تاکنون خودروهای زیادی را دیدهایم که از پیشرانه محصولات قویتر استفاده کردهاند اما این خودروی رالی سوبارو احتمالاً جزو دیوانهوارترین آنها خواهد بود چراکه پذیرای نیروگاه آهنین فراری شده است.
سام آلبرت مالک خودروی یاد شده راننده خودروهای مسابقهای رالی در آمریکای شمالی بوده و اکثراً با خودروی سوبارو WRX STI 2004 در این رویدادها حضور یافته است. او به دنبال راهی برای افزایش قدرت خود بوده و پس از تحقیقات مفصل فهمیده که میتوان بدون هیچ محدودیت خاصی یک پیشرانه با حداکثر حجم ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی را روی خودروی رالی سوبارو نصب کرد.
او به دنبال خانواده پیشرانههای F136 فراری رفته، پیشرانههایی که بالاترین قدرت را به ازای هر لیتر حجم پیشرانه تولید کردهاند. بهطور خاص آلبرت پیشرانه F136 IB فراری کالیفرنیا با ۴.۳ لیتر حجم را برگزیده، پیشرانهای که قدرت بسیار بیشتری نسبت به نیروگاه آهنین استاندارد سوبارو تولید میکند. او یک پیشرانه را در میشیگان آمریکا پیدا کرده و آنها را به اورگان انتقال داده تا کار خود را آغاز کند. آلبرت کل فرایند تعویض پیشرانه خودروی خود را در کانال یوتیوبش بارگذاری کرده است. او هفت ماه پیش پروژه یاد شده را شروع کرده و ماه پیش توانسته خودرو را استارت بزند. در ویدئوی منتشر شده میتوانیم تواناییهای حرکتی سوبارو WRX STI را در زمینهای مسابقهای ببینیم. پرفورمنسی که با تعویض پیشرانه به دست آمده بسیار قابلتوجه است هرچند مالک خودرو اشارهای به آمار و ارقام نمیکند.
پیشرانه F136 IB در فراری کالیفرنیا ۴۵۴ اسب بخار قدرت و ۴۸۵ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. آلبرت میگوید قدرت پیشرانه فراری بسیار خطی ارائه میشود و این امر هیجان سواری زیادی را در بر خواهد داشت. البته چالشهای زیادی نیز پیش روی مالک وجود داشته به گونهای که پیشرانه فراری کاملاً بزرگتر از پیشرانه EJ خودروی رالی سوبارو بوده و همین امر باعث شده آلبرت تغییراتی را در ساب فریم ایجاد کند تا پیشرانه در محفظه خود جای بگیرد. همچنین مالک به خاطر ابعاد بزرگ پیشرانه فراری مجبور شده از کاپوت سوبارو ایمپرزا استفاده کند. رادیاتور نیز در بخش عقب نصب شده و لولههای آن نیز به دلیل جلوگیری از آسیبدیدگی از دیواره آتش رد شدهاند.
R/T
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بنازم چه صدایی
چقد این ماشین سریع شده بود
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بچه ها موضوعی که خودمم تازگی فهمیدم اینه که این موتور توی مازراتی های گرن توریسمو و کوارتروپرته های نسل قبل هم استفاده شده.اابته برای مازراتی یمقدار افزایش حجم موتور داشته.بی نظیره واقعا.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ferrari_F136_engine
MC20
۴ مرداد ۱۴۰۲محمد جان مازراتی فقط بلوک موتور و سرسیلندر رو از فراری طبق قراردادی که با هم داشتند به عاریت گرفت ولی طراحی و توسعه انجین محصولات خودش رو خودش انجام داد … اختلاف حجم موتور ها و میل لنگ متقاطع بودن مازراتی ها و صدای بم انجین مازراتی ها و دورپایین تر بودن انجین و دوام بیشتر اون و اسب بخار کمتر و گشتاور بیشتر دستاورد مازراتی بود … اساسا اختلاف در سیاست های دو برند این گونه هم می طلبید …
HamiD
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط ی ماشین باز دیوونه همچین حرکتی میزنه
که بشدت عاشق این دیوونه بازی شدم!