سوبارو WRX S4 STI اسپرت # (با تلفظ واژه شارپ یا تیز) جدیدترین نسخه سفارشی و تولید محدود از این سدان مشهور است که متأسفانه فقط در بازار ژاپن عرضه خواهد شد. این خودروساز ژاپنی تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودروی سفارشی را تولید خواهد کرد خودروهایی که قبلاً رزرو شدهاند.
همانگونه که نام خودرو نشان میدهد برخی قطعات مدل STI در این محصول بکار رفتهاند. بخش پرفورمنس سوبارو برخی بازنگریها در شاسی را انجام داده است. قوای محرکه نیز دستخوش تغییر شده و خنککننده روغن CVT، فیلتر هوای جدید و اگزوز با دو خروجی در هر سمت بکار رفتهاند.
WRX S4 STI اسپرت # به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی تخت با قدرت ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر مجهز شده است. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به تمامی چرخ ها منتقل میشود.
بخش پرفورمنس سوبارو همچنین برخی تغییرات را در بدنه اعمال کرده تا خودرو ظاهر خشنتری داشته باشد. یک اسپلیتر بزرگ با طرح مشکی براق و جلوپنجره خاکستری تیره از جمله این تغییرات هستند. خودروی موردبحث از رینگهای ۱۸ اینچی با طرح چند پره و رنگ مشکی استفاده میکند.
داخل کابین نیز صندلیهای گیرا بکار رفته است. این بخش خودرو ترکیبی از جیر و چرم مشکی است. دوخت های نقرهایرنگ نیز روی بخشهایی همچون صندلیها، فرمان و دستهدنده بکار رفته است.
سوبارو قیمتی معادل ۴۰۰۵۷ دلار را برای WRX S4 STI اسپرت # در نظر گرفته است. اولین نمونهها نیز از ماه آگوست به دست مشتریان ژاپنی خواهند رسید.
نسل فعلی WRX و STI به اواخر نسل خود نزدیک شدهاند و سوبارو گفته این سدان پرفورمنس را در سال ۲۰۲۱ نونوار خواهد کرد. شاید این محصول از همکاری سوبارو با تویوتا نیز سود ببرد.
رامین
۱۸ تیر ۱۳۹۹چقدر مدلای قدیمی این ماشین تو بازیا خوب بود :)) تنها جایی که میشه به ماشین خارجی دسترسی داشت.
AMIR-REZA
۱۸ تیر ۱۳۹۹سدان کامپکت یعنی این …..
البته سوبارو معنی این سگمنتو با این ماشین (و قیمتش!!)زیر سوال برده….
behnam1012
۱۸ تیر ۱۳۹۹کسی اطلاعی داره بیس موتور این ماشین با GT86 یکیه یا فرق میکنن
چون هر دو 2000 سی سی و از نوع تخت هستن واسم سواله
این موتور جون میده روی gt86 باشه
امیر
۱۸ تیر ۱۳۹۹بله تقریبا
اما از نظر تکنولوژی این خودرو موتورش خیلی جدید تره و نسبت تراکم بسیار بالاتری داره
بهنام
۲۳ تیر ۱۳۹۹بنظر شما میشه سیستم توربو این انجین رو روی انجین GT86 پیاده کرد !؟
آرمان
۱۸ تیر ۱۳۹۹چرا ماشین به این خوبی بجای گیربکس دستی یا دو کلاچه باید گیربکس cvt داشته باشه؟؟
امیر
۱۸ تیر ۱۳۹۹تنها نقطه ضعفش گیربکسشه
حیف این پرفورمنس فضایی که با سی وی تی تجربش کنی
همیشه جز معدود ژاپنی هایی بوده که دوسش داشتم
meysam
۱۸ تیر ۱۳۹۹طراحیاش لامصب برای یک دهه پیشه. حالا بازم این به ماهیتش میخوره
ولی در کل همیشه تو طراحی میلنگه
ارشیاsvj
۱۸ تیر ۱۳۹۹من عاشق سوبارو ها هستم????
Amin
۱۹ تیر ۱۳۹۹عاشقتم سوبارو .ولی حیف که هیچوقت به عشقم نمیرسمو ناکام از دنیا میرم ..خدا هیچ جوانی رو ناکام از دنیا نبره چه اونایی که عشقشون انسان است و چه اونایی که مثل من ماشین ( سوبارو)
بهنام
۱۹ تیر ۱۳۹۹سوبارو واقعا شرکت جالبیه و از اون جالبتر مشتریان وفادار به این برند هستن که ظاهراً کاری به طراحی و شکل ظاهری خودروهای این شرکت ندارن و واقعا سوبارو رو بخاطر چیزهای دیگرش میخرن.
آرین
۱۹ تیر ۱۳۹۹چرا از 2.5 لیتری استفاده نکردن؟ با گیربکس cvt؟؟؟
این 500 تا رو باید s209 میساختن