سوبارو

معرفی سوبارو لوورگ لِیبک، ترکیبی از کراس‌اوور و استیشن

لیبک نسخهٔ کراس از استیشن سوبارو لوورگ است که با ۵۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتر از سطح زمین و روکش‌های پلاستیکی برگرفته از کراس‌اوورها عرضه خواهد شد.

سوبارو لوورگ (Levorg) استیشنی بر اساس ایمپرزا است که در بازارهای آسیایی مثل ژاپن عرضه می‌شود و حالا سوبارو نسخهٔ جدیدی از این خودرو را با نام لیبک (Layback) را معرفی کرده است. این نسخه فاصلهٔ بیشتری از سطح زمین دارد و به کیت بدنه‌ای با الهام از کراس‌اوورها مجهز شده است. لوورگ لیبک در خانوادهٔ کراس‌های سوبارو بین کراس‌ترک (که بر اساس ایمپرزا ساخته شده) و اوت‌بک (که بر اساس لگاسی ساخته شده) قرار می‌گیرد و جایگزینی برای شاسی‌بلندهای سنتی‌تر خواهد بود.

بااین‌حال، لوورگ لیبک بیشتر روی راحتی تمرکز داشته و حس و حال خشن و آفرودی آن از کراس‌ترک و اوت‌بک کمتر است. ازاین‌رو، لیبک تغییرات ظاهری بزرگی را تجربه نکرده و صرفاً در قسمت پایین بدنه و دهانهٔ گلگیرها به روکش‌های پلاستیکی ظریفی مجهز شده است. علاوه بر این، سوبارو برای این نسخه سپر جلوی جدیدی با خطوط نرم‌تر و جلوپنجرهٔ عریض‌تر با الگوی داخلی جدید و تریم آلومینیومی در وسط را طراحی کرده است. رینگ‌های آلیاژی جدید ۱۸ اینچی با لاستیک‌های چهارفصل ۲۵۵ نیز تکمیل‌کنندهٔ تغییرات ظاهری این کراس استیشن ژاپنی هستند.

لوورگ لیبک ۴,۷۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۸۲۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۷۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که یعنی به دلیل افزایش ارتفاع تعلیق و کیت بدنهٔ جدید، ۱۵ میلی‌متر کشیده‌تر، ۵ میلی‌متر عریض‌تر و ۷۰ میلی‌متر بلندتر از نسخهٔ معمولی شده است. همچنین فاصلهٔ خودرو از زمین هم با ۵۵ میلی‌متر افزایش به ۲۰۰ میلی‌متر رسیده که رقم قابل‌توجهی است و امکان حرکت در مسیرهای ناهموار را فراهم می‌کند.

زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ لوورگ معمولی قرار گرفته است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس CVT و سامانهٔ چهارچرخ محرک به هردو محور منتقل می‌شود.

لوورگ لیبک در داخل با روکش دورنگ جدید برای صندلی‌ها از نسخهٔ معمولی متمایز می‌شود که بسته به تیپ، پارچه‌ای یا چرمی خواهد بود و با دوخت مسی روی فرمان و داشبورد همراه می‌شود. ازجملهٔ تجهیزات این ماشین هم می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱.۶ اینچی، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی هارمن کاردون، سانروف و جدیدترین نسخهٔ پکیج ایمنی Eyesight X سوبارو اشاره کرد. این کراس استیشن همان صندوق بار ۵۶۰ لیتری همتای معمولی خود را ارائه می‌کند که البته حالا ارتفاع لبهٔ آن به دلیل افزایش ارتفاع از زمین بیشتر خواهد بود.

برای این خودرو لوازم جانبی و پکیج‌هایی هم قابل سفارش است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به کیت‌های بدنهٔ اسپرت Urban Style یا STI Style اشاره کرد. این کیت‌ها، روکش‌های پلاستیکی را همرنگ بدنه یا مشکی براق می‌کند و دی‌لایت‌های دومی را به طرفین اسپلیتر جلو می‌افزاید. خریداران همچنین می‌توانند طرح‌های مختلفی را برای رینگ‌های ۱۸ اینچی، جلوپنجرهٔ متفاوت با طرح Y شکل و… را هم برای این استیشن بلندقامت سفارش دهند.

سوبارو قیمت لوورگ لیبک را برای بازار ژاپن اعلام نکرده اما انتظار می‌رود کمی گران‌تر نسخهٔ معمولی باشد. فعلاً معلوم نیست که این نسخه در بازارهای خارج از ژاپن هم عرضه خواهد شد یا نه اما احتمال فروش آن در دیگر بازارها هم وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Kato

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (469 ديدگاه)

    به به ژاپنی کم خرج…

    موافقم 29
    مخالفم 49
  2. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اون دریچه روی کاپوت به عابرپیاده آسیب میزنه بنظرتون؟
    (#ویران خودرو_#۲۰۷ایرانیزه بدون دریچه هوا)

    موافقم 35
    مخالفم 1
    1. سعید

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      بله، دقیقا میتونه آسیب بزنه، خودت متوجه نشدی؟ هر چیزی که نمیفهمی رو مسخره نکن

      موافقم 4
      مخالفم 33
      1. مردیم از خوشی

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1449 ديدگاه)

        یعنی اروپا و ژاپن نفهمیدند که گیر بدند شما فهمیدی ؟ اونم از رو عکس ؟

        موافقم 30
      2. MehdiTurbo

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2362 ديدگاه)

        اتفاقا اونیکه متوجه نشده کسایی که همین گفتند
        یارو بیشتر صد ساله داره خودرو میسازه و هر روز بحثش افزایش ایمنی از ولوو بگیر تا بنز همین سوبارو دریچه میزارن
        اونیکه هنوز نفهمیده اینا فقط یه بازیه برای اینکه بگن مثلا بحث ایمنی داریم تو جاده بیشتر جنگ عراق ماشیناشون کشته داره میده که از لحاظ کشتار جاده ای یکی مونده به اخر جدولیم خخخ اونا که نفهمیدن داستان شماها هستین

        موافقم 18
  3. Enzo Ferrari 2008

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    سوبارو عجب چیزی خوبی تولید کرده

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. H2

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    سوبارو پوست اندازی شدید نیاز داره
    برنامه خاصی برای آینده نداره و منتظره ببینه تویوتا چکار میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 12
  5. جنوب

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (334 ديدگاه)

    این کلاس جدید عالیه . از بنز شروع شد حالا هم سوبارو.کم کم جای کراس اوور رو بگیرن خوبه

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. AMANTE

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1913 ديدگاه)

      این سبک ماشین ها از خیلی وقت پیش بوده و سوبارو جزو قدیمی ترین های این سبک ماشین هاست.

      موافقم 9
      مخالفم 1
  6. MehdiTurbo

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2362 ديدگاه)

    کاری به خود ماشین ندارم این کلاس بدنه به نظرم خیلی مسخره مضحکه مثل اش شل قلمکار همه چی ریختن روهم نتیجه اش معلوم نیس چی شده مگه اینکه یه خودرویی ببینم تو این کلاس بدنه که جذاب باشه واقعا که تا حالا ندیدم

    موافقم 4
    مخالفم 13
    1. datsun

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      به نظر منم خیلی مضحکه کراس استیشن سم جدید خودرو سازهاس

      موافقم 3
      مخالفم 9
  7. Absurd Hero

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (308 ديدگاه)

    فقط تویوتا دوبرابر کل برند های چوسان فروش داره

    موافقم 12
  8. GTX

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیسلایک هایی که کامنتای تو میخوره ، از کل فروش تسلا بیشتره .

    1. ف.م

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      حق پلاس لیمتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا