همانطور که همه میدانیم، جوانی زودگذر است و حفظ تواناییها با بالا رفتن سن دشوار خواهد بود. این معضلی است که سوبارو با آن روبرو است زیرا نسل پنجم WRX تلاش میکند با بلوغ در طراحی و راحتی، طرفداران قدیمی خود را خشنود سازد و همچنان شخصیت جذاب و بازیگوش خود را حفظ کند. دراینبین، بهتازگی هیوندای الانترا N گستاخ و پرجنبوجوش وارد صحنه شده و هیچکدام از انتظارات نوستالژی سوبارو روی دوش آن سنگینی نمیکند؛ اما بهعنوان یک سدان کامپکت اسپرت، کدامیک بهتر است؟
زیبایی موضوعی سلیقهای است ولی از دید ما، نه WRX و نه الانترا N هیچکدام خودروهای خیلی زیبایی نیستند. سدان ژاپنیها با روکشهای پلاستیکی در قسمتهای مختلف بدنه، خودروی بزرگتری به نظر میرسد و هرچند تفاوتی اساسی با سوباروهای گذشته ندارد اما جذابیت ظاهری نسلهای قبلی را از دست داده است. WRX هنوز هم گلگیرهای پهنی دارد ولی بدون بال بزرگ عقب و اسپلیتر برجستهٔ جلو، بیشتر شبیه یک کفش ورزشی مخصوص پیادهروی است تا خودروی مسابقهای رالی. البته هیوندای هم ظاهر بیعیب و نقصی ندارد و نمیتواند به سوبارو خرده بگیرد زیرا آن جلوپنجرهٔ بزرگ اخمو و خطوط شکستهٔ فراوان روی بدنه خیلی زود چشمها را خسته میکند.
در داخل، WRX با کابینی راحت اما نهچندان چشمگیر که از تریمهای طرح فیبر کربن، دوختهای قرمز و نمایشگر لمسی ۱۱.۶ اینچی عمودی بهره میبرد، به شخصیت سربهزیر خود ادامه میدهد هرچند که احساس و کیفیت متریال نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است. از سوی دیگر، الانترا در حافظهها میماند. در اینجا، جیر و چرم مصنوعی نمایشگر لمسی ۱۰.۳ اینچی را احاطه کردهاند و دکمههای بامو مانند روی غربیلک فرمان نوید انواع و اقسام حالات اسپرت را میدهند. در اینجا یک دکمهٔ قرمز فقط برای فعال کردن تطبیقدهندهٔ دور موتور تعبیه شده یعنی سیستمی که همهٔ خودروهای گیربکس دستی باید داشته باشند اما اگر نخواستید میتوانید آن را فشار ندهید.
نظرات در مورد صندلیهای الانترا N متفاوت بود. برخی موقعیت رانندگی و ارتفاع بلند دیوارههای جانبی را دوست داشتیم درحالیکه برخی دیگر میزان ابر صندلیها را کم میدانستند که در کنار سواری سفت خودرو باعث ناراحتی نشیمنگاه میشد. در دنیای اعداد اما الانترا تقریباً در هر معیاری هم روی کاغذ و هم روی جاده دست بالا را دارد. این سدان کرهای نسبت به WRX سریعتر و سبکتر است و بهتر میپیچد. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیوندای ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که هردو از ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت سوبارو بیشتر است.
با آغاز حرکت، WRX موفق میشود الانترای محرک جلو را تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت مغلوب کند اما پسازآن فقط باید چراغهای عقب هیوندای را ببیند. سدان کرهای هم زودتر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و سپس ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و هم مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۳.۸ ثانیه طی میکند درحالیکه سوبی این کار را در ۱۳.۹ ثانیه انجام میدهد. البته این اختلاف خیلی جزئی است ولی بالاخره باید هیوندای را پیروز دانست. در هنگام خروج از پیچها نیز تأخیری در ارائهٔ قدرت WRX وجود دارد که در الانترا دیده نمیشود.
در آزمایش چسبندگی، هیوندای با ثبت شتاب جانبی ۰.۹۹ جی، WRX را با ۰.۹۵ جی مغلوب میکند. البته از سوی دیگر، سوبارو کمی زودتر متوقف میشود و از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت در ۴۶.۶ متر به سکون میرسد درحالیکه هیوندای برای انجام این کار به ۴۷.۵ متر مسافت نیاز دارد؛ اما هنگامیکه حرف از قیمت و مصرف سوخت میشود، بازهم برتری با سدان کرهای است. هیوندای ۴ هزار دلار از رقیب ژاپنی ارزانتر است و در سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۳ لیتر بنزین مصرف میکند که این رقم برای سوبارو ۸.۴ لیتر است.
البته تنها اعداد موجب پیروزی الانترا N نمیشوند و معیارهای احساسی و انتزاعی ما هم در اینجا نقش دارند. WRX بالغ شده، چهارچرخ محرک است و بعید به نظر میرسد که کسی را عصبانی کند. از سوی دیگر، الانترا حالتی بنام N دارد که همهچیز را وحشیتر میکند. این ماشین اصلاً مؤدب نیست، همیشه راحت نخواهد بود و شخصیت شروری دارد، دقیقاً مثل WRX سابق. بنابراین، هرچند سوباروی جدید اشتباهات بسیار کمی دارد و حالا خودرویی بالغتر است که سعی میکند گناهان دوران جوانی خود را جبران کند اما الانترا N آمده تا مرتکب گناهان جدیدی شود و هیچ ابایی از این کار ندارد.
مقام دوم: سوبارو WRX
نقاط قوت: راحت روی جاده، کابین ساکت، بلوغ در شخصیت
نقاط ضعف: خودروی اسپرت مقرونبهصرفهای که چندان ارزان نیست، چه کسی یک WRX آرام و بالغ میخواهد؟
مقام اول: هیوندای الانترا N
نقاط قوت: تنظیم خوب شاسی، ارائهٔ هیجان گستاخانه
نقاط ضعف: سواری خشک، صندلیهای سفت، ظاهر بسیار وحشیانه
مقایسه مشخصات فنی
هیوندای الانترا N | سوبارو WRX | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۲.۴ لیتری H4 توربو |
قدرت | ۲۷۶ اسب بخار | ۲۷۱ اسب بخار |
گشتاور | ۳۹۲ نیوتن متر | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۱ ثانیه | ۵.۵ ثانیه |
شتاب صفر تا ۱۶۰ | ۱۲.۹ ثانیه | ۱۳.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۸ ثانیه | ۱۳.۹ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ کیلومتر | ۴۷.۵ متر | ۴۶.۶ متر |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | ۰.۹۹ جی | ۰.۹۵ جی |
وزن خالص | ۱۴۵۱ کیلوگرم | ۱۵۴۲ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۰ میلیمتر | ۲,۶۷۲ میلیمتر |
طول | ۴,۶۷۶ میلیمتر | ۴,۶۶۸ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۲۶ میلیمتر | ۱,۸۲۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۱۵ میلیمتر | ۱,۴۶۸ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۹.۴ لیتر ترکیبی | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۳۹۵ لیتر | ۲۷۰ لیتر |
قیمت | ۳۳,۲۴۵ دلار | ۳۷,۴۹۰ دلار |
علی جردن
۲۱ آبان ۱۴۰۱من نمی دونم چرا ما تو ایران بدبختیم چرا حق انتخاب نداریم چی می شه وقتی النترا یا ولستر وارد می شه نسخه های Nالنترا یا Nولستر وارد نشدن😤
MILADZM
۲۱ آبان ۱۴۰۱قطعا هیوندای
رامتین
۲۱ آبان ۱۴۰۱من خودم النترا دارم و همیشه دوست داشتم بجای موتور 2لیتری ظبیعی 150 اسبی ورژن اسپرت این خودرو که 1.6 دویست اسبی و گیربکس دوکلاجه هست را تست کنم. البته واردات هم ازاد بشه بدلیل اینکه نسخه های n هیوندا بالای 30000 دلار هست نمیتونه عرضه بشن! النترا معمولی حدود 20هزار. ورژن n-line که موتور جذاب 1.6 توربو داره 26000 و نسخه n که واقعا بینظیره و دو لیتری 200 کیلوواتی هست، 32000 دلاره!
علی جردن
۲۲ آبان ۱۴۰۱کسی که پول خرید النترا ساده رو داره ۹۹درصد هم قدرت خرید النترا N رو داره یا هرکس مدل بیامو X6 5.0 داره قطعا بودجه خرید X6M روهم داره اما تو ایران حق انتخاب نداریم خودروهای تحمیلی تو بازار انحصاری!
رامتین
۲۲ آبان ۱۴۰۱بله دقیقا. مشکل اینه سقف 20000 یعنی فقط و فقط مدلهای پایه عرضه میشند. به شخصه تمایلی ندارم بالفرض حتی مرسدس خودرویی بزنه مثلا سری سدان A با موتور 3 سیلندر و فرضا 80 اسب و بدون هیچ آپشن که اگر اینطور باشه شاید قیمتش بیاد 20000 دلار و بخرم. سقف قیمت 30000 بود بسیار بسیار خودروهای خوبی میشد وارد کرد.
MILADZM
۲۱ آبان ۱۴۰۱حالا یه آمار فروش از این دو تا محصول توی مارکت آمریکا ببینیم
هیوندای النترا :
سال فروش
2018 200,415
2019 175,094
2020 105,475
2021 127,360
2022 94,394
سوبارو wrx :
سال فروش
2018 28,730
2019 21,838
2020 21,178
2021 27,141
2022 14,386
همین آمار به تنهایی مشخص میکنه کدوم ماشین ارزش خرید داره
البته مردم آمریکا و کار اند درایور و موتورترند و … هیچی نمیدونن فقط کارشناسان وطنی و فن بوی های ایرانی همه چی رو میدونن .
امیر
۲۱ آبان ۱۴۰۱آمار فروش النترا N و بیار
النترا معمولی که با قیمت ۱۹ هزار دلار و آپشن های گول زننده شده خودروی هر نوجوان آمریکایی که میخواد رانندگی یاد بگیره و براش مهم نیست اگه ماشینو ترکوند 🤣 البته اونایی هم که النترا رو نمیترکونن شاهکار کره مربا اونا رو با اتش سوزی و انفجار میترکونه و تازه میفهمن چه کلاهی سرشون رفته
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۴۰۱حالا که دست به آمار خوبی داری ، یه زحمت بکش آمار فروش کرولا و سیویک هم بده تا ببینیم کی چیکارست !
سوبارو هیچگاه در هیچ بازاری عامپسند نبوده و اهل فن دنبال خریدش میروند ، بخصوص کسانی که در مناطق سردسیر و برفی کانادا آمریکا اروپا زندگی میکنند !
جنابعالی خواب نیستی ، خودتو بخواب زدی !
شهاب
۲۱ آبان ۱۴۰۱((فقط در مناق سردسیر و فرفی کانادا و آمریکا و اروپا سوبارو میخرن)) 🤦♂️😂🤦♂️😂🤦♂️😂 این آمار پَرت و پَلا و ناموجود رو از کجا در میاری ؟؟ یعنی مثلاً در مناطق سردسیر اروپا که همون کشورای اسکاندیناوی هستن انتخاب مردم فقط سوبارو هست ؟؟ فقط میشه بهت گفت مرسی که ما رو میخندونی نوید !!!
MASOUD 0099
۲۱ آبان ۱۴۰۱چرا نمیشه از ژاپنیها دفاع نکنی ؟
🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬
پیام
۲۱ آبان ۱۴۰۱نه سوبارو در بازار عام پسند هست نه دوره پیشتازی میتسوبیشی و اینفینیتی باقی مونده و نه تویوتا تو ماشینای الکتریکی برتری داره! در چند سال آینده میبیتیم کجا هستید!
Enayat
۲۱ آبان ۱۴۰۱کسی سوبارو WRX می خرد، قرار نیست با هاش بچه ها رو ببره مدرسه و توی تردد های درون شهری ازش استفاده کنه…
تقویت اش میکنه واسه بقیه شاخو و شونه می کشه و توی بزرگراه رکورد قبض های جریمه رو جا به جا می کنه
Hadi
۲۱ آبان ۱۴۰۱هیوندا واقعا عالیه ولی دیفرانسیل جلو هستش ولی سوبارو چهارچرخ که خودش برتری بزرگی برای سوبارو حساب میشه 👌🏼
انتخاب من سوبارو…
Reza Waffen SS
۲۱ آبان ۱۴۰۱سوبارو WRX : لایک
هیوندای النترا N : دیسلایک
علی جردن
۲۱ آبان ۱۴۰۱خیلی حرفه النترا تو آینه سوبارو نقطه ببینه
شتاب صفرتاصد رو مقایسه کنید…
انصافا طراحی داخلی سوبارو خیلی زیبا و آرامش بخشه من صدرصد بخاطر طراحی داشبورد انتخابم سوبارو هست تعصب رو هیچ کشور یا برندی ندارم دنبال داشبورد زیبا می گردم چون ۹۹درصد وقت راننده داخل خودرو سپری می شه پس باید دیزاین خوبی داشته باشه تا حس خوبی بده
محمدرضا
۲۱ آبان ۱۴۰۱باز این آمریکایی های بیسواد مجله کار اند درایو نظر دادن 🤣الان بچه ها بدون این که این خودرو ها رو حتی ۱ثانیه دیده باشن میان نظر کارشناسیشونو میگن.
علی
۲۱ آبان ۱۴۰۱چشم بسته انتخابم سوبارو ! سوبارو یه شرکت قدیمی و با اصالت هست . نباید هیوندای را باهاش مقایسه کرد . هیوندای را باید با چینی ها مقایسه کنید
ehsan.fa
۲۱ آبان ۱۴۰۱پدال ،ادمین باما خوابیده تو سایت و با تاخیر چند ساعته خبرهای شما رو با ویرایش و تغییر متن جزئی تو سایت خودشون منتشر میکنه ، حتی عکس سرمقاله رو تغییر نمیده.
AMANTE
۲۱ آبان ۱۴۰۱هر دو تا سدان های اسپرت معرکه ای هستن و باید خود مشتری انتخاب کنه که میخواد یک سدان اسپرت انتخاب کنه که بعد نیم دهه دیگه مثل سابق نیست یا سدان اسپرتی میخواد که بعد نیم دهه مثل سابق نیست ولی میشه با دستکاری کاری کرد که بهتر از سابق بشه بدون اینکه نگران مشکل خاصی باشی.
Hamid3x
۲۱ آبان ۱۴۰۱حالم از کراس اور کوپه و… بهم میخوره
ما که قدرت خرید اینارو نداریم ولی ای کاش خودروهای سدان اسپرت هم وارد میشدن
سوبارو WRX با اصالت
هیوندای النترا سری N
لذت رانندگی که بهت میدن هیچ کراس اور یا شاسی بلند چینی بهت نمیدن
شتاب گیری، سبقت، هندلینگ بالا و.. تو کدوم کراس اوری میشه پیدا کرد ؟
شاسی بلند هم فقط اس یو وی ها افرودی که کاربرد اصلی شون برای طبیعت نوردی و…
نه کراس اور یک و نیم لیتری توربو دیفرانسیل جلو🤐
faster
۲۱ آبان ۱۴۰۱کراس اور 1.5لیتری چینی قیمتش 37000 دلاره ؟
Amard
۲۱ آبان ۱۴۰۱تعصب کور نباید روی هیچ شرکتی داشت جنس ژاپنی همیشه به دوام معروف بود و مشتری خاص خودش داره ولی تو این رقابت روی کاغذ و با اعداد ارقام هیوندای بهتره شاید تو داراز مدت دوام ژاپنی نداشته باش در هر صورت برای ما ایرانیا موضعیت نداره که خودرو چینی یا ارزون اقتصادی مثل داچیا هم نمیتونیم سوار بشیم چه برسه به این ماشینا
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آبان ۱۴۰۱اتفاقاً اشتباه شما همینجاست که همهچیز را به اسببخار روی کاغذ میبینید ، چرا ؟!
چون کسایی که سوار گرنجور شدن یا داشتن یا دارند خوب میدونند که ۶سیلندر هیوندای توانش در حد ۴ سیلندر ژاپنیه در حالی که روی کاغذ همه چیز میشه نوشت و روی دستگاه داینو هم میشه نگاه کرد که چطور میشه به توان واقعی خودرو و سر چرخ رسید !
هیچگاه الاغبخار کرهایها را با اسببخار ژاپنیها اشتباه نگیرید !
تنها موتوری که هز هیوندای واقعاً به دلم نشست ، موتوری هست که بر روی سانتافههای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ اومدن ولی به شدت هم مصرف سوخت بالایی داشتند که شاید باور نکنید اما اگر کمی گازش میدادید تا بالای ۲۵ در ۱۰۰ کیلومتر میسوزوند !
M
۲۱ آبان ۱۴۰۱این ماشین در nurburg ring و در بخش آلمان هیوندایی توسعه پیدا کرده تحت مدیریت بیرمن
بخش نظارت در نام یانگ کره بوده
اکثر مهندس ها هم المانی بودن
ضمنا به نظر من و اون چیزی که دیدم و فهمیدم زیاد الاغ کره ای و اسب ژاپنی فرق نمیکنه بالخص در سالهای اخیر که هیوندایی از گیربکس hp استفاده میکنه
اون موقع که ازرا کالیفرنیا و اریون تازه اومده بودن هر دو جهز به vbox شدن برای 0تا 100 و 400 متر تو شرایط یکسان تو یکی از مناطق تهران
اریون صفر تاصد و 400 متر بهتری داشت به خاطر اسب بخار بیشتر اما گیربکس ازرا یک دهم هر دنده رو سریع تر عوض میکرد که باعث شد اختلاف کمتر بشه
حرف شما برای موتور های پورشه با گیربکس pdk و موتورهای بی ام و با zf درسته
نه برای تویوتا که cvt میزنه و یا برای هیوندایی که دوکلاچش از دنده دستی پورشه تعویض دنده هاش کند تره
انتقال قدرت مخملی فقط برای ماشین آمریکایی و اروپایی هست
همین ازرا 6 و آریون با فورد فیوژن دیتاهاشون با vbox تو تهران بدست اومده بود
گیربکس فورد از مریخ اومده بود خیلی سریع تر عوض میکرد
شما همین رنو و نگاه کن انصافا aisin یا hp میتونه گیربکسی بزنه که شبیه 7DCT300 automatic رنو باشه که برای getrag هست؟؟
مهندس این مصرف سوخت در دو حالت نمایش داده میشه لحظه ای که اگر گاز بدی میره بالا که برای سراتو و کرولا 4 سیلندر تا 20 هم بالا(تو پرانتز برای lx تا 60 میرفت ) میره اما یکی دیگه در هر 100 کیلومتر هست که ماشین های شش سیلندر معمولا بالا هستن
اما انکار ناپذیره نسل لاندا مصرف بنزینش بالا هست اما بین 14 تا20 بود
حسین
۲۱ آبان ۱۴۰۱((دراینبین، بهتازگی هیوندای الانترا N گستاخ و پرجنبوجوش وارد صحنه شده)) آره پر جنب و جوش و آتشین وارد صحنه شده. یهو بوی بنزین اتاق رو فرا می گیره و در عرض چند ثانیه تمام ماشین زیر شعله های آتش ذوب میشه. بدون ثانیه ای درنگ سوبارو wrx با سابقه درخشان انتخاب میشه
datsun
۲۱ آبان ۱۴۰۱انتخابم wrx سیستم چهارچرخ سوبارو تو دنیا زبان زده
ایمپرزا هم به زودی نسل جدید رو معرفی میکنه و به تازگی سوبارو یه کراس اور کوچک ۱۳۰۰۰ هزار دلاری رونمایی کرده که بنظرم بهترین خودرو کراس تو این بازه قیمتیه،
Amir evolution
۲۱ آبان ۱۴۰۱جای Lancer کبیر خالیه 💔
vr6
۲۱ آبان ۱۴۰۱ایکاش گالانت توقف تولید نمی شد 💔
پیام
۲۱ آبان ۱۴۰۱دوستان ژاپنی، احوالتون چطوره؟
علی
۲۱ آبان ۱۴۰۱حال اونی را بپرس که داره بخاطر آتش گرفتن ماشینش زجه میزنه!!!!!
پیام
۲۱ آبان ۱۴۰۱پس ببین برندی که از ماشین آتیش گرفته جا میمونه چیه! 😂😂😂😂
phonix
۲۲ آبان ۱۴۰۱اقا پیام اینکه موتور محرک اقتصاد کره جنوبی رو با یه شرکت ژاپنی که دفتر مرکزیش تو توکیو هم نیست مقایسه میکنی نشان دهنده کمبود در شماست ذ
این ماشین رو با تویوتا کرولا جی ار هوندا سیویک ار و فولکس گلف جی تی ای باید مقایسه کنی عزیز
البته اگر همین سوبارو که لنسر رو میساخت تلاش بکنه مطمعن باش از این ماشین بهتر هم میتونه بسازه البته کسانی که به کل ژاپن اردات خاصی دارن که حرف حساب حالیشون نمیشه و شرکت هیوندایی رو با فراری هم مقایسه میکنن
❤BMW❤
۲۱ آبان ۱۴۰۱هر دوشون عالین و خیلی جذابند
طراحی پشت سوبارو ، عجیب و زیبا هست
داود
۲۱ آبان ۱۴۰۱خودروی کرهای نه لیتر بنزین مصرف میکنه ؟دوربین مخفیه ؟مصرف کره ایها زیر ۱۴ لیتر نیست جنسیس ۲۶ لیتر .وراکروز ۳۲ لیتر .سانتافه ۱۷ لیتر و النترا ۱۴ لیتر و…الی ماشاالله.کره ایها قبلاً با چین مقایسه میشدن .الان با چینی هم قابل مقایسه نیستند نه از لحاظ شتاب .نه مصرف نه هندلینگ نه استهلاک .
aMiRsHaYaN
۲۱ آبان ۱۴۰۱یه سوال
ظاهر خشن نقطه ضعفه؟
پیام
۲۱ آبان ۱۴۰۱دوستان ژاپنی هیوندای با چهار دهم حجم کمتر چیزی حدود نیم ثانیه سریعتر هست! هنوزم برای ایمان آوردن دیر نشده و ما میپذیریم! تنها راهش توبه هست.
reza-a
۲۱ آبان ۱۴۰۱چه ادبیاتی جالبی داشت متن، الانترا اِن درسته که از سوبارو سریع تره ولی اعتباری که دبلیو آر ایکس برای خودش ساخته به این راحتی قابل چشم پوشی نیست اما از حق نگذریم هیوندای خیلی ماشین توانایی ساخته اگر قرار بود من انتخاب کنم، الانترا؛ ولی حیف که حتی فکر کردن به همچین انتخاب هایی هم یجورایی فرض محاله.
samurai
۲۱ آبان ۱۴۰۱باز یه مقایسه ابکی بدردنخور که بدرد ع…..:)) نویسنده میخوره
باز یه چک چند هزار دلاری به نام سردبیر برای فروش رفتن چند تا بیشتره بمبای یاتافانی …
سوبارو کجا هیوندی :)) که در حد چینیا و مالزیاییها و تایلندیا ست کجا
electriclovecar
۲۱ آبان ۱۴۰۱سری N هیوندای واقعا عالین توو رده خوشون
نقطه ضعف طراحی خشن ! من عاشق طراحی خشنم
phonix
۲۲ آبان ۱۴۰۱سگمنتی که سیویک داره و گلف داره این توش بهترینه؟
مقایسه کل عزیزان این سگمنت تو پدال هست اونم بدون حضور کرولا جی ار و نسل جدید سیویک
phonix
۲۲ آبان ۱۴۰۱چند بار اینارو با هم مقایسه میکنید این بار دومه