سوبارو با معرفی کانسپت Viziv-7 در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۶ اعلام کرد که قصد دارد بار دیگر به بخش کراساوورهای فول سایز سه ردیفه که با توقف تولید مدل ترایبکا در سال ۲۰۱۴ از آن خارج شده بود، بازگردد. حال این سازندهٔ ژاپنی با معرفی کانسپت دیگری در همین کلاس با نام ایسنت (Ascent) در نمایشگاه نیویورک، اعلام نمود که کراساوور تولیدی سه ردیفهٔ آیندهاش همین نام را خواهد داشت.
کانسپت ایسنت بهطور مستقیم از کانسپت قبلی Viziv-7 مشتق شده است و همچنان تم طراحی پویای آنرا ادامه داده است. البته در این کانسپت جدید، طراحی خودرو کمی تعدیل شده و به فرم تولیدی نزدیک شده است. بااینحال در ایسنت همچنان جلوپنجرهٔ ششضلعی بزرگ سوبارو و فرم قدرتمند سپر جلوی آن حفظ شده است که نمایی SUV مانند و باابهت به آن بخشیده است.
در داخل نیز این کانسپت دارای طراحی داشبورد روان و ترکیب هفت نفره است. همچنین در اینجا از نمایشگرهای لمسی زیادی استفاده شده است مانند پانل درها که این یکی از ویژگیهای بسیار منحصربهفرد ایسنت محسوب میشود. در قسمت مرکزی داشبورد نیز طراحی شناوری برای صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بکار گرفته شده که شامل دو نمایشگر میشود. یک نمایشگر بزرگ بهعنوان صفحهنمایش اصلی و یک نمایشگر کوچکتر در پایین آن برای کنترل تهویه.
اما نمایشگرهای این کانسپت ژاپنی به همینجا ختم نمیشوند چراکه یک صفحهنمایش کوچکتر نیز در بالای داشبورد بهعنوان یک پانل دیجیتالی تعبیه شده است. بعید است که چنین داشبورد متعلق به آیندهای در یک خودروی تولیدی ۲۰۱۸ مورداستفاده قرار گیرد اما حفظ آن در محصولات آیندهٔ سوبارو میتواند اقدام عاقلانهای از سوی این شرکت ژاپنی باشد.
ایسنت بر روی یک نسخهٔ اصلاحشده از پلتفرم جهانی جدید سوبارو ساخته خواهد شد که سال گذشته معرفی شد. همچنین سازندهٔ ژاپنی اعلام کرده است که این کراساوور فول سایز به یک پیشرانهٔ تخت توربوشارژ کاملاً جدید با تزریق مستقیم سوخت مجهز خواهد بود که این موتور در کانسپت ایسنت هم نصب شده است. نسخهٔ تولیدی این کراساوور در کارخانهٔ سوبارو در ایندیانا تولید خواهد شد.
کانسپت ایسنت با ۵.۰۵ متر طول، ۱.۹۰ متر عرض و ۱.۸۴ متر ارتفاع، کمی کوچکتر از کانسپت Viziv-7 است درحالیکه فاصلهٔ محوری آن ۲.۹۸ متر و رینگ و لاستیک آن نیز از نوع ۲۱ اینچی ۲۷۵ هستند. در کل کانسپت ایسنت بیشتر شبیه به یک نسخهٔ پیشتولید است چراکه تقریباً برای تولید آماده است. سوبارو اعلام کرده که کراساوور تولیدی ایسنت را صرفاً در بازار آمریکایی شمالی عرضه خواهد کرد و فروش آن در سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد.
با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم.
peyman
۲۶ فروردین ۱۳۹۶زیبا و عالی?
آریا
۲۶ فروردین ۱۳۹۶دوستان نقطه قوت سوبارو چیه؟
مثلا یکی تو آمریکا بین این همه انتخاب چرا باید بره سراغ سوبارو؟
(نمیگم سوبارو بده میگم نمیدونم چه نقطه قوتی داره)
امیرحسین
۲۶ فروردین ۱۳۹۶موتور تخت که باعث پایین اومدن مرکز ثقلش میشه، انتقال دائمی و هوشمند نیرو به هر چهار چرخ در تمامی محصولات بجز بی آر زد به صورت استاندارد که باعث میشه در مناطق سردسیر طرفدارای زیادی داشته باشه، مصرف سوخت مناسب نسبت به سایر خودروهای چهار چرخ محرک، قیمت مناسب، دوام بالا( برند سوبارو همیشه جز کم اشکال ترین برند ها بوده و معمولاً رتبه های بالایی در نشریه جی دی پاور و کانسومر ریپورتز میاره) امیدوارم مفید بوده باشه
آریا
۲۶ فروردین ۱۳۹۶لایک
نوید جهرمی
۲۹ فروردین ۱۳۹۶نکاتی که امیرحسین گفت کافیه. فقط یکی دیگه هم بنده ب نظرم میرسه. اونم کمترین میزان افت قیمت در نمونه های کارکرده اس(حفظ سرمایه)
برای کراس اوورهاش هم نقله که توانایی بالایی در آفرودهای سبک دارن.
Sardar
۲۶ فروردین ۱۳۹۶کیفیت و دوام عالیش درمقابل قیمت بصرفش .
علیرضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ماشین های سوبارو برای اب و هوای برفی و جاده هایش کوهستانی معرکست از بنز و بی ام و هم بهتره
یوسف
۲۶ فروردین ۱۳۹۶یه SUV سه ردیفه با موتور تخت و سیستم چهار چرخ محرک، عالیه.
طراحی داخلشم خیلی خوب شده و در عین وفاداری به سبک سوبارو خیلی شیک شده، امیدوارم تو نسخه تولیدی هم همین طراحی رو حفظ کنه.
بهرام
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ای جوووون عجب معرکه ایه ….
سوبارو یه برند فوق العاده با دوام و سخت جون با هزینه های نگه داری پایین هستش ولی کم شناخته شده حداقل تو کشورما اینجوریه …
حرف نداره ???????
...::: فقط لمبورگینی :::...
۲۶ فروردین ۱۳۹۶.
طراحیش نقص نداره.