سوبارو

خودروی رالی سوبارو با پیشرانه پرقدرت فراری کالیفرنیا!

تاکنون خودروهای زیادی را دیده‌ایم که از پیشرانه محصولات قوی‌تر استفاده کرده‌اند اما این خودروی رالی سوبارو احتمالاً جزو دیوانه‌وارترین آن‌ها خواهد بود چراکه پذیرای نیروگاه آهنین فراری شده است.

سام آلبرت مالک خودروی یاد شده راننده خودروهای مسابقه‌ای رالی در آمریکای شمالی بوده و اکثراً با خودروی سوبارو WRX STI 2004 در این رویدادها حضور یافته است. او به دنبال راهی برای افزایش قدرت خود بوده و پس از تحقیقات مفصل فهمیده که می‌توان بدون هیچ محدودیت خاصی یک پیشرانه با حداکثر حجم ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی را روی خودروی رالی سوبارو نصب کرد.

او به دنبال خانواده پیشرانه‌های F136 فراری رفته، پیشرانه‌هایی که بالاترین قدرت را به ازای هر لیتر حجم پیشرانه تولید کرده‌اند. به‌طور خاص آلبرت پیشرانه F136 IB فراری کالیفرنیا با ۴.۳ لیتر حجم را برگزیده، پیشرانه‌ای که قدرت بسیار بیشتری نسبت به نیروگاه آهنین استاندارد سوبارو تولید می‌کند. او یک پیشرانه را در میشیگان آمریکا پیدا کرده و آن‌ها را به اورگان انتقال داده تا کار خود را آغاز کند. آلبرت کل فرایند تعویض پیشرانه خودروی خود را در کانال یوتیوبش بارگذاری کرده است. او هفت ماه پیش پروژه یاد شده را شروع کرده و ماه پیش توانسته خودرو را استارت بزند. در ویدئوی منتشر شده می‌توانیم توانایی‌های حرکتی سوبارو WRX STI را در زمین‌های مسابقه‌ای ببینیم. پرفورمنسی که با تعویض پیشرانه به دست آمده بسیار قابل‌توجه است هرچند مالک خودرو اشاره‌ای به آمار و ارقام نمی‌کند.

پیشرانه F136 IB در فراری کالیفرنیا ۴۵۴ اسب بخار قدرت و ۴۸۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. آلبرت می‌گوید قدرت پیشرانه فراری بسیار خطی ارائه می‌شود و این امر هیجان سواری زیادی را در بر خواهد داشت. البته چالش‌های زیادی نیز پیش روی مالک وجود داشته به گونه‌ای که پیشرانه فراری کاملاً بزرگ‌تر از پیشرانه EJ خودروی رالی سوبارو بوده و همین امر باعث شده آلبرت تغییراتی را در ساب فریم ایجاد کند تا پیشرانه در محفظه خود جای بگیرد. همچنین مالک به خاطر ابعاد بزرگ پیشرانه فراری مجبور شده از کاپوت سوبارو ایمپرزا استفاده کند. رادیاتور نیز در بخش عقب نصب شده و لوله‌های آن نیز به دلیل جلوگیری از آسیب‌دیدگی از دیواره آتش رد شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    بنازم چه صدایی
    چقد این ماشین سریع شده بود

    موافقم 19
  2. محمد

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    بچه ها موضوعی که خودمم تازگی فهمیدم اینه که این موتور توی مازراتی های گرن توریسمو و کوارتروپرته های نسل قبل هم استفاده شده.اابته برای مازراتی یمقدار افزایش حجم موتور داشته.بی نظیره واقعا.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F136_engine

    1. MC20

      ۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      محمد جان مازراتی فقط بلوک موتور و سرسیلندر رو از فراری طبق قراردادی که با هم داشتند به عاریت گرفت ولی طراحی و توسعه انجین محصولات خودش رو خودش انجام داد … اختلاف حجم موتور ها و میل لنگ متقاطع بودن مازراتی ها و صدای بم انجین مازراتی ها و دورپایین تر بودن انجین و دوام بیشتر اون و اسب بخار کمتر و گشتاور بیشتر دستاورد مازراتی بود … اساسا اختلاف در سیاست های دو برند این گونه هم می طلبید …

  3. HamiD

    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    فقط ی ماشین باز دیوونه همچین حرکتی میزنه
    که بشدت عاشق این دیوونه بازی شدم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا