لیبک نسخهٔ کراس از استیشن سوبارو لوورگ است که با ۵۵ میلیمتر ارتفاع بیشتر از سطح زمین و روکشهای پلاستیکی برگرفته از کراساوورها عرضه خواهد شد.
سوبارو لوورگ (Levorg) استیشنی بر اساس ایمپرزا است که در بازارهای آسیایی مثل ژاپن عرضه میشود و حالا سوبارو نسخهٔ جدیدی از این خودرو را با نام لیبک (Layback) را معرفی کرده است. این نسخه فاصلهٔ بیشتری از سطح زمین دارد و به کیت بدنهای با الهام از کراساوورها مجهز شده است. لوورگ لیبک در خانوادهٔ کراسهای سوبارو بین کراسترک (که بر اساس ایمپرزا ساخته شده) و اوتبک (که بر اساس لگاسی ساخته شده) قرار میگیرد و جایگزینی برای شاسیبلندهای سنتیتر خواهد بود.
بااینحال، لوورگ لیبک بیشتر روی راحتی تمرکز داشته و حس و حال خشن و آفرودی آن از کراسترک و اوتبک کمتر است. ازاینرو، لیبک تغییرات ظاهری بزرگی را تجربه نکرده و صرفاً در قسمت پایین بدنه و دهانهٔ گلگیرها به روکشهای پلاستیکی ظریفی مجهز شده است. علاوه بر این، سوبارو برای این نسخه سپر جلوی جدیدی با خطوط نرمتر و جلوپنجرهٔ عریضتر با الگوی داخلی جدید و تریم آلومینیومی در وسط را طراحی کرده است. رینگهای آلیاژی جدید ۱۸ اینچی با لاستیکهای چهارفصل ۲۵۵ نیز تکمیلکنندهٔ تغییرات ظاهری این کراس استیشن ژاپنی هستند.
لوورگ لیبک ۴,۷۷۰ میلیمتر طول، ۱,۸۲۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۷۰ میلیمتر ارتفاع دارد که یعنی به دلیل افزایش ارتفاع تعلیق و کیت بدنهٔ جدید، ۱۵ میلیمتر کشیدهتر، ۵ میلیمتر عریضتر و ۷۰ میلیمتر بلندتر از نسخهٔ معمولی شده است. همچنین فاصلهٔ خودرو از زمین هم با ۵۵ میلیمتر افزایش به ۲۰۰ میلیمتر رسیده که رقم قابلتوجهی است و امکان حرکت در مسیرهای ناهموار را فراهم میکند.
زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تخت توربوشارژ لوورگ معمولی قرار گرفته است که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق گیربکس CVT و سامانهٔ چهارچرخ محرک به هردو محور منتقل میشود.
لوورگ لیبک در داخل با روکش دورنگ جدید برای صندلیها از نسخهٔ معمولی متمایز میشود که بسته به تیپ، پارچهای یا چرمی خواهد بود و با دوخت مسی روی فرمان و داشبورد همراه میشود. ازجملهٔ تجهیزات این ماشین هم میتوان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱.۶ اینچی، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی هارمن کاردون، سانروف و جدیدترین نسخهٔ پکیج ایمنی Eyesight X سوبارو اشاره کرد. این کراس استیشن همان صندوق بار ۵۶۰ لیتری همتای معمولی خود را ارائه میکند که البته حالا ارتفاع لبهٔ آن به دلیل افزایش ارتفاع از زمین بیشتر خواهد بود.
برای این خودرو لوازم جانبی و پکیجهایی هم قابل سفارش است که ازجملهٔ آنها میتوان به کیتهای بدنهٔ اسپرت Urban Style یا STI Style اشاره کرد. این کیتها، روکشهای پلاستیکی را همرنگ بدنه یا مشکی براق میکند و دیلایتهای دومی را به طرفین اسپلیتر جلو میافزاید. خریداران همچنین میتوانند طرحهای مختلفی را برای رینگهای ۱۸ اینچی، جلوپنجرهٔ متفاوت با طرح Y شکل و… را هم برای این استیشن بلندقامت سفارش دهند.
سوبارو قیمت لوورگ لیبک را برای بازار ژاپن اعلام نکرده اما انتظار میرود کمی گرانتر نسخهٔ معمولی باشد. فعلاً معلوم نیست که این نسخه در بازارهای خارج از ژاپن هم عرضه خواهد شد یا نه اما احتمال فروش آن در دیگر بازارها هم وجود دارد.
Kato
۱۷ شهریور ۱۴۰۲به به ژاپنی کم خرج…
محمد
۱۷ شهریور ۱۴۰۲اون دریچه روی کاپوت به عابرپیاده آسیب میزنه بنظرتون؟
(#ویران خودرو_#۲۰۷ایرانیزه بدون دریچه هوا)
سعید
۱۷ شهریور ۱۴۰۲بله، دقیقا میتونه آسیب بزنه، خودت متوجه نشدی؟ هر چیزی که نمیفهمی رو مسخره نکن
مردیم از خوشی
۱۷ شهریور ۱۴۰۲یعنی اروپا و ژاپن نفهمیدند که گیر بدند شما فهمیدی ؟ اونم از رو عکس ؟
MehdiTurbo
۱۷ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا اونیکه متوجه نشده کسایی که همین گفتند
یارو بیشتر صد ساله داره خودرو میسازه و هر روز بحثش افزایش ایمنی از ولوو بگیر تا بنز همین سوبارو دریچه میزارن
اونیکه هنوز نفهمیده اینا فقط یه بازیه برای اینکه بگن مثلا بحث ایمنی داریم تو جاده بیشتر جنگ عراق ماشیناشون کشته داره میده که از لحاظ کشتار جاده ای یکی مونده به اخر جدولیم خخخ اونا که نفهمیدن داستان شماها هستین
Enzo Ferrari 2008
۱۷ شهریور ۱۴۰۲سوبارو عجب چیزی خوبی تولید کرده
H2
۱۷ شهریور ۱۴۰۲سوبارو پوست اندازی شدید نیاز داره
برنامه خاصی برای آینده نداره و منتظره ببینه تویوتا چکار میکنه
جنوب
۱۷ شهریور ۱۴۰۲این کلاس جدید عالیه . از بنز شروع شد حالا هم سوبارو.کم کم جای کراس اوور رو بگیرن خوبه
AMANTE
۱۷ شهریور ۱۴۰۲این سبک ماشین ها از خیلی وقت پیش بوده و سوبارو جزو قدیمی ترین های این سبک ماشین هاست.
MehdiTurbo
۱۷ شهریور ۱۴۰۲کاری به خود ماشین ندارم این کلاس بدنه به نظرم خیلی مسخره مضحکه مثل اش شل قلمکار همه چی ریختن روهم نتیجه اش معلوم نیس چی شده مگه اینکه یه خودرویی ببینم تو این کلاس بدنه که جذاب باشه واقعا که تا حالا ندیدم
datsun
۱۷ شهریور ۱۴۰۲به نظر منم خیلی مضحکه کراس استیشن سم جدید خودرو سازهاس
Absurd Hero
۱۷ شهریور ۱۴۰۲فقط تویوتا دوبرابر کل برند های چوسان فروش داره
GTX
۱۷ شهریور ۱۴۰۲دیسلایک هایی که کامنتای تو میخوره ، از کل فروش تسلا بیشتره .
ف.م
۱۷ شهریور ۱۴۰۲حق پلاس لیمتید