سوبارو سال گذشته نسل جدید کوپهٔ اسپرت BRZ را معرفی کرد و حالا قیمت آنرا اعلام کرده که از ۲۷,۹۹۵ دلار آغاز میشود. تیپ پایهٔ این خودرو که پریمیوم نام دارد، از چراغهای جلوی LED و رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی با لاستیکهای پرفورمنس تابستانی برخوردار است. در داخل این تیپ هم غربیلک فرمان اسپرت چرمی، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو، صندلیهای پارچهای با دوخت قرمزرنگ، پدالهای آلیاژی و سیستم صدای فعال ارائه میشود که برای ایجاد تجربهٔ رانندگی جذابتر، صدای پیشرانه را در داخل کابین افزایش میدهد.
در این خودرو خریداران از کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، استارت دکمهای و دوربین دید عقب هم بهرهمند خواهند بود. تکمیلکنندهٔ ویژگیهای BRZ پایه هم یک سیستم جدید کنترل فشار باد تایرها است که قابلیت ثبت دو نوع تایر مختلف را دارد و میتواند تفاوت بین لاستیکهای تابستانی و زمستانی را تشخیص دهد. زیر کاپوت BRZ جدید یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی قرار گرفته که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور بهصورت استاندارد با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه میشود اما با پرداخت ۱۶۰۰ دلار، امکان سفارش یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک هم وجود دارد.
هرچند بهاحتمالزیاد اکثر خریداران گیربکس دستی را انتخاب خواهند کرد اما مدلهای اتوماتیک از مجموعهٔ سیستمهای کمکرانندهٔ EyeSight سوبارو برخوردار هستند. این پکیج شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار نوربالا، هشدار خروج از خط و سیستم ترمز پیش از برخورد میشود. بالاترین تیپ BRZ هم که لیمیتد نام داشته و قیمت آن از ۳۰,۴۹۵ دلار آغاز میشود، به چراغهای جلوی حساس به جهت فرمان و رینگهای بزرگتر ۱۸ اینچی با لاستیکهای پرفورمنس میشلن پایلوت اسپرت ۴ مجهز است.
BRZ لیمیتد در داخل هم از تجهیزات بیشتری برخوردار است زیرا سوبارو برای آن گرمکن صندلیهای جلو، آینه آفتابگیر چراغدار، رو دریهای لوکستر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارتقاءیافته، پایش نقاط کور، دستیار تغییر خط و هشدار ترافیک عقب را در نظر گرفته است. در این تیپ، سفارش گیربکس اتوماتیک ۲۰۰ دلار بیشتر از تیپ پریمیوم هزینه دارد اما در عوض ترمز خودکار دندهعقب هم به لیست سیستمهای ایمنی آن اضافه میشود. نسل جدید سوبارو BRZ از پاییز امسال راهی نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده خواهد شد.
کافر مقدس
۳ مرداد ۱۴۰۰BRZ پایه هم یک سیستم جدید کنترل فشار باد تایرها است که قابلیت ثبت دو نوع تایر مختلف را دارد و میتواند تفاوت بین لاستیکهای تابستانی و زمستانی را تشخیص دهد
اسم ش چیه این سیستم؟
Reza Waffen SS
۳ مرداد ۱۴۰۰قیمتش معقوله
میثم
۳ مرداد ۱۴۰۰تناسب قیمت و پرفورمنس خیلی خوبه
یکی از لذت بخش ترین ماشینای دنیا برای رانندگی
Ninja
۳ مرداد ۱۴۰۰قیمت بیشتر میدم زد 400 میخرم (عاشق جی ار 86 هستم ولی تو قضیه اسپرت زد 400 رو از تقریبا همه برتر میدونم)
Ninja
۳ مرداد ۱۴۰۰نظر شخصی
ارشیاsvj
۲۸ مرداد ۱۴۰۰این کاملا مشخصه
ولی ۱۰ هزار دلار حتی برای افراد خارج از این خراب شده هم زیاده.
اینا کوپه پایه ان.
بعدش میشه سوپرا ۲ لیتری و کامارو و موستانگ تیپ های پایه
بعدش میشه سوپرا و زد
بعدش دیگه میشه تایپ اف و زد ال وان و gt500 ونتیج
اخرشم که دیگه کانتیننتال و db11
حسین دهمرد
۳ مرداد ۱۴۰۰ظرفیت این نوع موتور باید خیلی بیشتر از این حرفا باشه چرا اینا رو تیونینگ نمیکنن. آخه موتور از این متعادلتر و رام تر کجا پیدا میشه؟ مرسدس از یه چهارسیلندر خطی اونهمه قدرت میکشه بیرون.
محمد مختاری آذر
۳ مرداد ۱۴۰۰واقعا برای 30 هزار دلار ارزش خرید داره ولی من یکم رو این پول بزارم مثلا 45 هزار دلار آستون مارتین DB7 می خرم
ارشیاsvj
۲۸ مرداد ۱۴۰۰هزینه نگهداریشم حساب کن.
الان حتی مورسیه لاگو هم با کمتر از ۱۰۰ هزار تا پیدا میشه ولی بعدش پول اونتادور رو باید برای تعمیراتش کنار گذاشت.