سوبارو نسخهٔ جدیدی از مدل اوتبک را با نام ویلدرنس (Wilderness) معرفی کرده که آنرا آفرودیترین و سرسختترین نسخه در تاریخ این خودرو میداند. این ویژگی در ظاهر اوتبک ویلدرنس با استفاده از روکشهای پلاستیکی بیشتر نشان داده شده اما علاوه بر این، سپرهای جلو و عقب جدید، جلوپنجرهٔ متفاوت، صفحه محافظ جلو، مه شکنهای LED خاص این مدل و رنگ مشکی مات در وسط کاپوت هم از دیگر ویژگیهای ظاهری این نسخهٔ جدید هستند.
علاوه بر این، سوبارو تریمهای مسیرنگی را هم در قسمتهای مختلف بدنه مثل ریلهای روی سقف و نقاط قلاب بکسل روی سپرها کار کرده است. همچنین روی سقف خودرو هم باربند جدیدی نصب شده که ظرفیت ۳۲۰ کیلوگرم بار را دارد و امکان حمل لوازم جانبی مثل چادر مسافرتی را فراهم میکند. در همین حال، فاصلهٔ اوتبک از سطح زمین ۲۰ میلیمتر افزایش یافته و مجموع فاصلهٔ خودرو از زمین به ۲۴۱ میلیمتر رسیده است.
رینگهای اختصاصی ۱۷ اینچی آلیاژی مشکی مات با لاستیکهای آلترین یوکوهاما هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای بیرونی اوتبک ویلدرنس هستند. بهمنظور افزایش فاصلهٔ خودرو از زمین، کمکفنرهای جلو و عقب حالا بلندتر شدهاند و درنتیجه زاویههای آفرودی اوتبک بهبود یافته است بهگونهای که زاویهٔ حمله از ۱۸.۶ به ۲۰ درجه، زاویهٔ شکست از ۱۹.۴ به ۲۱.۲ درجه و فاصلهٔ فرار از ۲۱.۷ به ۲۳.۶ درجه افزایش یافته است.
اوتبک ویلدرنس بهصورت استاندارد به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربو مجهز است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به گیربکس CVT متصل شده تا نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور بُرداری فعال و حالت X-Mode ارتقاءیافته تحویل دهد. علاوه بر این، ضریب نهایی گیربکس هم تغییر کرده و حالا گشتاور دور پایین بیشتری را به چرخها میرساند تا بالا رفتن از شیبهای حداکثر ۴۰ درصد در شن و ماسه راحتتر صورت گیرد.
سوبارو برای اوتبک ویلدرنس یک رنگ بیرونی آبی جدید و منحصربهفرد و همینطور ویژگیهای داخلی خاص این مدل را در نظر گرفته است که ازجملهٔ آنها میتوان به روکش صندلیهای ضد آب StarTex با لوگوی ویلدرنس روی پشتسریها، تریم مسیرنگ در قسمتهای مختلف مثل غربیلک فرمان و دستهدنده، رو سقفی تیرهتر و تزئینات خاکستری بجای کرومی استاندارد اشاره کرد.
در اوتبک ویلدرنس نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی استارلینک سوبارو بهصورت استاندارد ارائه میشود و از اپل کارپلی، اندروید اتو و قابلیت بهروزرسانی از راه دور برخوردار است. سوبارو همچنین طیف وسیعی از لوازم جانبی را هم برای این نسخه ارائه میکند که ازجملهٔ آنها میتوان به صفحات محافظ آلومینیومی یا فولادی برای پیشرانه، گیربکس، باک سوخت و همینطور محافظ دیفرانسیل عقب اشاره کرد. سوبارو اوتبک ویلدرنس اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد.
GT
۱۲ فروردین ۱۴۰۰به نظرم یه استیشن واگن قد بلنده،اصلا شبیه کراس اوور نیست
Ali_b
۱۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا
این ماشین می تونست خیلی زیبا تر در بیاد اگر استیشن بود
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۰فیلتر روغن رو نگاه کن ، جوننننم ، چه حالی میکنه تعویض روغنیه ، بدونِ دَنگوفنگ هلو برو تو گلو !!!
فیلتر روغن پورشه پانامرا با هر بار تعویض باید کل سپر و جلوپنجره باز بشه تا دسترسی داشته باشه !!!
واسه همین پانامرا نخریدما ? ( الَکی گفتم ، جو ندیناااا ) !
MOS
۱۲ فروردین ۱۴۰۰همه چیش اوکیه
اما چه فکری کردن که رو این ماشین گیربکس CVT گذاشتن ؟
ehsan fa
۱۲ فروردین ۱۴۰۰این ماشین برا استفاده روزمره نیست و اسباب بازی آدم معمولی هاس باهاش میرن بیرون نه مسابقه.
پولدارا با دیفندر و دیسکاوری میرن خارج از جاده.
Amir
۱۲ فروردین ۱۴۰۰به قول آقای MOS این ماشین کاملا عالی و بی نظیره و خوب واسه آفرود ساخته شده اما یه چیزی به اسم گیربکس CVT کل معادلات آفرودی این ماشینو به هم ریخته و اگه یه گیربکس معمولی داشت دیگه بی نقص بود
میثم
۱۲ فروردین ۱۴۰۰پراید منم 25 سانت از زمین فاصله داره
آفرود سوار بودیم و نمیدونستیم 😂😂😂
رضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ارتفاع فقط پارس elx? از ال۹۰ هم ارتفاعش بیشتره
میثم
۱۲ فروردین ۱۴۰۰گیربکس CVT برای افزایش راندمان ساخته شده و بیشتر برای ماشینای سواری و شهری خوبه
اما در خیلی زمینه ها از جمله آفرود راندمان رو پایین هم میاره
ولی بخاطر هزینه تولید کمتر و کاهش مصرف سوخت آلایندگی خیلی از شرکتهای ازش استفاده میکنن
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰دیگه خیلی تو استفاده از پلاستیک محافظ تو بدنه زیاده روی کرده ، زیاد قشنگ نیست
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۰به نظر من اوت بک یکی از برترین ماشینای کمپانی سوبارو هستش
Porsche
۱۲ فروردین ۱۴۰۰طراحیش میتونست بهتر باشه
یجورایی نا هماهنگه
گیربکس CVT واویلا??
واقعا بقیه مشکلات رو میشد نادید گرفت ولی اینو نه ?