حدود یک ماه پیش بود که تصاویر جاسوسی نسخه پیشتولیدی سوبارو اوت بک با چندین تغییر ظاهری و ارتفاع بیشتر از سطح زمین منتشر شد. در آن زمان تصور بر این بود ژاپنیها در حال توسعه نسخه برگرفته از آفرود این خودرو هستند اما به نظر میرسد برنامههای سوبارو گیراتر از آن چیزی است که فکر میکنیم.
اتوموتیونیوز میگوید سوبارو اقدام به تأسیس زیر برند جدیدی خواهد کرد که تمرکز آن روی محصولات آفرود خواهد بود. این بخش با نام Wilderness شناخته خواهد شد و نسخههای گیراتری از دو محصول پرفروش سوبارو در آمریکا یعنی اوت بک و فارستر را عرضه خواهد نمود. این دو خودرو بیش از ۵۰ درصد فروش سوبارو در آمریکا در سال ۲۰۲۰ را تشکیل دادهاند.
یکی از مسئولان شبکه نمایندگی سوبارو گفته است:
زیر برند Wilderness تواناییهای بیشتری را به این خودروها اضافه خواهد کرد و از نظر ظاهری و آفرود بر قابلیتهایی که هماکنون داریم خواهد افزود. این زیر برند با شخصیت سوبارو هماهنگی بسیار خوبی دارد.
اولین محصول این بخش تازه تأسیس اوت بک خواهد بود که قرار است در بهار امسال یا اواسط تابستان معرفی شود. چند ماه بعد نیز احتمالاً فارستر Wilderness معرفی خواهد شد و دارای لاستیکهای آفرود، ارتفاع بیشتر از سطح زمین و برخی تغییرات ظاهری خواهد بود. هر دو خودرو در حالت استوک هم ارتفاع خوبی از سطح زمین دارند.
یکی از مقامات این خودروساز ژاپنی افزوده است:
امیدواریم محصولات بخش Wilderness بتوانند مشتریان زیادی را که سبک زندگی فعالی دارند به خود جذب کنند. ما از داشتن چنین فرصتی برای ارائه محصولات به مصرفکنندگان هیجانزده هستیم.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹بَببببببببه بَه !
نزده میرقصه !
فکر کنم تنها خودروسازی باشه که با تمام محصولاتش میشه رفت آفرود ولی حتی یه suv هم نداره !
این شرکت به چهارچرخ فعال بودنش معروفه و آمریکاییها میپرستنش .
زیزیگولو
۲۸ بهمن ۱۳۹۹از ظاهرش پیداست که واسه عبور از کویرو جنگلو کوه و مسیرای صعب العبور مناسبه
آرین
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ما هم هیجان زده هستیم. تنها چیزهایی که برای طبیعت گردی نیاز داره قفل الکترونیکی دیفرانسیله + اورهنگ های کوتاه تر
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹آقا آرین
درست میفرمائید
(( تخصصش را ندارم )) اما فکر نکنم بشه روی این خودروها قفل الکترونیکی دیفرانسیل نصب کرد ، چون شاسی جدا از بدنه نیستند !
اما میدونم که چهارچرخ بودنشون خیلی خیلی بهتر از بقیه خودروسازان کار میکنه و کلاً سوبارو و آئودی خودروهای درجهیکی نسبت به بقیه میسازند که سیستم 4wd کارآمدتری دارند !
بقیه خودروها در آفرود کوچک هم کم میاورند و قدرتشون در چرخها اُفت میکنه و عملاً زمینگیر میشوند که در سوبارو یا آئودی چنین نیست و راحت موانع را رد میکنند و هیچ اُفتی در قدرت چهارچرخشون دیده نمیشه چه در سدانها و چه در کراساوورهاشون !
917
۲۸ بهمن ۱۳۹۹سوبارو 4WD نداره، ماشینهاش AWD هستن. البته از نوع سیمتریکال (SAWD) که از ابداعات سوبارو هستش. این سیستم برخلاف اکثر AWDها به صورت فول تایم عمل میکنه و چندین نوع داره ولی سیستمی که توی اوتبک و فورستر با گیربکس cvt استفاده میشه ATS هست که در حالت عادی 60 درصد نیرو رو به چرخ های جلو و 40 رو به عقب منتقل میکنه اما در مواقع لزوم این نسبت به 50 50 تغییر میکنه.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ بهمن ۱۳۹۹کاربر ۹۱۷
اول بگم که عاشق عکس پروفایلتون هستم و داستان پیدایش این خودرو و داستانش در مسابقات لمانز و مدیران پورشه خواندنی و شنیدنیست .
در مورد AWD و 4WD باید بگم هردو در عمل یک نوع کارایی دارند ولی عملکردشون متفاوت هست که یکی برای آفرود سنگین به کار میاد و دیگری برای آفرود سبک یا لیز نخوردن در برف یخ یا هندلینگ بهتر در جادهها که در سدانها هم به کار میره !
مثال میزنم
در پشت خودرویی مثل لندکروز که SUV و تخصصش آفرود هست ، زده 4WD و برای راو۴ که کراساوور هم هست زده 4WD ، اما این در در اسم چهار چرخ هستند ولی در عمل یک دنیا تفاوت دارند که هیچگاه راو۴ نمیتونه به پای لنکروزر و چهارچرخه بودنش برسه و حتی آفرود بره !
امیر
۲۸ بهمن ۱۳۹۹این برند خیلی پتانسیل داره برای این سگمنت
بنظرم از تمامی برندهای ژاپنی بهتر خواهد شد، اگه وارد کلاس افرودر بشه!
Benz
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ژاپنی ها زنده میشن
سیامک
۲۹ بهمن ۱۳۹۹دو خودروسازی که واقعا لیاقت هرچی که بگیم دارن: ولوو و سوبارو
این دو خودروساز از اون شرکتایی هستن که هم برا بشر خدمت میکنن هم مترقی ان.
امیرارسلان
۲۹ بهمن ۱۳۹۹به نظر من برای آفرودیت لاستیک های کوچیکی داره ولی اینکه چهار چرخ متحرکه چیزه جدیدی نیست و همه آفرود ها دارند