سوبارو

معرفی نسل جدید سوبارو ایمپرزا بدون نسخه سدان و گیربکس دستی

سوبارو در نمایشگاه لس‌آنجلس از نسل ششم ایمپرزا پرده‌برداری کرده است. در این نسل نسخهٔ سدان و همین‌طور گیربکس دستی حذف شده است اما برای اولین بار از سال ۲۰۰۵، مدل RS دوباره به خانوادهٔ ایمپرزا بازگشته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسل جدید این ماشین شباهت زیادی به همتای کراس‌اوور خود یعنی کراس‌ترک دارد. زیر این بدنهٔ جدید، ایمپرزا ۱۰ درصد مستحکم‌تر از قبل شده و از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهبودیافته‌ای بهره می‌برد اما زیر کاپوت همچنان به‌رسم سوبارو، شاهد پیشرانه‌های تخت هستیم.

پیشرانهٔ استاندارد این هاچ‌بک ژاپنی یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور است اما پیشرانهٔ هیجان‌انگیزتر، نمونهٔ ۲.۵ لیتری است که با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور در نسخهٔ RS ارائه می‌شود. ایمپرزا RS به‌عنوان نسخهٔ پرچم‌دار این خانواده، علاوه بر پیشرانهٔ قوی‌تر از سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای بزرگ‌تر، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی خاکستری تیره، قطعات تزئینی مشکی‌رنگ، پدال‌های آلومینیومی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو هم برخوردار است.

برای کسانی که به دنبال تعدادی از این ویژگی‌ها با قیمت پایین‌تر هستند، سوبارو مدل ایمپرزا اسپرت را با سیستم تعلیق اسپرت، ترمزهای بزرگ‌تر و رینگ‌های ۱۸ اینچی اما با پیشرانهٔ استاندارد ۲ لیتری ارائه می‌کند. تیپ پایه نیز به‌صورت استاندارد از پکیج کمک‌رانندهٔ Eyesight سوبارو با ترمز اضطراری خودکار بهره می‌برد. انتقال نیروی هردو موتور اما فقط توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد زیرا همان‌طور که گفته شد، سوبارو در این نسل گیربکس دستی را کنار گذاشته است. البته در مدل‌های اسپرت و RS، گیربکس CVT حالت دستی اختصاصی با هشت دنده دارد تا حس بهتری به راننده بدهد.

در داخل، سوبارو وعدهٔ صندلی‌های جدید و همین‌طور محفظه‌های بیشتر برای اشیاء را داده است درحالی‌که صندلی‌های عقب با نسبت ۴۰ به ۶۰ تا می‌شوند. علاوه بر این، حالا سیستم کنترل تهویه هم هوشمند شده و به‌منظور کاهش مصرف سوخت، صرفاً روی گرم یا خنک کردن صندلی‌هایی تمرکز می‌کند که سرنشین دارند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از طریق یک نمایشگر عمودی ۱۱.۶ اینچی ارائه می‌شود که اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم را به‌صورت استاندارد در اختیار خریداران تیپ‌های اسپرت و RS می‌گذارد. نسل ششم سوبارو ایمپرزا در بهار سال ۲۰۲۳ راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Amin.aj

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    به به

    موافقم 34
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2859 ديدگاه)

      دو تا نکته مهم برای این ماشین؛ آستانه قیمت 22 هزار دلار و سیستم دو دیفرانسیل برای تمام نسخه‌ها ست
      مدل قوی‌تر با آپشن‌های اسپرت، 28 هزار دلار خواهد بود
      از طراحی داخلی این مدل اصلا خوشم نیومد، ولی رانندگی با هاچبک دو دیفرانسیل 22 هزار دلاری ساخت ژاپن، خیلی جذابه

      موافقم 82
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        جناب اشتری بنظر من برای نام ایمپرزا حتی ۱۸۰ اسب بخار هم نا امید کننده ست
        واقعا چرا یک نسخه دو درب اسپرت خالص در کنار تمامی نسخه ها وجود نداره؟!
        مسلما یک نسخه تمام پرفورمنس،میتونه همه ی وظیفه ی تبلیغات و فروش و جذابیت این محصول رو بردوش بکشه
        چرا رده ی دبیلو آر ایکس رو از سبد محصولات ایمپرزا حذف کردن
        این بزرگترین خیانت به نام ایمپرزا بود

        موافقم 25
        مخالفم 1
      2. Amin.aj

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (96 ديدگاه)

        ظاهر یه امر سیلیقه ای هست ولی بنده خوشم اومد
        واقعا عالیه یه ماشین درون سوز دو دیفرانسیل که ژاپنیه
        مخصوصا کیفیت بالا بسیار ارزش داره با قیمت شروع ۲۲ هزار تا واقعا قیمتی مناسب داره!

        موافقم 16
    2. Real

      ۲۸ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      فقط حیف که اسم گیربکس cvt با این اعجوبه میاد مشخصه سوبارو جز برندهاییه که باطن و کیفیت خیلی بیشتر از ظاهر براشون مهمه

  2. علی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (147 ديدگاه)

    یه نکته ای که داره اینه که تنفس طبیعی هست که رو دوام ماشین خیلی تاثیر داره

    موافقم 31
  3. Amirreza.M

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    هر چند cvt اونا با cvt های موجود در ایران خیلی فرق داره اما کاش نسخه دنده دستی رو نگه می‌داشت
    بعد یه سوال چرا ۳ تا پدال داره وقتی اتوماته؟

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. ferimia

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (95 ديدگاه)

      اونی که سمت چپه پدال نیست جای پای چپ رانندس منتهی به قیافه پدال طراحیش کردن

      موافقم 23
      مخالفم 1
    2. محمدرضا

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      ۳تا پدال داره چون نسخه دنده دستیو نگه داشته💚

      موافقم 4
      مخالفم 21
      1. datsun

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3946 ديدگاه)

        جای پای استراحته پدال نیست

        موافقم 13
        مخالفم 1
      2. مسلم

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        جای پای استراحته که بهش میگن پدال مرده

  4. علی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    عالی عالی عالی . بسیار زیبا ، مدرن و اقتصادی ،

    موافقم 26
    مخالفم 5
  5. 4wheeled

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    ضعیف

    موافقم 7
    مخالفم 39
  6. Blue

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (384 ديدگاه)

    خداییش روی کاغذ ۱۸۲ اسب هیچ هیجان انگیزی نداره !!!

    موافقم 6
    مخالفم 21
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2859 ديدگاه)

      قیمت 22 تا 28 هزار دلار خیلی خوبه
      رفقای ما با 206 تیپ 5 و تندر90 موتور 105 اسب بخار، طوری رانندگی می کنند که هیجان معنی می شه
      به نظرم 182 اسب بخار یا حتی 152 اسب بخار برای رانندگی پرشتاب در شهر مناسبه

      موافقم 55
      1. datsun

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3946 ديدگاه)

        نه ما ایرانی ها اکثر اوقات ماشین زیر ۶۰۰ اسب سوار نمیشیم به این ماشینها عادت نداریم جناب اشتری

        موافقم 31
        مخالفم 3
      2. محمدهادی

        ۲۷ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2406 ديدگاه)

        استاد اشتری بنظر من ۱۵۰ اسب عالیه،ولی نه برای نام پر افتخاری مثل سوبارو ایمپرزا
        برای چیزی مثل نیسان میکرا
        فولکس پولو
        تویوتا یاریس
        هیوندای آی۱۰
        نه برای سلاطین شتاب و پرفورمنس مثل سوبارو ایمپرزا و میتسوبیشی اوو لیشن یا فورد فوکس و فولس گلف

        موافقم 20
        مخالفم 1
        1. JaMsHiD

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2767 ديدگاه)

          پرفورمنس میخواید نسخه دبلیو آر ایکس این ایمپرزا جدید رو بگیرید . یا نه اگه کم بود اس تی آی یه نسل قدیمی ترش با سی صد اسب بخار فکر کنم راضی کننده باشه

    2. sina

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      بالای 140-150 اسب اگه سایز ماشین بزرگ نباشه هیجان داره رانندگی
      دو دیفرانسیل هم باشه که هیچی دیگ

      موافقم 10
  7. Khosrow

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    دماغه و کاپوت یه جوریه / انگار بعد از اتمام طراحی با دمپایی زدن تو سروصورتش / کابین خیلی شبیه اچ سی کراس شده ..

    موافقم 4
    مخالفم 27
  8. پدرام

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    وقتشه تیم دیزاین سوبارو عوض بشه یه چند سالی از رقبای ژاپنی اش عقب تره همچنان (تو بحث طراحی)

    موافقم 8
    مخالفم 2
  9. sina

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    تو رنج قیمتی خودش بی همتاس

    1. محمدهادی

      ۲۷ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      فقط نامش بی همتاست

      موافقم 10
      مخالفم 3
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    متاسفاهن سوبارو در زمینه طراحی بدجوری تو گل گیر کرده.خدا وکیلی ظاهرش رو با چینیها هم مقاییه کنی خیلی داغونه.اوور هنگ جلو خیلی زیاد این در حالیه که موتور طولیه یعنی پلتفرم بیستر به عقب میخوره ولی اوور هنگ از دف جلو ها هم بیستره.نکته بعدی ایمپرزاهای ق یم رو نگاه میکنی از همه لحاظ از نسل جدید برتره.سوبارو هم به سرنوشت میتسوبیشی دچار میشه یا مثل سوزوکی حسابی از قافله عقب میمونه.برندی که یه زمان مبتونست مچ خیلی از گندها رو بخوابونه.حیف

    موافقم 5
    مخالفم 12
  11. یوسف

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (746 ديدگاه)

    جذاب و دوست داشتنی ولی به شخصه کراس ترک رو ترجیح میدم، اون دوستانی که نگران اسب بخار پایین هستن هم یه نگاهی به اندازه بدنه این بندازن هم به یاد بیارن سوبارو برای علاقه مندان به گاز دادن WRX رو معرفی کرده.

  12. Reza Waffen SS

    ۲۷ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    باتوجه به قیمت معقولش تو این رنج عالیه

  13. مهردادکمال

    ۲۸ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    نسخه کراس ترک یه چیز دیگه اس خیلی خوف تره البته گرانترم هست دیگه

    1. JaMsHiD

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2767 ديدگاه)

      سوبارو مثل میتسو بشه دنیا جی دی ام برام دیگه معنی نخواهد داشت
      برای هیچ کس
      این شرکت یه زمان با نسخه تولید محدود 22B و سیستم تمام چرخ محرک میترکوند . که البته هنوز داره از این سیستم استفاده می‌کنه تازه داره این سیستم رو توی ماشیناش بهبود میبخشه و مثل اینکه اصلا قرار نیست دست از این سیستم تمام چرخ محرک برداره
      البته دچار سرنوشت میتسو نمیشه ، میبینید سبد محصولات میتسوبیشی تقریبا خالیه و هیچ خبری از لنسر نیست چه برسه به اوو . فعلا هم ماجرا از این قرارها لنسر بیاد ولی کراس اوور مثل اکلیپس🤒
      ولی سوبارو نسخه دبلیو آر ایکس هنوز هست و پا برجا ادامه میده مثل باقی نسل های دبلیو آر ایکس که فقط نسخه اس تی آی حذف شده پس زانو غم بغل نگیریم چون هنوز سوبو داره با قدرت ادامه میده و بعدا حتما نسخه کوپه ایمپرزا و اس تی آی رو زنده می‌کنه و واقعا هم ضعفی تو طراحی وجود نداره ظاهر خشن با خطوط تیز دقیقا حس یه ماشین اسپرت رو بهت میده !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا