سوبارو اوایل امسال اعمال دستهای از تغییرات را روی مدل فارستر اعلام کرد. هم اکنون اولین بررسی ما روی کاملترین نسخهی فارستر یعنی مدل XT توربو صورت گرفته است.
از نمای جلو، این فارستر جدید بهطور قابلتوجهی طراحی واضحتری دارد. یک جلوپنجرهی بازطراحی شده و تریم کروم L شکل در سپر دیده میشوند و رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی، چراغهای LED و خروجیهای اگزوز دوگانه تکمیلکنندهی کار هستند. سوبارو میگوید که داخل کابین شما با حجم انبوهی از مواد با کیفیت و نرم مواجه خواهید شد. داشبورد کیفیت قابل قبولی دارد اما در برابر رقبایی همچون فولکس تیگوان و مزدا CX-5 کم میآورد. صفحهنمایش رزولوشن بیشتری نسبت به قبل دارد و صفحه لمسی مرکزی خودرو بهطور شگفتآوری رضایتبخش است. اما زیر پوست خودرو جایی است که سوبارو ادعا میکند بزرگترین تغییرات را انجام داده است. سیستم تعلیق خودرو بهینهشده تا عملکرد بهتری در جادههای ناهموار داشته باشد. مهندسان سوبارو همچنین سیستم فرمان را بهینه ساختهاند تا پاسخهای بیشتری را در جاده فراهم نماید. درحالیکه ادعاها میگویند تغییرات اساسی در فارستر صورت گرفته اما از پشت فرمان همان حس قبلی را دریافت میکنید. پیشرانهی ۲ لیتری توربوی بنزینی در حد توان خود انجام وظیفه میکند اما اکثر خریداران نسخهی دیزلی را بیشتر دوست خواهند داشت. گیربکس CVT خودرو تغییری نکرده و با اینکه عملکرد خوبی دارد اما هرگز احساس نرمی گیربکسهای دوکلاچه را ندارد. با القای اجباری که امروزه در میان تولیدات مدرن عادی شده، خودروسازان زیادی یاد گرفتهاند تا تاخیر توربو را محدود نمایند اما در این مورد، فارستر XT بسیار عقب افتاده به نظر میرسد. قطع ارتباط غیرقابلانکاری در هنگام فشردن پدال گاز و پاسخ پیشرانه در شتاب گیری وجود دارد و شما را مجبور میکند تا با استرس زیادی اقدام به سبقتگیری نمایید. سیستم چهارچرخ محرک مشهور سوبارو باعث میشود تا فارستر ۲۳۷ اسب بخاری در مدتزمان ۷.۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، هرچند که در واقعیت هرگز به اندازهی اعداد ذکر شده سریع احساس نمیشود.XT قدرتمندترین پیشرانهی قابل سفارش در انگلستان است. هرچند علیرغم وجود توربو، هزینههای سواری این مدل بنزینی بالا است. سوبارو ادعا میکند فارستر مصرف سوخت ۷.۱ لیتری دارد و در هر کیلومتر ۱۹۷ گرم دب اکسید کربن تولید میکند، به این معنی که از این خودرو مالیات بیشتری نسبت به رقبای دیزلی دریافت میشود.
مشخصات سوبارو فارستر XT توربو
قیمت: ۳۰۹۹۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۲۳۷ اسب بخار/۳۵۰ نیوتون متر
گیربکس: CVT اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
یو اس اس اینترپرایز
۲۳ خرداد ۱۳۹۵قیمت 30995 پوند میشه 151875500 تومن
قدرت موتورش خوبه
مصرف سوختش هم خوبه
دنده هفت
۲۴ خرداد ۱۳۹۵سلام
ولی شما تو ایران باید 350 میلیون بخواطرش پول بدین.
مرتضی
۲۹ تیر ۱۳۹۵قیمت 257 م شرایطی >>>>سیف خودرو
یو اس اس اینترپرایز
۲۳ خرداد ۱۳۹۵واقعا افرین به ژاپن.
سوبارو یکی از بهترین خودروهای اقتصادی جهان محسوب میشه و کیفیتی که تولید میکنه قیمتش ارزشمند
قدرت موتورهای خوبی تولید میکنه.شتاب با اینکه شاسی بلند خیلی خوبه.
واقعا ژاپنی ها دارن عالی میرن جلو
SCUDERIA ITALIA
۲۳ خرداد ۱۳۹۵طراحیش کجاش شلختس؟ اتفاقا من طراحی های این شرکتو خیلی دوست دارم.
احمد باقری
۲۳ خرداد ۱۳۹۵سوبارو هم باید یه تکونی به خودش بده، وگرنه تا چند وقت دیگه از رقبا عقب میمونه، البته این در مورد همه شرکتهای خودروسازی صدق می کنه، بالاخره باید بعد از یه مدتی، ویژگی های جدیدی اضافه کنن.
Archi KHAN
۲۴ خرداد ۱۳۹۵منظورت از ویژگی های جدید
اضافه کردن چاشنیِ خشونت و تهاجمی ات به جلوپنجره ماشینِ دیگه احمِد خان ؟
احسان
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ماشین خیلی خوبی هست،قیمتش به دلار ارزونه اما به تومن میشه 250 تومن یعنی تو ایران
جواد
۲۳ خرداد ۱۳۹۵میشه 150میلیون ولی برای گرفتن پلاک ملی باید ضرب در دو بشه یعنی میشه 300میلیون.
HADI
۲۷ تیر ۱۳۹۵واقعا طراحیش کامل شده به خصوص کابین عالیه ولی قیمتش 230 ملیونه تو ایران که فکر نکنم زیاد بیرزه با توجه به قیمت و میتونید به جاش دی اس 6 بخرید که یه ماشین لوکسه نه میانرده من که دی اس میخریدم
داريوش
۲۸ آذر ۱۳۹۵سلام تا کسی سوبارو نداشته باشه و سوارش نشده باشه به ارزش هاش پی نمیبره
من بزرگترین ویژگی این خودرو رو در حس اطمینان و امنیت و إیجاد نوعی وابستگی و علاقه میبینم که در خودروهای دیگه کمتر سراغ داریم
معين
۹ دی ۱۳۹۵سلام
من فارستر توربو ۲۰۱۶ دارم و بی نهایت از این ماشین راضیم .
در ضمن با یه سرچ تو سایتای خارجی میفهمید که شتابش ۶.۳ هست و ۲۵۰ اسب بخار خودم هم تست کردم واسه شتاب
من تا ۲۴۰ تا باهاش رفتم
۸ دنده و گیربکس هوشمند داره
این ماشین فقط باید سوارش بشی تا بفهمی چی سوار شدی
مظفری
۱۶ اسفند ۱۳۹۵عجیبه. با این همه نقد منفی، به عنوان بهترین کلاس اوور سایز متوسط امسال(2017) شناخته شده..