سوبارو WRX TR با ترمزهای ارتقاءیافته، کمکفنرهای سفتتر و لاستیکهای جدید با چسبندگی بیشتر اوایل سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه میشود.
درحالیکه سوبارو با اعلام عدم ساخت نسخهٔ STI برای نسل کنونی WRX خیلی از طرفداران را ناامید کرد، حالا با معرفی نسخهٔ جدیدی بنام WRX TR سعی دارد کمی شرایط را بهتر کند. هرچند این نسخه افزایش قدرت ندارد اما ارتقاءهای مهمی را تجربه کرده که قطعاً رانندگی را بهتر میکند. عمدهٔ تغییرات WRX TR زیر پوست خودرو صورت گرفته و یکی از مهمترین آنها تجهیز به ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمزرنگ شش پیستونه در جلو و دو پیستونه در عقب، دیسکها و لنتهای بزرگتر و سیلندر اصلی بزرگتر است.
به گفتهٔ سوبارو، این ارتقاء ترمزها نهتنها افزایش قدرت توقف را به همراه دارد بلکه کاهش توان ترمزها در استفادههای سخت را هم کمتر میکند. علاوه بر این، در تعلیق خودرو با فنرهای سفتتر و کمکفنرهای جدید، تغییراتی صورت گرفته، سیستم فرمان اصلاح شده و لاستیکهای جدید بریجستون پوتنزا S007 ارائه شده که وعدهٔ چسبندگی بیشتر در هر شرایطی و بهبود واکنش فرمان را داده است بدون آنکه کیفیت سواری را تحت تأثیر قرار دهد. این لاستیکها روی رینگهای ۱۹ اینچی خاکستری مات قرار گرفتهاند.
WRX TR در داخل نیز به صندلیهای اسپرت ریکارو با قابلیت تنظیم برقی هشت جهته و تودوزی خاکستری و مشکی با دوخت قرمزرنگ مجهز شده است. در این مدل همچنین برای کاهش مرکز ثقل، کاهش چند کیلوگرمی وزن و همینطور امکان بر سر گذاشتن کلاه ایمنی در هنگام رانندگی، سانروف حذف شده است. در همین حال، پکیج ایمنی Eyesight که قبلاً فقط در نمونههای مجهز به گیربکس اتوماتیک ارائه میشد، در TR برای نسخهٔ دستی هم ارائه میشود و سیستمهایی مثل کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط را به همراه دارد.
در برخی بازارها مثل استرالیا، TR به یک بال عقب بزرگ هم مجهز است اما این ویژگی در آمریکا ارائه نمیشود. به گفتۀ سخنگوی سوباروی آمریکا، در این کشور بال عقب همیشه در نسخۀ STI ارائه شده و هرچند این نسخه دیگر ساخته نخواهد شد ولی WRX TR هم در ایالاتمتحده بدون بال عرضه میشود تا شرایط را گیجکننده نشود. این در حالی است که در بازارهای دیگر، WRX معمولی هم با بال عقب ارائه میشد و به همین دلیل، بال بزرگ TR را فقط در خارج از آمریکا خواهیم دید.
متأسفانه علیرغم همهٔ این تغییرات مثبت، پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ WRX دستنخورده باقیمانده و مثل نسخهٔ معمولی همان ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند. البته ارتقاء شاسی TR باعث میشود بتوان بهتر از این قدرت استفاده کرد. قیمت سوبارو WRX TR اواخر سال جاری اعلام میشود و از اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.
Soroush
۱۴ مهر ۱۴۰۲محصولات سوبارو بااینکه باکیفیت و خوش ساخت هستن و عملکرد خوبی هم دارن ولی حس به روز بودن و جدید بودن نمیدن…
ابوالفضل
۱۴ مهر ۱۴۰۲تو ۲۰۱۵ گیر کرده
Royal Driver
۱۵ مهر ۱۴۰۲بهتر از اینه که چرندترین ترند های جدید رو بریزه توی ماشین. همینشم جای شکره.
parhamiof
۱۵ مهر ۱۴۰۲یه فرمول برای ماشیناش پیدا کرده هی میدوشه
amir
۱۵ مهر ۱۴۰۲من اون سوبارو wrx imperza خیلی حال میکردم باش
پیام
۱۴ مهر ۱۴۰۲سوبارو باید یه فکری به حال طراحیش کنه
M.83
۱۴ مهر ۱۴۰۲ی یاغی خیابونی احتیاجی به بروز بود ندارد
-یک ژاپنی کهنه کار از کسی درس نمیگیرد-
mercedes
۱۵ مهر ۱۴۰۲شبیه اچ سی کراسه.
new reventon
۱۴ مهر ۱۴۰۲یه رینگو لاستیک خوب بندازی روش بری داکار حتما مقام میاری
Enzo Ferrari 2008
۱۴ مهر ۱۴۰۲هر نسل داره چراغ های کوچک تر از قبل میشه
ehsan
۱۴ مهر ۱۴۰۲عاشق سوبارو هستم.مخصوصا تو فیلم baby driver با اون Impreza قرمز که شهرو بهم ریخت و تو رالی هم که سلطانیه واسه خودش با اون جامپایه بلندی که میزدو ادرنالینو تا سر حد مرگ میبرد😍
امیرحسین
۱۴ مهر ۱۴۰۲عاشقشم
Oxygen
۱۴ مهر ۱۴۰۲طراحیش قدیمی هست !! انگار ماشین مدل ۲۰۱۳ یا حداکثر ۲۰۱۵ هست ! علاوه بر طراحی تکنولوژی های قدیمی و تقریبا از رده خارجی هم داره پس طبیعیه نتونه تو بازار رقابتی امروز موق بشه
Siyavash
۱۴ مهر ۱۴۰۲چرا سوبارو تویه طراحی رالی گیر کرده ..چرا از خواب بیدار نمیشه..هندلینگ عالی موتور خوب.استهلاک عالی ولی طراحی زیر خط فقر.آخه ماشین شهری یا سدان یا هاچیک مگه میشه گلگیر این شکلی مثل گلگیر ماشین رالی گذاشت..اگه سبک طراحیش عوض کنه و مثل مزدا یا حتی تویتا و نیسان بشه خیلی خیلی میتونه موفق تر از الانش بشه…
پیام
۱۴ مهر ۱۴۰۲کیا بیخودی کیا نشد! یه مدت پیتر شرایر که طراح بی ام و . … برندهای توپ بود طراحیش میکرد! بعدا خودشون فهمیدن که باید چیکار کنن. البته هنوز هم از طراحهای بزرگ استفاده میکنن. این طراحی سوبارو به طراحی های سال ۲۰۱۵ نهایتا ۲۰۱۶ میخوره!!!
datsun
۱۵ مهر ۱۴۰۲STI رو معرفی میکرد دهن خیلی ها رو میبست،
parhamiof
۱۵ مهر ۱۴۰۲همین الانشم 270 اسب داره مگه طرف میخواد فراری بزنه😐
datsun
۱۵ مهر ۱۴۰۲از اونجایی که ما ایرانی ها زیر ۶۰۰ اسب سوار نمیشیم قدرت اینا برامون کم بنظر میاد
حسین
۱۷ مهر ۱۴۰۲والا من بیاد ایران
همین نسخه رو
پولم برسه میخرم
ماشینی که بشه خیلی سریع باهاش سبقت گرفت
و کنترلش کاملا در دستت باشه و موتورش هم که ساپورتت کنه داخل جاده برای یک جوان کاملا اوکیه
اگر خودروی ارزان تر با اسب بخار پایین تر ولی در همین حد و اندازه ها باشه باز هم برای جاده های ایران کافیه