سوبارو در نمایشگاه توکیو نسل جدید ایمپرزا را با قطعات STI معرفی کرده که ظاهر اسپرتتری دارد اما از همان پیشرانهٔ نسخهٔ معمولی استفاده میکند.
پس از معرفی نسل جدید سوبارو ایمپرزا در نمایشگاه لسآنجلس در نوامبر گذشته، این شرکت آمادهٔ عرضهٔ هاچبک کامپکت جدید خود در بازار خانگی ژاپن است اما سوبارو بجای نمایش نسخهٔ استاندارد ایمپرزا در نمایشگاه خودروی توکیو، کانسپتی از این ماشین را معرفی کرده که به قطعات و لوازم جانبی STI مجهز است. این خودرو اما یک STI واقعی نیست بلکه صرفاً یک ایمپرزای معمولی است که کمی عصبانیتر به نظر میرسد.
قطعات STI شامل یک اسپلیتر برجسته در جلو، رکابهای جانبی آئرودینامیک، دیفیوزر تزئینی روی سپر عقب، اسپویلر بزرگتر روی سقف و دو سر اگزوز مرکزی میشود که اکثر آنها به رنگ مشکی براق هستند. رنگ نارنجی جدید و رینگهای آلیاژی مشکی هم از دیگر ویژگیهای این هاچبک ژاپنی هستند. زیر کاپوت خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته که این یعنی در اینجا شاهد همان قوای محرکهٔ هیبریدی مشترک با نسل جدید کراسترک هستیم.
این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تخت تنفس طبیعی با ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۸ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۴ اسب بخار قدرت و ۶۵ نیوتن متر گشتاور تشکیل شده است. نیروی این سیستم هم از طریق یک گیربکس CVT به هر چهارچرخ منتقل میشود. سوبارو حرفی در مورد ارتقاء شاسی این ایمپرزا نزده است اما شاید بخش STI روی سیستم تعلیق خودرو برای بهبود هندلینگ کار کرده باشد.
هرچند سوبارو ایمپرزا با قطعات STI بهعنوان یک کانسپت به نمایش درآمده است اما بهاحتمالزیاد پس از عرضهٔ نسل جدید ایمپرزا به بازار ژاپن، نسخهٔ تولیدی این مدل اسپرت هم ارائه خواهد شد.
DoctoR
۲۴ دی ۱۴۰۱داشبورد خسته کننده نه ظریف کاریی نه سلیقه ای فقط انگار خبر رسیده بقیه دنیا دارن مانیتور تسلایی میذارن وسط داشبورد 10 سال پیش یدونه مانیتور انداختن
Reza Waffen SS
۲۴ دی ۱۴۰۱اگه ۳ ملاک مهم مشتری واسه خریدار خودرو رو در نظر بگیریم میشن : ۱- کیفیت ۲- طراحی ۳- قیمت
حالا سوبارو چون شناخت کافی نسبت به نیاز و سلیقه و بودجه و . . . مشتری تو کشور های مختلف داره استراتژی رو بکار برده که کیفیت محصولات رو به حد اعلا میرسونه و طراحی رو ضعیف که این باعث کاهش هزینه های ساخت و بهای تمام شده خودرو و قیمت تو بازار میشه، یعنی همون چیزی که مردم دنیا ( بجز کشور های جهان سومی ) میخوان حالا چرا تو قسمت طراحی زیاد سرمایه گذاری نمیکنه چون درغیر اینصورت هزینه ساخت میره بالاتر و قیمت تمام شده محصول زیاد میشه و کمپانی بازار رو از دست میده.
با اینکه طراحی های فعلیش هم به نسبت قیمت محصولاتش واقعا جذاب و خوبن مثلا همین ایمپرزا قیمتش زیر ۲۰ هزار دلاره . بنده به شخصه سوبارو رو تحصین میکنم چون شناسایی خوبی از نیازها و علایق و بودجه مشتری تو اکسانقاط جهان داره
DoctoR
۲۴ دی ۱۴۰۱دوست عزیز شما در کشور های جهان اولی زندگی میکنید که میفرمایید طراحی برای مردم زیاد مهم نیست یا از روی مقاله ای خوندید؟
اگر میشه لینکش رو ارسال کنید
Reza Waffen SS
۲۴ دی ۱۴۰۱مقاله ای نخوندم بلکه در جواب دوستمون خواستم توضیح بدم چرا ژاپنی ها تو بخش طراحی ضعیف عمل میکنند.
Amir
۲۴ دی ۱۴۰۱کاملا باهاتون مخالفم و حس میکنم خیلی های دیگه با نظر من موافق باشن
طراحی بیرونی نچندان جذاب طراحی داخلی که به زور مدرنیزه شده برای سال ۲۰۲۳ پیشرانه نه چندان قدرتمند
سوبارو ایمپرزا sti که تو کلاس هاچ بک برای خودش کسی بود الان شده این
شما خودت کرولا جدید و سیویک جدید و هاچ بک های المانی رو ترجیح میدی یا اینو
سوبارو ماشینای با کیفیت و کم استهلاک میسازه قبول ولی داره هاراگیری میکنه
matin
۲۴ دی ۱۴۰۱المانی ها به مراتب گرون تر از این هستن
سیویک هم بیشتر از 7-8 هزار دلار گرون تره پس تو رنج قیمت این نیستن
بعد من نمیفهممم منظور شما اینه که طراح های سوبارو بلدنیستن طراحی کنن؟؟ تمام حرفت اینه؟؟
اون بنده خدا گفت سوبارو به این دلیل داره این طوری کار میکنه شما میگی مخالفم کل کامنتت هم این بود که این نسبت به قبلیا بد تره حالا نگفتی چرا بد تره دیگه
Reza Waffen SS
۲۴ دی ۱۴۰۱خوب عزیز من همون سیویک و کرولا هم از موتور های 1.6 . 1.5 لیتری استفاده میکنن و قدرتشون تقریبا نزدیک همه و طراحی هیچکدوم چنگی به دل نمیزنه. هر 3 این نسخه های در زمره محصولاتی قرار میگیرن که بالا بهشون اشاره کردم .
NAVID۰۰۹۸
۲۴ دی ۱۴۰۱ای کاش کاربرانی که میآیند نظر میدهند ، ابتدا یکمی فکر میکردند و با تعصب لازم نبود سوبارو را بکوبانند !
بهترین جواب به کامنتهای مخالفان سوبارو را فقط خریداران این برند میتوانند بدهند که چرا سوبارو میخرند و نه دیگر خودروها را ؟!
مناطق جغرافیایی و نیاز مردم سبب میشه که انتخاب برتر را داشته باشند !!!
مثل امروز ایران و مقایسهاَش با گذشته !
یه زمانی فولآپشنترین خودروها وارد یا منتاژ میشد و امروز شاهد هستیم که مردم برایشان آپشن مهم نیست و همین که چهارتا چرخ هم داشته باشه کفایت میکنه تا پولشان بیارزش نشود با اینکه همه میدانیم این خودروهایی که تولید میشوند آشغالی بیش نیستند و از ضعف مالی مردم بیشترین نفع را دارند میبرند !
RENAULT5
۲۵ دی ۱۴۰۱کی گفته طراحی مهم نیست؟؟
همشون مهمن
مثل ایران نیست که به خاطر کم استهلاکی قیافه اقتضاح تندر نود رو تحمل کنن
علی
۲۴ دی ۱۴۰۱اتفلقا بسیار زیبا و شکیله ، دمت گرم سوبارویه دوستداشتنی
Hamilton1970
۲۴ دی ۱۴۰۱دنیا دیگه قشنگی هاش رو ندارن سوپرا شده بامو z4، ایمپرزا فقط یه هاچبک معمولیه، جیتیآر و الافای دارن برقی میشن هعی…
AHMADREZA
۲۴ دی ۱۴۰۱سوبارو یه جورایی داره خود زنی میکنه اون از WRX اون از ایمپرزا سدان و دنده دستی اینم STI بدون تغییر فنی
خب چرا یکی بهم توضیح بده 😐
Ss
۲۴ دی ۱۴۰۱طراحی داخلی جذابی نداره طراحی بیرونی هم فقط خوبه همین یعنی چیز آنچنان عالی هم نداره.
Amiro
۲۴ دی ۱۴۰۱فقط داره پول اسم و برندشو میخوره یه چیز خاص هم نمیده
ژاپنی بی خرج
ایش
زیزیگولو
۲۴ دی ۱۴۰۱جنگایی تو دنیا هستن که انتهایی ندارن و تمامی ندارن!!!! جنگ رقابتی بین کمپانیای بزرگ خودروساز!!!! و هر روز کمپانیای خودروسازی و مجلات خودرویی دنیا درگیر این جنگ هستن!!! جنگی که بر خلاف هر جنگ دیگه ای خاطرخواه زیاد داره و یه عده تیفوسی وار تشنه این جنگ هستن ((مثل بچه های پدال)) چون دود و آلودگی این جنگ خواستنی تر از اونی هستش که بشه به وجودش ایراد بگیری
زمستانم
۲۴ دی ۱۴۰۱الان باید چیکار کنیم؟
زیزیگولو
۲۴ دی ۱۴۰۱هیچی …… علاقه ت رو دنبال کن
زمستانم
۲۴ دی ۱۴۰۱وقتی تنها 6 سال داشتم فکر میکردم ماشین های که فرمونشون سمت راسته پدال گازشون سمت چپه خخخخ
علی
۲۴ دی ۱۴۰۱سوبارو شرکتیه کم ادعا که ماشین های جون سخت خوبی میسازه ، حیف که مافیای خودرو نمیذاره وارد ایران بشه
HOSSEINK3
۲۴ دی ۱۴۰۱سوبارو چند سالی هست مدیران بد گردن گیرش شدن نمیدونم چرا اینجوری میکنن
Afg
۲۵ دی ۱۴۰۱واقعا همچین خودرویی رو هیچ جای دیگه با این قیمت نمیسازه
مهرداد
۲۶ دی ۱۴۰۱سال ۵۴ پدرم یه سوبارو قرمز صفر(نام مدلش رو بلد نیستم)خرید… ماشین کوچک و جمع و جوری بود و کلی خاطره ازش داریم☘🌹🌻 چیزی که بیاد من و برادرم مونده، بوی خاص داخل ماشین بود.. تا چند سال اون سوبارو بوی نویی میداد… یه بوی خاصی!!!… بوی تکنولوژی بود😍 بردارم میگفت این بویِ ژاپنه!… واقعا دل انگیز و خاطره انگیز بود… بعدها من این بوی خاص سوباروی پدرم رو از ضبط صوت های ژاپنی(نو) مجددا احساس کردم… اوایل دهه ۷۰بود که سرمو میکردم تو جا نواری ضبط صوت سونی تازه ای که خریده بودیم تا خاطرات خوب دهه ۵۰ خانواده ما ، برام زنده بشه… همون بو رو میداد… حقا که بهترین اتوموبیل های دنیا مالِ ژاپنه…☘🌹🌻 امروز دوست دارم یا بهتره بگم آرزو دارم یه روزی یه مدل روز سوبارو قرمز آلبالویی ش رو به یاد پدرم بخرم…افسوس…🌿🌷🌹☘🌻
JaMsHiD
۲ خرداد ۱۴۰۲ایمپرزا دبلیو آر ایکس بدون نسخه اس تی آی
ایمپرزا بدون سدان
کراس ترک هیبریدی تک دیفرانسیل
کاری که سوبارو داره انجام میده از بلایی که میتسوبیشی سر لنسر اوو آورد بدتره
این ایمپرزا جدیده فقط نام ایمپرزا نسل های قبلی رو داره به دوش میکشه
بسیار وضعیت بغرنجی هست