-کلیولند، اوهایو
سوبارو لگاسی ۲۰۱۶ با موتور ۲.۵ لیتری بهترین سدان متوسط برای اکثر مردم است. بااینکه این بخش بازار فوقالعاده رقابتی است و خودروهای بسیار محبوبی چون تویوتا کمری و هوندا آکورد در آن حضور دارند اما لگاسی را هم بههیچعنوان نباید دستکم گرفت. اگر به دنبال خودروی چهاردر فوقالعاده ایمن، کارآمد و مقرونبهصرفه هستید، سوبارو لگاسی بهترین انتخاب است.
محاسن
بر روی کاغذ هیچ سدان متوسطی بهتر از لگاسی وجود ندارد. این خودرو بهصورت استاندارد مجهز به سیستم چهارچرخ محرک عالی سوبارو است. آپشنی که اگر در دیگر سدانهای متوسط وجود داشته باشد بهراحتی برای سفارش آن باید چند هزار دلار اضافه پرداخت کنید. بعلاوه باوجود یک محور محرک اضافی، لگاسی دومین خودروی کممصرف کلاس خودش است (لگاسی با مصرف ۷.۸ لیتر بنزین بهصورت ترکیبی مصرفی مشابه مزدا ۶ داشته و تنها با ۰.۲۵ لیتر اختلاف پشت سر نیسان آلتیما و شورلت مالیبو قرار دارد)؛ و درنهایت لگاسی خودرویی فوقالعاده مقرونبهصرفه است چراکه جهت خرید سدان دیگری با سطح تجهیزات مشابه سوبارو لگاسی ۲.5i پریمیوم باید ۷ تا ۱۰ هزار دلار بیشتر هزینه کنید.
اجازه دهید در اینجا کمی دربارهٔ سیستم EyeSight سوبارو صحبت کنیم. این مجموعهٔ سوبارو شامل سیستمهای ایمنی پیشرفتهای شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اتوماتیک پیش از برخورد و… است؛ یعنی این سیستم میتواند بهطور کامل خودرو را متوقف کند که این امر به جلوگیری از برخورد بهطور کامل و یا حداقل کاهش صدمات کمک شایانی میکند. موسسهٔ ایمنی بزرگراههای ایالاتمتحده EyeSight را بهعنوان یکی از بهترین سیستمهای ایمنی در نوع خود اعلام کرده است که تنها با ۱۴۹۵ دلار برای تمامی تیپهای لگاسی غیر از تیپ پایه قابل سفارش است. اگر شما لگاسی خود را با صرف هزینهای ناچیز به این سیستم مجهز کنید میتواند جانتان را نجات دهد.
لگاسی از یک گیربکس CVT استفاده میکند که واقعاً خوب است. البته این گیربکس توجه راننده را به خود جلب نمیکند اما بهتر از گیربکس CVT نیسان آلتیما است چراکه موجب کاهش سروصدای موتور میشود. مثلاً وقتیکه بهشدت پدال گاز را فشار میدهید، مانند یک گیربکس سنتی عمل کرده و بهصورت مصنوعی حس تعویض دنده را القا میکند. این تفاوت کوچک، تغییر بزرگ در رانندگی لگاسی نسبت به دیگر خودروهای مجهز به گیربکس CVT ایجاد کرده است.
معایب
لگاسی ۲.5i پریمیوم یک تیپ میانی است که بسیاری از تجهیزاتی را که خریداران در این قیمت انتظار دارند ارائه میکند مانند دوربین دید عقب، کنترل تهویهٔ دو منطقهای و یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با صفحهنمایشی بزرگ؛ اما بااینوجود دو آپشن مهم و کاربردی در لگاسی وجود ندارد: استارت دکمهای و سیستم کیلس که موقعی که کلید خودرو در جیب یا کیف راننده است و به خودرو نزدیک میشود قفل درها را بهصورت خودکار باز میکند. البته این دو مورد را میتوان با خرید تیپ گرانتر اسپرت به دست آورد.
لگاسی در سال ۲۰۱۵ بهطور کامل از نو طراحی شد و درنتیجه طراحی بیرونی جدید و زیبایی دارد؛ اما سوبارو به زیبایی مزدا ۶ یا فورد فیوژن نیست. در بهترین حالت میتوان گفت سوبارو لگاسی زشت نیست و شاید حتی زیبا هم باشد اما واقعاً جذاب و گیرا نیست.
رانندگی لگاسی در کلیهٔ موارد همطراز دیگر سدانهای متوسط بازار است بهجز یک مورد: دریچهٔ گاز آن حساس است و هیچ راهی برای جلوگیری از حرکت تند و سریع روبهجلوی آن وجود ندارد زیرا همانطور که گفته شد پدال گاز آن فوقالعاده حساس بوده و نمیتوان جلوی شتاب بالای آنرا گرفت حتی زمانی که من سعی در انجام یک رانندگی روان، آرام و بدون تنش داشتم.
در ایران
در ایران شرکت سیفخودرو نمایندگی سوبارو را در اختیار دارد و محصولات مختلف این شرکت ژاپنی ازجمله همین سدان لگاسی را بهصورت وارداتی به بازار عرضه میکند. لگاسی توسط سیفخودرو با قیمت بسیار بالای ۲۲۷ میلیون تومان عرضه میشود. این در حالی است که لگاسی همکلاس خودروهایی چون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری است اما از بالاترین تیپ خودروهای مذکور در بازار ایران حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون گرانتر است. لگاسی حتی از سدان لوکس رنو تالیسمان که بهتازگی به بازار ایران عرضه شده هم بیش از ۴۰ میلیون تومان قیمت بیشتری دارد و همین امر موجب استقبال کم و فروش پایین آن در بازار ایران شده است.
رقبا
شورلت مالیبو، کرایسلر ۲۰۰، فورد فیوژن، هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، مزدا ۶، نیسان آلتیما، تویوتا کمری و فولکسواگن پاسات
مشخصات فنی
Subaru Legacy 2.5i Premium 2016 | |
پیشرانه | ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر تخت |
قدرت | ۱۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۳۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT |
مصرف سوخت | ۷.۸ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۵۷۴ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۴۲۵ لیتر |
قیمت پایه | ۲۱,۹۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۲۷,۹۳۰ دلار |
منبع: Motor1
سامان اذری
۲۵ مهر ۱۳۹۵قیافش خداییش خوبه
2 دیفرانسیل بودن اونم با قیمت زیر 22 هزار دلار فوق العادس ولی 227 میلیون بخدا حرومه
دلار رو از 10 هزار تومنم حساب کنیم بازم 7 میلیون اضافه می مونه
حرام خورها
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مهر ۱۳۹۵کلا مشخصات خوبی داره
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۵ مهر ۱۳۹۵تو این سگمنت فقط مزدا ۶ و دیگر هیچ.بهش که نگاه میکنی میخوای بغلش کنی از بس که زیباست.و واقعا فنی هم که هیچ کم و کاستی نداره.
madjid911 GT2
۲۵ مهر ۱۳۹۵.
واقعا عاشق سوبارو هستم. بخصوص مدل لگسی. حیف که جوونیم بدون یک ماشین خوب داره میگذره.
uss zumwalt DDG-1000
۲۷ مهر ۱۳۹۵بزرگواری شما
محمد
۲۵ مهر ۱۳۹۵سوبارو برندی فوق العاده از شرکت صنایع سنگین فوجی که در حال حاضر در تملک کمپانی تویوتا قرار دارد مهم ترین ویژگی خودرو های سوبارو علاوه بر چهار چرخ متحرک(AWD) موتور های ابداعی خطی یا boxer یعنی سیلندر و پیستون افقی جابه جا می شوند می باشد.
بیشترین فروش این خودرو در بازار اسراییل و روسیه می باشد.
گیرباکس لگاسی ساخت شرکت ایسین و از نوع ecvt مشابه تویوتا کمری هایبرید و لکسس ES250 می باشد.
mehran911
۲۵ مهر ۱۳۹۵در کامنت بالا موتور خطی رو اشتباه نوشتی
فکر کنم منظورت موتور تخت (boxer ) بوده
محمد
۲۶ مهر ۱۳۹۵حق با شماست .
موتور های تخت یا boxer
یوسف
۲۵ مهر ۱۳۹۵درسته که تویوتا بزرگترین سهامدار صنایع فوجی هست اما تنها حدود هجده درصد سهام این مجموعه رو داره
محمد
۲۶ مهر ۱۳۹۵در سال ۲۰۱۴ سهام تویوتا از فوجی ۳۴% و از سوبارو 49% است .
مرجع interbrands قسمت برند های ژاپنی در توضیحات شرکت تویوتا و شرکت های وابستش
سينا
۲۵ مهر ۱۳۹۵ماشین خوشگلیه ولی یه سوال همیشه ذهنمو مشغول کرده اینه که ماشینای آسیایی چرا از لاستیک پهن استفاده نمیکنن ؟! البته به استثنای سوپر اسپرت ها
اگه کسی دلیلشو بگه ممنون میشم
امیرحسین
۲۵ مهر ۱۳۹۵اقا سوبارو دیگه ماشین اسپرت نمیزنه؟؟؟؟ ایمپریزا که دیگه جالب نیس ……کجان اون ماشینا؟؟ منظورم لنسر ایوو,supera،اسکایلاین،s2000,.. همه ماشین سازا رفتن تو فاز سدان و کراس اوور خانوادگی متوسط ..نیمه متوسط رو به بالا.. کوپه اقصادی!(ماشینای بدی نیستن) ولی اینا تکرار نمیشه😫😫😫😫😫😫😫😫😫
رامتین
۲۵ مهر ۱۳۹۵برند سوبارو اگه مدل 2017 ایمپرزا یا WRX را بیاره بسیار موفق خواهد بود و نظر دوستمون که مزدا6 را عالی دیده با دیدن این مدلها عوض میشه!!! خب بدیهیه 227میلیون کسی برای اتومبیل 175 اسبی نمیده!!! اما با این قیمت وقتی ایمپرزا 200 اسب و WRX برابر 270 اسب باشه، گیرایی خاصی شما را به سمتش میکشه!!!!
حميد
۲۵ مهر ۱۳۹۵میدونید هر چی هم فنی یک ماشین خوب باشه زیبایی و طراحی هم خیلی مهمه این سوبارو طرحهاش چنگی به دل نمیزنه
احمد
۲۶ مهر ۱۳۹۵سوناتا ماشین خوبیه کپی ناقصش بدرد نمیخوره
Hamid...Audi
۲۶ مهر ۱۳۹۵الان یعنی سوبارو از هیوندای کپی کرده؟!!!!!!!!!!
احمد
۲۶ مهر ۱۳۹۵نه من همچین جسارتی خدمت ژاپنی پرستان متعصب نمیکنم اشتباها سوناتا از سوبارو لگاسی کپی ناقص زده ببخشید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احسان(احسان سابق)
۲۶ مهر ۱۳۹۵ماشین خیلی خوبیه و معایبش واقعا عیب نیست. لعنت به شرف وارد کننده های این ماشین در ایران جهان سومی
GOD BLESS AMERICA
۲۶ مهر ۱۳۹۵این ماشین اقتصادی و رده پایین رو توی ایران هر کی سوار شه خودروی لوکس محسوب میشه.
با این حال در مقابل گشتاور بالا و سیستم چهار چرخ متحرک دست و پام می لرزه.
خدا قسمت کنه.
ارمان
۲۶ مهر ۱۳۹۵سیف خودرو یه شرکت کاملا منفعل به نظر میاد یه سری ادمای بی حالو هوش
زنگ زدم بپرسم واسه امپرزای جدید برنامه واردات دارید
یه خانوم با صدای خواب الود گفت نه اقا نداریم!!!
یه وضیه
قادر
۲۶ مهر ۱۳۹۵خیلی گرونه اینطور نیست
احمد باقری
۲۶ مهر ۱۳۹۵طراحی و امکانات خیلی خوبی داره.
سعید
۲۵ آبان ۱۳۹۵درود. عزیزانی که نظر میدن لطف کنند نسبت به موضوع مورد نظرشان مطالعه داشته باشن. یعنی نقل و قولی نظرشان رو ارایه ندن که در شان خودشان هم نیست.
امیر
۲۸ آبان ۱۳۹۵الان چندین سال است که سیف خودرو ادعای نمایندگی فروش سوبارو درایران را داره.اما من دراصفهان حتی یه دونه سوباروندیدم؟