سوبارو

خرید 0.3 درصد از سهام تویوتا توسط سوبارو

سوبارو و تویوتا چندین سال است که همکاری موفقیت‌آمیزی دارند. اکثر تحلیلگران به تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ به عنوان موفق‌ترین ثمره این همکاری اشاره دارند اما با الکتریکی سازی سریع صنعت خودرو، این همکاری اولویت‌های جدیدتری خواهد داشت. در سال ۲۰۱۹ بود که هر دو شرکت ژاپنی اعلام کردند با همکاری یکدیگر پلتفرم جدیدی را برای خودروهای الکتریکی توسعه خواهند داد.

سوبارو گفته برای توسعه هرچه بیشتر تکنولوژی‌های جدید اقدام به خرید بخشی از سهام تویوتا به ارزش ۷۰ میلیارد ین یا حدود ۶۷۵ میلیون دلار کرده است. سال پیش بود که تویوتا تیزری از شاسی‌بلند میان سایز و الکتریکی خود را که بر پایه پلتفرم e-TNGA بنا خواهد شد منتشر کرد. این پلتفرم با همکاری سوبارو توسعه یافته است.

اندکی پس از آن بود که سوبارو نیز جزئیات کراس اوور تمام الکتریکی خود را اعلام کرد. این خودرو در اروپا عرضه خواهد شد اما تاریخ دقیق آن هنوز مشخص نیست. این قدبلند پاک اولین خودروی الکتریکی سوبارو محسوب می‌شود.

با تجربه بالای تویوتا در زمینه قوای محرکه الکتریکی شده و شهرت سوبارو برای تولید سیستم‌های چهار چرخ، این دو خودرو یکی از تواناترین و خشن‌ترین کراس اوورهای بازار خواهند بود.

سوبارو ۰.۳ درصد از سهام تویوتا را خریداری کرده و قطعاً در آینده شاهد همکاری بیشتر این دو برند برای توسعه تکنولوژی‌های الکتریکی و خودران خواهیم بود. سوبارو گفته که به تلاش‌های خود برای پیشرفت هرچه بیشتر و تقویت بلندمدت رابطه با تویوتا ادامه خواهد داد.

گفته شده خریداری سهام تویوتا توسط سوبارو تغییری در عملکرد مالی این شرکت ایجاد نخواهد کرد.

اگرچه ما به شدت منتظر کراس اوور الکتریکی این دو شرکت هستیم اما می‌خواهیم نسل جدید تویوتا ۸۶ را نیز ببینیم، خودرویی که کاملاً مشابه نسل جدید سوبارو BRZ 2022 خواهد بود. محصول جدید سوبارو دارای پیشرانه بوکسوری ۲۲۸ اسبی بوده و نسبت به نسل قبل افزایش قدرت داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (449 ديدگاه)

    کم کم داره خودروسازی ها باهم دیگه ادغام میشن،در آینده همه خودروها شبیه هم خواهند بود،فقط ظاهرشون با هم دیگه فرق میکنه مگرنه باطنشون یکی خواهدبود.درسته هزینه ها رو خیلی میاره پائین ولی تقریباً همه یکی خواهند بود.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. امیرحسین

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (449 ديدگاه)

      نمونشم همین ۸۶ و BRZ.اصلاً از سوبارو خوشم نمیاد ولی مهم اینکه ژاپنی کیفیت و عمرشن بالاست به تمام کره ای ها می ارزن،البته کره هم خیلی به ژاپنی ها نزدیک شده ولی هنوز بهشون نرسیده هنوز مونده که به مهندسی و کیفیت ژاپن برسه،میدونم کلی دیسلایک میخورم بخصوص از کره ای بازا ولی حقیقته چیزی که هست،یه بار بیان واقعی ببینیم

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. S

        ۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (346 ديدگاه)

        فکر کنم ناظر سایت خودش ژاپنی بازه چون برعلیه ژاپنی هارو تایید نمیکنه
        ولی بر علیه کره رو مثل ماست تایید میکنه
        هرچند میدونم این کامنت هم احتمال ۸۰‌درصد تایید نمیکنی?

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. Hadi

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2191 ديدگاه)

          تویوتا آینده خیلی روشنی خواهد داشت…
          حتی روشن تر از زمان حال…
          با قدرت به الکتریکیا وارد میشه…

    2. ツSAMURAIツ

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1145 ديدگاه)

      تویوتا ۳۰ درصد از سهام سوبارو رو داره پس همکاری کردنشون تعجبی نداره
      هر وقت دیدی تویوتا با هوندا با نیسان همکاری کرد باید تعجب کنی

      1. ??Amin_sto??

        ۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (292 ديدگاه)

        16 درصد صنایع سنگین فوجی متعلق به تویوتا ست (سوبارو شرکت زیر مجموعه صنایع سنگین فوجی هست) در واقع سوبارو وظیفه تولید خودرو های سواری صنایع سنگین فوجی رو بر عهده داره

        1. امیرحسین

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (449 ديدگاه)

          اصلاًازسوبارو خوشم نمیاد،بعد دانگ فنگ رفته از رو سوبارو کپی کرده?

          موافقم 1
          مخالفم 4
        2. ツSAMURAIツ

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1145 ديدگاه)

          بله شما درست میگید
          ممنون ??????

      2. امیرحسین

        ۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (449 ديدگاه)

        دوست عزیز تعجب نکرم،رابطه تویوتا با سوبارو مثل تویوتا با سوزوکی هست هردو برای تحکیم همکاری سهام همدیگه رو میخرند بعدشم چرا باید ازهمکاری تویوتابااوندا و نیسان تعجب کنم؟خب همکاری هست دیگه!مثل همکاریش بابی ام و یا همکاری بنز با استون یا آئودی یا بی ام و یا همکاری بی ام و با آئودی.چرا آخه بد متوجه میشین؟!

        1. ツSAMURAIツ

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1145 ديدگاه)

          دو تا شرکت مثل هوندا و تویوتا با هم همکاری نمیکنن چون رقیب هم دیگه هستن
          هوندا آکورد ، تویوتا کمری
          هوندا CR-V ، تویوتا راو فور
          هوندا سیویک ، تویوتا کرولا
          و…
          اما سوبارو یه شرکت کوچیکه که تویوتا هم کمکش می کنه

    3. challenger

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      ایلان به این صنعت گند زد خیلی خیلی ناجور هم گند زد خیلی ناجور

      1. امیرحسین

        ۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (449 ديدگاه)

        دوست سامورایی عزیز همه شرکتا واسه هم یه رقیبی دارن الان این جوری که شما میگین پس BRZ رقیب ۸۶ نیست یا Z4 رقیب سوبارو نیست پس چرا رفتن با هم دیگه همکاری میکنن!!!!!یا پس چرا بنز و آئودی و استون و بی ام و چرا باهم همکاری میکنن اگه این جوری که شما میگین باشه پس a8 ،سری ۷وs کلاس رقیب هم نیستن یا خیلی از ماشین هاشون پس این شرکتا هیچ رقیبی واسه هم ندارین!!!!!!!

    4. شمس

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10 ديدگاه)

      دقیقا و اینکه شما در اینده با ۶۰ هزار دلار میتونی ماشین شخصی سازی شده خودتو داشته باشی.
      یه زمانی با ۱۰۰ هزار دلار تف کف دست ادم نمینداختن. الان با ۱۰۰ هزار دلار میتونی ماشینای رده بالا بخری. در اینده با ۱۰۰ هزار دلار میتونی ماشینایی مثل پورش ۹۱۹ بخری. و الان شرکتایی هستن پرینت ۳بعدی فلز و الومینیوم دارن. با پرینتر شاسی مخصوصتو تولید میکنن. برا همین در اینده پیش بینی میشه که خودروهای رده بالا مثلا ۱۰۰ هزار دلاری حتی شاسیشون شخصی سازی شده باشه. همین الان شرکتایی هستن با پرینتر ۳بعدی برا محصولات قدیمی قطعه میسازن با قیمت سابق. پورشه مثلا مقاله شو خوندم یه شرکتی رو باهاش قرارداد بسته و نقشه های قطعات محصولات قدیمیشو میده این شرکت برا مشتریا قطعه رو پرینت کنن. چه قطعه فلزی باشه چه الومینیومی چه پلاستیکی. قیمتشونم در حد معموله. ۱۰ سال پیشا اصلا غیر ممکن بود. یا اگه اینکار رو میکردن قیمتش اندازه خود ماشین میشد. اما الان پرینت میکنن قیمتش اندازه قیمت بازاره.

      1. امیرحسین

        ۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (449 ديدگاه)

        بغیرازمعایب پلتفرم مشترک،یکی از خوبیاش همین کاهش قیمت تمام شده است

  2. ツSAMURAIツ

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    کاش تویوتا به میتسوبیشی هم کمک می کرد تا دوباره بتونه به دوران اوج خودش برگرده …

  3. آرین

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (442 ديدگاه)

    اگر قرار باشه کامل از موتور الکتریکی در آینده استفاده کنن دیگه سیستم چهارچرخ سوبارو معنی نخواهد داشت
    ولی واقعا حیف اون موتور بنزینی و دنده دستیه که از بین بره
    هیچ ماشینبازی نیست از سوبارو بدش بیاد
    پورشه ژاپنی

  4. مسعود بهروان

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    هیچ میدونستید سهامدار بزرگ شرکت سوبارو آقای سوباسا عوذاراست :))

    1. Benz

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      سهامدار تویوتا هم کاکرو یوگاس

    2. یاور

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (13 ديدگاه)

      طراح خودروی تارا از ایران خودرو هم تارو میساکی عه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. یوسف

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    سوبارو از خودروسازهای محبوب منه، کاراکتر خیلی خاص و ویژه ای داره که یه بخشش به خاطر اینکه به همراه پورشه تنها خودروسازیه که از پیشرانه های بوکسوری استفاده میکنه. البته پورشه روی همه مدل هاش از پیشرانه بوکسوری استفاده نمیکنه در حالیکه روی همه مدل های سوبارو از این نوع پیشرانه ها استفاده میشه. این ویژگی در کنار کیفیت و قابلیت اعتماد بالای سوبارو ازش یه خودوساز شایسته احترام میسازه ولی یه سوبارو الکتریکی دیگه یه سوبارو واقعی نیست چون بخش اصلی شخصیتش یعنی پیشرانه بوکسوری رو از دست داده.

    1. دانیال

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (599 ديدگاه)

      و
      سیستم چهارچرخ متحرک فوق العاده ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا