سوباروشورلت

دوئل شورلت تراورز و سوبارو ایسنت

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت شانزدهم، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای بزرگ

دوئل‌های گروه کراس‌اوورهای بزرگ در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

شورلت تراورز

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: C1XX جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۲۳,۵۰۶ دستگاه

فروش چهارماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۵۰,۱۶۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند، گیربکس روان، بیشترین حجم صندوق بار در کلاس خود

نقاط منفی: تکنولوژی‌های ایمنی محدود، تأثیر ناخواستهٔ گشتاور روی فرمان

 

سوبارو ایسنت

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: جهانی سوبارو

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه

فروش چهارماههٔ دوم ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۰,۶۹۱ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: کابین جادار و انعطاف‌پذیر، قوای محرکهٔ پاسخگو، تجهیزات فراوان

نقاط منفی: ظاهر زشت، فرمان بی‌احساس، سروصدای کمی زیاد در سرعت‌های بالا

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

شورلت تراورز

سوبارو ایسنت

پیشرانه ۳.۶ لیتری V6 ۲.۵ لیتری H4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۲۶۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۳۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو یا چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۳ ثانیه ۷.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه ۱۶.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۴ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۸۲ لیتر ۷۳ لیتر
وزن ۲۰۱۵ کیلوگرم ۲۰۱۸ کیلوگرم
طول ۵.۱۹ متر ۵.۰۰ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۷ متر ۲.۸۹ متر
حجم صندوق بار ۶۵۰ لیتر ۵۱۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ یا ۸ نفر ۷ یا ۸ نفر
قیمت پایه آمریکا ۳۱,۱۲۵ دلار ۳۲,۹۷۰ دلار
قیمت موردبررسی ۳۱,۱۲۵ دلار ۳۲,۹۷۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10202436]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Radin

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ۱۰۰٪ شورولت. هیچ دلیلی برای انتخاب سوبارو نیست

    1. Ali.usa

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      اتاق قدیمش ابادان 5تای هست
      سوار یکیشون شدم ماشین دوستم تا الان هم دارش از 2013 تا الان لنت فابریک روش بدون هیچ خرجی
      برخلاف سانتافه راو4 کلیوس و…
      سواریی خییییییلی نرمی داره خیییلی
      بسیار جادار
      مصرفش از سوناتای بچه ها هم کمتر با این که 6 سیلندر
      سوناتا میزنه صدی 12 این میزنه صدی 10 تو شهر البته( با سیستم اکو)
      این همه تعریف از اتاق قدیم جدیدش خدا میدونه

    2. محمد

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1429 ديدگاه)

      و از این بالاتر اینکه بنظر همین شورولت برنده فینال گروه هم باشه
      بخاطر عملکرد فنی قوی تر و شخصیت متناسب با کلاس خودرو
      اما شخصا انتخاب من بین این ۴تا قطعا مزدا cx-9 هست
      طراحی زیبا-عملکرد فنی قابل قبول-کابین بینظیر
      مخصوصا حس و روح کابینش رو کمتر ماشینی داره

    3. Bideski

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (82 ديدگاه)

      سلام دوستان یه چیز خیلی مهم می خوام بگم که البته با پوزش از پدال هیچ ربطی به این موضوع این خبر نداره.
      اما خوب خیلی مهمه. .
      تکرار می کنم خبر مهم……
      ((سمند فیس لیفت با پلاک ملی در خیابان دیده شد))
      تکرار می کنم((سمند فیس لیفت با پلاک ملی در خیابان دیده شد))
      و فقط جمله ی هرروز افتضاح تر از دیروز به ذعنم میاد????

    4. Elmiraj

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3189 ديدگاه)

      در این کلاس تراورز هیچ رقیبی نداره ….

    5. حسن

      ۱۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (379 ديدگاه)

      تراوس رقیبی بهتره
      امار فروشش هم همین رو میگه

  2. Car Lover

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    آمریکایی بزرگ!

  3. saeed

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (345 ديدگاه)

    احتمالا قهرمان مزداست تو این گروه…

  4. me84

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    .
    سیستم چهارچرخ محرک سوبارو حرف نداره.
    کیفیت و قابلیت اطمینانش هم همینطور.
    توربوشارژ و cvt رو دوست ندارم (سوبارو?چرا؟؟)
    شورولت طراحی و فنی خیلی بهتری داره.

  5. Landscape

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اینست کجا ظاهر زشتی داره من ظاهرش به تراورس ترجیح میدم
    تو بحث ایمنی هم که تراورس اصلا خوب ظاهر نشده جزو خودرو های ناایمن آمریکا شناخته شد
    من نظرم سوبارو

  6. Bideski

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    نظرمن سوبارو ست و به نظرم هیچم ظاهرش زشت نیست اما خوب هیییچچ وقت مثل مزدا هم نیست ام باز طراحی داخلیش خیلی زیباست و در کل با یک
    سوبارو طرفیم که خودش گویای خیلی چیزاست

  7. Hosein.gh

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (313 ديدگاه)

    طرف چقد بد سلیقست که گفته سوبارو ظاهر زشتی داره،خداییش خوشگل هم نباشه زشت نیست،حداقلش اینه که معمولیه.اتفاقا همون موقعی که معرفی شد طراحیش چشممو گرفت.من که سوبارو رو انتخاب میکنم

  8. محمدرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (798 ديدگاه)

    تراورز جادار تره شتابشم بهتره
    البته کلاس تخصصی امریکایی ها هم هست

  9. حمیدرضا

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    سوبارو خودروی خیلی جذابی هست خصوصا با موتور پرقدرتش ولی موتور شش سیلندر شوی خیلی جذابه ظاهرشم خیلی خوشگله انتخاب من شوی

  10. امیر

    ۱۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2957 ديدگاه)

    توی تمام موارد تراورز برتری داره قطعا
    البته سوبارو هم بسیار دوس داشتنیه مخصوصا انجین خاصش
    تراورز!

  11. artin

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بین این چهار ماشین قطعا مزدا بهترین طراحی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا