سوبارو دوربینها را جایگزین رادار کروز میکند. سیستم EyeSight که سوبارو در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد، اکنون با بهروزرسانی، پیشرفتهتر و کوچکتر شده است و رنگها را نیز تشخیص میدهد. این سیستم مبتنی بر دو دوربین برای ایجاد میدان دیدی سه بعدی است که به سیستم کروز کنترل و سیستم جلوگیری از برخورد کمک میکند.
اطلاعات پردازش شده از دور بینها بجای سنسورهای لیزری یا رادار تشخیص فاصله و سرعت بکار میروند. این دور بینها همچنین برای کنترل خروج از خط و یا تشخیص عابر پیاده نیز استفاده میشوند. این در حالیست که این دوربینها از هزینه پایینتری نسبت به سیستم کروز کنترل تطبیقی که از رادار و لیزر استفاده میکند، بهره میبرند. سنسورهای ارزان قیمت دور بینهای دیجیتال و همچنین پردازشگرهای تصاویر، امروزه حتی در گوشیهای ارزان نیز به چشم میخورند. در حالی که سنسورهای رادار و فاصله یاب لیزری متداول، قابلیت تشخیص وسایل نقلیه و عابران را ندارد، سیستم بینایی سوبارو EyeSight سوبارو میتواند به سرعت به شناسایی موانع بپردازد حتی قادر است فعال شدن چراغ ترمز وسیله روبرویی را نیز تشخیص دهد. این فرآیند باعث عملکرد سریعتر سیستم خودکار ترمزها نیز میشود که تا سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت به خوبی عمل میکند که نسبت به سیستم های متداول که نهایتاً تا ۳۱ کیلومتر بر ساعت موثرند، پیشرفت مناسبی را نشان میدهد.۲۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
خیلی خوشم اومد واقا عجب پیشرفتی!
یاد ماشین گجت افتادم.
رضا 2272
۸ بهمن ۱۳۹۲چه پیشرفتی !!!
اشکال ما ایرانیا اینه که به همین پراید قانعیم
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۸ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
ببخشید دیگه از این به بعد از این کلمه استفاده نمی کنم!
امین
۸ بهمن ۱۳۹۲اقا رضا اخه اگه پراید نخریم چی بخریم؟ بدون ماشین هم میشه؟
Kurosh
۸ بهمن ۱۳۹۲لذت بردم…
من خودم با دنده Back رفتن کلی دردسر دارم؛ یه بار با عقب ماشین رفتم تو سبد میوه ها…
به نظرم یه وقتی (گل نی) چنین تکنولوژیی هایی میرسه به داد ما ایرانی ها…
arash1354
۸ بهمن ۱۳۹۲مثل آینه پرایده!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۸ بهمن ۱۳۹۲درود.
اصلا از سوبارو انتظار همچین سیستمی رو نداشتم.
چقدر خوبه که نگفته ، یک شرکت کار خودشو انجام بده .
حالا اینجا مردم و مسئولان توسر هم میزنند که اقا ترمز ای بی اس نصب کن.
ایربگ بذار.
((( ایران و المان )))
sorena330
۸ بهمن ۱۳۹۲من هم همینطور اگه نگارنده نمیگفت این فناوری مال کدوم کمپانیه حدس میزدم برای آئودی،ولوو،مرسدس و فولکسواگن باشه،از سوبارو انتظار نداشتم…
(هرکی میخواد بره تیپ 92 بخره بره بخره، ولی یادش باشه که اربگش مال یه شرکت کره ای ناشناخته هست که احتمال خطاش زیاده و یونیت ای بی اس هم چینی،باز خودتون میدونید…)
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۸ بهمن ۱۳۹۲ایول سوبارو خوشم اومد
(پرچم بالاست)
ali
۸ بهمن ۱۳۹۲اگه برای سرعت های بالا درستش کنن دیگه چی میشه…چشاتو ببندو رانندگی کن
carbonado aventador
۸ بهمن ۱۳۹۲اینجوری دیکه حال نمى ده!!!!!!
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۸ بهمن ۱۳۹۲آفرین! به نظرم مهم ترین مزیتش اینه که در آینده این سیستم رو تو خودروهای ارزون قیمت هم میشه دید!
البته باتوجه به اینکه حداکثر تا سرعت 48km/h کار میکنه،نهایتا به درد داخل شهر میخوره.
(همون داخل شهر هم خیلی وقتها سرعت بالای 60 تاست!)
arash1354
۸ بهمن ۱۳۹۲محسن جان این شروع کارشونه و مسلما با استفاده از سیستمهای پردازشگر سریعتر سرعتهای بالاتر هم در آینده قابل تحلیل میشود .
SALAR
۸ بهمن ۱۳۹۲واقعن عالی.
احسان(احسان سابق)
۸ بهمن ۱۳۹۲ماشین های جدید دیگه ماشین نیستن که چند اپشن اضافه دارن.کامپیوتر هستن که میشه باهاشون رانندگی کرد
saied
۸ بهمن ۱۳۹۲ای جان
پژو rcz
۸ بهمن ۱۳۹۲احسسسسسسننننننننت به این خلاقیت
پژو rcz
۸ بهمن ۱۳۹۲افرین به این خلاقیت واقعا ما ایرانیا عقبیم
جلال
۸ بهمن ۱۳۹۲سلام
ایول به این زاپنی چموش
از این جور سیستم های ایمنی هر چه بیشتر بهتر
ما هم ایشالا با همین پراید های خودمون سقط میشیم و از دست 2 تا لعنتی خلاص میشیم :D
ashkan
۹ بهمن ۱۳۹۲آفرین سوبارو زنده باد ژاپن ان شاالله درد بلای شما بخوره تو سر آشغال سازهای اینجا که اسم خودشون را خودرو ساز مینامند
sajjad
۹ بهمن ۱۳۹۲حالا خیلی مونده به پای خودروهای خودمون برسه.