سوبارو

فراخوان سوبارو برای تعویض کراس‌اوور ایسنت

سوبارو در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷ کراس‌اوور فول سایز جدیدی بنام ایسنت را رونمایی کرد. عرضهٔ این خودرو به بازار اما از ماه ژوئن امسال یعنی تنها دو ماه پیش آغاز شده و طی دو ماه ژوئن و جولای تعداد ۶,۴۸۶ دستگاه از آن فروخته شده است. حال اما سوبارو برای تعداد محدودی از ایسنت‌های فروخته‌شده، فراخوان داده است. خودروهای مشمول این فراخوان تنها ۲۹۳ دستگاه هستند که بین تاریخ ۱۳ تا ۲۱ جولای امسال تولید شده‌اند. علت این فراخوان نیز وجود مشکل در نقطه‌های جوش در ستون‌های B این ۲۹۳ دستگاه ایسنت است که این مشکل می‌تواند آسیب‌دیدگی خودرو در تصادفات را افزایش دهد.

گفته شده مالکین این ۲۹۳ دستگاه با مراجعه به نمایندگی‌های سوبارو، خودروی خود را تحویل داده و بجای آن یک نمونهٔ جدید صفرکیلومتر دریافت خواهند کرد چراکه راهی برای حل این مشکل در این خودروها وجود ندارد. طبق اعلام سوبارو، تمامی خودروهای مشمول این فراخوان توسط نمایندهٔ کارخانهٔ SIA (کارخانۀ سوبارو در ایندیانا) بررسی شده و اگر در هریک از آن‌ها حتی یک نقطهٔ جوش هم مشکل داشته یا ایجاد نشده باشد، خودرو با یک نمونهٔ جدید تعویض خواهد شد. همچنین چون از هیچ طریقی امکان برطرف کردن این مشکل وجود ندارد، هر خودرویی که مشکل نقطهٔ جوش داشته باشد نابود خواهد شد.

علت بروز این مشکلی برنامه‌نویسی نادرست ربات‌های جوشکاری بوده که نقطه‌های جوش را ایجاد نکرده‌اند. در تاریخ ۲۱ جولای هنگامی‌که بازرسی‌های معمول موردی در کارخانهٔ سوبارو در ایندیانا انجام می‌گرفت، مشخص شد در ستون B یک دستگاه ایسنت که به‌صورت راندومی بررسی شده بود، تعدادی از نقاط جوش ایجاد نشده‌اند. بدین ترتیب سوبارو به وجود این مشکل در ایسنت پی بُرده و پس از انجام تحقیقات، در تاریخ ۲۶ جولای دستور این فراخوان را صادر کرد. این شرکت همچنین فروش تمامی ایسنت‌هایی که بین تاریخ ۱۳ تا ۲۱ جولای تولید شده‌اند را هم متوقف کرده تا توسط نمایندهٔ کارخانه موردبررسی قرار گیرند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (345 ديدگاه)

    اینا کجان ما کجاییم….
    این مدل سوبارو ماشینه خیلی خوب و خانوادگیه. موتورشم 4 سیلندر توربو مناسب و کم مصرفه نسبتا . مشخصات فنیش و ابعادش تشابه زیادی با مزدا cx9 داره.

  2. mahdy

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    آقا این 293 تا رو بفرستین ایران قرعه کشی کنین به مردم بدین 293 خونواده دعاتون میکنن
    اشکال نداره ستون B مشکل داشته باشه داداش اینا واسه ما جوکه خودمون هم از خورو سازامون این عیب نمیگیریم(چون عیب خاصی نمیدونیم نسبت به بقیه ایرادات ) چه رسد به خود خودروساز ان عزیز
    شما بفرستین مسئولیتش باما هر بلایی سرمون اومد مسئولیتش پای خودمون

  3. اعتمادیان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (261 ديدگاه)

    آدم حیرت میکنه از اینهمه تعهد و اینهمه مسئولیت پذیری
    مشکلی که اگر هم نمیگفتند شاید اصلا هیچکس نمیفهمید ولی تولید کننده حاضر شده ضرر بده ولی ( هرچند احتمالش خیلی کمه ) با جون مردم بازی نکنه .
    شما مقایسه کنید با تعهد خودروسازان داخلی و کشتاری که انجام داده اند .
    اگر خودروساز داخلی با این وضعیت اسف بار نداشتیم الان دوست من بهمراه همسرش و دختر نه ساله اش زنده بودند .

    1. emad1990

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (997 ديدگاه)

      یکی از عجیب ترین فراخوان های چند سال اخیر که خوندم همین بود
      به قول شما کی میخواست متوجه بشه

  4. سام

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (746 ديدگاه)

    اگر شما دوست عزیز حتی یک روز هم در واحدهای خودروسازی کشورمان مشغول به کار بودید هیچ وقت چنین انتظارات بزرگی از آنها نداشتید!… خودروسازان ما به حق ما آئینه شفافی از جامعه عقب مانده و نیمه متمدن ما هستند و هر صفت اخلاقی زشتی که در جامعه ما هست در آنجا هم کمابیش دیده می شود…نفع طلبی افراطی،کم کاری،زیر آب زنی وحشتناک،نبود کوچکترین حس دلسوزی و تعاون و همکاری،دلال صفتی،بی سوادی شدید متصدیان اجرایی و فنی در عین توهم استاد بودن و عدم آشنایی با علم مدرن و حتی ماشین های روز دنیا،فامیل بازی،رواج همشهری بازی در حد عقب افتاده ترین دهات به ویژه در واحدهای خودروسازی ساکن جاده مخصوص،مثلا یک واحد را می بینی که همه کارکنان آن لر هستند چون رئیس آن لر است،واحد دیگری را می بینی که همه شمالی هستند چون سرپرست آن بچه فلان ده شمال است و…بگذریم که خیلی ها هم حتی از نظر سلامت روانی هم صلاحیت مشاغل پایین دست را هم ندارند ولی متأسفانه در خودروسازی های ما در حساس ترین جاها مشغول به کارند،من خودم به عینه شاهد بودم که رئیس تعمیرات سالن رنگ یکی از معروف ترین خودروسازان کشور،کوچکترین آشنایی با روند تعمیرات نداشت و مدرک تحصیلی آن کاملا غیر مرتبط بود.این آدم با کوچکترین خرابی دستگاه های فنی خونسردی خود را کلا از دست می داد و شدیدا دست پاچه می شد،حتی در زمینه پارگی تسمه های یک فن کوچک!….

  5. مانی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اگه صاحب ماشین ایرانی‌ باشه ۱۰۰۰۰۰تا راه میبره بعد دبه میکنه بگیرن صفر بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا