مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت شانزدهم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای بزرگ
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: C1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۲۳,۵۰۶ دستگاه
فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵۰,۱۶۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند، گیربکس روان، بیشترین حجم صندوق بار در کلاس خود
نقاط منفی: تکنولوژیهای ایمنی محدود، تأثیر ناخواستهٔ گشتاور روی فرمان
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷
نسل کنونی: اول
پلتفرم: جهانی سوبارو
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش چهارماههٔ دوم ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۰,۶۹۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین جادار و انعطافپذیر، قوای محرکهٔ پاسخگو، تجهیزات فراوان
نقاط منفی: ظاهر زشت، فرمان بیاحساس، سروصدای کمی زیاد در سرعتهای بالا
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت تراورز | سوبارو ایسنت | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۲.۵ لیتری H4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۳۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۳ ثانیه | ۷.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۹ ثانیه | ۱۶.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۴ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۸۲ لیتر | ۷۳ لیتر |
وزن | ۲۰۱۵ کیلوگرم | ۲۰۱۸ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۹ متر | ۵.۰۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۷ متر | ۲.۸۹ متر |
حجم صندوق بار | ۶۵۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ یا ۸ نفر | ۷ یا ۸ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۱,۱۲۵ دلار | ۳۲,۹۷۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۱,۱۲۵ دلار | ۳۲,۹۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10202436]
Radin
۱۰ دی ۱۳۹۷۱۰۰٪ شورولت. هیچ دلیلی برای انتخاب سوبارو نیست
Ali.usa
۱۰ دی ۱۳۹۷اتاق قدیمش ابادان 5تای هست
سوار یکیشون شدم ماشین دوستم تا الان هم دارش از 2013 تا الان لنت فابریک روش بدون هیچ خرجی
برخلاف سانتافه راو4 کلیوس و…
سواریی خییییییلی نرمی داره خیییلی
بسیار جادار
مصرفش از سوناتای بچه ها هم کمتر با این که 6 سیلندر
سوناتا میزنه صدی 12 این میزنه صدی 10 تو شهر البته( با سیستم اکو)
این همه تعریف از اتاق قدیم جدیدش خدا میدونه
محمد
۱۰ دی ۱۳۹۷و از این بالاتر اینکه بنظر همین شورولت برنده فینال گروه هم باشه
بخاطر عملکرد فنی قوی تر و شخصیت متناسب با کلاس خودرو
اما شخصا انتخاب من بین این ۴تا قطعا مزدا cx-9 هست
طراحی زیبا-عملکرد فنی قابل قبول-کابین بینظیر
مخصوصا حس و روح کابینش رو کمتر ماشینی داره
Bideski
۱۰ دی ۱۳۹۷سلام دوستان یه چیز خیلی مهم می خوام بگم که البته با پوزش از پدال هیچ ربطی به این موضوع این خبر نداره.
اما خوب خیلی مهمه. .
تکرار می کنم خبر مهم……
((سمند فیس لیفت با پلاک ملی در خیابان دیده شد))
تکرار می کنم((سمند فیس لیفت با پلاک ملی در خیابان دیده شد))
و فقط جمله ی هرروز افتضاح تر از دیروز به ذعنم میاد????
Elmiraj
۱۰ دی ۱۳۹۷در این کلاس تراورز هیچ رقیبی نداره ….
حسن
۱۰ دی ۱۳۹۷تراوس رقیبی بهتره
امار فروشش هم همین رو میگه
Car Lover
۱۰ دی ۱۳۹۷آمریکایی بزرگ!
saeed
۱۰ دی ۱۳۹۷احتمالا قهرمان مزداست تو این گروه…
me84
۱۰ دی ۱۳۹۷.
سیستم چهارچرخ محرک سوبارو حرف نداره.
کیفیت و قابلیت اطمینانش هم همینطور.
توربوشارژ و cvt رو دوست ندارم (سوبارو?چرا؟؟)
شورولت طراحی و فنی خیلی بهتری داره.
Landscape
۱۰ دی ۱۳۹۷اینست کجا ظاهر زشتی داره من ظاهرش به تراورس ترجیح میدم
تو بحث ایمنی هم که تراورس اصلا خوب ظاهر نشده جزو خودرو های ناایمن آمریکا شناخته شد
من نظرم سوبارو
Bideski
۱۰ دی ۱۳۹۷نظرمن سوبارو ست و به نظرم هیچم ظاهرش زشت نیست اما خوب هیییچچ وقت مثل مزدا هم نیست ام باز طراحی داخلیش خیلی زیباست و در کل با یک
سوبارو طرفیم که خودش گویای خیلی چیزاست
Hosein.gh
۱۰ دی ۱۳۹۷طرف چقد بد سلیقست که گفته سوبارو ظاهر زشتی داره،خداییش خوشگل هم نباشه زشت نیست،حداقلش اینه که معمولیه.اتفاقا همون موقعی که معرفی شد طراحیش چشممو گرفت.من که سوبارو رو انتخاب میکنم
محمدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۷تراورز جادار تره شتابشم بهتره
البته کلاس تخصصی امریکایی ها هم هست
حمیدرضا
۱۰ دی ۱۳۹۷سوبارو خودروی خیلی جذابی هست خصوصا با موتور پرقدرتش ولی موتور شش سیلندر شوی خیلی جذابه ظاهرشم خیلی خوشگله انتخاب من شوی
امیر
۱۰ دی ۱۳۹۷توی تمام موارد تراورز برتری داره قطعا
البته سوبارو هم بسیار دوس داشتنیه مخصوصا انجین خاصش
تراورز!
artin
۱۸ اسفند ۱۳۹۷بین این چهار ماشین قطعا مزدا بهترین طراحی را دارد.