طرفداران خودروهای اسپرت همیشه از تویوتا و سوبارو درخواست نصب پیشرانه توربو روی نسل قبلی و جدید ۸۶ و BRZ را داشتهاند اما همانگونه که در مطلب رونمایی BRZ 2022 خواندید این خودرو از پیشرانهای تنفس طبیعی استفاده کرده است. نسل پیشین این خودرو نیز دارای نیروگاه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۰۵ اسبی بوده و از نظر قدرت و گشتاور خیلی درخشان عمل نکرده بود.
نسل جدید BRZ قویتر از مدل پیشین شده اما هنوز هم فاقد توربو است. سوبارو در گفتوگو با مجله رود اند تراک به دلیل عدم نصب پیشرانه توربو روی این خودروی اسپرت اشاره کرده است.
پیشرانه ۲.۴ لیتری BRZ جدید قدرت ۲۲۸ اسبی داشته که بهبود ۲۳ اسبی را نسبت به قبل نشان میدهد. این پیشرانه که با کد FA24 شناخته میشود در سوبارو ایسنت هم بکار رفته و اگرچه فاقد توربو است اما دلیل خوبی برای تنفس طبیعی باقی ماندن BRZ وجود داشته است. یکی از دلایلی که چرا سوبارو و تویوتا تصمیم گرفتهاند که از پیشرانه بوکسوری در این دو خودرو استفاده کنند اجازه دادن به مهندسان برای نصب پیشرانه در ارتفاعی کمتر بوده است.
مدیر روابط عمومی سوبارو میگوید اگر BRZ همانند ایسنت دارای پیشرانه توربو بود، این قطعه باید در کف پیشرانه نصب میشد و بنابراین مهندسان مجبور میشدند نقطه اتصال یا دستهموتور را بالاتر ببرند. این امر میتوانست روی مرکز ثقل و هندلینگ BRZ تأثیر منفی بگذارد.
هزینهها و وزن نیز دیگر فاکتورهای دخیل در این تصمیم بودهاند. اضافه شدن توربو به پیشرانه باعث افزایش وزن BRZ میشد و قیمت ۲۸۸۴۵ دلاری آن را نیز افزایش میداد. اگرچه برخی افراد همچنان معتقدند این خودرو نیازمند توربو است اما سوبارو میگوید با بهبود پیشرانه نیازی به این قطعه وجود ندارد.
حداکثر گشتاور پیشرانه نسل پیشین این خودرو تا دور ۶۴۰۰ حاصل نمیشد اما حداکثر گشتاور در پیشرانه جدید در دور ۳۷۰۰ به دست میآید. با عملکرد بهتر گشتاور، دسترسی به سرعت بالاتر و شتاب بهتر در BRZ جدید راحتتر انجام خواهد شد. پیشرانه توربو همچنین نیازمند تنظیمات بیشتری بوده اما نمونههای تنفس طبیعی پیچیدگیهای کمتری دارند.
[دانلود ویدئو]
MASIHA
۲ آذر ۱۳۹۹چون سوبارو brz خودروی مورد علاقه ماشین بازان است.
امیر
۲ آذر ۱۳۹۹بجای توربو میشد سوپر شارژر نصب کنند بنظرم ترسیدن رقب سوپرا بشه
JoJo
۲ آذر ۱۳۹۹چرا من احساس میکنم نسل قبلی اش از لحاظ طراحی سر تر از اینه؟
خدا کنه تویوتا gt86 رو مثل نسل قبل روی یه پلتفورم با سوبارو قرار نده!
OMID
۲ آذر ۱۳۹۹Gt86 و brz که عملا یک خودرو هستن
Gt86 هم دقیقا همینه با مارک تویوتا
F22RAPTOR
۲ آذر ۱۳۹۹این دو ماشین در اصل نسخه ریبج شده همن،و اینم بگم پلتفرم واسه تویوتاس نه سوبارو
ارشیاsvj
۲ آذر ۱۳۹۹چون من عاشق اون و موتور تنفس طبیعی هستم.
Reza.M
۲ آذر ۱۳۹۹کارشون کاملا منطقی بوده….ولی دلم میخواست همونطور که برانکو و دیفندر و جیپ رنگلر کلاس افرود رو تعریف کردن کنار همین سوبارو هم ماشین هایی میومد که کلاس tuner رو باز تعریف میکرد…
میثم
۲ آذر ۱۳۹۹کار خوبی کرده
هرکی هم بیشتر از این بخواد، افتر مارکت
سامورایی از قله فوجی
۲ آذر ۱۳۹۹تنفس طبیعی یه چیز دیگس
فرشید
۲ آذر ۱۳۹۹هدف داشتن قدرت کافی و استهلاک کم هست که به نظرم بهترین تصمیم گرفته شده دمشون گرم
Hadi
۲ آذر ۱۳۹۹دلایل سوبارو کاملا قانع کنندس…
و چند اسب قدرت بیشتر با استفاده از توربو ارزش اضافه وزن و از بین بردن هندلینگ رو نداره…
Ahmadreza2002
۲ آذر ۱۳۹۹قرار نیست که با این لپ تایمو درگ بزنین
برا دریفت کردن همینم کافیه
بردیا
۲ آذر ۱۳۹۹نسل قبلیش خیلی بهتره
OMID
۲ آذر ۱۳۹۹جای تیون زیاد داره
هم میشه سوپرشارژر روش که گذاشت راحت (جمع و جور ساده تره) واسه قدرت بیشتر هم میشه کیت توربو گذاشت روش
نسل قبلیو حتی انجین LS انداخته بودن روش?
نمیدونم چطور جا شده
این نسل هم فکر کنم از این کارا بکنن
Ali
۲ آذر ۱۳۹۹حالا خودرو های اسپورت یه چیزی ولی درک نمیکنم چرا تو خودرو اقتصادی مثل هوندا اکورد یا فورد اج باید موتور توربو باشه!!
تو این ماشینا معمولا یکی از مهم ترین موارد برای خریداران هزینه نگهداری پایین و عمر طولانی خودرو هست که یک موتور تنفس طبیعی بهتر از توربو این نیاز رو بر طرف میکنه..
مخصوصا هوندا آکورد واقعا ناامیدم کرد با ارائه نکردن موتور تنفس طبیعی
باز دم کمری گرم امیدوارم حداقل تو نسخه پایه هیچ وقت سمت توربو نره
میثم
۲ آذر ۱۳۹۹بخاطر همین تویوتا گفت تصمیمی برای توربو کردن کمری نداره و بجاش از موتور V6 استفاده کرد
حسین دهمرد
۲ آذر ۱۳۹۹این کم ارتفاع بودن موتور باید تو طراحی جلو خودرو بیشتر از اینها به چشم بیاد.یه طراحی تیزتر و تهاجمی تر نیاز داره.
mamad-rb26
۳ آذر ۱۳۹۹به شخصه ماشین تنفس طبیعی رو ترجیح میدم
ولی صدای بلوآف واقعا دیوانه کنندس!!!