سوبارو

معرفی سوبارو ایمپرزا 2022 بدون افزایش قیمت پایه

سوبارو قیمت و مشخصات ایمپرزا ۲۰۲۲ بازار آمریکا را اعلام کرد. اگرچه تغییرات رخ داده در این خودرو بسیار حداقلی هستند اما قیمت آن تغییری نکرده و این یک خبر خوب برای طرفداران ایمپرزا می‌باشد.

ایمپرزا ۲۰۲۲ برای اولین بار با رنگ آبی صدفی سفیر عرضه می‌شود که در دسترس تمامی تریم ها و نسخه‌های ۴ و ۵ درب می‌باشد. این خودرو در ۴ تریم پایه، پریمیوم، اسپورت و لیمیتد عرضه می‌شود هرچند تریم لیمیتد فقط برای مدل ۵ درب قابل انتخاب است.

داخل کابین این خودرو گزینه‌های مشکی و ایووری ارائه شده و پوشش چرم نیز به‌صورت استاندارد در تریم های فول تر وجود دارد. تریم لیمیتد نیز با کابینی لوکس‌تر و تجهیزات بیشتر عرضه شده است.

این خودرو همچنان با گیربکس ۵ سرعته دستی در تریم پایه برای نسخه سدان و تریم های پایه و اسپورت برای نسخه هاچبک عرضه می‌شود. مدل‌های مجهز به گیربکس CVT سوبارو به‌صورت استاندارد با تکنولوژی دستیار راننده EyeSight ارائه می‌شوند که این سیستم شامل ترمز پیشگیری از برخور خودکار، مدیریت پدال گاز، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از مسیر و… می‌باشد.

اگرچه ایمپرزا یکی از معدود خودروهای کامپکت بازار آمریکاست اما تنها خودرو از نوع خود است که به‌صورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. نیروبخش تمامی تریم ها پیشرانه ۲ لیتری بوکسوری با قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۹۷ نیوتون متر است.

سوبارو می‌گوید تغییر قیمتی برای ایمپرزا ۲۰۲۲ وجود نداشته و بنابراین قیمت پایه مدل سدان و هاچبک لیمیتد به ترتیب برابر با ۱۸۷۹۵ و ۲۶۳۹۵ دلار می‌باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. احمدرضا

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    خوب و بی ادعا

  2. Angus_812

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (100 ديدگاه)

    و در اینور کره زمین
    هنوز تارا معرفی نشده ایرانخودرو گفت بدلیل کمبود قطعه ۳۰%افزایش قیمت داریم
    پدرم میگه کاری به مردم نداشته باش تو تاریکی زندگی کردن یه لامپ ۱۰۰ براشون حکم خورشید داره
    لطفا تارا سواران حمله نکنند

    1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      تارا خوبه چند روز پیش داشتم از مغازه خرید میکردم یه دو سه نفر داشتن میگفتن : نه ۴۰۵ خوبه ولی پرشیا لامصب خیلی خوشگله (چند بارم گفت و تازه elx فرغون هم نمیشناخت 😐 ) میگفت قیمتش ۲۴۰ تومنه چنان اوووو اههههه میکردن تو دلم گفتم خدا حالا فهمیدم چرا ماشینای درست حسابی تو ایران نمیاری در واقع خودمون نمیزاریم بیاد واقعا خدا به ما رحم میکنه همینا تو ایرانن ماشینای درست حسابی بیان فرهنگ استفاده 0 دو روز دیگه شبیه دمپایی نون خشکی میشه .

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آقای مرسدس بنز من همیشه گفتم مقصر خود مردمن، مسئولین و یا هر مقام دار دیگه ای کشک هم حساب نمیشن،این مردمن سرنوشت خودشونو تعیین میکنن اما کو گوش شنوا…

  3. محمد امین

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    عاشق پیشرانه های بکسوری سوبارو هستم
    یکی از دوستام که سوبارو لگاسی مدل ۱۹۹۲ داشت ، و موتور ۴ سیلندر h با حجم فکر می‌کنم ۲۳۰۰ ، واقعه راضی بود ، فقط اب روغن‌ خرجش می‌کرد

  4. HamiD

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    قیمت پایه 18000 دلار
    آقا دلار 4200 تومنی بخوره تو سر مسئولین
    بیاین با دلار 23 تومنی حساب کنیم
    خب 18 هزار دلار میشه به عبارتی حدود 410 میلیون تومان …
    حالا با این پول توی ایران
    خوش شانس باشی بتونی یه دنا پلاس توربو بگیری!
    ملت تا کی میخوان تحمل کنن!؟ بعد یه عده همش منتظر قرعه کشی سایپا و ایران خودرو اند! بابا نخرید نمیمیرید که ! اصلا یه چیزی
    میگیم اگه ما نخریم دلال میخره بعد دو ماه میفروشه سودش رو هم میگیره ، یعنی بازم کارخونه سود میکنه.
    خب از دلال هم نخرید! اینقدر نخرید تا رو دستشون بمونه باد کنه !!! دو سال ماشین نداشتن آدم رو نمیکشه بخدا! دو سال نخرید ، صد سال راحت زندگی کنید! والا ملت هم دل نیستن بعد ادعای همدلی دارن ؛ بخدا آدم واقعا میسوزه میبینه اییییییی این عراقی ها و … به راحتی ماستنگ که تولید کشور دشمنشون هست (مثلا) رو سوار میشن عشق میکنن ، بعد ی کارگر باید تو ایران با فرض ثابت موندن قیمت ها و هیچی نخوردن 40 ماه کارکنه تا بتونه حداقلی ترین ماشین یعنی پراید رو بخره! البته اگه بتونه 40 ماه کارکنه و از کار بیکار نشه! به عبارتی تنها راه خریدن پراید براش وام گرفتن و تا ابد زیر بار قسط موندنه!

    1. کافر مقدس

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      این ارقامی که حساب کردی بدون گمرکی هست

      گمرک بیاد روش زیر یک میلیارد در نمیاد

      1. mahan

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        دقیقا بقول دوست کافر مقدسمون.
        1.هزینه حمل از کشور مبدا به گمرک:چیزی بین 8 میلیون تا 20 میلیون
        2.درخواست خود را به انجمن صحت کارت بازرگانی و صلاحیت واردکننده میدی و منتظر تأیید میمونی و بعد شما را به نمایندگی مربوط ارجاء می‏دهند تا جهت عقد قرارداد و پرداخت مبلغ 3 برابر ارزش گمرکی برای دریافت گارانتی اقدام کنید.(اگر نمایندگی داشته باشی یا اشنا داشته باشی این قسمت رو پول نمیدی یا کمتر میدی)یا اگه ماشینت منطقه ازاد باشه این قسمت رو نداری.
        3.پس از بازرسی استاندارد و ارزیابی خودرو توسط کارشناسان، دریافت مجوزهای مربوط به محیط زیست و چسباندن برچسب انرژی روی خودرو و پرداخت حدود 5تا7 میلیون(البته برای 97 بود الان خبر ندارم) بابت حقوق و عوارض گمرکی می‏توانیم پروانه سبز گمرکی را دریافت و جهت ترخیص خودرو از گمرک اقدام کنیم، ضمناً مبلغ حدودی 10 تا 15 میلیون نیز بابت هزینه تأییدیه استاندارد و … باید پرداخت شود.
        4.دستمزد ترخیص برای شرکت‏های حق ‏العمل ‏کاری و نماینده برند به ‏دلیل پرداخت مالیات و ارزش افزوده توسط آنها حدود 8 میلیون تومان هست.
        5.هزینه ثبت سفارش و دریافت گارانتی از نمایندگی های داخلی کشور بخش خصوصی نیز حدود 5 میلیون تومان درنظر بگیر.
        6.پس از اتمام کار گمرک و ترخیص برای شماره‏ گذاری اقدام می کنیم و ابتدا نیاز به پرداخت بابت تبصره 13 اگه اشتباه نکنم دقیق یادم نمیاد تبصره چندمه داریم، مبلغی که برای از رده خارج کردن 4 دستگاه خودرو باید پرداخت شود. این مبلغ در حال حاضر برای هر دستگاه خودرو فرسوده 5میلیون تومان بوده که جمع آن برای 4 دستگاه به مبلغ 20 میلیون تومان میشود.
        5.سپس خودرو را بیمه شخص ثالث کرده که بسته به خودرو قیمت خودشو داره
        6.عوارض هلال‌احمر معادل 1٪ حقوق ورودی— 5 درصد از ارزش فوب به عنوان عوارض خاص واردات خودرو—-هزینه استاندارد معادل 8 در هزار ارزش cif (این ها رو هم در بین موارد هستش)
        7.هزینه ورودی گمرک موتور 1500 تا 2000 اعلام کردند 75%.که دومین هزینه کمرشکنه بعد از هزینه تائیدیه توسط اتاق اصناف و تائیدیه کارت بازرگانی هست که معمولا ما میتونیم هزینه گارانتی و تائیدیه رو بپیچونیم ولی باید این 75% رو بدیم
        با احتساب همه ی این موارد قیمت از 1تومن بیشتر میشه و نزدیک 1800 اینا میشه

        1. Hamid

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          والا آقا ماهان
          شما خودت بهتر از من میدونی
          بازار امارات رو در نظر بگیر
          درسته چند درصد قیمت ماشین ها بیشتر از آمریکاست ، اما بازم قابل تحمله!
          میشد عوارض گمرکی رو کاهش داد! نمیشد؟!!

        2. mahan

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          بله حمید جان خودم سال 95 از امارات یک محموله 35تایی سانتافه اوردم و حدود 3تا7 درصد از امریکا بیشتره ولی خب اشانتیون ها و جشنواره های خیلی خوبی داره مثلا اگه ماشین 2020 هست و الان نیمه دوم ساله و به اخر سال نزدیک شده باشید ماشین رو میتونید بین 25 تا 40 درصد تخفیف بگیرید(معمولا ما این طوری خرید می کنیم نمونه اش توسان و اسپرتیج و بیشتر اپتیما های اواخر 2014 رو میتونید ببینید که با فیس جدید تو کشور هستش) یا اگه الان 2020 هستش میتونید ماشین 2019 رو با تخفیف 30 تا 50 درصد بستگی به ماشین بگیرید. از اشانتیون هم بگم در اصل من 30 تا خریده بودم و 5تا 2تامدل روز بودن و3ومی برای اخر پارسال بود که مجموعا 5 تا خودرو اشانتیون افتاد.ازین مفتخری ها توی بازار کشور های عربی فراوانه منتها نمی گذارند که بیاریم.این ها بکنار صدحیف که اون نمیشد ماشین های دست دوم رو وارد کنیم وگرنه ماشین های مشابه صفر مثلا طرف وقتی تا کیلومتر گارانتی تموم شده مثلا 25 هزارتا راه رفته رو با قیمت خیلی مفت میگذارند.صنف خیلی تلاش کرد این طور خودرو هارو بیاره اگه وارد میشد قیمت ها به طرز باورنکردنی میشکست و فوق العاده ارزان میشد در حد خودرو های داخلی ولی به همین دلیل نذاشتند!توی گمرک ما اصلا خیلی از عوارض هارو نمیدیم بیشتر عوارض ها برای این تازه وارد ها یا اینایی که یه چندتا می خوان وارد کنند و توی متن ها خدمتتون گفتم یکسری از عوارض هارو دور میزنیم کشور همکاری نمیکنه ولی مسئول و اشنا هستند در کل بخوای میتونی قیمت رو کمتر کنی ولی خب همه این تدابیر چیده شده که قیمت خارجی بالا باشه تا وقتی قدرت خریدش نباشه داخلی هم بالا بره!

    2. car reminds me of love

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      خود دولت گفت برای حمایت از ایران خودرو د سایپا واردات را بسته ایم و باز هم نخواهیم کرد به هیچ وجه!
      و گفتند اگه هم باز بکنیم آنچنان گمرکی بر قیمت ماشین می‌گذاریم که از قیمت ماشین های باکیفیت داخلی چند برابر باشد برای حمایت از دو لوکس ساز ایران خودرو و سایپا..

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        عجب!

      2. Reza

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        😐😐😐😐

  5. محمد مختاری آذر

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا قیمت ارزون و مناسبی داره و نسبت به قیمتش کیفیت عالی تحویل میده

  6. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    قیمتونگاه کنی میفهمی خیلیم عالیه .

  7. کافر مقدس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    سوبارو حتی عمرش بیشتر از تویوتا و هوندا ست ولی خوب گم نامه

    خیلی کم خرجه . از دو تا ماشین هیچ اذیتی نشدم یکی هوندا یکی سوبارو . ولی bmw اوه اوه با اختلاف سلطان هزینه و استهلاک همه جای دنیا جز ایران خیلی میخوره تو سرـه قیمت کارکرده بی ام و به خاطر همون هزینه هاش . کاری میکنه که با همه مکانیک های شهرتون اشنا بشی و حتی اگه لازم باشه باهاشون عقد طولانی مدت کنی چون هر روز باید بی ام و ببری پیششون

    1. rezars pc

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      نه خب همین که سری ۷ رو کمتر e کللاس میدن یعینی تو اینجام پی بردن

  8. دانیال

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    یه هاچبک خوش قیمتِ بسیار با کیفیت و جادار و کم مصرف با موتور بوکسوری و سیستم چهارچرخ محرک کارآمد و البته لوگوی برند فروتن سوبارو
    آدم از دنیا مگه دیگه چی میخواد

  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یادش بخیر پیکان سال ۴۸هم یه بروزرسانی کلی روش انجام شد قیمتشم همون قیمت پایه موند و تغییر نکرد!

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا