سوبارو

معرفی سوبارو WRX TR با امکانات جدید و بهبودهای فنی

سوبارو WRX TR با ترمزهای ارتقاءیافته، کمک‌فنرهای سفت‌تر و لاستیک‌های جدید با چسبندگی بیشتر اوایل سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه می‌شود.

درحالی‌که سوبارو با اعلام عدم ساخت نسخهٔ STI برای نسل کنونی WRX خیلی از طرفداران را ناامید کرد، حالا با معرفی نسخهٔ جدیدی بنام WRX TR سعی دارد کمی شرایط را بهتر کند. هرچند این نسخه افزایش قدرت ندارد اما ارتقاءهای مهمی را تجربه کرده که قطعاً رانندگی را بهتر می‌کند. عمدهٔ تغییرات WRX TR زیر پوست خودرو صورت گرفته و یکی از مهم‌ترین آن‌ها تجهیز به ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمزرنگ شش پیستونه در جلو و دو پیستونه در عقب، دیسک‌ها و لنت‌های بزرگ‌تر و سیلندر اصلی بزرگ‌تر است.

به گفتهٔ سوبارو، این ارتقاء ترمزها نه‌تنها افزایش قدرت توقف را به همراه دارد بلکه کاهش توان ترمزها در استفاده‌های سخت را هم کمتر می‌کند. علاوه بر این، در تعلیق خودرو با فنرهای سفت‌تر و کمک‌فنرهای جدید، تغییراتی صورت گرفته، سیستم فرمان اصلاح شده و لاستیک‌های جدید بریجستون پوتنزا S007 ارائه شده که وعدهٔ چسبندگی بیشتر در هر شرایطی و بهبود واکنش فرمان را داده است بدون آنکه کیفیت سواری را تحت تأثیر قرار دهد. این لاستیک‌ها روی رینگ‌های ۱۹ اینچی خاکستری مات قرار گرفته‌اند.

WRX TR در داخل نیز به صندلی‌های اسپرت ریکارو با قابلیت تنظیم برقی هشت جهته و تودوزی خاکستری و مشکی با دوخت قرمزرنگ مجهز شده است. در این مدل همچنین برای کاهش مرکز ثقل، کاهش چند کیلوگرمی وزن و همین‌طور امکان بر سر گذاشتن کلاه ایمنی در هنگام رانندگی، سانروف حذف شده است. در همین حال، پکیج ایمنی Eyesight که قبلاً فقط در نمونه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شد، در TR برای نسخهٔ دستی هم ارائه می‌شود و سیستم‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط را به همراه دارد.

در برخی بازارها مثل استرالیا، TR به یک بال عقب بزرگ هم مجهز است اما این ویژگی در آمریکا ارائه نمی‌شود. به گفتۀ سخنگوی سوباروی آمریکا، در این کشور بال عقب همیشه در نسخۀ STI ارائه شده و هرچند این نسخه دیگر ساخته نخواهد شد ولی WRX TR هم در ایالات‌متحده بدون بال عرضه می‌شود تا شرایط را گیج‌‌کننده نشود. این در حالی است که در بازارهای دیگر، WRX معمولی هم با بال عقب ارائه می‌شد و به همین دلیل، بال بزرگ TR را فقط در خارج از آمریکا خواهیم دید.

متأسفانه علیرغم همهٔ این تغییرات مثبت، پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ WRX دست‌نخورده باقیمانده و مثل نسخهٔ معمولی همان ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. البته ارتقاء شاسی TR باعث می‌شود بتوان بهتر از این قدرت استفاده کرد. قیمت سوبارو WRX TR اواخر سال جاری اعلام می‌شود و از اوایل سال آینده راهی بازار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Soroush

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    محصولات سوبارو بااینکه باکیفیت و خوش ساخت هستن و عملکرد خوبی هم دارن ولی حس به روز بودن و جدید بودن نمیدن…

    موافقم 44
    مخالفم 14
    1. ابوالفضل

      ۱۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      تو ۲۰۱۵ گیر کرده

      موافقم 30
      مخالفم 10
      1. Royal Driver

        ۱۵ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        بهتر از اینه که چرندترین ترند های جدید رو بریزه توی ماشین. همینشم جای شکره.

        موافقم 41
        مخالفم 1
    2. parhamiof

      ۱۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (752 ديدگاه)

      یه فرمول برای ماشیناش پیدا کرده هی میدوشه

      موافقم 4
      مخالفم 13
    3. amir

      ۱۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      من اون سوبارو wrx imperza خیلی حال میکردم باش

      موافقم 13
      مخالفم 1
  2. پیام

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    سوبارو باید یه فکری به حال طراحیش کنه

    موافقم 17
    مخالفم 7
    1. M.83

      ۱۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (205 ديدگاه)

      ی یاغی خیابونی احتیاجی به بروز بود ندارد
      -یک ژاپنی کهنه کار از کسی درس نمیگیرد-

      موافقم 29
      مخالفم 10
    2. mercedes

      ۱۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      شبیه اچ سی کراسه.

      موافقم 3
      مخالفم 11
  3. new reventon

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (451 ديدگاه)

    یه رینگو لاستیک خوب بندازی روش بری داکار حتما مقام میاری

    موافقم 10
    مخالفم 7
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    هر نسل داره چراغ های کوچک تر از قبل میشه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. ehsan

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    عاشق سوبارو هستم.مخصوصا تو فیلم baby driver با اون Impreza قرمز که شهرو بهم ریخت و تو رالی هم که سلطانیه واسه خودش با اون جامپایه بلندی که میزدو ادرنالینو تا سر حد مرگ میبرد😍

    موافقم 22
    مخالفم 2
  6. امیرحسین

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (157 ديدگاه)

    عاشقشم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. Oxygen

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    طراحیش قدیمی هست !! انگار ماشین مدل ۲۰۱۳ یا حداکثر ۲۰۱۵ هست ! علاوه بر طراحی تکنولوژی های قدیمی و تقریبا از رده خارجی هم داره پس طبیعیه نتونه تو بازار رقابتی امروز موق بشه

    موافقم 8
    مخالفم 12
  8. Siyavash

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    چرا سوبارو تویه طراحی رالی گیر کرده ‌..چرا از خواب بیدار نمیشه..هندلینگ عالی موتور خوب.استهلاک عالی ولی طراحی زیر خط فقر.‌آخه ماشین شهری یا سدان یا هاچیک مگه میشه گلگیر این شکلی مثل گلگیر ماشین رالی گذاشت..اگه سبک طراحیش عوض کنه و مثل مزدا یا حتی تویتا و نیسان بشه خیلی خیلی میتونه موفق تر از الانش بشه…

    موافقم 4
    مخالفم 5
  9. پیام

    ۱۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    کیا بیخودی کیا نشد! یه مدت پیتر شرایر که طراح بی ام و . … برندهای توپ بود طراحیش می‌کرد! بعدا خودشون فهمیدن که باید چیکار کنن. البته هنوز هم از طراح‌های بزرگ استفاده می‌کنن. این طراحی سوبارو به طراحی های سال ۲۰۱۵ نهایتا ۲۰۱۶ میخوره!!!

    موافقم 4
    مخالفم 18
  10. datsun

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3946 ديدگاه)

    STI رو معرفی میکرد دهن خیلی ها رو می‌بست‌،

    موافقم 8
    مخالفم 3
  11. parhamiof

    ۱۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    همین الانشم 270 اسب داره مگه طرف میخواد فراری بزنه😐

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۱۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      از اونجایی که ما ایرانی ها زیر ۶۰۰ اسب سوار نمیشیم قدرت اینا برامون کم بنظر میاد

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۱۷ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        والا من بیاد ایران
        همین نسخه رو
        پولم برسه میخرم
        ماشینی که بشه خیلی سریع باهاش سبقت گرفت
        و کنترلش کاملا در دستت باشه و موتورش هم که ساپورتت کنه داخل جاده برای یک جوان کاملا اوکیه
        اگر خودروی ارزان تر با اسب بخار پایین تر ولی در همین حد و اندازه ها باشه باز هم برای جاده های ایران کافیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا