تا همین چند سال پیش کسی به مقایسه سوبارو WRX با هیوندای الانترا فکر نمی کرد. یکی تاریخچه ای غنی از ارائه سواری چهار چرخ محرک و توربوی هیجان انگیز در مسیرهای آسفالت و بیراهه ها دارد در حالی که تاریخچه دیگری معمولا با شرکت های اجاره خودرو گره خورده است. اما دوستان زمانه عوض شده است! حالا هیوندای الانترا N تولید شده است که از قدرت ۲۷۶ اسب بخاری و بدنه ای نسبتا سبک وزن سود می برد. سیستم تعلیق و فرمان این خودرو بازنگری شده است و اگرچه قدرت تولیدی همچنان به چرخ های جلو فرستاده می شود اما الانترا N بطور سورپرایز کننده ای یک سدان اسپرت و خوب است.
سوبارو WRX 2022 جدید نیز قدرت ۲۷۱ اسبی دارد و چند کیلوگرمی سنگین تر از رقیب است که دلیلش سیستم چهار چرخ محرک دوست داشتنی این خودرو است. الانترا از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه استفاده می کند در حالی که سوبارو به گیربکس CVT مجهز شده است. البته خودرویی که در تصاویر مشاهده می کنید از گیربکس ۶ سرعته دستی سود می برد. اوضاع روی کاغذ تقریبا برابر بنظر می رسد اما چسبندگی سیستم چهار چرخ محرک سوبارو در نهایت حرف اول را خواهد زد، اینطور نیست؟ اگر فقط یک درگ ساده برگزار می شد شاید این حرف درست بود اما مسابقه دو خودرو شامل ترمز دستی پس از مسافت ۴۰۰ متر و چرخش ۱۸۰ درجه و بازگشتن به خط استارت است. با این تفاسیر شاید الانترا N هم شانسی برای پیروزی داشته باشد.
در واقع الانترا قطعا شانس پیروزی را دارد. دو مسابقه برگزار می شود و در اولی الانترا N استارت بسیار بدی دارد و سوبارو زودتر از خط ۴۰۰ متر عبور می کند اما این پیشتازی در زمان ترمز گرفتن و چرخش کم رنگ تر می شود و در نهایت الانترا N بصورت دراماتیکی جلوتر از سوبارو WRX به خط پایان می رسد و لانچ افتضاح خود را جبران می کند.
در مسابقه دوم راننده ها عوض می شوند و این بار الانترا N استارت بسیار بهتری دارد. احتمالا می توانید باقی مسابقه را حدس بزنید. این بار هیوندای در تمامی بخش ها از جمله مسافت ۴۰۰ متر برنده می شود. ظاهرا نبود سیستم چهار چرخ محرک مشکلی برای هیوندای ایجاد نمی کند. حالا بنظر می رسد طرفداران سوبارو باید منتظر WRX STI جدید بمانند تا به بقیه بفهمانند کت تن کیست. اوه یادمان رفت بگوییم که سوبارو نسل جدید STI را تولید نخواهد کرد. بله تصمیم عجیبی است!
Amir
۱۰ فروردین ۱۴۰۱از دیر ایام از سوبارو خوشم میومد ولی این نسل رو بخاطر طراحیش دوس ندارم
از طرفی هم الانترا هم خوشگله و تو فنی حرفی برای گفتن داره
اصن فکرشو نمیکردم یه روزی بگم که بین سوبارو و هیوندای، هیوندای رو انتخاب کردم.
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱دیگه هیوندا با سابقه یی که تو رقابتهای رالی جهانی بدست آورده،اون هیوندای اداری و ماشین اجاره یی نیست!
باید گفت داره صاحب سبک میشه در هیجان و قابلیت های اسپرتی،اونم با رگ و ریشه هایی کره یی!
اینم نتیجش
البته که سوبارو خیلی دست و پای این نسل رو درمقابل رقباش بسته
یادمه ایمپرزاهای دبلیو آر ایکس همین سالهای نه چندان دور براحتی قدرتهای بالای ۳۳۰ اسب بخاری با کلی قابلیت های گرفته شده از مسابقات رالی تولید میکرد!!
واقعا این سوبارو چش شده؟!
Kato
۱۰ فروردین ۱۴۰۱چرته
مسابقه دریفت آن هم مسافت طولانی بذارید تا بگم کت تن کیه
Raptor
۱۰ فروردین ۱۴۰۱فعلا تو فیلم مشخصه ما کت تن کیه،اذیت نکن خودتو
آرم@ن
۱۰ فروردین ۱۴۰۱بی دلیل بهترین خودروی سال نشد پارسال النترا،بخش N هیوندای هم داره به بهترین شکل ممکن پیشرفت میکنه و خودشو نشون میده،واقعا قابل تقدیره.توی مدت ۲ سال اینطور عالی نتیجه گرفتن.بخش پرفورمنس واقعا سخته
طبق گفته تست کننده ها همه چی توی النترا بهتر از سوبارو هست
datsun
۱۰ فروردین ۱۴۰۱مثلا این نسخه پرفورمنسه اوردن با نسخه پایه مقایسه کردن و یه تیتر زرد از پدال گرامی، کلی هم ذوق میکنی ،نسخه پرفورمنس wrx میشد sti یه مدل وحشی که تو نسلهای قبل ببینی معنی نسخه پرفورمنس رو درک میکنی نه مثل n که تازه میتونه با مدلهای پایه رقابت کنه.
آرم@ن
۱۰ فروردین ۱۴۰۱أولًا اگه این فیلم اینقدر دردناک بود من معذرت میخوام
دوما که النترا n لاین دقیقا تو رنج قیمتی wrx هست پس با این مقایسه میشه نه با sti سوما که مدل N لاین کاملا با مدل های فول پاور رقبا مثل مزدا ۳ و سیویک و نیسان سنترا و غیره در یک رده قدرت هست میتونی بری چک کنی،اون مدل sti هست که قدرتش بیش از حد این کلاس هست،در نتیجه فروش پایین تری داره و قیمت بالاتر
بخش N هیوندا هم تو این ۲ سال نظر خیلی از کارشناس هارو به خودش جلب کرده و جاهای مختلف کاندید شده،اینجا هم که هر دو نفر که ماشین هارو تست کردن گفتن همه جوره النترا بهتر هست،تو عکساشو دیدی اونا سوارش شدن
درضمن همه میدونن ک نسل جدید wrx جای دفاع نداره
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱اصن انگار سوبارو بعد از تولید BRZ
عمدا قابلیت های اسپرتی سدان خانوادگیشو پایین آورد تا فروش ماشین اسپرتیش تحت شعاع سدان خانوادگی محبوبش قرار نگیره!
وگرنه این چه اوضاعیه برا ایمپرزا درست کرده؟
ظعیف تر از نسلهای قبلی خودش
ایمپرزاتا حریف یل و قلدر همیشگی میتسوبیشی لنسرهیا اوو بودن
چه تو مسابقات جهانی رالی
چه تو خیابونا
سوبارو از دستت عجیب شاکیم
Amir Machine
۱۰ فروردین ۱۴۰۱بنظرم باید قبول کرد که WRX تو این نسل اصلا مطابق انتظارات عمل نکرده و طرفداراشو ناامید کرد
تو این ماشین نسخه پایه و غیر پایه معنی نداره، WRX کلا یه سدان پرفورمنسه و باید با سدانهای پرفورمنس مقایسه بشه، نسخه پایه به مدلی مثل سیویک با موتور 2 لیتری 158 اسبی میگن نه این
الانترا N و WRX کاملا همسطح هم دیگه هستن، هردو حدود 270 اسب قدرت و 30 هزار دلار قیمت دارن
نسخه STI هم رقیب ماشینایی مثل گلف R و سیویک تایپ R بود که متاسفانه دیگه تو این نسل خبری ازش نخواهد بود و اینم یه ناامیدی بزرگ دیگه از سوباروئه
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱با اینکه اصلا از دیدن هیوندایی که بشدت رگه های اسپرتی خالص داره خوشحال نمیشم و منو بهم میریزه ولی این پیشرفت شونو باید قبول کرد و با کمال ناراحتی پذیرفت
البته ژاپنیا با نسخه های جی آر تویوتا و خودروهای اسپرتی خالص هوندا میزنن هیوندارو له و لورده میکنن!
اعصابمو خورد میکنه این پیگیر بودن کره یی ها
AMANTE
۱۰ فروردین ۱۴۰۱از نظر عملکرد هر کدوم به سبک خودشون عالی هستن، ولی در مورد ظاهر باید بگم هیچکدوم زیبا نیستن.
من باشم سراغ هیچکدوم نمیرم و ترجیح میدم یک Golf یا Civic یا حتی G70 از جنسیس رو بخرم.
제네시스
۱۰ فروردین ۱۴۰۱انتخاب من الانترا 😻
خخخخ
Moon
۱۰ فروردین ۱۴۰۱واقعیت این که هیچوقت برند های اقتصادی برام جذاب نبودن (تویوتا،هوندا،نیسان،کیا،هیوندا،فورد،شورولت) حتی با برند های لوکسشونم (لکسوس و اکورا و اینفینینتی و جنسیس و لینکولن ) هم حال نکردم فقط یه برند از بین اینا نظرم رو جلب کرده همیشه اونم کادیلاک بوده چون ذاتش واقعا با بقیه فرق داشته یه امریکایی لوکس واقعی بوده ، من واقعا نمی تونم درک کنم چجوری نوید میاد واسه ژاپنی های اکونومی (که حتی مدل های لوکسشونم همون اکونومی ها هستند با چرم و چوب اضافه) یقه جر میده حتی تو دوستان کره ای فن سایت هم این موضوع هست تا یه یه فراخوان از هر طرف میاد فقط کم مونده از پشت سیستمشون هم رو گاز بگیرن ( این ها رو گفتم بهتون تا به اینجا برسم : شما که میاید کری بخونید حداقل بیاید در مورد بنز و بی ام و و ائودی و پورشه و فراری و … کری بخونید که حداقل رو ماشین یه فکری شده باشه یه مهندسی دقیق پشتش باشه نه 4 تا برندی که فقط به فکر تولید انبوه با کمترین هزینه ممکن هستند )
AMANTE
۱۰ فروردین ۱۴۰۱حرف خودتون از روی تعصب به برندهای گرونه، همین برند های گرون که میگی بعضی ها شون مدل های نه چندان خوب هم دارن که یجورایی میشه گفت برای سود ساخته شدن.
برند های اقتصادی ساز یا بهتر برندهایی که ماشین هایی برای عامه مردم میسازن هم همینجوری یک ماشین نمیسازن که فقط فروش بره کلی فکر و ایده و… پشت اش هست.
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱الان دیگه نمیشه به این برنا گفت اقتصادی ساز
چون الان هم پورشش هم فراریش دست به ساخت اتق های کراس اوور یا حتی استیشن زدن
و هم این برندها دست به ساخت خودروهای تجملاتی و لوکس!
اصن خعلی اوضا خیته
reza342
۱۰ فروردین ۱۴۰۱انتخاب هیچکدام. فقط نسل قبل ایمپرزا wrx sti
Moon
۱۰ فروردین ۱۴۰۱یه بی ام و سری 2 یا cla یا A3 به این دوتا ترجیح میدم
Clean energy (صیانت!)
۱۰ فروردین ۱۴۰۱چرا من احساس میکنم اون راننده عینکیه یکم نوبه؟
اون مرده سن بالاتره به نظرم راننده بهتری بود
M.Kkarimi
۱۰ فروردین ۱۴۰۱یکم چیه طرف خیلی نوب بود 😂
ولی یکی از مزایای درگ هاشون دقیقا همینه که راننده ها رو هم عوض میکنن تا بررسی به دور از خطاهای انسانی باشه… الان اون جوونه هر دو دفعه با تعویض دنده های بد و لانچ بد تر از اون باعث عقب افتادن ماشینش شد …
Clean energy (صیانت!)
۱۰ فروردین ۱۴۰۱واقعا
رفت پشت هر کدوم لانچاش نابود بود:|
احمدرضا
۱۰ فروردین ۱۴۰۱سوبارو رو خیلی دوست دارم
واقعا برند بی حاشیه و کار بلدی هستش
ارین صاحب جمعی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱چقدر شبیه سوسکه این النترا
شهاب
۱۰ فروردین ۱۴۰۱بنده خدا گیرت نمیاد سوار بشی بعد همچین حرفی میزنی !؟ از قدیم گفتن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف ، پیف بو میده !
محمدهادی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱چه ربطی داره؟
مگه دستمون مثلا به سوبارو میرسه؟!
ارین صاحب جمعی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱من گیرمم بیاد هیچ وقت سوار این نمیشم ادم میزاره روش لکسوس میخره بی ام و ام پاور میخره همچین میگه دستت بهش نمیرسه انگار bmw m5cs را مدنظر داره
پیام
۱۰ فروردین ۱۴۰۱اونی که سوسکه یه ماشین دیگست 😂😂😂
شهاب
۱۰ فروردین ۱۴۰۱فعلاً که النترا زد سوبارو را سوسک کرد رفت😂😂
ارین صاحب جمعی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱چرا شما انقدر مسائلو تو هم میپیچین منظورم طراحی جلوش بود یک جوریه جلوش چراغ رفته تو جلوپنجرع
ARMAN
۱۰ فروردین ۱۴۰۱نسل قبلی WRX خیلی بهتر بود
ولی این نسل…….
meysam
۱۰ فروردین ۱۴۰۱خاک بر سرت سوبارو
از کجا رسیدی به کجا
انقدر درجا زدن اصلا قابل توجیه نیست
تو برقیها که حتی از شرکتهای نوپای چینی هم عقبتره و دست به دامن تویوتا شده
اینم از پرفورمنس
البته نمیگم همیشه باید بهترین باشه خب رقبا هم مطمئنا تلاش میکنن
اما تو این نسل واقعا اونطور که باید تلاش نکرد
انگار می خاست با کمترین هزینه سر و ته قضیه رو هم بیاره
mos
۱۰ فروردین ۱۴۰۱WRX جدید از هر نظر در حد این نام و افتخاراتی که در نسل های گذشته داشته نیست اما من هنوز به اون سوسک زشت ترجیحش میدم.
موتور ۲ لیتری توربو کیا هیوندای به یاتا.قان زدن و روغنریزی معروفه و همین سال قبل ۱۳۰ هزار تا فراخوان بابت این موضوع دادن، برای ماشین اسپورت که موتورش تحت فشاره و حتی ممکنه تیون بشه این موضوع اصلا قابل قبول نیست.
Raptor
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ناراحت نکن خودتو 😂 فیلم خفنی بود
پیام
۱۰ فروردین ۱۴۰۱الان یه عده میان میگن هیوندای پول داده 😂😂😂😂
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۰ فروردین ۱۴۰۱من هیچکدومو انتخاب نمیکنم ، سوبارو اصلا ماشین جالبی نشده و بهتر بود مثل لنسر از صحنه کنار میرفت تا اینطوری برگرده اونم بدون نسخه قویتر ، النترا هم ماشین خوبیه ولی بازم بهترین انتخاب نیست ، انتخابم مزدا۳ توربو ، کرولا gr و سیویک si هست
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۰ فروردین ۱۴۰۱و صد البته گلف
کوبیده
۱۰ فروردین ۱۴۰۱نظر منم مزدا 3 هست
mm-yarlou
۱۰ فروردین ۱۴۰۱چرا ژاپنی ها با خوباشون مثل لنسر wrx یا خود سوپرا
Jdm باز
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ژاپنی ها چرا از بین میبرن ابروی نام های بزرگشون رو؟؟؟؟؟
نمونش هم که مشخصه همین سوبارو و تویوتا سوپرا
با توجه با دعوای کره ای فن ها و ژاپنی فن ها ترجیح میدم چیزی در مورد نتیجه نگم تا کامنت بارون نشم