سوبارو

سوبارو ایمپرزای سدان کانسپت، نفس تازهٔ شاهکار

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۱۵ میهمانان بسیاری دارد و یکی از پرسروصداترین آنها خودرویی سرسخت و محبوب است از سرزمین آفتاب تابان. سوبارو که از دیرباز برندی مشهور به سخت‌کوشی و دوام بوده برای نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس از کانسپت ایمپرزا ۲۰۱۷ پرده برداشت. این کانسپت به احتمال فراوان نمونه نهایی سدان ایمپرزا است که قرار است نسل جدید آن برای سال ۲۰۱۷ روانه بازارهای جهانی گردد.

Subaru Impreza Sedan Concept
Subaru Impreza Sedan Concept
Subaru Impreza Sedan Concept
Subaru Impreza Sedan Concept
این خودرو که ازجمله محصولات استراتژیک سوبارو بوده و عنوانش را (ایمپرزا واژه‌ای است ساخته شده در زبان ایتالیایی به معنی شاهکار یا موفقیت) از زبان ایتالیایی برگرفته، بیشتر به واسطه دینامیک بالای رانندگی، دوام بالا و حضور در مسابقات رالی جهانی شهرت یافته است. نسخه ۵ درب و هاچ‌بک ایمپرزا در روزهای گذشته در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش گذاشته شد و حالا نسخه سدان نیز با طراحی به‌روز و البته وفادارانه به برند سوبارو، به علاقه‌مندان معرفی شده است. این مدل و سبک طراحی آن امتدادی از روند همیشگی سوبارو در طراحی است که در طول سالیان متمادی به‌ویژه در یک دهه اخیر از جانب این برند ژاپنی دنبال شده است.
Subaru Impreza Sedan Concept
Subaru Impreza Sedan Concept
Subaru Impreza Sedan Concept
Subaru Impreza Sedan Concept
ایمپرزای جدید در قیاس با نسل فعلی از ظاهری اسپرت‌تر و البته عریض‌تر برخوردار است. کاپوت جلو کشیده و درب صندوق عقب کوتاه و خوش‌فرم است و این حجم در کنار خطوط مواج سرریز شده بر روی گلگیرهای جلو، و خطوط تیزی که در میانه بدنه نصب شده و قوس‌های مواج پایین درب‌ها به ایمپرزا ظاهری پویا و جذاب بخشیده است. سقف کمانی است و پنجره‌های عقب از انتها با لایه‌ای از کروم به جلو وصل شده‌اند. سوبارو به این شیوه طراحی که به‌تازگی در میان محصولات مختلف این برند باب شده ” طراحی پویا و محکم ایکس ” و یا Dynamic x Solid لقب داده است.
Subaru Impreza Sedan Concept
Subaru Impreza Sedan Concept
Subaru Impreza Sedan Concept
Subaru Impreza Sedan Concept
چراغ‌های کشیده، گوه‌شکل و دو تکه در عقب و جلو، گلگیرهای بزرگ و پف‌آلود، خطوط تیز، بدنه یکدست و لاستیک‌ها و رینگ‌های ۱۹ اینچی، حجیم و دو رنگ قرمز و دودی ازجمله ویژگی‌های جدیدی است که سوبارو به محصول نوینش ایمپرزا تزریق نموده تا حد زیادی از فرم کسل‌کننده پیشین فاصله گرفته و ایمپرزا از طراوتی دوچندان برخوردار گردد. در این میان پوزه امتدادیافته، جلوپنجره شش ضلعی جدید با دو خط کرومی در مرکز و سپر اسپرت و زیبای جلو جلایی دوچندان به ایمپرزا ۲۰۱۷ بخشیده‌اند. همچنین طرح چراغ‌ها و صندوق عقب بسیار جالب و تازه است و با خطوط تیز و سیال، سعی دارد تا مفهوم تازه‌ای به بیننده القا نماید.

Subaru Impreza Sedan Concept
مدیران سوبارو اعلام کرده‌اند مدل ایمپرزا در صورت تولید نخستین محصول این شرکت است که بر روی پلاتفرم مدولار سوبارو ساخته می‌شود. همچنین یک موتور باکسر و ۴ سیلندر کاملاً جدید به ایمپرزا نیرو می‌بخشد تا در هیچ حالتی در برابر رقیبان از پای ننشیند. این موتور با استفاده از ویژگی تزریق مستقیم سوخت، قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری خواهد داشت. جاسوسان صنعتی عنوان کرده‌اند گرچه طرح تولید نسل پنجم خودروی ایمپرزا هنوز به تأیید نهایی نرسیده اما به احتمال فراوان این خودرو تا اوایل ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Nissan...Japan

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سری ایمپرزای سوبارو رو از اولش دوست داشتم یکی از بارزه های اصلی ایمپرزاهای قبلی هندلینگ بسیار عالی اونا در مسیرای خاکی بود واقعا این کانسپت هم در نوع خودش خیلی جذابه بخصوص با لوگوی خاص سوبارو و طراحی مدرنش.

    1. Elring-aventador

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (331 ديدگاه)

      وای خدا خیلی توپه

      تو کلاس خودش معلومه برای گفتن حرفی داره

      هیچ ایرادی نمی تونم ازش بگیرم جز رنگش

      ای کاش مات تر بود عالی میشد

  2. امین

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (384 ديدگاه)

    منم با دوستانی که طرفدار باز شدن بازار به روی مدلهای مختلف با قیمت منطقی و تعرفه کم هستند موافقم اما
    بعضیهامون طلبکارانه میگیم چرا فلان اتومبیل نمیاد تو ایران
    حالا فرض کنید این مدل سوبارو بیاد تو ایران چند نفر میخرنش؟؟
    الانم سوبارو هست حالا درسته قیمتش بالاست ولی برای از ما بهترون این قیمتها مهم نیست
    خدایی بینید اصلا سوبارو تو ایران چند تا دستگاه فروخته
    کاش تغییر را از خودمون شروع میکردیم بعد اظهار نظر میکردیم

    1. Ashkan

      ۱ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (376 ديدگاه)

      سوبارو تو ایران چوب خدمات ضعیفش و قیمت بالای که نمایندگی براش تعیین کرده رو میخوره آخه مدل لگاسی سوبارو 225 میلیون؟ به نظرت میرزه؟ نهایتآ 180 میلیون باشه
      هوندا و سوبارو و مزدا و نیسان هم همین طوره نه نیسان جدید میاد نه مزدا جدید

      1. shahab

        ۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        البته خدماتش تو تهران خوبه
        تعمیرگاهش خیابون استاد معینه

      2. shahab

        ۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        آره 225تا برا لگاسی زیاده اما خداوکیلی هندلینگش خیلی خیلی عالیه
        دوامش فوق العادس و موتور باکسری ک داره خیلی نرم کار میکنه
        من یه لگاسی تو تعمیرگاه سوبارو دیدم که از مشهد تا تهران رو ماشین بدون آب(منظورم آب خیلی کمیه) اومده بود، پیستون زده بود اما همه میگفتن هر ماشین دیگه ای بود امکان نداشت بتونه این همه مسیرو بیاد!!!!!! اول تهران دیگه ماشین ایستاده بود

      3. امین

        ۱ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (384 ديدگاه)

        درسته اما از ما بهترون که میخوان این رقمها رو خرج کنند دیگه این اختلاف ها براشون زیاد نیست. ما برای خودمون مقایسه میکنیم میگیم 45 اختلاف زیاده
        این مبلغ گاهی درآمد 3 روز بعضیهاس حتی تو این وضعیت بازار

  3. احمد باقری

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    این ماشین، ماشین خیلی خوبی میشه.

  4. امین آریامن

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    طراحیش خیلی شاهکاره …مخصوصا عقبش

  5. american and japan

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (199 ديدگاه)

    واااایی عاااالیه.عاشق سوبارو هستم خیلی طراحی هیجان انگیزی داره طراحی چراغاش منو یاد لکسوس is انداخت.شاید به خاطر اون نوار داخل بلوری باشه.
    شددیییییدددا نیازمند یک نمایندگی برای مزدا و نیسان و سوبارو هستیم در ایران.امیدوارم این نمایندگی ها پیدا بشن و به خوبی کارشون رو ادامه بدن.ماشین آمریکایی که اجازه ی ورود نداره لاقل از ژاپنی جا نمونیم

  6. محسن96

    ۱ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    از سوبارو و میتسوبیشی خیلی خوشم میاد واقعا حیفه که این برند به خاطر تنبلی سیف خودرو هیچ فروشی داخل ایران نداره!!!
    نه تبلیغاتی و نه ایجاد نمایندگی درست حسابی هیچ کسی این برند رو نمیشناسه

  7. نورالله

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام، مفتخرم جدیدا در خدمت دوستان بزرگوار و این سایت وزین باشم.
    واقعا خودروهای ژاپنی در این چند سال اخیر تغییراتی بالاخص از لحاظ چهره کرده اند که در کنار کیفیت بالایشان جزو صدرنشینان این صنعت محسوب میشوند.

  8. حمیدرضا

    ۲ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    متاسفانه نمایندگی های رسمی شرکتای ژاپنی خیلی ضعیف هستن تو ایران(غیر از تویوتا) خدمات پس از فروش افتضاح! قیمت های نامناسب ! من خودم عاشق ماشینای ژاپنی ام الان هم یه لنسر دارم شاید براتون خنده دار باشه ولی فقط برای یه تعویض روغن تو نمایندگی 800 هزارتومن میگیرن تازه اگه بیرون ببری روغن عوض کنی از گارانتی خارج میشه! به طور کلی هیچی هم از تعمیرات سرشون نمیشه نهایت کاری که بلدن تعویض روغنه! مثلا اینکه یکی از لامپای کوچیک ماشینم سوخت ده نفر اومدن رفتن تا فهمیدن چجوری عوضش کنن تازه همونم جزو گارانتی نبود کلی پول گرفتن! فقط میتونید دلتونو به این خوش کنید چون ماشین ژاپنیه مشکلی براش پیش نمیاد
    تنها چیزی که بلدن پول گرفتنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا