جدیدترین محصول سوبارو با نام تریلسیکر در زمان ۴/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد؛ اما هیچکس نمیداند استیشن واگن است یا شاسیبلند!
فعلا بهتر است سوبارو تریلسیکر را کراساور بدانیم که در ابعاد سوبارو اوتبک، با دو موتور برقی، شتابی بهتر از WRX STi فراهم میکند و توان پیمایش ۴۲۰ کیلومتر دارد.
سوبارو تریلسیکر، نخستین نمایش جهانی خود را در نمایشگاه خودروی نیویورک تجربه کرد. این شاسیبلند ۳۸۰ اسببخاری، طراحی و سیستم محرکه خود را با سولترا (مدل کوچکتر) به اشتراک گذاشته است که شا دو موتور و سیستم چهار چرخ محرک میشود.
تریلسیکر که لحظاتی پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد، نسخه بزرگتر و پرتوانتر سولترا برای کسانی است که فضای بیشتر و قدرت بالاتری میخواهند. مانند سولترا، این مدل نیز یک نسخه مشابه از تویوتا خواهد داشت، هرچند هنوز آن را ندیدهایم.
سه تصویر منتشرشده توسط سوبارو (که به نظر میرسد یا فتوشاپ ضعیفی داشتهاند یا نتیجه یک طراحی هوش مصنوعی عجیب هستند) تریلسیکر را بیشتر شبیه به یک استیشنواگن نشان میدهند تا یک شاسیبلند، اما با همان زبان طراحی زاویهدار سولترا. جزئیات فنی محدود نشان میدهد که تریلسیکر حدود ۲۵ میلیمتر بلندتر و ۱۵۰ میلیمتر طولانیتر از سولترا است.
درحالیکه سولترا جدید حداکثر ۳۴۳ اسب بخار (۲۵۲ کیلووات) قدرت دارد، سیستم دو موتوره تریلسیکر حدود ۳۸۰ اسب بخار (۲۸۰ کیلووات) قدرت تولید میکند. به گفته سوبارو، این قدرت کافی است تا شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۷ کیلومتر بر ساعت) را در حدود ۴.۴ ثانیه ثبت کند. برای مقایسه، این زمان بیش از یک ثانیه سریعتر از مدلهای قبلی WRX STI و WRX TR فعلی است که سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت را در ۵.۶ ثانیه انجام میدهند.
باتری ۷۴.۷ کیلوواتساعتی که در کف خودرو قرار گرفته (اما همچنان ۲۱۱ میلیمتر فاصله از زمین را مانند سولترا حفظ کرده) توان پیمایش ۴۱۸ کیلومتر را با یک بار شارژ ارائه میدهد. ظرفیت یدککشی تریلسیکر ۱۵۹۰ کیلوگرم اعلام شده و سیستم X-Mode شامل حالتهای رانندگی در برف /خاک و برف عمیق /گل به همراه کنترل گریپ و سیستم کنترل فرود برای ایمنی بیشتر است.
فضای داخلی تریلسیکر نیز مانند طراحی بیرونی آن، شدیدا از سولترا الهام گرفته و شامل یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی (بزرگترین نمایشگر نصبشده روی یک سوبارو) و دو شارژر بیسیم استاندارد برای گوشیهای هوشمند است.
همانطور که احتمالاً متوجه شدهاید، سوبارو بسیاری از جزئیات فنی مانند سرعت شارژ، زوایای عبور و فرود، و قیمت را فاش نکرده است. اما بدون شک در هفتهها و ماههای آینده اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد. تا آن زمان، شاید نسخه تویوتا از تریلسیکر را نیز ببینیم.
KAIZEN
۲۷ فروردین ۱۴۰۴مطمئنم همکاری توسوتا و سوبارو به جاهای خیلی خوبی میرسه
هردو به تنهایی خیلی خوبن و با همکاری از تجربیات هم نهایت استفاده رو میبرند
همایون
۲۸ فروردین ۱۴۰۴ظاهرش خوبه به خصوص که نمای داخلی یکم متفاوتر از اون طراحی تکراری مدلهای بنزینی هستش امیدوارم این طراحی به بنزینی هم برسه ولی خیلی از فرمون جدید تویوتا خوشمون میومد حالا سوبارو هم داره ازش استفاده میکنه فقط لوگو وسط رو تغییر داده و نکته مهم بردش خیلی کمه نسبت به استانداردهای امروزی