مثل بسیاری از سدانها، سوبارو لگاسی هم از کاهش فروش رنج میبرد تا جایی که فروش آن در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است. حال اما این شرکت فیسلیفت میاندورهای نسل هفتم سدان میان سایز خود که برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگوی ۲۰۱۹ رونمایی شد را معرفی کرده است تا شاید بتواند شرایط آن را در بازار بهتر کند. عمده تغییرات ظاهری لگاسی مدل ۲۰۲۳ در قسمت جلوی آن صورت گرفته و حالا در اینجا شاهد جلوپنجرهٔ بزرگتری هستیم که توسط چراغهای LED جدیدی احاطه شده است.
کمی پایینتر هم سپر تهاجمیتری با ورودی هوای مرکزی عریضتر و دو مه شکن در طرفین با قاب پلاستیکی دیده میشود. فیسلیفت لگاسی مدل ۲۰۲۳ در تیپهای پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد و تورینگ XT به بازار عرضه میشود که کسانی که خواهان خودروی متمایزی هستند میتوانند سراغ تیپ اسپرت بروند زیرا این نسخه با تریم قرمزرنگ در جلوپنجره، قاب خاکستری متالیک آینههای جانبی، اسپویلر عقب و رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی خاکستریرنگ ارائه میشود. لگاسی اسپرت در داخل هم از تودوزی منحصربهفرد مشکی و خاکستری با دوخت قرمزرنگ به همراه سانروف برقی و تجهیزات ایمنی بیشتر مثل ترمز دندهعقب خودکار و سیستم کاهش حواسپرتی بهره میبرد.
اتفاق مهمتر اما زیر کاپوت لگاسی اسپرت جدید رخ داده است زیرا درحالیکه قبلاً این نسخه در پیشرانه هیچ تفاوتی با دیگر تیپهای لگاسی نداشت، حالا سوبارو آن را به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور مجهز کرده است. تیپهای دیگر لگاسی مدل ۲۰۲۳ اما در این قسمت تغییری نداشته و مثل قبل با همان موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی ارائه میشوند که ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی موتور در تمام تیپها نیز توسط یک گیربکس CVT بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل میشود.
در بخش تکنولوژی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Starlink لگاسی که از طریق یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی ارائه میشود حالا به اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم مجهز شده و کنترلهای روی صفحهنمایش برای سیستم صوتی، سیستم تهویه و دیگر ویژگیهای خودرو نیز بهبود پیدا کردهاند. علاوه بر این، پکیج All-Weather که برای تیپهای اسپرت و تورینگ XT قابل سفارش است نیز حالا گرمکن ۳۶۰ درجهٔ غربیلک فرمان را ارائه میکند. تیپ تورینگ XT نیز از تودوزی چرمی جدید ناپای مشکیرنگ با دوخت نقرهایرنگ بهره میبرد.
در بخش ایمنی، مدلهایی که به سیستم تشخیص نقاط کور با دستیار تغییر خط و هشدار عبور و مرور عقب هستند حالا از سیستم فرمان اتوماتیک اضطراری هم برخوردار شدهاند که به جلوگیری از برخورد در سرعتهای کمتر از ۸۰ کیلومتر بر ساعت کمک میکند. همچنین تیپ پرچمدار تورینگ XT هم حالا به دوربین مونو با زاویهٔ دید عریضتر مجهز شده که با افزایش میدان دید، هنگام ورود خودرو به چهارراهها، عابرین پیاده و دوچرخهسواران را زودتر تشخیص میدهد. سوبارو لگاسی مدل ۲۰۲۳ پاییز امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
ehsan.fa
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱شبیه ماشین ۲۰۲۳ نیست مزدا از این خوشگلتره
Reza Waffen SS
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱مگه به قیافس ؟؟؟
سوبارو خودشو اثبات کرده همیشه نسخه هاش در عین سادگی یه سروگردن بالاتر از رقباش بودن
پدرام
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱جلو پنجره اش یکم شبیه شورولت مالیبو 2021 نشده؟نمی دونم ولی حسی بهم میگه این طراحی میکسی از خیلی از خودروهاست، اگه دقت کرده باشید تو برندهای ژاپنی معدود خودروسازانی هستند که زبان طراحی یعنی از دور بدون در نظر گرفتن لوگو میشه حدس زد از کدوم برند هست
احمدرضا
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی از مورد علاقه ترین سدان ها از نظر من 😍
لعنتی جذاب
سوبارو با وجود پرفروش و با کیفیت بودن همیشه بی حاشیه بوده و رو به جلو گام ور میداره
ehsan.fa
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱سوبارو پرفروش؟ آمار رو نگاه کردی تا حالا؟
احمدرضا
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱نه همینطور یچیزی گفتم بخندیم 😐
امیرحسین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا شرکت موفقی هست… اسکیل بیزینسش کوچکه
دکتر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱تجربه رانندگی با لگاسی مدل ۲۰۰۹ را دارم،واقعا هندلینگ این ماشین محشره،۲۰۲۳ که دیگ جای خود دارد
Afg
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱سوبارو دوست داشتنی ترین برند ژاپنی
پاشایی
۲۱ آبان ۱۴۰۱دقیقا درسته موافقم