سوباروهفته نامه

دیدار با سوبارو لگاسی 2016

-کلیولند، اوهایو

سوبارو لگاسی ۲۰۱۶ با موتور ۲.۵ لیتری بهترین سدان متوسط برای اکثر مردم است. بااینکه این بخش بازار فوق‌العاده رقابتی است و خودروهای بسیار محبوبی چون تویوتا کمری و هوندا آکورد در آن حضور دارند اما لگاسی را هم به‌هیچ‌عنوان نباید دست‌کم گرفت. اگر به دنبال خودروی چهاردر فوق‌العاده ایمن، کارآمد و مقرون‌به‌صرفه هستید، سوبارو لگاسی بهترین انتخاب است.

2016-subaru-legacy-25i-premium-review3

محاسن

بر روی کاغذ هیچ سدان متوسطی بهتر از لگاسی وجود ندارد. این خودرو به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ محرک عالی سوبارو است. آپشنی که اگر در دیگر سدان‌های متوسط وجود داشته باشد به‌راحتی برای سفارش آن باید چند هزار دلار اضافه پرداخت کنید. بعلاوه باوجود یک محور محرک اضافی، لگاسی دومین خودروی کم‌مصرف کلاس خودش است (لگاسی با مصرف ۷.۸ لیتر بنزین به‌صورت ترکیبی مصرفی مشابه مزدا ۶ داشته و تنها با ۰.۲۵ لیتر اختلاف پشت سر نیسان آلتیما و شورلت مالیبو قرار دارد)؛ و درنهایت لگاسی خودرویی فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه است چراکه جهت خرید سدان دیگری با سطح تجهیزات مشابه سوبارو لگاسی ۲.5i پریمیوم باید ۷ تا ۱۰ هزار دلار بیشتر هزینه کنید.

2016-subaru-legacy-25i-premium-review5

اجازه دهید در اینجا کمی دربارهٔ سیستم EyeSight سوبارو صحبت کنیم. این مجموعهٔ سوبارو شامل سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اتوماتیک پیش از برخورد و… است؛ یعنی این سیستم می‌تواند به‌طور کامل خودرو را متوقف کند که این امر به جلوگیری از برخورد به‌طور کامل و یا حداقل کاهش صدمات کمک شایانی می‌کند. موسسهٔ ایمنی بزرگراه‌های ایالات‌متحده EyeSight را به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌های ایمنی در نوع خود اعلام کرده است که تنها با ۱۴۹۵ دلار برای تمامی تیپ‌های لگاسی غیر از تیپ پایه قابل سفارش است. اگر شما لگاسی خود را با صرف هزینه‌ای ناچیز به این سیستم مجهز کنید می‌تواند جانتان را نجات دهد.

لگاسی از یک گیربکس CVT استفاده می‌کند که واقعاً خوب است. البته این گیربکس توجه راننده را به خود جلب نمی‌کند اما بهتر از گیربکس CVT نیسان آلتیما است چراکه موجب کاهش سروصدای موتور می‌شود. مثلاً وقتی‌که به‌شدت پدال گاز را فشار می‌دهید، مانند یک گیربکس سنتی عمل کرده و به‌صورت مصنوعی حس تعویض دنده را القا می‌کند. این تفاوت کوچک، تغییر بزرگ در رانندگی لگاسی نسبت به دیگر خودروهای مجهز به گیربکس CVT ایجاد کرده است.

2016-subaru-legacy-25i-premium-review

معایب

لگاسی ۲.5i پریمیوم یک تیپ میانی است که بسیاری از تجهیزاتی را که خریداران در این قیمت انتظار دارند ارائه می‌کند مانند دوربین دید عقب، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با صفحه‌نمایشی بزرگ؛ اما بااین‌وجود دو آپشن مهم و کاربردی در لگاسی وجود ندارد: استارت دکمه‌ای و سیستم کی‌لس که موقعی که کلید خودرو در جیب یا کیف راننده است و به خودرو نزدیک می‌شود قفل درها را به‌صورت خودکار باز می‌کند. البته این دو مورد را می‌توان با خرید تیپ گران‌تر اسپرت به دست آورد.

لگاسی در سال ۲۰۱۵ به‌طور کامل از نو طراحی شد و درنتیجه طراحی بیرونی جدید و زیبایی دارد؛ اما سوبارو به زیبایی مزدا ۶ یا فورد فیوژن نیست. در بهترین حالت می‌توان گفت سوبارو لگاسی زشت نیست و شاید حتی زیبا هم باشد اما واقعاً جذاب و گیرا نیست.

رانندگی لگاسی در کلیهٔ موارد هم‌طراز دیگر سدان‌های متوسط بازار است به‌جز یک مورد: دریچهٔ گاز آن حساس است و هیچ راهی برای جلوگیری از حرکت تند و سریع روبه‌جلوی آن وجود ندارد زیرا همان‌طور که گفته شد پدال گاز آن فوق‌العاده حساس بوده و نمی‌توان جلوی شتاب بالای آن‌را گرفت حتی زمانی که من سعی در انجام یک رانندگی روان، آرام و بدون تنش داشتم.

2016-subaru-legacy-25i-premium-review2

در ایران

در ایران شرکت سیف‌خودرو نمایندگی سوبارو را در اختیار دارد و محصولات مختلف این شرکت ژاپنی ازجمله همین سدان لگاسی را به‌صورت وارداتی به بازار عرضه می‌کند. لگاسی توسط سیف‌خودرو با قیمت بسیار بالای ۲۲۷ میلیون تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که لگاسی هم‌کلاس خودروهایی چون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری است اما از بالاترین تیپ خودروهای مذکور در بازار ایران حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون گران‌تر است. لگاسی حتی از سدان لوکس رنو تالیسمان که به‌تازگی به بازار ایران عرضه شده هم بیش از ۴۰ میلیون تومان قیمت بیشتری دارد و همین امر موجب استقبال کم و فروش پایین آن در بازار ایران شده است.

رقبا

شورلت مالیبو، کرایسلر ۲۰۰، فورد فیوژن، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، مزدا ۶، نیسان آلتیما، تویوتا کمری و فولکس‌واگن پاسات

مشخصات فنی

Subaru Legacy 2.5i Premium 2016
پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تخت
قدرت ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور ۲۳۵ نیوتن متر
گیربکس CVT
مصرف سوخت ۷.۸ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۵۷۴ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر
قیمت پایه ۲۱,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۲۷,۹۳۰ دلار

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    قیافش خداییش خوبه
    2 دیفرانسیل بودن اونم با قیمت زیر 22 هزار دلار فوق العادس ولی 227 میلیون بخدا حرومه
    دلار رو از 10 هزار تومنم حساب کنیم بازم 7 میلیون اضافه می مونه
    حرام خورها

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      کلا مشخصات خوبی داره

  2. سید مهران میرابوالقاسمی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    تو این سگمنت فقط مزدا ۶ و دیگر هیچ.بهش که نگاه میکنی میخوای بغلش کنی از بس که زیباست.و واقعا فنی هم که هیچ کم و کاستی نداره.

  3. madjid911 GT2

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    .
    واقعا عاشق سوبارو هستم. بخصوص مدل لگسی. حیف که جوونیم بدون یک ماشین خوب داره میگذره.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4421 ديدگاه)

      بزرگواری شما

  4. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (302 ديدگاه)

    سوبارو برندی فوق العاده از شرکت صنایع سنگین فوجی که در حال حاضر در تملک کمپانی تویوتا قرار دارد مهم ترین ویژگی خودرو های سوبارو علاوه بر چهار چرخ متحرک(AWD) موتور های ابداعی خطی یا boxer یعنی سیلندر و پیستون افقی جابه جا می شوند می باشد.
    بیشترین فروش این خودرو در بازار اسراییل و روسیه می باشد.
    گیرباکس لگاسی ساخت شرکت ایسین و از نوع ecvt مشابه تویوتا کمری هایبرید و لکسس ES250 می باشد.

    1. mehran911

      ۲۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (2128 ديدگاه)

      در کامنت بالا موتور خطی رو اشتباه نوشتی
      فکر کنم منظورت موتور تخت (boxer ) بوده

      1. محمد

        ۲۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (302 ديدگاه)

        حق با شماست .
        موتور های تخت یا boxer

    2. یوسف

      ۲۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (738 ديدگاه)

      درسته که تویوتا بزرگترین سهامدار صنایع فوجی هست اما تنها حدود هجده درصد سهام این مجموعه رو داره

      1. محمد

        ۲۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (302 ديدگاه)

        در سال ۲۰۱۴ سهام تویوتا از فوجی ۳۴% و از سوبارو 49% است .
        مرجع interbrands قسمت برند های ژاپنی در توضیحات شرکت تویوتا و شرکت های وابستش

  5. سينا

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    ماشین خوشگلیه ولی یه سوال همیشه ذهنمو مشغول کرده اینه که ماشینای آسیایی چرا از لاستیک پهن استفاده نمیکنن ؟! البته به استثنای سوپر اسپرت ها
    اگه کسی دلیلشو بگه ممنون میشم

  6. امیرحسین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اقا سوبارو دیگه ماشین اسپرت نمیزنه؟؟؟؟ ایمپریزا که دیگه جالب نیس ……کجان اون ماشینا؟؟ منظورم لنسر ایوو,supera،اسکایلاین،s2000,.. همه ماشین سازا رفتن تو فاز سدان و کراس اوور خانوادگی متوسط ..نیمه متوسط رو به بالا.. کوپه اقصادی!(ماشینای بدی نیستن) ولی اینا تکرار نمیشه😫😫😫😫😫😫😫😫😫

  7. رامتین

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3255 ديدگاه)

    برند سوبارو اگه مدل 2017 ایمپرزا یا WRX را بیاره بسیار موفق خواهد بود و نظر دوستمون که مزدا6 را عالی دیده با دیدن این مدلها عوض میشه!!! خب بدیهیه 227میلیون کسی برای اتومبیل 175 اسبی نمیده!!! اما با این قیمت وقتی ایمپرزا 200 اسب و WRX برابر 270 اسب باشه، گیرایی خاصی شما را به سمتش میکشه!!!!

  8. حميد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1717 ديدگاه)

    میدونید هر چی هم فنی یک ماشین خوب باشه زیبایی و طراحی هم خیلی مهمه این سوبارو طرحهاش چنگی به دل نمیزنه

  9. احمد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    سوناتا ماشین خوبیه کپی ناقصش بدرد نمیخوره

    1. Hamid...Audi

      ۲۶ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (712 ديدگاه)

      الان یعنی سوبارو از هیوندای کپی کرده؟!!!!!!!!!!

      1. احمد

        ۲۶ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (127 ديدگاه)

        نه من همچین جسارتی خدمت ژاپنی پرستان متعصب نمیکنم اشتباها سوناتا از سوبارو لگاسی کپی ناقص زده ببخشید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. احسان(احسان سابق)

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه و معایبش واقعا عیب نیست. لعنت به شرف وارد کننده های این ماشین در ایران جهان سومی

  11. GOD BLESS AMERICA

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (754 ديدگاه)

    این ماشین اقتصادی و رده پایین رو توی ایران هر کی سوار شه خودروی لوکس محسوب میشه.
    با این حال در مقابل گشتاور بالا و سیستم چهار چرخ متحرک دست و پام می لرزه.
    خدا قسمت کنه.

  12. ارمان

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    سیف خودرو یه شرکت کاملا منفعل به نظر میاد یه سری ادمای بی حالو هوش
    زنگ زدم بپرسم واسه امپرزای جدید برنامه واردات دارید
    یه خانوم با صدای خواب الود گفت نه اقا نداریم!!!
    یه وضیه

  13. قادر

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خیلی گرونه اینطور نیست

  14. احمد باقری

    ۲۶ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    طراحی و امکانات خیلی خوبی داره.

  15. سعید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود. عزیزانی که نظر میدن لطف کنند نسبت به موضوع مورد نظرشان مطالعه داشته باشن. یعنی نقل و قولی نظرشان رو ارایه ندن که در شان خودشان هم نیست.

  16. امیر

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان چندین سال است که سیف خودرو ادعای نمایندگی فروش سوبارو درایران را داره.اما من دراصفهان حتی یه دونه سوباروندیدم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا