پس از انتشار تیزرهای فراوان و لغو برنامهٔ رونمایی در نمایشگاه نیویورک به خاطر بیماری کرونا، سوبارو سرانجام اواخر هفتهٔ گذشته رسماً نسل جدید WRX را رونمایی کرد. میدانستیم که سوبارو تغییرات بزرگی در سدان اسپرت خود ایجاد کرده و بنابراین انتظارات از آن بالا بود اما با توجه به نظراتی که پس از معرفی این خودرو دیدهایم، WRX جدید خیلیها را ناامید کرده است.
WRX قبلاً وجود خود را مدیون ایمپرزا بود اما در نسل جدید از آن فاصله گرفته و به سمت پلتفرم جهانی سوبارو رفته که در خودروهایی مثل اوتبک و فورستر مورداستفاده قرار میگیرد. همچنین این خودرو با تجهیز به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تخت بزرگتر، ۴۰۰ سیسی حجم موتور بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر این، WRX جدید از طراحی بیرونی تازه، کابین جدید و باکیفیتتر و ساختار مستحکمتر شاسی بهرهمند شده که وعدهٔ بهبود در سواری و هندلینگ را میدهد؛ اما با همهٔ اینها، نسل جدید WRX سؤالاتی را ایجاد کرده است که در اینجا مطرح میکنیم.
هدف از آن روکشهای پلاستیکی کراساوور مانند در دهانهٔ گلگیرها چیست؟
این روزها کراساوورها به مُد بازار خودرو تبدیل شدهاند و از سوی دیگر سدانها از مد افتادهاند؛ بنابراین، آیا سوبارو با چسباندن پلاستیک به دهانهٔ گلگیرهای WRX سعی دارد بگوید این یک کراساوور است؟ یا شاید یک کراس سدان؟ درهرحال، این پلاستیکها به هر دلیلی که طراحی شده باشند، ممکن است از دید برخی جالب به نظر برسند اما برخی دیگر تحمل دیدن آنها را نخواهند داشت.
چرا چراغهای عقب شبیه هوندا سیویک ۲۰۱۲ هستند و چرا سپر عقب اینقدر زشت است؟
همانطور که بسیاری از شما متوجه شدهاید، چراغهای عقب WRX به چراغهای نسل نهم هوندا سیویک (مدل ۲۰۱۲) و شاید تا حدودی به نسل قبلی سیویک شباهت زیادی دارند. انتقال WRX به پلتفرم جهانی سوبارو امکان ارائهٔ طراحی کاملاً متفاوتی را فراهم میکرد اما به نظر میرسد سوبارو علاقهای به این کار نداشته و میخواسته نمای عقبی سدان جدیدش شبیه به سیویک ۱۰ سال پیش به نظر برسد.
برای ۳۰۰ اسب بخار قدرتی که شایعه شده بود چه اتفاقی افتاد؟
اگر نسل جدید WRX در تیپ پایه با قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار عرضه شود، باید با خودروهایی مثل فولکسواگن گلف GTI با ۲۴۵ اسب بخار قدرت رقابت کند و بنابراین قدرت ۲۷۱ اسب بخاری پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری تخت آن کافی به نظر میرسد و فضا را برای نسخهٔ قویتر STI هم خالی میگذارد؛ اما این موتور تنها ۳ اسب بخار از موتور ۲ لیتری نسل قبلی قویتر است و کسانی که با توجه به شایعات انتظار قدرت ۳۰۰ اسب بخاری داشتند را ناامید کرده است. همچنین هرچند همین موتور در کراساوور ایسنت 375 نیوتن متر گشتاور تولید میکند، در WRX تنها ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که هیچ افزایشی نسبت به گشتاور موتور ۲ لیتری نسل قبلی نداشته است.
خب با توجه مواردی که بیان شد، نظر شما در مورد نسل جدید سوبارو WRX چیست؟ آیا این نسل شما را هم ناامید کرده یا کاملاً از ویژگیهای آن راضی هستید؟
Nima
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ناامید کرد کاملا. اونم بعد این همه وقت.
Karl Benz
۲۵ شهریور ۱۴۰۰نا امید کرد
Reza Waffen SS
۲۶ شهریور ۱۴۰۰ژاپنی ها تو طراحی محصولاتشون کلا گند میزنن این طبیعیه
توحید
۲۵ شهریور ۱۴۰۰من که کاملا باهاش حال میکنم
ارشیاSVJ
۲۵ شهریور ۱۴۰۰۴۰۰ سی سی حجم بیشتر برای هیچی🤣🤣🤣
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ شهریور ۱۴۰۰هی معلوم بود چیز بیخودیه،اون سوباروی wrx قدیم مال ۲۰۱۴ چه ماشین معرکه ای بود، لامصب عین ماشینای داکار میموند اما حیف الان شده این!
M.K karimi
۲۵ شهریور ۱۴۰۰خلاصه کلام اینکه با این کار رسما کلید استارت انقراض سوبارو زده شد …
Roham
۲۵ شهریور ۱۴۰۰چرا انگار کنتور میندازه اگه نظرات دیگران رو لایک یا دیسلایک کنید!
لطفاً ماست نباشید
قبلا نظرات با بازخوردهای چند ده تایی همراه بود، الان بازخوردای هر کامنت گاها و اکثراً به تعداد انگشتای یک دست هم نمیرسه!!!
akrh78
۲۵ شهریور ۱۴۰۰که چی مثلا؟ به لایک و دیسلایک دل خوش کنیم؟ مهمه مگه؟
دلیلش اینه که برای لایک باید به اکانت لاگین کنی که اونم فرداش دوباره خارج شده
قبلا همینطور که رد میشدی یه لایک میکوبیدی ولی الان 7 خان رستم رو باید رد کنی
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۵ شهریور ۱۴۰۰ظاهرا به این دلیل که برای لایک و دیس لایک دادن باید حتما وارد اکانت شد.
M.K karimi
۲۵ شهریور ۱۴۰۰خداوکیلی الان این لایک و دیس لایک چه دردی از آدم دوا میکنه؟!؟
تهش برای یه عده که کل دقدقشون اینه که یه نظری که دادن به مزاج دیگران خوش اومده یا نه !!
( حالا جدا از اینجا ) تو همین فضای مجازی و حقیقی خیلی اوقات دیس لایک و فحش زیاد نشونه به حق بودن حرفته !!
حمید
۲۵ شهریور ۱۴۰۰یاد رقیبش مرحوم میتسو اوو افتادم ، حیف دیگه نیومد
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۵ شهریور ۱۴۰۰سوبارو هم تا چند سال دیگه میشه میتسوبیشی ، دیروز میتسوبیشی اعلام کرده که دیگه از سال ۲۰۲۵ فقط خودروهای نیسان رو با نشان خودش اونم فقط تو ژاپن عرضه میکنه
زیزیگولو
۲۵ شهریور ۱۴۰۰سوبارو و میتسوبیشی خیلی با روزای اوج خودشون فاصله گرفتن
امیرعلی
۲۵ شهریور ۱۴۰۰میترسم با این روند مدیریتی که شرکت های ژاپنی دارن نابود بشن
اون از میتسوبیشی که گفته دیگه پلتفرم اختصاصی طراحی نمیکنه
اون از تویوتا که توی زمینه الکتریکی هیچ کار خاصی تا الان انجام نداده
اینم از سوبارو
تورو خدا تعصبی نباشید و یکم با خودتون فکر کنید ببینید واقعا چرا این بلا سر ژاپنی ها داره میاد؟
محمدرضا
۲۵ شهریور ۱۴۰۰خودرو سازیه ژاپن داره به کجا میره.؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۵ شهریور ۱۴۰۰شاید انتقاداتی بهش وارد باشه ولی همچنان دوست داشتنیه.
England
۲۵ شهریور ۱۴۰۰دیزاینش که خوبه داخلی و خارجچون معمولا جز تیتر و عکس ها در مورد نا امید کنندگی چیزی نگم بهتره :))
ARMAN
۲۵ شهریور ۱۴۰۰قسمت های پلاستیکی لبه گلگیر منو ناامید کرد.{ بدجور }|
ایمپرزا فقط نمونه هاچ بک 2012 اگه اشتباه نکنم.
چقد معرکه بود
AMG GT R
۲۵ شهریور ۱۴۰۰نا امید کننده نبود افتضاح بود هم موتورش و هم طراحیش