اختصاصی از نمایشگاه نیویورک: برای لذت بردن از زیباییهای خارج از جاده، داشتن یک خودروی دو دیفرانسیل، مقرونبهصرفه و قابل اعتماد از ضروریات است. سوبارو اوت بک جدید همه این ویژگیها را دارد.
طراحی جدید این خودرو کاملاً از لگاسی ۲۰۱۵ الهام و با چراغهای سبک جدید و جلوپنجره مشبک شش ضلعی، باربند جالب سقف، اسپویلر عقب و چرخهای ۱۸ اینچی آلیاژی، ارتقا یافته است. درون کابین هم با وجودی که خیلی هیجان انگیز نیست، اما برای یک خودروی اینچنینی چندان هم بد نیست. با وجود طراحی قدیمی داخل اتاق، کیفیت مواد بکار رفته افزایش یافتهاند. یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی (۷ اینچی سفارشی) هم برای اطلاعات و سیستم سرگرمی بکار گمارده شده است. فرمان و صندلیها با چرم پوشش داده شدهاند و صندلیهای برقی و گرم شونده، سیستم تهویه اتوماتیک دو بخشی، سیستم صوتی هارمن-کاردون و تزئینات چوبی از دیگر تجهیزات قابل ذکر اوت بک ۲۰۱۵ میباشند.
موتور دوست داشتنی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر اوتبک قادر است ۱۷۵ اسب بخار نیرو تولید کند. اما اگر این مقدار برای شما کافی نیست، یک انتخاب ۳.۶ لیتری شش سیلندر هم با توان ۲۵۶ اسب بخار در اختیار دارید. موتور چهار سیلندر در شهر ۹.۴ لیتر و در جاده ۷.۱ لیتر و به طور میانگین ۸.۴ لیتر سوخت مصرف میکند. برای موتور شش سیلندر نیز مصرف میانگین ۱۰.۷ لیتر است. یک گیربکس CVT با نام تجاری Lineartronic با انتقال پیوسته نیرو برای این خودرو نیز در نظر گرفته شده است. اوتبک جدید از اندازهای رشد یافته برخوردار است. طول، عرض و ارتفاع آن افزایش یافته و در نتیجه فضای داخلی و فضای بار آن نیز بیشتر شده است. فضای داخلی انواع سوبارو همواره زبانزد بودهاند و این ماشین هم در همین رده قرار دارد. ارتفاع کف خودرو از سطح زمین ۲۲.۱ سانتی متر است که برای عبور از بسیاری از ناهمواریها، کافی است. ایمنی این خودرو نیز با بهرهگیری از جدیدترین ابزارهای ایمنی فعال و غیرفعال تضمین شده است.
خیلی خوبه.همین چند سال پیش بهترین SUV سال امریکا شده بود(البته قیافش اون موقع،وحشتناک زشت بود ولی الان خیلی خوب شده).موتورای نسبتا مناسبی داره.در کل از سوبارو خوشم میاد مخصوصا نسخه هایی رو که واسه رالی میزنه(با رینگ های طلایی) راستی،از دوستان کسی میدونه که نشان سوبارو(همون ستاره ها) علامته چیه؟ممنون میشم اگه بگین.
خاوری عزیز،چرا منو توی مخمصه و دوراهی قرار میدی اخه داداش! :) من الان اگه بگم کپی زده،بچه های ژاپنی باز،امواتمو میارن جلو چشام!!! اگه هم بگم نزده شما میگی برو چشم پزشک! یه راه حل: لگاسی کی رونمایی شده؟ اینم شبیه اونه دیگه.هر کدوم زودتر اومده باشن،شما بگو این از اون الهام گرفته! ضمنا این سوناتا که تازه اومده.لگاسی قبل از این بوده ها.
حاجی یه چیز بگو ادم شاخ در نیاره زمانی که سوبارو موتور باکسر و بهترین ماشینای رالی رو میساخت هیوندای مشغول دوچرخه ساختن بوده این که بخوای بگی سوبارو با این عظمت و توانایی بخواد از یه برند کره ای طراحی کپی بزنه از فحش ناموسی هم بدتره داداش البته از هیوندا بعید نیست که کپی زده باشه چون تو نسلای قبل همین سوناتا و ازرا و توسان کلا داشت رو هوندا اسکی میکرد این مزخرف ساز کره ای
میگن جوینده یابنده اس همینه ها! هیشکی جوابمو نداد اخرش خودم پیدا کردم! سوبارو زیر مجموعه ی شرکت بزرگ FHI(Fuji Heavy Industries) هستش که کلا 6 تا مجموعه هستن.علامت سوبارو از 6تا ستاره تشکیل شده که ستاره ی بزرگ نماد FHI و پنج تای بعدی نماد شرکت های تابعه هستن.با تشکر از خودم و دوستان! :)
من که اگه اینو داشتم کلا از کار و بار می افتادم چون با دیدنش همش هوای مسافرت به سرم میزد. با این مشخصات و ظاهر، اگه کم و کاستی مختصری هم داشته باشه میشه ازش چشمپوشی کرد.
افاچآی که سازنده خودروی سوبارو است هماکنون شریک تجاری شرکت تویوتا است، به طوری که تویوتا ۱۶٪ از سهام آن را در اختیار دارد سوبارو در زبان ژاپنی به معنی یکیکردن و گردآوردن دور هم است. لوگوی شرکت مجموعهای از شش ستاره است که بزرگترین آن افاچآی و پنج ستاره دیگر نماد شرکتهای تابعه آن هستند
قشنگه ولی حیف که در عقب مثل اسپرتیج نسل قبل وارد سپر عقب شده ، اگه جدا بود و یه سپر تپلی داشت قشنگتر میشد. سوبارو مدل ایمپرزا فن ما جوونهای ایرانی است که باهاش حال کنیم، افسوس
آبجی من دیگه خسته شدم دیگه بسسه ام ه (ایول املا) یه خونه دارم دور و بر 350 فروش میره دارم مخ بابام رو میزنم بزاره بفروشمش باهاش کار کنم به محض فروختنش میرم یه لنسر میخرم هرچه باداباد همه ی عواقبش رو قبول کردم
طراحی جلوی ماشین واقعا خوب و بی نقصه.کلا این کلاس ماشین بیشتر بخاطر طراحی مدرن و مصرف پایین سوخت و قیمت پایین تو بازار مشتری دارن و واسه همین خودروسازا روی قدرت بالای ماشین مانور نمیدن
دوست عزیز در مورد خودروهای سدان به دلیل اینکه در حین حرکت به دلیل وجود صندوق،خلا به وجود میاد و به همین دلیل قطرات بارون کمتر روی شیشه ی عقب میشینن در حالیکه در ماشین های هاچبک و ناچبک این اتفاق نمیافته و به همین دلیل برف پاک کن میذارن.البته مساله ی زیبایی هم بی تاثیر نیست.ارادتمندم.
با سلام خدمت شما دوست عزیز خدمتتون که عارضم خیلی در این مورد تحقیق کردم و مواردی که دیدم خوشبختانه آقا شاهین اشاره فرمودند من صرفا تکمیلش می کنم در ماشین سدان حرکت هوا و تولید جریان گردآبی پشت ماشین مانع از نشستن آب بارون رو شیشه می شه ولی در یه هاچ بک به علت نبود این جریان هوا قطرات بارون رو شیشه عقب می نشینند البته یه عامل دیگه هم هست علاوه بر این قطره های بارون آب و گلی که روی جاده هست از طریق چرخهای عقب رو شیشه عقب می نشینه در حالی که در یه سدان طول صندوق عقب و سپر عقب این نقیصه رو جبران می کنه و نمی زاره آب و گل و لای روی جاده به شیشه عقب برسه
مصرف موتور شش سیلندرش وحشتناکه! 256 اسب بخار ولی 10.7 مصرف میکنه. همین دوج چارجر جدید موتور 6 سیلندر 290 اسب قدرت ، 7.6 لیتر مصرف می کنه. طراحی داخلش هم خیلی مسخره است. برای یه اس یو وی خانوادگی خیلی طراحیش زشته. انگار سوار ماشین های ارزون قیمت شدی. فضای خارجیش هیچ جذابیتی نداره.
پسندیدن یک طراحی کاملا سلیقه ای هست و من از این ماشین خوشم نمیاد پس خواهشا نظرت رو به من تحمیل نکن هم چنین عزیز مصرف بسیار زیاده میتونی به دو تا پست قبل یه نگاهی بندازی و مصرف چارجر رو بخونی. هم چنین موتور جدید ب ام و با 320 اسب بخار و با سیستم چهار چرخ متحرک صدی 8 لیتر میسوزونه!!
داداش زیگما منم طراحیشو نگفتم که! :) مدل استاندارد این خودرو(لکسوس) در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۹/۸ لیتر سوخت مصرف میکند. مدل دارای سیستم ۸ دنده اتوماتیک نیز دارای مصرف سوختی مشابه در شهر است، ولی در جاده مصرف سوخت خودرو را به ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرساند.(V6 با 270 اسب بخار) در مقایسه با لکسوس که تکنولوژی بالاتری داره بدک نیست.
زیگمای عزیز،داداش من بحث های فنی شمارو راجع به گشتاور و اسب بخار بطور کامل خوندم و واقعا استفاده کردم. تو نت گشتم و یه مطلب جذاب و ساده از همین بحث رو که نوشته ی مهندس کاشانی هستش پیدا کردم.امیدوارم که مورد توجهت قرار بگیره.ارادت.
گشتاور بهتر است یا اسب بخار؟ این سوال یکی از رایج ترین سوال های دنیای اتومبیل است ولی جواب درست ان چندان رایج نیست و اگر انرا جستجو کنید به دهها مقاله در این مورد برمی خورید و بعد از خواندن همه مقالات متوجه می شوید که هیچ چیز نفهمیده اید چون نویسندگان هم خیلی مطالب را نفهمیده اند.حتی در بعضی مقالات جواب های کاملا متضاد می گیرید.یکی گفته بود که موتور کشتی ،قوه اسب زیاد و گشتاور کم در دور پایین دارد و دیگری کاملا برعکس انرا گفته بود و به نظر من هم دومی درست تر بود. اجازه بدهید به جای یک مطلب مفصل،خلاصه وار انچه اکثر متخصصین در مورد ان متفق القول هستند را به زبان ساده نقل قول کنم: 1.هرچه قطر پیستون بیشتر،گشتاور هم بیشتر. 2.برای شتاب اولیه گشتاور به کمکتان می اید و شتاب و سرعت ثانویه قوه اسب. 3.حجم موتور بیشتر باعث گشتاور بیشتر در دورهای پایین تر می شود. 4.موتورهای الکتریکی به این دلیل دارای شتاب فوق العاده ای هستند زیرا بیشترین گشتاور را در همان ثانیه ی اول تولید می کنند. 5.علت اینکه ماشین ها گشتاور و یا قوه اسب را در بالاترین دور موتور تولید نمی کنند این است که دور موتور به جایی می رسد که به اندازه کافی هوا به داخل موتور نمی رسد و دیگر موتور از قدرت کافی برخوردار نیست اگرچه دور موتورش بالا رفته است. 6.موتورهای دیزلی معمولا دارای گشتاور بالایی هستند. 7.در ماشین های سواری اعداد گشتاور و قوه اسب معمولا به هم نزدیک هستند ولی در کامیونها که برای کارشان گشتاور خیلی مهم است،میزان گشتاور موتور چندین برابر قوه اسب می باشد.
واقعا بی انصافی هستش که میگید این خودرو از جلو شبیه سانتافه هستش.نه اینطور نیست.کمی دقت کنید از جلو شبیه سواری سوبارو لگاسی هستش.از همه مهمتر این بچه ژاپنی هستش نباید با یک سانتافه کره ای مقایسه کرد.این رو دوست دارم مثل میتسوبیشی ها
داداش امید میخواهی تو رویاهات تستش کنی؟ یه جوری میگی تستش کنم انگار تو رو راه میدن اونجا؟ جرمی و ریچارد در برنامه استارت اینقدر بولوف نمیزنند که تو میزنی.پیاده شو با هم مبریم
داداش های گلم هیچ وقت از رویاهاتون دست نکشین(این حرفو به عنوان یه برادر کوچیک ازم قبول کنین) انشاالله اگه عمری باشه فردا زندگی نامه ی یه نفر رو واستون میذارم تا بدونین که “ادمی با امید زنده است.” ارادتمند شما.
چه بخواهید چه نخواهید چه کوپی باشه چه کوپی نباشه.فعلا که حرف اول تو دنیا رو داره ژاپن میزنه.بیشترین فروش فقط فقط در آمریکا هستش.پس هی نگید کوپی سانتافه هستش.سانتافه چشم بادامی کجا. این سوبارو خوشکل کجا.جای خنده داره میبینم این خودروی بسیار شکیل رو با لیفان مضخرف چینی شبیه کردید.
اگر کپی هم کرده باشه اولا از کارخونه مهم کره ای که تحت لیسانس امریکاست کپی کرده که این اصلا هیچ عیبی نداره ثانیا که کپی با کیفیته نه مثله این چینیهای کمونیست اشغال که لیفان x60رو از سانتافه کپی کردن ولی با کیفیت بسیار مزخرف کپی زدن وبه مردم بیچاره ایران که مجبور هستند با 60 میلیون این اشغالای چینی رو بخرن میندازن به امید نابودی همه کمونیستای چینی کثیف سوئ استفاده کن
من موندم این ملت چطوری پول میدن این ماشین های چینی رو میخرن.این همه پول میدن مثلا بگن ما شاسی بلند سوار میشیم.لیفان ایکس 60 الان 60 میلیونه.خوب عزیز من برو رونیز مدل 1387 بخر با 50 میلیون حداقل میدونی ژاپنی هستش.
خودم داداش،از یکی از اشناها که X33 داشت پرسیدم اقا این چیه گرفتی؟ یه اخمی کرد و گفت:تو از ماشین چی میدونی اخه؟! این شاسی بلنده شاسی بلند!!! گفتم دادا این تک دیف هستش،چی چیو شاسی بلند! خودش باور نمیکرد تک دیفه!
اینم یه بخشی از تاریخچه سوبارو برای دوستانی که نمیدونن: سال 1946 و همزمان با پایان جنگ جهانی دوم شرکت هوایی ناکاجیما شرکتی جداگانه به اسمه شرکت موتورفوجی را ساخت، و سال 1950 این شرکت به شرکتهای کوچک تقسیم شد و بعد از آن با ادغام دوباره آنها صنایع سنگین فوجی شکل گرفت که تو همین میون شرکت خودروسازی سوبارو درست شد. سوبارو در انگلیسی یعنی (to get together) که در فارسی به معنی با هم بودنه.اولین خودروی سوبارو بهنام سوبارو 1500 سال 1955 تولید شد.در سال 1968 شرکت نیسان 20 درصد از سهام شرکت سوبارو را خریداری کرد و از سهامداران عمده شرکت شد.وقتی که نیسان توسط رنو خریداری شد، سهام ۲۰% آن در شرکت،به جنرال موتور واگذار شد
آقا از داستر و رونیز و ویتارا و X33 و کولیوس که بهتره ، پس دیگه بحث الکی نکنیم همینو اگه نماینده سوبارو، سیف خودرو بخاد بیاره توی ایران میگه 200 ملیون تومن،
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خیلی خوبه.همین چند سال پیش بهترین SUV سال امریکا شده بود(البته قیافش اون موقع،وحشتناک زشت بود ولی الان خیلی خوب شده).موتورای نسبتا مناسبی داره.در کل از سوبارو خوشم میاد مخصوصا نسخه هایی رو که واسه رالی میزنه(با رینگ های طلایی)
راستی،از دوستان کسی میدونه که نشان سوبارو(همون ستاره ها) علامته چیه؟ممنون میشم اگه بگین.
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳به جون خودم الان بیشتر از 10 نفر میگن جلوش از سانتافه کپی برداری شده!
امیر
۲۹ فروردین ۱۳۹۳یعنی کپی نزده؟
البته شایدم اون از رو این کپی زده :دی
شایدم هیچکدوم اما بهرحال شبیه به همن !
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شدین 10 نفر! :) :) :)
امیر
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مخلصیم :)))
حالا منظورتونو متوجه نشدم آقا شاهین؟
یعنی میگید کپی نزده یا این که تایید میکنید که کپی زده یا اون از رو این کپی زده؟! :دی
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳امیر جان کلا کپی رو ولش کن! اگه میخوای نه سیخ بسوره نه کباب بگو: “الهام برداری هنرمندانه!” مخلصم. :)
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳http://blogs.cars.com/kickingtires/2014/04/2015-hyundai-sonata-gallery-25-photos.html
این لینکو نگا کنین
چراغها و فرم جلوپنجره دقیقا یکی هست ولی سوناتا اندکی پیچ و تابش بیشتره
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳نه کدومو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بخند تا روحت تازه بشه عزیزم
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بابا ولا مارال اسم دختره…از کی اسم پسرونه شده نمیدونم…
درهرصورت اگه اشتباه کردم ببخشه این عزیز
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳:)
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شاهین نظرتو راجب این لینک ک گذاشتم بگو
بنظرت جلوپنجره و چراغهای جلو این سوبارو با سوناتا2015 یکی نیست
شاهین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳خاوری عزیز،چرا منو توی مخمصه و دوراهی قرار میدی اخه داداش! :)
من الان اگه بگم کپی زده،بچه های ژاپنی باز،امواتمو میارن جلو چشام!!! اگه هم بگم نزده شما میگی برو چشم پزشک!
یه راه حل: لگاسی کی رونمایی شده؟ اینم شبیه اونه دیگه.هر کدوم زودتر اومده باشن،شما بگو این از اون الهام گرفته!
ضمنا این سوناتا که تازه اومده.لگاسی قبل از این بوده ها.
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شاهین جان وجدانا جلوپنجره اش با سوناتا یکیه ..حتی چراغاشونم یکیه…
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خاوری جون اینو ولش.هنوز دارم به سوتی که دادی میخندم!!! میدونی کدومو میگم؟! :)
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳به داداشمون مارال میگی خانوم مارال از شما این حرفا بعیده!!! یعنی ترکیدم از خنده!!! دمت گرم داداش. :)
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳معمولا اسم مارال رو واسه دخترا میزارن
ولی از صحبت هاشون میشد براحتی فهمید که پسرن…
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳داداش رضا من از همون اول میدونستم که دوست عزیزمون “مارال” پسره.خاوری جان به مکالمات ما دقت نکرده.
امیر چاپار
۶ اردیبهشت ۱۳۹۵حاجی یه چیز بگو ادم شاخ در نیاره زمانی که سوبارو موتور باکسر و بهترین ماشینای رالی رو میساخت هیوندای مشغول دوچرخه ساختن بوده این که بخوای بگی سوبارو با این عظمت و توانایی بخواد از یه برند کره ای طراحی کپی بزنه از فحش ناموسی هم بدتره داداش البته از هیوندا بعید نیست که کپی زده باشه چون تو نسلای قبل همین سوناتا و ازرا و توسان کلا داشت رو هوندا اسکی میکرد این مزخرف ساز کره ای
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دوستان یه نکته:15 درصد سهام سوبارو در تصاحب کمپانی تویوتا هست.(قابل توجه ژاپنی بازها)
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳میگن جوینده یابنده اس همینه ها! هیشکی جوابمو نداد اخرش خودم پیدا کردم! سوبارو زیر مجموعه ی شرکت بزرگ FHI(Fuji Heavy Industries) هستش که کلا 6 تا مجموعه هستن.علامت سوبارو از 6تا ستاره تشکیل شده که ستاره ی بزرگ نماد FHI و پنج تای بعدی نماد شرکت های تابعه هستن.با تشکر از خودم و دوستان! :)
امیر
۳۰ فروردین ۱۳۹۳سوبارو در زبان ژاپنی به معنی یکیکردن و گردآوردن دور هم
فرهاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳بله برای همین در ساخت تویوتا GT86 از موتور باکسر سوبارو استفاده شده
meysam
۲۹ فروردین ۱۳۹۳من که اگه اینو داشتم کلا از کار و بار می افتادم چون با دیدنش همش هوای مسافرت به سرم میزد. با این مشخصات و ظاهر، اگه کم و کاستی مختصری هم داشته باشه میشه ازش چشمپوشی کرد.
احمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳افاچآی که سازنده خودروی سوبارو است هماکنون شریک تجاری شرکت تویوتا است، به طوری که تویوتا ۱۶٪ از سهام آن را در اختیار دارد
سوبارو در زبان ژاپنی به معنی یکیکردن و گردآوردن دور هم است. لوگوی شرکت مجموعهای از شش ستاره است که بزرگترین آن افاچآی و پنج ستاره دیگر نماد شرکتهای تابعه آن هستند
Ehsan
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شاهین عزیز کلش از سانتافه کپی شده :-D
از دور که میبینی فکر میکنی سانتافه است
از نمای داخلش که اصلا خوشم نیومد ، خیلی بده
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳والا چی بگم.من که بدجوری ازش خوشم امده.
امیر
۳۰ فروردین ۱۳۹۳فوق العادست انقدر که هر روز تو اروپا و آمریکا و حتی همین آسیای خودمون بجز مملکت ما ماشینهای قوی و زیبا تولید میشه آدم دیگه نمیدونه چه نظری بنویسه
مارال
۲۹ فروردین ۱۳۹۳قشنگه ولی حیف که در عقب مثل اسپرتیج نسل قبل وارد سپر عقب شده ، اگه جدا بود و یه سپر تپلی داشت قشنگتر میشد. سوبارو مدل ایمپرزا فن ما جوونهای ایرانی است که باهاش حال کنیم، افسوس
e.scamp
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آبجی من دیگه خسته شدم دیگه بسسه ام ه (ایول املا) یه خونه دارم دور و بر 350 فروش میره دارم مخ بابام رو میزنم بزاره بفروشمش باهاش کار کنم به محض فروختنش میرم یه لنسر میخرم هرچه باداباد همه ی عواقبش رو قبول کردم
نیما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳از پشت زشته و از جلو کپی سنتافه نسل جدید شده
داخلش هم که اصلا امروزی و جذاب نیست
احسان(احسان سابق)
۲۹ فروردین ۱۳۹۳طراحی جلوی ماشین واقعا خوب و بی نقصه.کلا این کلاس ماشین بیشتر بخاطر طراحی مدرن و مصرف پایین سوخت و قیمت پایین تو بازار مشتری دارن و واسه همین خودروسازا روی قدرت بالای ماشین مانور نمیدن
GTR-50
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خوشمان امد ولی سوبارو فقط Imprz
pentagon usa
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دوستان می دونم سوالم ربطی به این موضوع نداره ولی کسی میدونه چرا عقب ماشین های هاچ بک برف پاک کن میذارن ولی برای ماشین های سدان نمیذارن؟
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز در مورد خودروهای سدان به دلیل اینکه در حین حرکت به دلیل وجود صندوق،خلا به وجود میاد و به همین دلیل قطرات بارون کمتر روی شیشه ی عقب میشینن در حالیکه در ماشین های هاچبک و ناچبک این اتفاق نمیافته و به همین دلیل برف پاک کن میذارن.البته مساله ی زیبایی هم بی تاثیر نیست.ارادتمندم.
Ehsan
۲۹ فروردین ۱۳۹۳دلیل دیگش اینه که در ماشین هاچ بگ هنگام عبور از گل و اب کثیفی های چرخ عقب به شیشه عقب می پاشه…و وجود برف پاکن رو لازم میکنه
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳هاچبک؟ کثیفی؟ شیشه ی عقب؟ برف پاک کن؟
really?!
رضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۳شیب؟ بام؟
علی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳با سلام خدمت شما دوست عزیز
خدمتتون که عارضم خیلی در این مورد تحقیق کردم و مواردی که دیدم خوشبختانه آقا شاهین اشاره فرمودند من صرفا تکمیلش می کنم در ماشین سدان حرکت هوا و تولید جریان گردآبی پشت ماشین مانع از نشستن آب بارون رو شیشه می شه ولی در یه هاچ بک به علت نبود این جریان هوا قطرات بارون رو شیشه عقب می نشینند البته یه عامل دیگه هم هست علاوه بر این قطره های بارون آب و گلی که روی جاده هست از طریق چرخهای عقب رو شیشه عقب می نشینه در حالی که در یه سدان طول صندوق عقب و سپر عقب این نقیصه رو جبران می کنه و نمی زاره آب و گل و لای روی جاده به شیشه عقب برسه
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ممنون از همه ی دوستان.اینجور سوال و جوابها هستش که بار فنی بحث رو بالا میبره.با تشکر از همه ی دوستان.
pentagon usa
۲۹ فروردین ۱۳۹۳ممنون از تمام دوستان که به سوالم جواب دادید
فرهاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳عاشق ماشین های سوبارو هستم
FORESTER – IMPREZA – LEGACY – WRX – BRZ – XV CROSSTREK – OUTBACK
هر کدوم بهتر از اون یکی
و بهترینش WRX STI و دیگر هیچ
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مصرف موتور شش سیلندرش وحشتناکه! 256 اسب بخار ولی 10.7 مصرف میکنه.
همین دوج چارجر جدید موتور 6 سیلندر 290 اسب قدرت ، 7.6 لیتر مصرف می کنه.
طراحی داخلش هم خیلی مسخره است. برای یه اس یو وی خانوادگی خیلی طراحیش زشته. انگار سوار ماشین های ارزون قیمت شدی.
فضای خارجیش هیچ جذابیتی نداره.
فرهاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳همچین مصرفشم زیاد نیست.
با توجه به 2 دیفرانسیل بودن ماشین.
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳پسندیدن یک طراحی کاملا سلیقه ای هست و من از این ماشین خوشم نمیاد پس خواهشا نظرت رو به من تحمیل نکن
هم چنین عزیز مصرف بسیار زیاده میتونی به دو تا پست قبل یه نگاهی بندازی و مصرف چارجر رو بخونی.
هم چنین موتور جدید ب ام و با 320 اسب بخار و با سیستم چهار چرخ متحرک صدی 8 لیتر میسوزونه!!
فرهاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳من اصلاً در باره ی طراحی این ماشین حرف زدم که بخوام در باره ی طراحی این ماشین نظرمو تحمیل کنم؟!؟!
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳با شاهین بودم عزیز.نمیخواستم دو کامنت براتون بذارم.
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳داداش زیگما منم طراحیشو نگفتم که! :)
مدل استاندارد این خودرو(لکسوس) در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر، ۱۳/۱ لیتر و در جاده ۹/۸ لیتر سوخت مصرف میکند. مدل دارای سیستم ۸ دنده اتوماتیک نیز دارای مصرف سوختی مشابه در شهر است، ولی در جاده مصرف سوخت خودرو را به ۹/۰۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرساند.(V6 با 270 اسب بخار)
در مقایسه با لکسوس که تکنولوژی بالاتری داره بدک نیست.
زیگما
۲۹ فروردین ۱۳۹۳پس عذر میخوام
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مخلصم زیگما جان.
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳زیگمای عزیز،داداش من بحث های فنی شمارو راجع به گشتاور و اسب بخار بطور کامل خوندم و واقعا استفاده کردم.
تو نت گشتم و یه مطلب جذاب و ساده از همین بحث رو که نوشته ی مهندس کاشانی هستش پیدا کردم.امیدوارم که مورد توجهت قرار بگیره.ارادت.
گشتاور بهتر است یا اسب بخار؟
این سوال یکی از رایج ترین سوال های دنیای اتومبیل است ولی جواب درست ان چندان رایج نیست و اگر انرا جستجو کنید به دهها مقاله در این مورد برمی خورید و بعد از خواندن همه مقالات متوجه می شوید که هیچ چیز نفهمیده اید چون نویسندگان هم خیلی مطالب را نفهمیده اند.حتی در بعضی مقالات جواب های کاملا متضاد می گیرید.یکی گفته بود که موتور کشتی ،قوه اسب زیاد و گشتاور کم در دور پایین دارد و دیگری کاملا برعکس انرا گفته بود و به نظر من هم دومی درست تر بود.
اجازه بدهید به جای یک مطلب مفصل،خلاصه وار انچه اکثر متخصصین در مورد ان متفق القول هستند را به زبان ساده نقل قول کنم:
1.هرچه قطر پیستون بیشتر،گشتاور هم بیشتر.
2.برای شتاب اولیه گشتاور به کمکتان می اید و شتاب و سرعت ثانویه قوه اسب.
3.حجم موتور بیشتر باعث گشتاور بیشتر در دورهای پایین تر می شود.
4.موتورهای الکتریکی به این دلیل دارای شتاب فوق العاده ای هستند زیرا بیشترین گشتاور را در همان ثانیه ی اول تولید می کنند.
5.علت اینکه ماشین ها گشتاور و یا قوه اسب را در بالاترین دور موتور تولید نمی کنند این است که دور موتور به جایی می رسد که به اندازه کافی هوا به داخل موتور نمی رسد و دیگر موتور از قدرت کافی برخوردار نیست اگرچه دور موتورش بالا رفته است.
6.موتورهای دیزلی معمولا دارای گشتاور بالایی هستند.
7.در ماشین های سواری اعداد گشتاور و قوه اسب معمولا به هم نزدیک هستند ولی در کامیونها که برای کارشان گشتاور خیلی مهم است،میزان گشتاور موتور چندین برابر قوه اسب می باشد.
زیگما
۳۰ فروردین ۱۳۹۳درود بر تو کاملا درسته.ممنون
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳زیگما جان خیلی هم افتضاح نیستا! یه نگاه به پست قبلی(لکسوس) بنداز.
Ehsan
۲۹ فروردین ۱۳۹۳البته زیگما جان فکر کنم این از دوج چارجر سنگینتر باشه
و در مورد نمای داخلیش باهات موافقم
مرتضی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳طراحی داخلش افتضاحه
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آره.داخلش نا امیدم کرد
خودم
۲۹ فروردین ۱۳۹۳واقعا بی انصافی هستش که میگید این خودرو از جلو شبیه سانتافه هستش.نه اینطور نیست.کمی دقت کنید از جلو شبیه سواری سوبارو لگاسی هستش.از همه مهمتر این بچه ژاپنی هستش نباید با یک سانتافه کره ای مقایسه کرد.این رو دوست دارم مثل میتسوبیشی ها
PEUGEOT
۲۹ فروردین ۱۳۹۳جلوش شبیه سانتافه قدیمیاست
سوبارو ماشین خوبیه ولی کلا باهاش حال نمی کنم
مصطفی
۲۹ فروردین ۱۳۹۳جلوش خیلی شبیه لیفان ایکس 60هه!
PEUGEOT
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اره مصطفی جان شبیه لیفان ایکس 60 هم هست
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مصطفی دیگه خیلی کپی در کپی شد! X60 از رو سانتافه ی نسل قبل کپی زده بعد اینم از رو اون کپی زده؟!
خوبه کم کم دارید میشید 10 نفر! :)
فرهاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۳شما ها که سوبارو نابود کردین
اميد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خوبه فقط یه تستش کنم تا نظر قطعیمو بگم البته سوبارو یه خودرو ساز با وژدانه و چون قانون داره اونجا نتیجش میشه این خودرو خوب و عالی
خودم
۲۹ فروردین ۱۳۹۳داداش امید میخواهی تو رویاهات تستش کنی؟
یه جوری میگی تستش کنم انگار تو رو راه میدن اونجا؟
جرمی و ریچارد در برنامه استارت اینقدر بولوف نمیزنند که تو میزنی.پیاده شو با هم مبریم
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳داداش های گلم هیچ وقت از رویاهاتون دست نکشین(این حرفو به عنوان یه برادر کوچیک ازم قبول کنین)
انشاالله اگه عمری باشه فردا زندگی نامه ی یه نفر رو واستون میذارم تا بدونین که “ادمی با امید زنده است.” ارادتمند شما.
امید
۲۹ فروردین ۱۳۹۳فعلا که زندگیمون شده ارزو و رویا درضمن نظرم به خودم مربوطه تو نظر خودتو بگو خودممممممم
خودم
۲۹ فروردین ۱۳۹۳چه بخواهید چه نخواهید چه کوپی باشه چه کوپی نباشه.فعلا که حرف اول تو دنیا رو داره ژاپن میزنه.بیشترین فروش فقط فقط در آمریکا هستش.پس هی نگید کوپی سانتافه هستش.سانتافه چشم بادامی کجا. این سوبارو خوشکل کجا.جای خنده داره میبینم این خودروی بسیار شکیل رو با لیفان مضخرف چینی شبیه کردید.
ab12
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اگر کپی هم کرده باشه اولا از کارخونه مهم کره ای که تحت لیسانس امریکاست کپی کرده که این اصلا هیچ عیبی نداره ثانیا که کپی با کیفیته نه مثله این چینیهای کمونیست اشغال که لیفان x60رو از سانتافه کپی کردن ولی با کیفیت بسیار مزخرف کپی زدن وبه مردم بیچاره ایران که مجبور هستند با 60 میلیون این اشغالای چینی رو بخرن میندازن
به امید نابودی همه کمونیستای چینی کثیف سوئ استفاده کن
خودم
۲۹ فروردین ۱۳۹۳من موندم این ملت چطوری پول میدن این ماشین های چینی رو میخرن.این همه پول میدن مثلا بگن ما شاسی بلند سوار میشیم.لیفان ایکس 60 الان 60 میلیونه.خوب عزیز من برو رونیز مدل 1387 بخر با 50 میلیون حداقل میدونی ژاپنی هستش.
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳خودم داداش،از یکی از اشناها که X33 داشت پرسیدم اقا این چیه گرفتی؟ یه اخمی کرد و گفت:تو از ماشین چی میدونی اخه؟! این شاسی بلنده شاسی بلند!!! گفتم دادا این تک دیف هستش،چی چیو شاسی بلند!
خودش باور نمیکرد تک دیفه!
sadegh
۲۹ فروردین ۱۳۹۳شاهین جان یکی از دوستای منم x33 داره، وقتی میشینی توش اصلا احساس اینکه سوار یه ماشین شاسی بلند شدی نداری، انگار سوار پژو شدی!! (با یکم اغراق)
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳تندر از این شاسی بلندتره!!! (خدا کنه اینجا فن چینی نداشته باشیم!!!) :) :) :)
sadegh
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مگه یه همچین موجودی هم رو زمین هست؟!!! :) :)
شاهین
۲۹ فروردین ۱۳۹۳مطمئن باش هست! :) ;)
ساسان.م
۳۰ فروردین ۱۳۹۳تک دیف که هیچی سیستم تعلیقش کلاً تعطیله :D
فرهاد
۳۰ فروردین ۱۳۹۳منم X33 سوار شدم به معنای واقعی آشغاله
حاظرم 206 ایرانیزه سوار شم ولی اونو سوار نشم
خاوری
۲۹ فروردین ۱۳۹۳این است خودروی ملی
ببینید چقد بدنه پراید مستحکمه
http://fararu.com/fa/news/186845/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%D9%8A%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%AA%D9%88%D9%86%DB%8C
VAHID JINPACHI
۲۹ فروردین ۱۳۹۳وای وای چه تقلید مسخره ای….!!!
اقایون جعمش کنید …
بعضی از اقایون از ژاپن خوششون نمی اد خوشتون نمی اد الکی حرف مفت نزنید و بگید شبیه سانتافه است…
هر ماشین ژاپنی ای که رونمایی میشه …..
sadegh
۲۹ فروردین ۱۳۹۳اینم یه بخشی از تاریخچه سوبارو برای دوستانی که نمیدونن:
سال 1946 و همزمان با پایان جنگ جهانی دوم شرکت هوایی ناکاجیما شرکتی جداگانه به اسمه شرکت موتورفوجی را ساخت، و سال 1950 این شرکت به شرکتهای کوچک تقسیم شد و بعد از آن با ادغام دوباره آنها صنایع سنگین فوجی شکل گرفت که تو همین میون شرکت خودروسازی سوبارو درست شد.
سوبارو در انگلیسی یعنی (to get together) که در فارسی به معنی با هم بودنه.اولین خودروی سوبارو بهنام سوبارو 1500 سال 1955 تولید شد.در سال 1968 شرکت نیسان 20 درصد از سهام شرکت سوبارو را خریداری کرد و از سهامداران عمده شرکت شد.وقتی که نیسان توسط رنو خریداری شد، سهام ۲۰% آن در شرکت،به جنرال موتور واگذار شد
fleetwood
۲۹ فروردین ۱۳۹۳آقا از داستر و رونیز و ویتارا و X33 و کولیوس که بهتره ، پس دیگه بحث الکی نکنیم همینو اگه نماینده سوبارو، سیف خودرو بخاد بیاره توی ایران میگه 200 ملیون تومن،
بهزاد
۲۹ فروردین ۱۳۹۳یک ماشین خوب و بدون حاشیه و قیمت بسیار مناسب.
رضا
۲۹ فروردین ۱۳۹۳نخیر…
متاسفانه سوبارو با این کارها به جایی نمیرسه.
یعنی نمیتونن یه ماشین بروز طراحی کنن؟؟
فنیش همیشه عال ولی طراحی قدیمی مخصوصا داخلش
خاوری
۳۰ فروردین ۱۳۹۳گزیده اخبار نمایشگاه خودرو نیویورک 2014
اهدای نشان بهترین خودرو لوکس سال جهان به نسل جدید مرسدس sکلاس بهترین خودرو اسپرت جهان به پورشه 911جی تی 3 و…
http://www.autoshowny.com/galleries/world
****
معرفی فورد اج کانسپت در نمایشگاه خودرو نیویورک2014
http://www.autoshowny.com/galleries/concept
*****
بی ام دبلیو سری 2
http://www.autoshowny.com/galleries/latest
*****
آکورا ilx
http://www.autoshowny.com/galleries/cars/acura
****
کانسپتwrx از سوبارو
http://www.autoshowny.com/sights/photos/
و….
ASTON MARTin
۳۰ فروردین ۱۳۹۳از دیزاینش انتظار اتاقک پرهیجانتری رو داشتم… و همینطور اسب بخاره ورای 300
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ فروردین ۱۳۹۳درود .
سوبارو در بحث طراحی یذره کپی میکنه ولی در بحث فنی استاده .
احمد
۲۳ مرداد ۱۳۹۳سلام کسی می دونه خودروهای2015کی وارد ایران می شوند ایا اوت بک هم وارد می شه یانه ممنون