بخش STI سوبارو در حال برپایی جشن تولد سی سالگی خود است و چه چیزی بهتر از تولید سریعترین، سبکترین و خوشدستترین نسخه WRX STI RA-R میتواند شادی این جشن را دو چندان نماید. RA-R مخفف Record Attepmt-Racingاست که نشانگر تلاش اس تی آی در مسابقات قهرمانی رالی جهان، سری مسابقات سوپرGT ژاپن و نوربرگرینگ است.
مزایا: پیشرانه پرتوان و پرکششتر، بهترین محصول اس تی آی
معایب: سواری سفت، موقعیت نادرست پدال ترمز، تنها مخصوص بازار ژاپن است
مهندسان STI در حدود ۱۰ کیلوگرم از وزن نسخه استاندارد WRX STI را کاهش داده و وزن کلی آن را به رقم ۱۴۸۰ کیلوگرم رساندهاند؛ به طور همزمان ساختار بدنه و شاسی را تقویت نموده و از ترمزهای بزرگتر بهره جستهاند. در ضمن شاخصههای آیرودینامیکی را نیز بهبود بخشیدهاند.
در زیر کاپوت RA-R از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده شده که ۳۲۴ اسب بخار قدرت را در ۷۲۰۰rpm تولید مینماید. حداکثر گشتاور حاصل از این موتور نیز در بازه ۳۲۰۰ تا ۴۸۰۰rpm معادل ۴۳۲ نیوتن متر است. این پیشرانه به احتمال زیاد آخرین نسل از سری پیشرانههای قدیمی EJ20 باشد که توسط STI تیونینگ میشود.
همچنین به دلیل بازنگریهای صورت گرفته بر روی برنامهریزی الکترونیکی پیشرانه، توربوشارژ و سامانه ورود هوا و خروج دود، پاسخگویی پیشرانه نسبت به فشردن پدال گاز بسیار مهیجتر و چابکتر شده است. همچنین گشتاور پیشرانه این خودرو که در دورهای نسبتا پایین در دسترس قرار دارد، موجب میشود تا خودرو در تمام محدوده توان خود سریعتر و پرتوانتر به نظر برسد.
ایجاد تغییرات در سامانه اگزوز هم موجب شده تا طبق ادعای شرکت سازنده، جریان گاز خروجی در حدود ۶۰ درصد ارتقا یافته و طنین بهتری از خروجی اگزوز ساطع شود. نکته منفی که در اینجا وجود دارد، جایگیری بالاتر پدال ترمز نسبت به پدال گاز است که در پیچها و هنگام مانورها کمی کار را برای راننده مشکل میسازد.
سیستم تعلیق نسبت به نسخه استاندارد سفتتر شده که همین امر سواری زمختتری را برای RA-R به وجود آورده است. ترکیب کالیپرهای ترمز شش پیستون در جلو با تایرهای میشلن، قدرت و حس خوبی را در حین ترمز گرفتن پدید آوردهاند. STI نسبت فرمان را به ۱:۱۱ رسانده که عملکرد آن را بسیار عالی و دقیق نموده و از سفتی مناسبی نیز برخوردار است.
امیر
۶ مهر ۱۳۹۷چندین ساله عاشقشم
خیلی خوبه این ماشین
مزدا
۶ مهر ۱۳۹۷یادش بخیر تو فیلم های ماشین بازهای ژاپنی و امریکایی چه طوفانی میکرده ما هم چهار چشمی نگاه میکردیم
آرین
۶ مهر ۱۳۹۷واهاهاهای
فشارم افتاد
Mohammadreza
۶ مهر ۱۳۹۷که چی؟
ماهم خودروسازامون خودرویی های میسازن که درعرض چند صدم ثانیه همه تعدادی که قراره تولید بشه فروش میره
حسین
۷ مهر ۱۳۹۷در عرض چند ثانیه فروش 2 سالشون خریده میشه!
Wrx
۶ مهر ۱۳۹۷عشق همیشگی من?
الکی
۷ مهر ۱۳۹۷این مدل و gtrگلف و ولوو c30 و هوندا سیویک بنا به گفته های ریسرهای خیابونی بهترین مدلایی هستن که تا الان تولید شدن
ریسر خیابونی حرفه ایی ترین راننده و نخبه ترین تیونینگ کارا رو میخوادش
هرکی که از پیست خسته میشه میره ریسر خیابونی. هیچوقتم ازش خسته نمیشه
خود من قیافه ولوو c30 مخصوصا با موتور ۲.۵ لیتریشو دوست دارم یه ریسرباز معروف روسی با همین مدل با همین انجین پز همه رو خوابوند
تنها کاری که کرده بودش تیونینگ موتور و دستگاری ecu و سوپرچارج یا توربو بودش. اسپویلرم داشتش که گفته بود اورجیناله. تو فیلم میگفتش اینقدر به ولوو اطمینان داره که لوله های الومینیومی تو بدنه و داخل ماشین کار نگذاشته. خداییش هنوز که هنوزه و چند سالی میگذره مدل دیگه ایی نتونسته چشممو بگیره