سوبارو از اولین کراساوور خود در کلاس کی کار در ژاپن رونمایی کرده است. البته این خودرو درواقع نسخهای ریبج شده از تویوتا رایز، دایهاتسو راکی و پرودوا آتیوا بهحساب میآید هرچند که نسخهٔ سوبارو فقط با پیشرانهٔ بنزینی تنفس طبیعی ارائه میشود. سوبارو رکس درواقع کی کاری بود که در سه نسل بین سالهای ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۲ تولید میشد اما رکس جدید برخلاف مدلهای قبلی، به یک کراساوور تبدیل شده تا نظر خریداران بیشتری را جلب کند.
سوبارو رکس در ظاهر کاملاً مشابه دایهاتسو راکی است و تنها راه تشخیص آن الگوی داخلی متفاوت جلوپنجره با خطوط افقی خواهد بود. این خودرو در دو تیپ مختلف ارائه میشود. تیپ پایه که G نام دارد، با رینگهای ۱۶ اینچی آلیاژی به فروش میرسد درحالیکه تیپ گرانتر Z به رینگهای ۱۷ اینچی و چراغهای جلو و مک شکنهای LED مجهز است. لیست رنگهای خودرو نیز شامل هفت گزینهٔ مختلف به همراه دو طرح دورنگ میشود.
همانطور که انتظار میرود، رکس در داخل هم کاملاً آشنا به نظر میرسد. این خودرو بسته به تیپ، با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۷ یا ۹ اینچی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ارائه میشود. تیپ Z همچنین از تریم قرمز روی صندلیها و داشبورد هم بهره میبرد. تجهیزات اینمی رکس نیز شامل شش ایربگ و مجموعهای از سیستمهای ایمنی کمکراننده مثل پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب میشود.
این کراساوور کوچک سوبارو که بر پایهٔ پلتفرم DNGA تویوتا شکل گرفته است، صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی ارائه میشود که ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT با شبیهسازی هفت سرعته به چرخهای جلو منتقل میشود. این در حالی است که دایهاتسو راکی و تویوتا رایز با پیشرانهٔ ۱ لیتری توربو و ۱.۲ لیتری هیبریدی هم ارائه میشوند و سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آنها قابل سفارش است.
سوبارو رکس هماکنون در ژاپن قابل سفارش است. قیمت این خودرو از ۱.۸۲ میلیون ین معادل ۱۲,۹۸۰ دلار برای تیپ G و ۲.۱۷ میلیون ین معادل ۱۵,۵۰۰ دلار برای تیپ Z آغاز میشود. با این قیمت، کراساوور جدید سوبارو از همتایان دایهاتسو و تویوتای خود گرانتر است زیرا قیمت آنها به ترتیب از ۱.۶۷۷ میلیون ین معادل ۱۱,۹۵۰ دلار و ۱.۷۱۷ میلیون ین معادل ۱۲,۲۴۰ دلار آغاز میشود.
سیروس
۲۲ آبان ۱۴۰۱من اشتباه می کنم یا واقعا شبیه ام وی ام X55 هستش؟
پدرام
۲۲ آبان ۱۴۰۱چراغ ها عقبش شبیه
Payfast
۲۲ آبان ۱۴۰۱بیشتر شبیه x22 هست
AMIRHOSSE IN GERMANY
۲۲ آبان ۱۴۰۱سوبارو رکس را با ایکس 55 مدیران خودرو خودمون مقایسه کنید………………….!
سامان اذری
۲۲ آبان ۱۴۰۱احساس میکنم
سوبارو داره راهی رو میره که چند وقت پیش میتسوبیشی رفت و شکست خورد
دیروز دوئل سوبارو wrx رودیدم
با النترای N
همه خودروساز ها چه از لحاظ فنی چه از لحاظ ظاهری
دارن پیشرفت میکنن
اونوقت مهندسین سوبارو انگار به خواب زمستانی رفتن
یه زمانی wrx یکی از خدایان بود
الان داره به النترا میبازه 😑😔
D:
۲۲ آبان ۱۴۰۱اشکال نداره یکی دوسال دیگه همشون الکتریکی میشن
صفر تا صد فضایی دیگه سرمایه گذاری روی درون سوز شاید منطقینباشه مثل وضعیت دورانگو و چلنجر چارجر که دیگه بجای هزینه بیشتر روی درون سوز دارن روی پلتفرم های الکتریکی کار میکنن
AHMADREZA
۲۲ آبان ۱۴۰۱آقا سامان
درسته که WRX نسبت به نسل قبلی پسرفت فنی داشته و به نظرم پیشرفت در طراحی
اما اولا که اون پسرفت فنی بسیار کم و قابل چشم پوشی هستش
و دومن اینکه به نظر بنده هنوز هم از امثال النترا N سر تر هستش و خواهد بود
WRX هنوز هم یه سدان اسپرته که بسیار جذاب و مقرون به صرفه هستش و اندازه لنسر دوست داشتنی و با اصالته
سامان اذری
۲۲ آبان ۱۴۰۱اره دوس داشتنی و با اصالت هست
ولی باس یه تکونی به خودش بده
قاطر فروش
۲۲ آبان ۱۴۰۱چرا انقد از این ماشینای جعبه ای خوشم اومده و خدایشان تویوتا نوح (ع)
نویدی
۲۲ آبان ۱۴۰۱اگر آرم سوبارو رو نداشت میگفتم mvm x55ِ.
جنوب
۲۲ آبان ۱۴۰۱سوبارو رو ولش این اِ که آخر۵۵ گذاشتی خیلی جالب بود
REZA
۲۲ آبان ۱۴۰۱من نمیدونم چرا این کمپانیهای اونطرفی نمیان از کمپانیهای خودرو ساز موفق ایرانی الگو برداری کنن
مشتری همیشه اماده
صف خریداران بیشمار
پرداخت جلو جلوی پول نقد
صف انتظار سالانه
فروش فوری نقدی 3 ماهه خخخ
وخیلی مزایای دیگر اخه یه کم بیاید یاد بگیرید هی هر روز دنبال مشتری هستید هی مدل عوض میکنید اخه یه کم یاد بگیرید
Avan
۲۳ آبان ۱۴۰۱اونجا اگر مثل خودروسازان ایرانی رفتار کنند از دیوار آویزونشون می کنند.
یوسف
۲۲ آبان ۱۴۰۱جالبه که یک خودروی خاص با سه برند در یک بازار عرضه میشه، بدون کوچک ترین تفاوت ظاهری و فنی، به نظر من ریبج زمانی معنی داره که ظرفیت بازاریابی و فروش رو ببره بالا نه اینکه رقیب بتراشه، مثلا برخی مدل های فیات با برند دوج در خلیج فارس عرضه میشن که یه جورایی منطقیه چون فیات تو این بازار نیست.
محمدرضا
۲۲ آبان ۱۴۰۱این که به هیچ وجه در کلاس کی کار ها نیست.
موتور ۱.۲لیتری قدرت ۸۰ اسب طولش هم بیشتر از کی کار ها هست
datsun
۲۲ آبان ۱۴۰۱به نظرم یکی از بهترین ها تو این بازه قیمیته حتی از لحاظ طراحی بهتر از نسخه اصلیه تویوتاست
Avan
۲۲ آبان ۱۴۰۱میگم شبیه x22 نیست ؟
مهردادکمال
۲۲ آبان ۱۴۰۱چقد خوش قیمته واقعا بایست اینا رو بیارن تو ایران مونتاژ کنن نه دنا پلاس توربو با پلتفرم عصر کرتاسه!
فرض کنیم ایران یه کشور نرمال باشه و اینو بیان با ۱۵هزار دلار بفروشن که میشه ۵۰۰و خرده ای!
مشتری هم صاحب یه کراس اور ژاپنی با تکنولوژی روز خواهد شد.
علی
۲۲ آبان ۱۴۰۱سوبارو این ماشین را برای استفاده از شهر عرضه کرده و اتفاقا عالیه برا شهر!! نمیدونم چرا بعضی ها فقط دنبال قدرت و شتابن !!! تو شهرهای شلوغ به چه دردی میخوره اگه ۳۰۰ اسب داشته باشی و نتونی استفاده کنی ، این ماشین کم دردسر با این مشخصات فنی و ظاهری عالیه برا شهر
پدرام
۲۲ آبان ۱۴۰۱شبیه نیسان کیکس شده جلوش