ارتقای یک خودرو موضوعی کاملاً شخصی و سلیقهای است. برخی افراد دوست دارند کار را به شرکتهای مشهور بسپارند اما برخی افراد نیز به دنبال خرید قطعات افترمارکتی از بازار هستند تا خودشان دست به آچار شوند. شاید بخواهید خودروی شما سریعتر شود و هندلینگ بهتری داشته باشد. شاید هم همانند مالک این سوبارو BRZ بخواهید خودرویی بسازید که از نظرتان یک مجسمه هنری متحرک باشد! اما در چنین مواردی به فکر اینکه نتیجه نهایی میتواند بدتر از انتظارتان باشد نیستید. چنین تیونینگ بزرگی نظرات کاملاً مختلفی را در پی خواهد داشت. قطعاً برخی افراد به ظاهر این BRZ غبطه میخورند و از طرفی هم افراد زیادی معتقدند با چنین تغییراتی سوبارو BRZ خودرویی به درد بخور نخواهد بود، خودرویی که در سالهای اخیر جزو بهترین محصولات اسپرت برای رانندگان بوده است.
خود مالک اعتراف میکند این خودرو در خیابانها به شدت آسیب دیده است. سیستم تعلیق خودرو از نوع استاتیک است و بنابراین ارتفاع چند میلیمتری از سطح زمین دارد و مانور دادن با آن در خیابانها و عبور از ناهمواریها بسیار سخت است. در واقع این BRZ در زمان چرخش و عبور از خیابانها همانند یک کامیون بزرگ عمل میکند. آکیلا، سازنده این BRZ میگوید در ارتقای خودرواش از سه روند مختلف ژاپنی الهام گرفته است. اولی شاکوتان است که مشخصه آن کاهش شدید ارتفاع خودرو و استفاده از رینگ و لاستیکهای پهن است. روند دوم هم اونیکیان نام دارد که کمبر وحشتناک را به ارمغان میآورد. نهایتاً هم به روند بوسوزوکا میرسیم که روی استفاده از سیستمهای اگزوز حجیم با خروجیهای بزرگ بیرون زده از سپرهای عقب تمرکز دارد.
صفحات استرات قابل تنظیم و بازوهای کم ارتفاع سیستم تعلیق باعث شدهاند کمبر زیادی ایجاد شود. رینگهای بسیار پهن با پهنای ۱۲ اینچی در جلو و ۱۳ اینچی در عقب هم ظاهر خودرو را بیشتر دستخوش تغییر کردهاند. مالک مدعی است لاستیکها کاملاً با دیگر بخشهای بدنه برخورد میکند. شوخی نمیکنیم! ارتفاع خودرو به حدی پایین است که در زمان عبور از یک دستانداز، رینگها باعث آسیب به گلگیرها شدهاند! مالک خودرو اعتراف میکند هر روز با انتقاد شدید به خاطر تغییر ظاهر BRZ مواجه میشود. شاید این خودرو باب میل بسیاری از ماها نباشد اما خب به او به خاطر تلاشهایش احترام میگذاریم و مشخص است که آکیلا از نتیجه کار خود هم کاملاً راضی است. شما درباره چنین تغییراتی چه نظری دارید؟ آیا فقط ظاهر زیبا مهم است یا سواری و هندلینگ نیز باید در اولویت قرار گیرد؟
Farzad
۱۸ بهمن ۱۴۰۰چقدر از کمبر متنفرم حتی با زاویه خیلی کم .
محمد
۱۸ بهمن ۱۴۰۰واقعا به درد نخور و زشت و مسخره و غیر عقلی
Farzad
۱۹ بهمن ۱۴۰۰دقیقا 👌
ماکسیمیلیان
۱۸ بهمن ۱۴۰۰سلام و درود!
جناب ببخشید اشتباهاً نظر مخالف را برای دیدگاهتان ثبت کردم.
یا علی🌷
Farzad
۱۹ بهمن ۱۴۰۰حالا زیادم مهم نیس 😂
زیزیگولو
۱۸ بهمن ۱۴۰۰انگار یه تریلی با بار از بالا افتاده روش و اینم اینجوری پهن زمین شده!!! یا مگسی که با پشه کُش زدی تو سرش!!! آخه این چیه دیگه!!؟؟
من^_^
۱۸ بهمن ۱۴۰۰😂😂😂😂😐
Farzad
۱۹ بهمن ۱۴۰۰گل گفتی 😀
جناب ایکس
۱۸ بهمن ۱۴۰۰کمبر چرخ عقب خیلی سممممم تره با این حال
Farzad
۱۹ بهمن ۱۴۰۰سم خالص بدون عوارض
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۱۸ بهمن ۱۴۰۰همون قدر که از زیادش بدم میاد از کمش خوشم میاد
Farzad
۱۹ بهمن ۱۴۰۰خب سلیقه ایه
مانی
۱۸ بهمن ۱۴۰۰F400 carving مرسدس رو ببین
Farzad
۱۹ بهمن ۱۴۰۰دیدم مشکلی نداره 🙂
سياوش
۱۹ بهمن ۱۴۰۰این چجوری اصلا راه میره ؟
به نظر من کمبر یکی از ناشیانه ترین تیون های ماشینه
فکر کنم مدیر عامل سوبارو روزی چند بار به این بنده خدا فحش میده …. !
Farzad
۱۹ بهمن ۱۴۰۰بله
Philipp
۱۸ بهمن ۱۴۰۰این سوبارو BRZ سوگولی منه
حالا ایشون اومد با تمام احترام ر – د توش
اه
AMANTE
۱۸ بهمن ۱۴۰۰یکبار سوار ماشین کمبر با تعلیق نوع استاتیک شدم، هیچ لذتی از سواری ایش نمیبری و هی صدای خش خش برخورد زیر ماشین و سواری سفت که چاله های ریز هم باعث تکان شدید بدنه و انتقال به راننده میشد. ماشین کمبر فقط از بیرون زیبا و دوست داشتنی هست.
🔥A.H MOTORS🔥
۱۸ بهمن ۱۴۰۰بعضی ها با این صدا عشق میکنن😐
انگار ماشین داره از درد فریاد میزنه…😪
این ها دیگه چه جور ماشین بازن
Khosrow
۱۸ بهمن ۱۴۰۰پلیس بودم کاری میکردم صاحب ماشین کمبر بزنه ..
جناب ایکس
۱۸ بهمن ۱۴۰۰فقط برای جلب توجهه، همون مدلای دریفت حرفه ای هم جلوشون فقط کمبرشون منفیه اونم خیلی کمتر از این، فوقش ۷ ۸ ۱۰ درجه
مهدی
۱۸ بهمن ۱۴۰۰اول کمبر زدن بعد یه ماشین گذاشتن روش
لوله اگزوزش هم که انگار تو ماشین 4 تا میله فرو کردی
Sina10
۱۹ بهمن ۱۴۰۰از زاویه کمبر مشابه این خوشم نمیاد
زاویه کمبر خودش
سه دسته است دوستان حرفه ای تر توی مبحث تیونینگ بهتر میدونن
یکیش میشه مثبت که یعنی بالای چرخ دور تر از زیر چرخه نسبت به خود ماشین
یکیشم صفر
یکیشم منفی که یعنی بالای چرخ نزدیکتره نسبت به زیرش به سمت خود ماشین
تاحدی زاویه کمبر منفی میگن که چسبندگی و افزایش میده بابت نوع قرار گیریش البته باعث اسیب به تایر بصورت غیریکنواخت میشه
ولی خب در این مورد به نظرم تنظیم کارخونه بهترین گزینه است و تنها شرکت های تیونر معتبر شاید بتونن تغییر نه چندان چشمگیر توی این زاویه بوجود بیارن ، بار ها دیدیم که طرف با پارس و 405 چنین زاویه ای بوجود اورده و نتیجه فاجعه ای بیش نبوده
برخلاف خیلیا من از ظاهر زاوبه کمبر اصلا خوشم نمیاد! مخصوصا عقب ، اینجوری دیده میشه که ماشین داره له میشه!
شاید اگه زاویه چرخ خیلی کم باشه تا حدی که به چشم نیاد اونوقت زیبایی داشته باشه برام
این یارو گند زده به BRZ ، همه چیز درباره این ماشین فاجعه در اومده ، نمونه کاملی از اغراق
گفته از سه روند ژاپنی استفاده کرده ، به نظر من هر سه تای اینا زشتن
اگزوز بزرگ و بیرون زده اگه طولش کم باشه بدک نیس ولی این فاجعه در اومده
کاهش ارتفاع بیش از حد برای من جذابیت خاصی نداره بجز در مواردی که به نظرم شامل این نمیشه
(روند دوم هم اونیکیان نام دارد که کمبر وحشتناک را به ارمغان میآورد.) اینم از همشون بدتره ! کمبر وحشتناک😂
سهیل
۱۹ بهمن ۱۴۰۰زیر دستگاه پرس هم می بردنش این شکلی نمی شد اخه به اینم می گن ماشین ماشین ماشینیه که راه بره این رو که باید بین مجسمه و ماشینه طبقه بندی کننن اصل کمبر رو از بین برد با این کار کثیفش اخه این جور لاستیک به یه ماشین اصل ونصب دار میاد 🤔🤔🤣🤣
؟
۳ مرداد ۱۴۰۲شماهایی که از ماشین بازی هیچی حالیتون نیست یه مشت بچه اومدن کامنت میزارن
خیلیم قشنگ شده دم صاحبش گرم از