هیوندای i30 N یکی از محصولات شاخص بازوی پرفورمنس این خودروساز محسوب میشود. البته یکی از خودروهای شناخته شده ژاپنی با نام سوبارو WRX نیز در این بازار حضور دارد که کار را برای حریف کرهای سخت خواهد کرد. اگر شما بتوانید با عدم خرید یک کراس اوور کنار بیایید سوبارو WRX 2022 میتواند گزینهای مناسب برای شما باشد. به گزارش carscoops، نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو است که قدرت ۲۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری تولید میکند. خریداران میتوانند گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT را برای این سوبارو سفارش دهند اما صرفنظر از نوع گیربکس، نیروی تولیدی به تمامی چرخ ها فرستاده خواهد شد.
خب با توجه به این توضیحات به نظر میرسد سوبارو WRX در خط مستقیم مشکلی از بابت رقابت با هیوندای i30 N نخواهد داشت. اینطور نیست؟ برای فهمیدن این موضوع نشریه Cars آفریقای جنوبی دو خودرو را در برابر یکدیگر قرار داده است. سوبارو تست شده از گیربکس CVT استفاده کرده درحالیکه هیوندای به گیربکس دوکلاچه مجهز بوده است.
اینکه سوبارو از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکند و در برابر هیوندای i30 N دست برتر را دارد نباید باعث تعجب شود اما از طرف دیگر باید دانست هیوندای به سیستم لانچ کنترل مجهز است. در تقریباً نیمی از مسابقه سوبارو از رقیب کرهای خود پیش بوده اما با افزایش سرعت این i30 N است که آب رفته را به جوی بازگردانده و میتواند با سبقت از سوبارو پیروز میدان لقب گیرد.
نتایج به دست آمده هم خیلی باعث تعجب نمیشوند. پیشرانه ۲ لیتری توربوی هیوندای اگرچه ۴۰۰ سیسی کمحجمتر از نیروگاه سوبارو است اما قدرت ۲۷۶ اسبی و گشتاور ۳۹۲ نیوتون متری تولید میکند و از این نظر بر رقیب ژاپنی برتری دارد. وزن این خودرو نیز کمتر از WRX بوده و به خاطر طراحی دیفرانسیل جلو بودن تلفات قدرتی کمتری را نیز خواهد داشت.
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۱دعوا نکنید
یکم دیگه هم سر و کله سیویک ار تو درگ پیدا میشه
حق گوی باطل
۱ شهریور ۱۴۰۱سیویک باید یکی بزنه تو دهن این الانترا بی اصالت
مثل چینیا اومده دوکلاچه گذاشته فکر کرده میتونه در سطح بزرگان باشه
Nine eleven
۱ شهریور ۱۴۰۱فعلا که نماینده ژاپن تو سری خورد باز خخخ
حق گوی باطل
۱ شهریور ۱۴۰۱از ترس jdm رفتن ماشین تقریبا ۱۰ سال پیش ژاپن رو با فولترین حالت ممکن الانترا مقایسه کردن
حقیر تر از این کره ای ها تو زندگیم ندیدم
علی
۱ شهریور ۱۴۰۱زمانی که سوبارو خودروسازی میکرد هیوندای تو بازار بنکداری بود !!!! لطفا کره ای فن متعصب نباشیم!!! کیفیت و طول عمر سوبارو بسیار بالاتر از هیوندای است ! اما اگه میخوای پز بدی ، آره برو هیوندای بردار
downfall
۱ شهریور ۱۴۰۱سیویک آر تو دهن النترا بزنه؟ سیویک آر رکورد دار پیست های زیادیه. کل صنعت کره مربا به اندازه پیچ رینگ سیویک هم ارزش نداره
M
۱ شهریور ۱۴۰۱کاری یه این ندارم که کی برد یا کی باخت
تعصب هم رو اسم برند ندارم
اما هیوندایی به دو علت اسم N performance رو انتخاب کرده اولیش به خاطر اینه که مقر اصلی این بخش در Namyang کره هست دوما مراحل تحقیق و توسعه در Nürburgring المان انجام میشه.
از 2014-2015 کره ای ها البرت بیرمن که 32 سال ریس بخش m division بی ام و بود رو استخدام کردن به عنوان ریس بخش N performanse و GT کیا که اولین ماشینی که زیر دست ایشون طراحی شد استینگر بود با کد M3 که میخواستن به نوعی بگن این ماشین به اسپرتی بی ام و هست. سال بعد هم اقای Fayez Rahman که ریس بخش توسعه پلتفرم وشاسی بی ام و بود رو استخدام کردن که اولین کارش هم سری gv برای جنسیس بود.
همین برند بخش تحقیق و توسعه در Alzenau داره و جالب تر این هست که حتی در خود ژاپن Yokohama مرکز تحقیق و توسعه داره.https://www.hyundai.com/worldwide/en/footer/corporate/networks/global
مرسدس بنز موتور های فرمول یکش در Brixworth انگلستان تولید میشه, تویوتا ماشین های لمانز و رالی و فرمول یک (2002-2009) مراحل تحقیق و توسعه و تولیدش در کلن المان هست, هوندا بخشی از موتوراش برای فرمول یک در انگلستان وبخشی دیگر در ژاپن , type r تا نسل پنجم در انگلستان تولید شده و همین اخرین نسل هم موتورش در اوهایو امریکا مراحل تحقیق و ساختش انجام میشه
ضمنا در اسیا دو کارخانه معتبر و معروف برای گیربکس داریم aisin که برای تویوتاست و hp که برای هیوندایی هست
ولی نه hp میتونه به خوبی pdk dsg دوکلاچه بزنه و aisin هم نمیتونه مثل zf بزنه
حالا چرا یکی ماشیناش بی اصالته و یا یکی دیگه چرخش در میره میشن بد جای سواله خودش!
یعنی هوندا و تویوتا بی اصالتن یا اینکه بی ام و مهندساش بدن و یا اینکه بی ام و وقتی اتیش گرفته شما میشی کباب المانی؟
محمد هادی
۱ شهریور ۱۴۰۱هیچکدوم ازین کارها دلیلی نمیشه که ماشینای هیوندا از دنیای کره بودن خودش خارج بشه
با استخدام کردن چارتا آلمانی صنعت آلمانی نمیشه
باس خود برند،مالک برند و متریال مورد استفاده برند
آلمانی باشن داااش
بنظرم عقب افتادن سوبارو در آخر مسیر منطقی بود
قدرت کمی کمتر
و وزنی بیشتر
بازم دمشگرم بدون لانچ کنترل اول شتاب خودشو انداخت جلو
حق گوی باطل
۱ شهریور ۱۴۰۱منقل های کره ای دوکلاچه با قابلیت اشتعال اتوماتیک😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Kato
۱ شهریور ۱۴۰۱اصلا هیوندای در حد و اندازه سوبارو نیست
سوبارو رقیب اصلیش لنسر یا اسکای لاین هست که هر دو هم ژاپنی اند….
حق گوی باطل
۱ شهریور ۱۴۰۱I30 باید نهایتا با آریزو و چانگان درگ بذاره
كارevol
۱ شهریور ۱۴۰۱ولی اسباب بازی های جاپونی با چینی ها هم نمیتونن رقابت کنن چون امکان داره بحث برقی بشه و باز خار و ذلیل بشن 🤣🤣🤣🤣🤣چرخشون هم در میره🤣
كارevol
۱ شهریور ۱۴۰۱ده بار بین این دوتا درگ برگزار شد ده بارشم هیوندای زد تا حالا! دیگه برگزار نکنن بهتره!کارش درسته 🔥🔥🔥
JDM lover
۱ شهریور ۱۴۰۱بالارده ترین تریم i30 رو اوردن ولی بالا رده ترین تریم wrx رو نیاوردن
اگه wrx sti رو میاوردید اون وقت میفهمیدیم کت تن کیه
قابلیت تیون پذیری wrx sti هم اصلا با i30 قابل مقایسه نیست
همین چند وقت پیش یه ویدئو دیدم wrx sti رو کرده بودن ۹۰۰ اسب !
حق گوی باطل
۱ شهریور ۱۴۰۱همین که ماشین تقریبا ۱۰ سال پیش ژاپن با بالاترین نسخه ماشین روز کره مقایسه شده کاملا مشخص میکنه بازی دست کیه
فکر کنم این کره ایا باید تا آخر عمر در حسرت در سطح ژاپن شدن بمونن😂
حق گوی باطل
۱ شهریور ۱۴۰۱I30رو باید با محصولات کم اصالتی مثل خودش مقایسه کرد مثل آریزو😂
Reza Waffen SS
۱ شهریور ۱۴۰۱سوبارو WRX انتخابم
محمد هادی
۱ شهریور ۱۴۰۱منم مسلمه که سوبارو اصیل
محمد هادی
۱ شهریور ۱۴۰۱داداش میتسوبیشی لنسره ها😄🤘❤️🔥
Nine eleven
۱ شهریور ۱۴۰۱ای واااااای دیروز اون مطلب درگ الکتریکی ها با اون نتیجه روزشون رو خراب کرد امروزم این مطلب ای وااااای 😂
ilia2008
۱ شهریور ۱۴۰۱بهتره کره هر وقت تونست یه ماشین اسپرت در حد سوپرای ۱۹۹۳ و آکورد nsx تولید کرد این بحث رو پیش بکشی
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱ شهریور ۱۴۰۱مزدا 3 توربو میاوردن می تونست اینو بزنه
amirmohammad
۱ شهریور ۱۴۰۱نتیجه قابل پیش بینی بود با توجه به درگ قبلی که تو پدال دیده بودم بین اینا.بخش پرفورمنس هیوندای عالی داره کار میکنه چون از افراد متخصص و کاربلد استفاده که تجربیات بالایی توی بخش m بیمر دارن نتیجش هم شده این
الان فکر کنم i30 توی این رنج قدرت اکثر رقبا رو میزنه.درکل توی مسیر درستی هستن
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۱داداش سوباره فقط اسمش مونده از قدیم
اصلی های این سری هوندا سیویک و گلف و تویوتا کرولا هستن
بنز و بی ام وه هم هستن ولی خیلی گرونن ائودی هم هست که بازم گرونه
اونور کرولا جی ار هنوز تحویل داده نشده اون طرف هم سیویک ار تازه رونمایی شده
صبر کن بقیه هم بیان بعد برنده رو اعلام کن
محمد هادی
۱ شهریور ۱۴۰۱لایکت کردم فقط بخاطر وسط کشیدن پای ام پاور بیمر ها😄🤘
نه بخاطر هیوندای اقتصادی ساز
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۱اومد مثل lfa یدونه بسازه
با برند جنسیس حتی کانسپت هم داد دو سه بار هم تو نمایشگاه ها فعالیت کرد اما دیگه نیومد فکر کنم بخاطر برقی ها کنسلش کردن
من از ارمان بیشتر درباره جنسیس میدونم ولش کن انقدر باهاش بحث نکن
بحثی که نتیجه نداره توهین به خودته
شاپور
۱ شهریور ۱۴۰۱سوبارو wrx = پرفورمنس عالی ، دوام و ماندگاری بالا
Afg
۱ شهریور ۱۴۰۱تو این سگمت اول سیویک r بعد سوباروwrx بعد هیوندای i30n بعد کرولا البته سوبارو mrx واقعا دوست داشتنی هست
MC20
۱ شهریور ۱۴۰۱دوستان عزیز سلام ، خواهش می کنم از دایره ادب خارج نشیم … کسی که سواد و سلیقه و تجربه و منطق داره ، خدای نخواسته به دیگران و خانواده محترمشون ، توهین نمی کنه … من یه زمانی یه اشتباهی کردم ، گفتم سنت کره و مربا … حالا می بینم متاسفانه ، بعضی از دوستان هم ، هی ، تکرار می کنن … گفتنش باعث دلخوری بیشتر میشه ، پس خواهشا نگید … من به سهم خودم ، همین جا از کره ای فن ها عذر می خوام … اما ، برای پایان دادن به این کل کل ها ، شاید باید بگم که فرانسه و آلمان ( البته این خودش محل بحثه ) اتوموبیل رو اختراع کردند … از دیرباز ، فرانسوی ها ، با وسعت استعداد و ظرافت اندیشه ، این سنت رو ، نوآور و احساس برانگیز ، جلوه دادند … آلمانی های خون سرد و اخمو ، با پشتکار و دقت ، این سنت رو بر روی شالوده ای جدید ( مهندسی برتر ) ، به صنعت ، ارتقا دادند … ایتالیایی های گرم و گیرا ، با نبوغ ذاتی و هنر بی همتا ، لذت رانندگی رو چونان روح ، به کالبد این صنعت سرد ، دمیدند … انگلیسی های مغرور ، به واسطه سده ها نظام پادشاهی ، با تبختر ، این صنعت رو ، به زیور اصالت اشرافی گری و تجملات ، آراستند … کمی بعد ، در آنسوی اقیانوس ها ، آمریکایی های ثروتمند و مصرف گرا و راحت طلب ، سر مست از درآمد های بی کران دهه 60 میلادی ، رفاه و آسایش و آرامش رو ، برای این صنعت ، به ارمغان آوردند … در نهایت هم بگم که ژاپنی های نجیب و سخت کوش و متعهد ، به عنوان آخرین کشور مولف در خودروسازی ( تا همیشه ) ، آمدند و دوام و دوام و دوام ، تضمین کارکرد ( بی عیب و نقص ) قطعات رو ، به دنیای خودرو ارزانی داشتند … حال سوال اینجاست ، به راستی ، کشور کره جنوبی ، چه چیزی رو به این صنعت باتجربه ، اضافه کرده ؟؟؟ کدام قله از سلسله جبال موفقیت و افتخار ، باقی مانده که اروپاییها ، آمریکایی ها ، ژاپنی ها … ، سایپا و ایران خودرو ، با ارتقا و ابداع سطح جدیدی از مشتری مداری :)) … فتح نکرده باشند ؟؟؟ شاد و پیروز و پاینده باشید … مهدیار
JDM lover
۱ شهریور ۱۴۰۱لذت بردم ممنون
واقعا کامنت بجا و درستی بود
MC20
۱ شهریور ۱۴۰۱JDM lover عزیز ، لطف داری برادر … ممنون از لطف شما
محمد هادی
۱ شهریور ۱۴۰۱هیچی
فقط دنباله روی
هیچ ایده ی نااابی ندادن
فقط تقلید کارن
حتی با وجود در پیش گرفتن سیاست ساخت خودروی اقتصادی
بازهم توی دوام و عمر خودرو به گرد پای ژاپنی ها هم نرسیدن
حتی توی بحث تنوع مدل و انتخاب سلیقه بازهم از چینی ها حتی عقب ترن
فقط میشع تنها گفت که،خودروهاشون فعلا از چینی ها باکیفیت تره
تو مونتاژ و متریال
همین خداییش
محمد
۱ شهریور ۱۴۰۱تو این پست ها فقط ژاپنی پرست ها دعوا راه میندازن همه فقط میخونن و میرن ، شما از اقوام امپراتور ژاپنی نیستی دوست عزیز
امیر
۱ شهریور ۱۴۰۱اوکی کره ای فن صد اکانت تو خوبی و خودت با اون یکی اکانتات
محمد
۱ شهریور ۱۴۰۱من اصلا تاپاله ریختم سر در کره و ژاپن ، چه سودی داره بیام ازشون تعریف کنم ، شاید امثال تو بیکارن که با هزارتا اکانت میخوان یه حرفی رو به کرسی بنشونن ، اگه حرفی درست یا غلطه یه بار گفتنش کافیه
samurai
۱ شهریور ۱۴۰۱وضع مالی خرابه رفتن افریقا با قیمت پایینتر و یکم شل کردن گاز و فیلم گرفتن میخوان بمبای متحرک یاتاقانیه ایموبلایزر نداشته و… به چار تا ماشین نشناس بفروشن