمید.
واسه خیلی از کلمه ها معنی نداره گوگل! باید دایره لغاتتو گسترش بدی.کتاب 504 رو بخون.کتاب خوبیه.واسه تافل هم به درد میخوره.
Carbonado Aventador
۲۰ مرداد ۱۳۹۳یکی از راه ها اونه!!!!
درسته منم بعضی وقتا مجبورم از دیشکنری استفاده کنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سعید صالحی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳محشره ولی ب من چ؟تو ایران ک نمیاد.ب امید اومدن پاسات و فیوژن…
سعید صالحی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳فقط پاسات
همین و بس
میثم "سوبارو"
۱۸ مرداد ۱۳۹۳عاشق سوبارو بودم، هستم و خواهم بود. نه اینکه با خوندن این مقاله عاشقش شده باشم. تو مقاله (سریال برترینها) تو چند پست قبل هم انتخابم رو نوشتم که سوبارو بود. همچنین تو سایر مقالات قبل. واقعا ماشینه. یه بار تو تبریز تو برف گیر کردم. دو تا ماشین بودیم تویوتا کرولا 2006 و 206 . حتی پاترول هم بسختی راه میرفت. اما یه سر برین یوتیوب کلیپهای تست سوبارو تو برف رو ببینین. هامر . تریلی 18چرخ رو تو برف بکسل کرد بدون هیچ مشکلی. به احترام عشقم اسممو گذاشتم” میثم سوبارو”
mory
۱۹ مرداد ۱۳۹۳خدا از کسانی که مانع ورود این ماشین به ایران با قیمت واقعی میشن نگذره
حرف نداره ماشین همه چی تمومیه
MoahmmadTSR
۱۸ مرداد ۱۳۹۳مـــــــــــــنه میخوام!
سعید صالحی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳جون مادرتون بگین چرا فورد فیستا وارد ایران نمیشه؟
MoahmmadTSR
۱۸ مرداد ۱۳۹۳چرا اینا تو ایران نمیاد؟
تا کی بدبختی تا کی پراید تا کی تاکی خــــــــــــــــدا…..
سام
۱۸ مرداد ۱۳۹۳صبح بخیر!!!
بیش از 6 ماه هست که اوومده!!
192تومن هم هست
vahid jinpachi
۱۸ مرداد ۱۳۹۳البته فک کنم مدل 2011 توو ایران اومده نه 2015…
به وقتش وارد ایران هم می شه…
sorena scirocco
۱۸ مرداد ۱۳۹۳تا اونجایی که بنده اطلاع دارم 2009 اومده که فک کنم 6 ماه پیش همشون ترخیص شدن قیمت هم100-120 بود
MoahmmadTSR
۱۸ مرداد ۱۳۹۳من روزی 10 بار میام اینجا چیزی درمورد واردات این ننوشته بودن….
sorena scirocco
۱۸ مرداد ۱۳۹۳لگاسی 2015 6 ماهه تو ایران اومده؟به قول زیگما”عجبا”
MoahmmadTSR
۱۸ مرداد ۱۳۹۳خوب حالا.
MoahmmadTSR
۱۸ مرداد ۱۳۹۳خدایی؟؟
منظورم ماشین های دیگه بود…..!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
sorena scirocco
۱۸ مرداد ۱۳۹۳خب شما که درست گفتی محمد جان 2009 کجا 2015 کجا…6سال با هم فرق دارن بعدش هم بیاد یا نیاد برای ما که فرقی نداره
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳باتشکر از آقای مسعود حسینی!
لگاسی رو دوست داشتم-دارم-خواهم داشت!!!!!!!
سام
۱۸ مرداد ۱۳۹۳با سلام مجدد
سوبارو لگاسی در حال پوست اندازیه و انصافا مدل جدیدش زیباست.همینطور پیش بره کم کم یه رقیب قدر واسه تویوتا کمری و هوندا آکورد می شه.
صادق
۱۸ مرداد ۱۳۹۳نسبت به قیمت >>واقعیش<< ماشین خیلی خوبیه
وزن نسبتا خوبی داره
قدرت و گشتاورش هم براش مناسب و کافیه
طراحی زیبایی هم داره
ولی یه مشکل کوچیکی که داره اینه که گشتاورش توی دورِ نسبتا بالایی به دست میاد، اگه پایین تر بود، هم شتاب بهتر و هم مصرف نسبتا کمتری داشت
در کل میتونم بگم ماشین خیلی خوبیه
پیترپن
۱۸ مرداد ۱۳۹۳صادق جان خوبی
به نظرت با یکم خرج بیشتر cla 250 گزینه بهتری نیست
صادق
۱۹ مرداد ۱۳۹۳خب داداش، اگه من بخوام بخرم، مسلما CLA رو انتخاب میکنم
در درجه ی اول نسبت به امکاناتشون، اختلاف قیمت زیادی ندارن، حدود 2-3 هزار دلار
حدود 100 تا گشتاور cla بیشتره
30 اسب هم بیشتر داره
گشتاورش توی دور 1250 به دست میاد، یعنی ماشین توی سلو قدرت داره!!
مصرف خیلی خیلی بهتری نسبت به این داره
کیفیت هم که به احتمال زیاد، بنز بهتره
البته با در نظر گرفتن همه ی اینا، از این هم نباید گذشت، که CLA یه کوپه ی 4 دره
ولی لگاسی یه سدان خانوادگیه!
حمیدرضا بهرامی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ماشین زیبایی هستش/
دقت کردین کشور ژاپن غول برند تو دنیا هستش
خیلی به برند اهمیت میدن ، پلتفرم های مشترک با طراحی و سیستم محرکه اختصاصی ، همه نوع سلیقه رو جذب خودش میکنه ، برعکسش تو ایران اصلاٌ نمیدونیم برند چی هستش
reza
۱۸ مرداد ۱۳۹۳کپی از فورد
Ahmad..F12
۱۹ مرداد ۱۳۹۳بهترین سدان متوسط تو رنج خودشه
من که دوسش دارم
saji
۱۸ مرداد ۱۳۹۳طراحی داخلش خیلی سادس ولی درکل مثل همه سوبارو ها عالیه
علی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳واقعا دوست داشتنیه. آفرین سوبارو امیدوارم بیاد ایران با قیمت زیر ۶۰ میلیون فروش بره که همه بتونن بخرن.
Ehsan
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ایران بیاد قیمتش حدود 100 تا 140 میتونه باشه
توفیقی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳این که همون جنسیس سدانه.
آه
چرا خودروسازان انقدر تنبل شدن؟؟؟!!!
این نشون میده که دیگه چیزی واسه طراحی نمونده تو ماشین چهارچرخ
باید به فکر ماشین پرنده باشن.
همه خودروسازان جهانی به درجه نسبی از کمال رسیدن و حالا دارن کپی میکنن.
sorena scirocco
۱۹ مرداد ۱۳۹۳از بحث های فلسفی خوشم نمیاد ولی اینو بگم که خودرو آمیخته هنر و تکنولوژیه و این دو نه انتها ونه کمال مطلق،سوبارو الآن 6-7 ساله همین شکلی اینقد بدبخت نشده که از هیوندای کپی کنه
Ehsan
۱۸ مرداد ۱۳۹۳فکر کنم سوبارو رو باید به عنوان خودرویی چهار چرخ متحرک شناخت
مجتبی (ساروی)
۱۸ مرداد ۱۳۹۳سوبارو کارخونه ای که با قیمت مناسب ماشینای کاربردی ارایه می دهد خدا امواتش رو هیمن العان باچند تا انگور بهشتی و حوری تغذیه نماید
جواد عبدل
۱۸ مرداد ۱۳۹۳http://www.safekhodro.ir/index.php/price-list
ASTON MARTin
۱۸ مرداد ۱۳۹۳مثل همیشه افتضاح و ضعیف ! موتورشو میگم! 0 تا صد هشت ثانیه اون وقت 0 تا 194 48 ؟؟؟
قبل این که حتی پیج رو باز کنم حس میکردم یه جای این موتور میلنگه!
عملکرد ترمز هم که از پرایدم افتضاح تره! فقط یه آدم نا آگاه پول به این ماشین میده! وگرنه زیر 20 تا می ارزه
datsun
۱۹ مرداد ۱۳۹۳Astonجان یه طوری از شتاب صحبت میکنی انگار این ماشینه اسپرته برا یه سدان خانوادگی شتاب مهم نیست مصرفش که خوبه امکانات و قیمتش هم عالی
ASTON MARTin
۱۹ مرداد ۱۳۹۳من حتی با شتاب اولیش هم مشکلی ندارم!مشکل من بعد از 100 تا شروع میشه که واقعا ضعیفه به نظرم! حتی برای سدان های نامدار امروزی هم این میزان شتاب ضعیف محسوم میشه به نظرم!
Alpha
۱۹ مرداد ۱۳۹۳ماشین خوبیه واسه خانواده ! امیدوارم تو ایران ببینیمش
Ahmad..F12
۱۹ مرداد ۱۳۹۳انیس جان ممنونم
reza
۱۹ مرداد ۱۳۹۳22 هزارتا با دلار آزاد 3 هزار تومنی حساب کنیم (به خودرو سازها دلار مبادله ای میدن) میشه 66 میلیون هزینه انتقال و سود وارد کننده هم بزاریم روش فوقش میگیم 80 تا 85 میلیون! (اگه هزینه گمرکی رو حذف بشه)
اونوقت مدل 2009 شو بالای 150 دارن میفروشن تو ایران!!!!
البته وضع همه ماشین های خارجی همینه! تا ملت فقط بتونن لگن های ایران خودرو و سایپا رو سوار شن.
ادریس( ♪♫Edi سابق)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳چقده خوبه .
از نظر اقتصادیش هم ببینیم عالیه این سوبارو .
توفیقی
۱۹ مرداد ۱۳۹۳جنسیس ژاپنی
فرشاد
۱۹ مرداد ۱۳۹۳حال می کنم با این عکسها که حال ژاپنی بازها رو می گیره ..اون از آکورد که پشتش کپی نسل قبل جنسیس بود . این از لگاسی که جلوش سوناتا 2015 و عقبش کادنزا 2013 شده خخخخخخخخخ
datsun
۱۹ مرداد ۱۳۹۳جک میگی ماشین های کره در حدی نیست که ژاپن بخواد از روشون کپی کنه
فرشاد
۲۱ مرداد ۱۳۹۳فعلا که کپی کرده در حد بوندس لیگا
خخخخخخخخخخخ
فرهاد
۲۰ مرداد ۱۳۹۳این قبل از سونوتا رونمایی شده بود
علیرضا
۱۹ مرداد ۱۳۹۳همیشه از برند سوبارو خوشم میومده. ماشیناش یه جورایی باکلاسن. ضمنا طراحیاشم جدا رو اصوله. این مدل نسبت به قیمتش محشره
Desmond
۱۹ مرداد ۱۳۹۳سوبارو خودروسازیه که تو ۴۰ سال گذشته با تکنولوژی بروز و منحصر بفرد خودش احترام زیادی رو بدست آورده و به دور از انصافه که بخوایم با تازه واردهایی مثل هیوندایی مقایسش کنیم..
Desmond
۱۹ مرداد ۱۳۹۳حدودا ۲۰ سال پیش یه سوباره موتور خورجینی ۱۶۰۰ سی سی دو دیفرانسیل داشتیم که واقعآ فوقالعاده بود..یادمه هیچکدوم از تویوتاها و مزداهای اون موقع به گرد پاشم نمیرسید..ولی واقعا تو شیراز مشکل قطعه داشت واسه همینم مجبور شدیم بفروشیمش
احسان(احسان سابق)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳کلا سوبارو به اقتصادی بودن و پربازده بودن معروفه.به طور خوبی ساده و جذابه این لگاسی
yasin
۱۹ مرداد ۱۳۹۳عالی عالی !!! خیلی ازش خوشم میاد!!
YaShaR
۱۹ مرداد ۱۳۹۳بنظر من سوبارو جزو معدود شرکتهایی بی سروصداست که سرش تو لاک خودشه و فقط داره ماشین با کیفیت میسازه
ali
۱۹ مرداد ۱۳۹۳یه کم شبیه کادنزاست البته از لحاظ کیفیت تفاوتشون زمین تا اسمونه .
vahid
۲۰ مرداد ۱۳۹۳چقدر از نظر پلت فرم ظاهری شبیه سونتای 2015 میمونه…!
mohamadreza
۲۰ مرداد ۱۳۹۳دوستان اولن سوباروتوایران چندوقته نمایندگی زده.دوم اینکه این ماشین توایران مدل2010و2014موجودونمایندگی مدل2014رودرحال حاضرمیفروشه واحتمالاتاچندوقت دیگه این مدل هم واردمیشه