دو خودروی نیسان اسکای لاین GT-R R32 و سوبارو ایمپرزا WRX به عنوان محصولات نمادین ژاپن در دهه ۹۰ میلادی رقابت جذابی را به نمایش گذاشتهاند.
هر دو خودروی موردبحث از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکنند و کاملاً تیونینگ شدهاند. قدرت تولیدی نیسان و سوبارو به حدود ۶۰۰ اسب بخار میرسد و بنابراین انتظار یک مسابقه فشرده و جذاب را داریم. ابتدا میخواهیم به پدر نیسان GT-R مشهور یعنی اسکای لاین GT-R R32 بپردازیم که توسط شرکت SRD تیونینگ تولید شده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۶ لیتری توربوی این هیولا ۶۲۹ اسب بخار قدرت تولید میکند.
SRD تیونینگ جهت دستیابی به این قدرت قابلتوجه اقدام به ارتقای کامل پیشرانه RB26 کرده و یک کیت توربو جدید گرت G35/900 با منیفولدهای متفاوت، پمپ والبرو 490LPH و ECU بازنگری شده را در نظر گرفته است. بنا به گفته مالک خودرو شما به راحتی میتوانید این خودرو را با قیمت حدود ۷۶ هزار دلار بسازید. اگرچه خروجی اسکای لاین در مقایسه با برخی از GT-R های تیونینگ شده کم به نظر میرسد اما قطعاً نتیجه نهایی لذتبخش و پذیرفتنی خواهد بود.
اما رقیب نیسان در این مسابقه درگ یک دستگاه سوبارو ایمپرزا WRX مدل ۱۹۹۳ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۱ لیتری ۶۰۲ اسب بخاری است. این پیشرانه توسط ریسیکال تیون شده و از قطعات فورج کاری شده، یاتاقانهای متفاوت، توربوی توئین اسکرول بورگ وارنر EFR7670، خنک کننده روغن جدید، انژکتورهای ID1000، پمپ بوش ۰۵۵ و… سود میبرد. مالک سوبارو اظهار میدارد این پروژه با بهای حدود ۶۳ هزار دلار جمع شده است و اگرچه برخی ایمپرزاهای دیگر قدرت بیشتری دارند اما به لطف کاهش وزن و برخی تغییرات دیگر، این WRX در خط مستقیم پرفورمنس بسیار خوبی دارد.
اما به مسابقات درگ نیسان و سوبارو بپردازیم که در مسابقه رولینگ اول اسکای لاین GT-R با فاصلهای به اندازه یک خودرو پیروز میدان لقب میگیرد. البته ایمپرزا WRX مسابقه دوم را برنده میشود و در مسابقه نهایی این نیسان است که دوباره پیروز شده و با فاصلهای کم بر حریف غلبه میکند؛ اما در درگ از حالت سکون داستان فرق میکند و سوبارو لانچ بهتری دارد. در مسابقه دوم نیز ایمپرزا میتوانست وضعیت خوبی داشته باشد اما تعویض اشتباه دنده این خودرو را عقب میاندازد. البته مسابقه سوم همانند مسابقه درگ اول است و سوبارو با فاصلهای قابلتوجه نیسان را شکست میدهد. ایمپرزا WRX در عرض ۳.۳۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد درحالیکه اسکای لاین GT-R عدد ۴.۲۷ ثانیه را ثبت میکند. نیسان اگرچه قدرت بیشتری دارد اما استفاده از یک توربو ثابت میکند برای پیروزی در رقابت به چیزهای بیشتری نیاز است. تماشای این مسابقه درگ جذاب را از دست ندهید.
JDM
۲۳ دی ۱۴۰۲دستت درد نکنه ژاپن که همچین عشقایی رو معرفی کردی . دنیای خودرو بدون JDM انگار یچیزی کم داره
𝐀𝐥𝐢
۲۳ دی ۱۴۰۲عاشق خودرو های دهه ۹۰ ژاپنی ام به نظرم تکرار نشدنی ان
سبحان
۲۳ دی ۱۴۰۲من هرچقدر نگاه میکنم جذابیت پیدا نمیکنم !
بدترین دوران طراحی صنعت خودرو رو ازش ماشین برداری تا خرخره تیون کنی که به کجا برسی ؟
DEXa
۲۳ دی ۱۴۰۲سایت رو کلا اشتباه اومدی .
برو سایت ikco یا سایپا و از محصولات روز دنیا لذت ببر
Zahid AMG. 2005
۲۳ دی ۱۴۰۲داداش عشق ماشین بازی رو نداری چی بگم بهت
تا خرخره تیون کن ببین چه حالی میده
amir-mr
۲۳ دی ۱۴۰۲یکی از لذت های دنیای ماشین بازی همین تیون کردنه همین که خودت یک ماشین جمع کنی بینهایت لذت بخشه مهم ترین دلیل هم بابت این کار عشقه.
R@min
۲۳ دی ۱۴۰۲با این پول میشه مدلای M بیمر، ماستنگ، کامارو و حتی سوپرا خرید با گارانتی ۵ سال و چند برابر پرفورمنس بهتر بدون اینکه نگران باشی با یه فشار موتور منفجر نشه !
این تیون های احمقانه فقط پول حروم کردنه.
JaMsHiD
۱۵ بهمن ۱۴۰۲عزیزم اون تو ایرانه که از موتور TU5 با قطعات فورج کاری شده و یه توربو آخرشم سیصد اسب قدرت میگیرن که روی داینو منفجر میشه !
شما میتونی توی خارج یه ماشین هزار اسبی جمع کنی با لوازم و تیون های اصولی که شهری باشه ، یا به چهارصد اسب بخاری جمع کنی که فقط مناسب پیست باشه !
امیر علی
۲۵ بهمن ۱۴۰۲داداش منم همین فکرو میکردم
تا اینکه یکی از ایرانی های مقیم انگلیس که کارش تیون ماشینه (همایون بود اسمش فکر کنم) تو لایو با علی بخردی گفت با R32 خودش که 900hp هست، حدود هزار بار درگ شرکت کرده فقط یه بار که خودش بوست ماشین رو قبل شروع حرکت برده بالا به محض شروع حرکت توربو شارژش ترکیده! که اون یه بارم اشتباه خودش بوده..
تاکید میکرد انجینی که مناسب تیون هست رو با قطعات حرفه ای HKS اگه تخصصی جمع کنی، مثلاً مپ ECU گیربکس رو هم متناسب با موتور عوض کنی، از انجین کارخونه ای خیلی بهتر کار میکنه..
الان از انجین 2JZ تا 3000hp پایدار هم میگیرن!
از R35 بیشتر هم میگیرن اما هزینه تیون هاشون زیاده..
موتورهای سری LS هزینه تیون کمتری دارن.
بهترین تیونر دنیا اسموکی ناگاتا هست، یه سوپرا ۱۶ سیلندر 5 لیتری ساخته بود از ترکیب دوتا موتور 2.5 لیتری 1JZ..
تست حداکثر سرعتشو توی اتوبان های انگلیس گذاشته بود، بدون توجه به قوانین انگلیس، بعد تست پلیس دستگیرش کرد اما رفت توی صدر اخبار BBC، فیلمش تو نت هست..
به قول همایون:
اسکای لاین میترسونه اما نمیکشه!
جی تی آر کلا نمیترسونه راننده رو…
Zahid AMG. 2005
۲۳ دی ۱۴۰۲من عاشق جی تی ار ار ۳۲ خستم خیلی ماشین زیبا و خشن هست 😈
yaghoub
۲۳ دی ۱۴۰۲حتی نگاه کردنش هم لذت بخشه.
Saeed
۲۳ دی ۱۴۰۲ژاپن دو دهه نود شاهکار میزد
mohammad
۲۳ دی ۱۴۰۲اسکای لاین در کل سرتر بود و قدرت بالاتری داشت اما به نطر میاد گیربکسش تویتعویض مشکل داشت که توی رولینگ یک بار جا نرفت و باعث شد به بازه دفعات بعد هم با اینکه اسکای لاین برد به خاطر قدرت بالاتر موتور بود اما ماشین نه لانچ خیلی خوبی داشت و هم اینکه زمان زیادی از دست میرفت سر تویض دنده
فرزاد افشار
۲۶ دی ۱۴۰۲چیزی جز تحسین از خودروهای دهه نود ژاپن نمیتونم داشته باشم. اسطوره های بی تکراری مانند: نیسان GTR اسکای لاین. هوندا NSX . مزدا NXT.مزدا RX8.میتسوبیشی لنسر 3000GT .تویوتا سوپرا mk4 و mr2.لکسوس LS400 و ….. جان تازهای به صنعت و عاشقان خودرو داد