شرکت سوبارو در نمایشگاه توکیو از نسخه جدید WRX STI با پسوند S210 پروتوتایپ رونمایی کرده است.
تولید WRX STI جدید بر پایه نسل فعلی سدان WRX VB آرزوی افراد زیادی بوده و حتی برخی کشورها راههایی برای زنده نگه داشتن این خودروی هیجانانگیز پیدا کردهاند. خود سوبارو چندین بار تلاش کرده STI را احیا کند اما حالا میتوانیم نزدیکترین چیز به آنچه را که میخواستیم ببینیم. البته یک ویژگی در این خودروی جدید به چشم نمیخورد و آن هم دیفرانسیلهای لغزش محدود است. خودرویی که مشاهده میکنید بهصورت رسمی سوبارو WRX STI S210 پروتوتایپ نام دارد و جدیدترین عضو خانواده سری S به شمار میرود. این محصول جانشینی برای S209 قبلی بوده و از پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوی ارتقا یافته سود میبرد. با اینکه خودروی جدید سوبارو هنوز در حال توسعه است اما مهندسان هدف خود را دستیابی به قدرت ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور ۳۷۵ نیوتون متر اعلام کردهاند تا به این ترتیب S210 پروتوتایپ جدید ۲۵ اسب بخار قویتر از WRX استاندارد باشد. این قدرت بیشتر با استفاده از ECU برنامه ریزی شده و برخی ریزهکاریهای دیگر به دست میآید.
از جمله تغییرات رخ داده در پیشرانه میتوان به استفاده از ورودی هوای جدید، سیستم اگزوز با مافلر کمفشار و خروجیهای بزرگتر و… اشاره کرد. همچنین گیربکس پرفورمنس سوبارو در S210 پروتوتایپ دیده میشود که در واقع همان گیربکس CVT است اما از تعویض دندههای تنظیم شده برای هماهنگی با نیازهای راننده و ارائه سواری هیجانانگیز سود میبرد. همانطور که گفته شد سوبارو WRX STI S210 پروتوتایپ فاقد دیفرانسیلهای لغزش محدود است هرچند بجای آن شاهد دامپرهای کنترل الکترونیکی و فنرهای پیچشی و بوشهای پایدار کننده جدید در عقب هستیم. سیستم ترمز نیز شامل کالیپرهای تولیدی برمبو، لنتهای کاراتر و روتورهای سوراخدار جلو و عقب است.
جدای از نشانهای STI و S210، این پروتوتایپ دارای قطعات آیرودینامیک بکار رفته در خودروهای مسابقهای و اسپویلر عقب از جنس کربن خشک است. به این موارد باید رینگهای ۱۹ اینچی جدید و لاستیکهای میشلن را افزود. سوبارو همچنین در کابین از صندلیهای جدید ریکارو با تنظیم در ۸ جهت استفاده کرده است. طرح داخلی خودرو نیز طرح مشکی را با عناصر قرمز ترکیب کرده است. سوبارو ادعا میکند WRX STI S210 پروتوتایپ بهصورت مستقیم از خودروهای مسابقهای حاضر در رقابتهای ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ مشتق شده و با اینکه هنوز در فاز توسعه قرار دارد اما راهی خط تولید خواهد شد. تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودرو در دسترس مشتریان خواهد بود.
JaMsHiD-B
۲۲ دی ۱۴۰۳بلاخره
فقط دنده ای نیست . خیلی تو ذوق میزنه
امیر
۲۲ دی ۱۴۰۳همه چیز خوب بود، داشتم فکر میکردم هنوز ماشین بازی زندس و برند دوستداشتنی سوبارو بالاخره نسخه اس تی آی داد بیرون و چه رقیب گردن کلفتی برای کرولا جی آر، سیویک تایپ آر و الانترا ان میشه تا اینکه رسید به گیربکس سی وی تی و تولید محدود
مازیار
۲۲ دی ۱۴۰۳این ماشین همیشه بهم حس خوبی میده
امین
۲۲ دی ۱۴۰۳گیریبکس CVT برای ماشین پرفرمنس. این سوبارو جز این مدل گیریبکس ، هیچ مدلی دیگه واسه محصولاتش اداره.لااقل میتونه از چینها یه گیریبکس AT بخره ، اگه نداره
گاس فرینگ
۲۲ دی ۱۴۰۳چینی رو که ولش کن از سی وی تی بدتره ولی میتونست از آیسین بگیره سوبارو تویوتا که با هم داداشین
Siyavash
۲۲ دی ۱۴۰۳تیر خلاص رو با اون گیربکس زد..کارت درسته سوبارو …آخه این چه خودزنی بود کردی برادر من…
امیررضا کردانی
۲۲ دی ۱۴۰۳درود. بنده یه سوبارو (ایکس وی) ۲۰۱۵ دارم ، سواری خیلی عالی داره با وجود اینکه در واقع نیم شاسی و کراس اور است، ولی واقعا خیلی متفاوت با خودروهای شاسی و نیم شاسی برندهای کره ای است.
Aref
۲۲ دی ۱۴۰۳این ماشین من رو یاد اخبار ورزشی و قهرمانی سباستین لوب در مسابقات رالی میندازه.
واقعا یه ماشین افسانه ای هستش
البته سباستین لوب بیشتر فک کنم جز سیتروئن بود. ولی خوب!
ali a s n
۲۴ دی ۱۴۰۳کالین مک ری بیشتر با این ماشی شناخته میشه