پرو درایو P25 برای اولین بار در فستیوال سرعت گوودوود یک هفته پیش معرفی شد و ریچارد تامپسون مهندس ارشد این شرکت جزئیات جالبی از خودرو، قوای محرکه و آئرودینامیک آن را بازگو کرد. همچنین او گفت تمامی ۲۵ نمونه این خودرو سریعاً و در عرض ۳ روز به فروش رسیدهاند. این موضوعی بسیار احساسبرانگیز است زیرا P25 قیمت فوقالعاده هنگفت فراتر از ۵۰۰ هزار را دارد.
پیشرانه P25 گل سرسبد این خودرو محسوب میشود زیرا قدرت ۴۰۰ اسب بخاری دارد. البته نکته جالب درباره این نیروگاه آهنین استفاده از پیشرانه EJ25 بجای نسخه کمحجمتر EJ20 به عنوان پایه و اساس کار بوده است. دلیل استفاده از پیشرانه EJ25 این بوده که بنا به گفته تامپسون پیشرانه EJ20 در حال تولید نیست و نمیتوان آن را آماده کرد. پرو درایو همچنین علاقهای به تولید سفارشی قطعات EJ20 نداشته و بنابراین تصمیم گرفته از پیشرانه EJ25 استفاده کند، پیشرانهای که در مدلهای STI بازارهای اروپایی و آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. این کمپانی به منظور رسیدن به اهداف خود از برخی متریال جدید و بهبودهای داخلی سود برده تا این پیشرانه تقویت شود و بتواند قدرت بیشتری تولید کند. درعینحال دوام این پیشرانه نیز برای سواریهای خشن و سخت بهبود یافته است. تامپسون خاطرنشان میسازد استفاده از پیشرانه مدرن به عنوان پایه و اساس کار مزیتهایی نیز دارد. این پیشرانه از تکنولوژی زمانبندی متغیر سود میبرد و مصرف سوخت بهتری نسبت به پیشرانه قدیمیتر EJ20 دارد.
سایر بخشهای P25 نیز بهطور قابلتوجهی بهبود یافتهاند. این خودرو از کلاچ سهصفحهای سود میبرد و دارای گیربکس ۶ سرعته سکونشئال است. همچنین دیفرانسیلهای لغزش محدود جلو و عقب نیز وجود دارند؛ اما یکی از بخشهایی که استوک باقی مانده و به سوبارو تعلق دارد دیفرانسیل مرکزی است. دیفرانسیل مرکزی P25 که میتواند گشتاور را بین اکسلهای جلو و عقب تنظیم کند از نوع مکانیکی و مشابه نمونههای بکار رفته در خودروهای STI است. البته تغییر اصلی به نرمافزار تنظیم خودکار گشتاور مربوط میشود.
اگرچه ریشه پیشرانه و دیفرانسیل مرکزی P25 به محصولات STI سوبارو بازمیگردد اما بدنه بر اساس خودروهای مسابقهای پرو درایو شکل گرفته است. البته باید دانست بخش اعظم بدنه از سپر تا سپر دارای فیبر کربن بوده ولی طراحی واقعی برخی از قطعات بدنه از محصولات مسابقهای گرفته شدهاند. سپرها به خودروهای رالی سیرکا ۱۹۹۷ تعلق دارند و بال عقب از مدلهای سال ۲۰۰۰ الهام گرفته است. همچنین پهنای خودرو نیز مشابه نمونههای حاضر در رقابتهای رالی و برابر با ۱۷۷۰ میلیمتر است. در واقع P25 را باید نزدیکترین چیز به ایمپرزا WRC دانست.
Reza Waffen SS
۹ تیر ۱۴۰۱وای خیلی دوست داشتنیه چقدر داره دلبری میکنه با این رنگ
بهنام
۹ تیر ۱۴۰۱پانصد هزار دلار. یک محصول از یک برند اقتصادی باید خیلی اعتبار داشته باشه تا با این قیمت گزاف به راحتی بفروش برسه .
خواستم بگم در مبحث خودرویی پیشینه ، سابقه و اعتبار گذشته خیلی مهمه و خب همه ی کمپانی ها اینو ندارن .
Reza Hosseini
۹ تیر ۱۴۰۱و البته چیزی که هست، ته دل مردم خودرو های قدیمی تر جای بیشتری دارند تا بزک دوزک شده های الان با چراغ های کشیده ( منظور سبک و سیاق قدیمی تر و حس و حال راننده محور تر خودرو ها)
تحت پیگرد
۹ تیر ۱۴۰۱واقعا این خودرو 560 هزارتا نمی ارزه نه به لحاظ فنی نه به لحاظ متریال نه به لحاظ طراحی نه آپشن خیلی خاصی داره به پول ما 20 میلیارد قیمتشه واقعا توی دنیا ابرپولدار بی درد زیاده که حاضرن یک کالا رو به 7 هشت برابر قیمت واقعیش پول بدن
TML BN
۹ تیر ۱۴۰۱من داخل پست قبلی گفتم مسخره بازیه و کسی نمیخره ولی نمیدونم والا
وحید اسماعیل نسب
۹ تیر ۱۴۰۱واقعا یک افسانه بود تو مسابقات رالی هم افتخارت زیادی داشت
محمد
۹ تیر ۱۴۰۱واقعاً نیم میلیون دلار نمی ارزه مگه چی داره این ماشین و چه خرجی روش انجام داده با بهترین متریال و قطعات اصل jdm هم جمع کنی در بدترین حالت با دستمزد ۱۵۰ هزار تا نمیشه و بیشتر لذت این ماشین اینی که خودت جمعش کنی آمادش هم ابدا اینقدر نمی ارزه یه عده مرفه بی درد جمع شدن میخوان ادای ماشین باز هارو در بیارن همچین خرج های احمقانه ای میکنن و هیچی از ماشین سر در نمیارن دم اون شرکت گرم که محصولش رو چند برابر ارزش واقعیش به اینا انداخته
امیر
۹ تیر ۱۴۰۱یکی از جذاب ترین خودروهای ژاپنی
akrh78
۹ تیر ۱۴۰۱رینگاش خیلی بزرگه اصلا نتاسب نداره
مخصوصا با تاریخچه رالی 22b
حداقل 2 اینچ کوچیکتر باید بزارن
SLR _ 722
۹ تیر ۱۴۰۱اگر رینگ ها رو مثل سوبارو های اصل طلایی چرک میزد قشنگ تر میشد .
این نشون میده داستان و قهرمانی های یک خودرو در کنار مشخصات فیزیکی اون خریدار داره
امیدوارم برای لنسر ایوو هم یک همچین مدلی تولید کنن
یک متنی هست که میگه :
Evoes are red , subies are blue
They both braaaaap stututututu
Mf1
۹ تیر ۱۴۰۱جز خودروهای افسانه ایی دهه ۹۰ پس ارزش بیشتر از این داره
مزدا
۹ تیر ۱۴۰۱با پول این کم کم میشه یه اونتادور خرید