ظاهراً سوبارو نتوانسته است به مدت بیش از ۳۰ سال بازرسیهای کاملی را روی محصولات خاص بازار ژاپن انجام دهد!
این خبر پس از مشکل مشابهی که برای نیسان رخ داد منتشر شده است. نیسان مجبور شده ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو شامل تمامی مدلهای سواری تولیدی برای بازار ژاپن در طول سه سال گذشته را فراخوان کند و تولید خود در تمامی سایتهای ژاپن را برای مدتی متوقف نماید.
بنا به گفته سوبارو، این شرکت به تکنسینهای تأیید نشده اجازه داده تا بررسیهای نهایی را روی خودروهای جدید انجام دهد و بنابراین الزامات وضع شده توسط وزارت حملونقل این کشور را نقض کند. سوبارو هماکنون در نظر دارد فراخوان حدود ۲۵۵ هزار دستگاهی را اعلام نماید.
مدیرعامل سوبارو در یک کنفرانس خبری گفت:
فرایند بررسی نهایی بسیار مهم بوده و ما میدانیم که الزامات را رعایت نکردهایم. ما از همان فرایند به مدت بیش از ۳۰ سال و بدون فهم این موضوع که الزامات وزارت حملونقل را برآورده نمیکنند استفاده کردهایم.
وزارت حملونقل ژاپن یکی از رگلاتورهایی بوده که از تمامی خودروسازان این کشور خواسته تا با بازرسان داخلی تماس داشته باشند. همچنین ضربالاجلی تا پایان ماه اکتبر برای خودروسازان تعیین شده تا نتایج بررسیهای خود را ارائه کنند.
هوندا و تویوتا گفتهاند که هیچ مشکلی را در بازرسیهای خود نیافتهاند.
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۸ آبان ۱۳۹۶معلومه سوبا یه جاییش داشته لنگ میزده ولی واسش اهمیت زیادی نداشته،
و به خاطر ضرب العجل دولت مجبور به
فراخوان شده
:::فرشاد:::
۸ آبان ۱۳۹۶۳۰ ساله که داره از تکنسینهای تأیید نشده برای بررسیهای نهایی استفاده میکنه و محصولاتش همیشه جزو با کیفیتترینها بودن، حالا فکر کن اگر این روند بهبود پیدا کنه، چی میشه دیگه.
MAHDI . CHEVROLET
۸ آبان ۱۳۹۶این موسسه ها و بازرسی ها کارشون عجیبه
سامان اذری
۸ آبان ۱۳۹۶??
دوستم یه موستانگ داره میخواد بفروشه 90 تومن
به من میگفت چی بخرم بجاش که کم خرج باشه و پرفورمنس موستانگ رو داشته باشه
منم بهش wrx و سیویک تایپ ار رو پیشنهاد کردم
اونم سوبارو رو پسندیده بخاطر awd بودنش
(Ali(Chevy Nova
۸ آبان ۱۳۹۶سامان جان
موستانگ دوستت مدلش چنده؟
موتورش 8 سىلندره ؟
چند روز پىش ىدونه موستانگ 2012 کروک پلاک ملى دیدم سمت خىابون دماوند نمىدونم چطور براش پلاک گرفته بود
البته چندتا هامر و یه کرایسلر 300 هم چندسال پیش تو تهران پلاک ملى گرفتن
سامان اذری
۸ آبان ۱۳۹۶علی داش موستانگ با کیت راش هست مدل 2013 حدود 90 هزار تا کار کرده
85 -90 تومن قیمتشه (پلاک منطقه ازاد ارس)
ولی لامصب خیلی خش رخه
Sam_royal041
از تلگرام پیام بده عکسشو برات بفرستم
Pooriya_German_BMW
۸ آبان ۱۳۹۶یعنی اگر مدیران خودروسازان ژاپنی بیان پشت تریبون اعتراف کنن چه گندهایی زدن و چه کارای که نکردن باز یه عده ایرانی میان میگن نه بابا مگه میشه اینا دارن شکسته نفسی میکنن مگه میشه ژاپنی اشتباه کنه مگه ژاپن کجاست؟؟؟؟مگه ژاپنی ها فرا زمینی هستند!!؟؟مگه ژاپنی ها خدا هستند؟؟؟
اون از کثافت کاری ایربگ تاکاتا
اون از تقلب صنایع فولاد و آلیاژ کمپانی کوبه ژاپن
فراخوان های پی در پی تویوتا و هوندا
حالا هم عدم بازررسی کافی سوبارو
خنده دار از کامنت فرشاد نخوندم میگه اینا ۳۰ بازرسی نکردن اگه بکنن چی میسازن????
هر غلطی می خوان می کنن بعدش میان پشت تریبون عذرخواهی میکنن و سر خم میکنن و بعد یادشون میره چه غلطی کردن دوباره همون تکرار میکنن
منتظر دیسلاک های سبزتان هستیم
sina
۸ آبان ۱۳۹۶پوریا جان
میدونی فرق ژاپنی ها با بقیه چیه؟
وقتی کار اشتباهی رو انجام میدن قبل این که کسی بخواد مچشون رو بگیره خودشون میان اذعان میکنن و درصدد جبران برمیان چون صادق ترین ادمهای دنیا هستن و هیچ وقت نمیان عامدانه تقلب کنن یا امار فروش اشتباه بدن یا شماره شاسی تکراری بزنن رو ماشیناشون.
بله ژاپنی ها هم مثل همه ادمای دیگه دچار نقص هست صنعتشون ولی خب دچار دروغ و تقلب نیست. البته این بحث نتیجه ای نداره من خودم واقفم ولی خب اینکه خودت بیای اشتباهاتت رو بپذیری خعلی بهتره تا 15 میلیارد دلار جریمه ات کنن.
(Ali(Chevy Nova
۸ آبان ۱۳۹۶اخ فداى تو داش سىنا
گل گفتى
Mohamad
۸ آبان ۱۳۹۶این همه به خودت فشار آوردی تونستی این 4 مورد را ذکر کنی؟
صنعت خودروسازی ژاپن سالانه 20_25 میلیون واحد خودرو در سراسر جهان تحویل مشتری میده اونوقت تو زور خودتو زدی اینارو ردیف کردی؟ :))
اون از…
اون از…
این 4 موردم که با مشقت فراوان پیدا کردی که خب یکیش مربوط میشه به همین خبر که خدمتت عارضم سوبارو هر سال در لیست بهترین خودروها از نظر کیفیت و رضایت مشتری قرار میگیره و این اخبار حاشیه ایه و اهمیت چندانی نداره…
مورد بعدی از فراخوان صحبت کردی ولی انگار ماهیت فراخوان بد واست جا افتاده اونو با کارشکنی در یه راستا میدونی که مشکل خودته
مورد بعدی صنایع فولاد و آلیاژ خودروها بود که کاملا رد و تکذیب شد
فقط میمونه مورد اولت که اونم تاکاتا دچار زیان های شدیدی شده و ربطی به خودروسازها نداره چون خودشون ایربگ را تولید نکردن.
اینارو گفتم که برات جا بیفته صنعت ژاپن به قدری کم اشتباه و دقیق هستش که امثال تو باید زور بزنن چنین موارد پیش پا افتاده ای که جنبه صرفا خبری و حاشیه داره رو بهش گیر بدن و این کیفیت مطلق اون صنعت رو میرسونه. ما نگفتیم از فضا اومدن ولی میدونیم که سخت کوش و بشدت منضبط و با وجدان اند.
me84
۸ آبان ۱۳۹۶.
عموی من یه ژنراتور برق بنزینی ساخت سوبارو داره و مال حدودا 40 سال پیشه.
تو شهرستانه. پارسال رفته بودم اونجا و بهش گفتم هنوز کار میکنه یا خرابه؟ هیچی نگفت. یه تسمه داشت و سه بار کشید و روشن نشد. بار چهارم روشن شد. گفت 12 ساله که استفاده نمیشه. اینقدر نرم کار میکرد که واقعا حال کردم. آرم سوبارو آبی رنگ از جنس برچسبی روش نصب شده بود و کنارش هم اسم سوبارو و ساخت ژاپن حک شده بود.عموم میگفت حدود 25 سال کار کرده و خراب نشده. برای تامین برق پمپ آب سر چاه ازش استفاده میکردن.
مهدی
۹ آبان ۱۳۹۶ژاپن درسته تولید قوی داره ولی نه در همه زمینه ها در هوا فضا امریکا حرف اول و اخر میزنه تو تسلیحات هم اول هستن با فاصله بسیار زیاد در ای تی و تکنولوژی هم امریکا پرچم داره تو خودرو هم رقابت سختی دازه گرچه بیشتر ژاپنی ها مثل هندا تویوتا در اصل امریکایی هستن تو بقیه زمینه های صنعتی هم همنیطوره
Pooriya_German_BMW
۸ آبان ۱۳۹۶تا چند سال دیگه از برند های ژاپنی فقط یه خاطره میمونه نه چیز دیگه
سونی که نابود شد هیتاچی هم همین طور توشیبا هم مه دیگه نیست
یه زمانی با واکمن سونی کلی خاطره داشتیم آیپد جاشو گرفت سونی کاری نکرد
پلی استیشن جاشو به ایکس باکس داد باز هم کاری نکرد
سامسونک جاشو در تولید تلویزیون گرفت بازهم تکان نخورد
وضعیت خودرو سازی شون هم که دست کمی نداره از تکنولوژی
از خیلی از برندها فقط یه خاطره مونده
سوزوکی – میتسوبیشی الان چی میسازن؟؟؟؟
نیسان که با حمایت رنو سرپا مونده
ژاپن مصداق ضرب مثل تو اوج موندن مهم تر از به اوج رسیدنه هست
سریع به اوج رسید ولی نتونست در اوج بمونه
sina
۸ آبان ۱۳۹۶بازم داری اطلاعات غلط میدی پوریا
ژاپن در حال حاضر بالاتر از المان سومین اقتصاد برتر دنیا هستش و رشد اقتصادیش هم 1.4 درصد بیشتر از االمانه.
راجب سونی که طبق اخرین گزارش مالیش سود عملیاتی سونی در یک سال گذشته رشدی ۱۸۰.۵ درصدی را تجربه کرده است و درآمد خالص آن با رشد ۲۸۱.۴ درصدی اش به رقم ۵۶۴ میلیون دلاری رسیده است. درآمدهای سونی نیز رشد ۱۵.۲ درصدی را تجربه کرده و به رقم ۱۶.۷ میلیارد دلار برای سه ماهه آخر رسیده است. پرفروش ترین کنسول خود امریکا الان پلی استیشن هست. راجب عناوین اختصاصی هم که دیگه نگم بهتره.
بزرگترین تولید کننده سنسور دورین موبایل هم سونی هست هست همچنان. بخش موبایلش هم یه سالی هست سود ده شده .
راجب ال سی دی هم سونی 4 امین تولید کننده دنیا هست بعد سامی و الجی و شارپ. دقت کن دوتا از بالایی هاش هم ژاپنی هستن.
سوزوکی 5 امین تولید کننده موتورسیکلت دنیا هستش در ضمن.
بخش سونی اینترتیمنت و سونی پیکچرز هم جز سودده ترین بخش های سونی هستن.
نمیدونم دلیل این همه اطلاعات غلطی که ارائه میدی چیه .
Pooriya_German_BMW
۸ آبان ۱۳۹۶خود سونی داره شکست مقابل رقبا قبول می کنه ولی این دوستان هنوز قبول نکردند
سونی بخش وایو تواید کننده لپ تاب شو تعطیل کرد
توشیبا هم همین طور
چرا چون توان رقابت با اپل و ایسوس نداشتتد
بخش موبایل سونی عقب افتاده ترین گوشی های دنیا میسازه و گوشی هاش با تولیدات ۵ سال پیش سامسونگ قابل رقابته
حتی کمپانی های چینی هم از سونی جلو افتادند و الان هواوی داره با اپل و سامسونگ رقابت می کنه سونی چی؟؟؟؟
بعله در مورد سونی پیکچرز و اینترتینمنت و بخش لنز و سنسور دوربین خوشبختانه سونی هنوز حرف واسه گفتن داره
پاناسونیک هیتاچی توشیبا جی وی سی ناسیونال همه به فراموشی سپرده شدند یا تعطیل یا نمیه تعطیل هستند
در مورد خودروسازی به غیر از تویوتا هوندا مزدا مابقی برندهای ژاپنی وضعیت خوبی ندارن نیسان و میتسوبیشی هم با حمایت های مالی و مدیریتی رنو وضعشون خوبه
ژاپن دیگه ژاپن سابق نیست
منم دوست دارم کمپانی های ژاپنی به دوران طلایی دهه نود برگردند
#ali.m#
۸ آبان ۱۳۹۶پوریا جان ببخشید ک ژاپنیا کاردرستن و شما نمیتونی تحمل کنی .
عذر میخوام که متقلب بزرگ خودروسازی فولکسه .نه تویوتا یا نیسان یا….
من عذر میخوام ?
Mohamad
۸ آبان ۱۳۹۶رفیق این کامنتت از سر لج نوشته شده و حتی یه جمله ش هم اعتبار و سندیت نداره و مشخص نیس کی اینارو بهت گفته
جالب اینجاست همه شونو نابود کردی حداقل دوتا سرپا نگه میداشتی :)) ژاپنم که کردی سومالی
اینارو بیخیال فقط خواستم بگم که حرص نخور درست میشه
بهزاد
۸ آبان ۱۳۹۶این آقای پوریا یا دوست همیشه در صحنه اومده یکم با آمارهای کذایی دوستان را سر کار بزاره!
آخه دوست گرامی شرکت ایسوس در کل درآمدی حدود 3.4 میلیارد دلار داشته و در قیاس با دانه درشت های ژاپنی که لیست درآمدشون تک به تک وقت گیر هست اینجا آورده بشه چیزی نیست و ژاپنی ها بیش از 500 میلیارد دلار از صنعت الکترونیک و کلیه اجزاش درآمد سالیانه دارند!
صنعت لپ تاپ و … چند سالی هست رو به افوله و در این شرایط تولید و سرمایه گزاری یک اشتباه محض به حساب میاد و اگر شما در دکانی یا سایتی مثلا اجناس ژاپنی نمیبینی دلیل بر این نیست که ژاپنی ها صنایع الکترونیکشون تعطیله بلکه از اونور به عنوان یک تامین کننده نقش به سزایی در پیش برد این صنعت ایفا میکنند.
یک مثال ساده شرکت الجی میلیاردها دلار در صنعت نمایشگر oled سرمایه گزاری کرده و کسب درآمد میکنه در حالی که از سیر تا پیاز این صنعت در اختیار ژاپنی ها هست و شرکت canon tokki به عنوان تامین کننده ادوات ساخت و شرکت idemitsu به عنوان تامین کننده مواد اولیه ارگانیک oled به LG ایفای نقش میکنند.
در مورد رنو و نیسان هم همین اندازه که دارایی نقدی نیسان برای خرید رنو کفایت میکنه و بارها درخواست بازخرید سهام این شرکت توسط رنو وتو شده و اگر سودهای نیسان نبود احتمالا وضعیت رنو در سطح پژو بود و اگر موفقیتی کسب شده برای هر دو شرکت، بیشتر به نفع رنو بوده.
خواهشا دست از این فرافکنی ها بردارید.
راز ماندگاری شرکت های ژاپنی در گستردگی فعالیتشون هست و مثل خیلی از شرکت ها وابسته به یک محصول نیست که هر لحظه امکان داره سقوط کنند و شرکت های تولیدکننده لپ تاپ امروز حال و روز خوبی ندارند.
datsun
۸ آبان ۱۳۹۶سهم میتسو رو هم نیسان خرید اگه رنو- نیسان جدا بشه میتسو دیگه ارتباطی با رنو نداره
میتسو موتورز خودش یه قطره از دریایی صنایع سنگین میتسوبیشه اینطور که شما میگید ضعیف نیست
Pooriya_German_BMW
۸ آبان ۱۳۹۶من اینجا از ژاپنی های پدال عذر می خوام مثل اینکه همه ژاپنی هستن فقط منم که ایرانی هستم اینجا????
Mohamad
۸ آبان ۱۳۹۶والا یوزرت که چیز دیگه ای میگه!!! ‘
Pooriya_German_BMW
۸ آبان ۱۳۹۶چی میگه
sina
۹ آبان ۱۳۹۶کسی ژاپنی نیست ولی خب تو توقع نداشته باش تو همچین سایت تخصصی اطلاعات غلط بدی و کسی متوجه نشه و چیزی نگه.
فرهاد كرمستجی
۹ آبان ۱۳۹۶دوستان خودشون از یه کشور دیگه الکی طرفداری می کنند وقتی میبینن یکی از اسم ژاپن طرفداری می کنه فکر می کنن حتما تعصبی حرف میزنه، اینکه ما ژاپنی نمیبینیم دلیلش نبودشون نیست دلیلش نابودیمونه:)) دلیل دیگه هم اینه که اکثر شرکتای ژاپنی تکنولوژی کارن و بازار های مصرفی رو به نحوی به کشورای دیگه واگزار کردن.