سوبارو

تولید 20 میلیون خودروی چهار چرخ محرک توسط سوبارو

هر ساله میلیون‌ها خودروی جدید در سراسر جهان فروخته می‌شود. سوبارو هم سهمی از این بازار داشته هرچند در سطح جهانی با برندی بزرگ روبرو نیستیم. اگرچه این خودروساز از سال ۱۹۵۳ تاکنون در بازار حضور دارد اما از سال ۱۹۷۲ شروع به تولید مدل‌های چهار چرخ محرک کرده است. هم‌اکنون و با گذشت حدود نیم‌قرن سوبارو به دستاورد مهمی دست یافته است. این خودروساز ژاپنی ماه پیش بیست میلیونمین خودروی چهار چرخ محرک خودش را تولید کرده است.

سیستم چهار چرخ محرک ویژه سوبارو یکی از ویژگی‌های برجسته این برند بوده و باعث جمع شدن مشتریان وفادار زیادی به دور شرکت شده است. در حال حاضر محصولات چهار چرخ محرک سوبارو سهم ۹۸ درصدی از فروش جهانی سوبارو دارند. این برند سیستم چهار چرخ محرک خود را با دیگر ویژگی نمادینش یعنی پیشرانه بوکسوری ترکیب کرده است. این ترکیب باعث شده قوای محرکه محصولات سوبارو مرکز ثقل پایین و توازن وزن بسیار خوبی داشته باشند که نتیجه آن هندلینگی بهتر است.

اولین خودروی سواری تولید انبوه ژاپن که از سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد سوبارو Leone 4WD Estate ون بود که در سال ۱۹۷۲ عرضه شد. این تکنولوژی سوبارو تا سال ۱۹۷۵ وارد آمریکا نشد اما در آن خودروی استیشن DL/GL با این سیستم معرفی گردید. این سیستم بعدها تکامل یافت و به نسخه فول تایم تبدیل شد. در سال ۱۹۹۶ بود که سوباروی آمریکا تصمیم گرفت تمامی محصولات خود را با این سیستم عرضه نماید.

سوبارو هنوز هم به این میراث وفادار بوده هرچند یکی از استثناها خودروی اسپورت و دیفرانسیل عقب BRZ است. با تولید قریب‌الوقوع خودروهای الکتریکی سوبارو به دنبال استفاده از سیستم چهار چرخ محرک در این خودروهاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. برقیه جارو برقی

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (256 ديدگاه)

    سوبارو خیلی دوست داشتنیه

    1. ehsan fa

      ۱۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      استفاده از پلاستیک زهی رو کمتر بکنه دوست داشتنی تر میشه

    2. Iman99

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      سوبارو قابل قبول تو سیستم چهار چرخ متحرکش هم که اگه در نظر بگیریم درسته که به پای سیستم چهار چرخ متحرک آئودی و یا جیپ نمیرسه چون بهترین سیستم همی چهار چرخ محرک رو همین آئودی و جیپ ( و همچنین چند شرکت آلمانی و امریکایی ) دارن ولی بین کره ای و ژاپنی ها سیستم چهار چرخ متحرکش بهترین تو خودرو های کره ای و ژاپنیه.

  2. Reza Waffen SS

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    ساده و در عین حال جذاب

  3. دانیال

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    کارش درستِ

  4. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    👏

  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خب وقتی از اول بخوای حساب کنی معلومه فروشش بالا بوده! این گرامیداشت های الکی بنظرم زیادیه…..

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Sadjad97

      ۲۰ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (95 ديدگاه)

      عزیز جان، مثل مزدا شرکت خودروسازی کوچیکه، اما اینکه همه ماشین هاشون 4WD هستن و 4WD آپشن حساب نمیشه جذابه. مثلاً با هجده هزار دلار میشه ایمپرزا 4WD موتور تخت خرید. بالاخره با Outback Wilderness 2022 شون سعی کردن یه ماشین لوکس به درد بخور بسازن، البته به احتمال زیاد مقرون به صرفه نباشه ولی برای دوستداران سوبارو خبر خوبیه. به دوست استرالیاییم میگم نظرت درباره Outback Wilderness چیه؟ میگه اونو ولش کن با WRX خودم دارم عشق میکنم. حالا بماند که سوبارو در حفظ محیط زیست در آمریکای شمالی چقدر کمک کرده.
      ای کاش نیسان که برای خودش غولیه از پتانسیل هاش استفاده می‌کرد تا به اندازه تویوتا، هوندا، مزدا و سوبارو خوب میشد، یه مدت ماشین با قیمت ده الی سی هزار دلار نداشت، هنوز تنوع محصولاتش قابل قبول نیست. ان شاءالله با رنو به جاهای خوبی برسن تا به سوبارو و مزدا برسن پرچم آسیا رو در آمریکا ببرن بالا. گفتم آسیا چون به کسی برنخوره، همون طور که میدونین حتی سنگ یانگ هم چند سالیه ماشین به آمریکا صادر میکنه، دم همشون گرم.

  6. میثم

    ۱۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    یه مدیریت خوب میخواد که این برند رو ببره اون بالا بالاها چون واقعا پتانسیلشو داره
    چیزی از کره ای ها کم نداره بجز طراحی های به روز و استراتژیهای بازاریابی و فروش قوی
    ایمنی بالا، استهلاک پایین، کیفیت مناسب به نسبت قیمت و سیستم 4 چرخ محرک خیلی خوب، ویژگیهای سوبارو هستند

  7. Sadjad97

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    وقتی داریم از ایمنی حرف میزنیم و میگیم ایمنی ماشین های سوبارو بالاست منظورمون فقط سیستم کمک راننده EyeSight نیست. بجز WRX که صندلی وسط ردیف دومش دو سگک در قسمت پایین برای قرار دادن صندلی کودک نداره اما میشه از سگک صندلی کودک صندلی های کناری قرض گرفت و ازشون استفاده کرد، تمامی ماشین های سوبارو امکان نصب همزمان سه صندلی کودک رو بدون هیچ مشکلی دارن و همشون از IIHS بالاترین استاندارد یعنی نمره خوب رو گرفتن. هیچ محصول کیا استاندارد خوب رو برای صندلی کودک نگرفته. هیوندای نکسو برای پشت راننده و شاگرد استاندارد خوب رو گرفته و هیوندای توسان هم فقط برای پشت راننده. یعنی وقتی میگن فرزندآوری برای ماشینشون هم امکان استفاده از سه صندلی کودک به صورت همزمان رو قرار دادن، به این میگن زیرساخت. اونوقت ما فقط به قیافه خودروها کار داریم.
    برای همچی استاندارد دارن، استاندارد نور چراغ های جلو هم خیلی باحاله، برای نمونه مدل های مختلف هیوندای توسان رو ببینین که توی هر استاندارد چقدر موفق یا ناموفق بوده:
    https://www.iihs.org/ratings/vehicle/hyundai/tucson-4-door-suv/2021

    لینک از سوبارو ندادم تا بدونین علاقه مند به بررسی نقاط ضعف و قوت تمام ماشین ها هستم، باید نقاط ضعف بقیه ماشین ها رو دونست تا متوجه شد نقاط قوت ماشین های دیگه کجاشونه.
    همگی شاد و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا