تولید اولین نسل سوبارو BRZ بدون اشاره به جزئیات جانشین این خودرو در ماه جولی پایان یافت. حالا اما اولین تیزر از BRZ جدید منتشر شده و گفته میشود رونمایی رسمی نسل جدید این خودرو در پاییز سال جاری انجام خواهد شد. احتمالاً کوپه دیفرانسیل عقب ژاپنیها را در ماه نوامبر خواهیم دید.
احتمالاً قرار بوده یکبار دیگر پسرعموی تویوتا 86 در نمایشگاه خودروی لسآنجلس معرفی شود اما خب شیوع کرونا باعث لغو این رویداد شد. فعلاً تنها چیزی که از BRZ جدید در دست است این تصویر تیزری میباشد که طراحی رینگ و بدنهای استتار شده را نشان میدهد. به نظر میرسد ترمزهای جلوی این خودرو دارای دیسکهای تهویه دار بوده و رینگهای 10 پره نیز از تویوتا GR یاریس گرفته شدهاند.
این تمام آن چیزی است که ژاپنیها فعلاً اعلام کردهاند و فعلاً خبری از مشخصات فنی نسل جدید 86 و BRZ نیست. خبرهای ضدونقیضی درباره استفاده از پیشرانه توربو در این دو خودرو منتشر شده اما جدیدترین خبرها حاکی از آن هستند که 86 و BRZ همچنان به پیشرانه تنفس طبیعی مجهز خواهند بود. این خودروها ظاهراً پذیرای پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری FA24 سوبارو با قدرت 217 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتون متر خواهند بود. شایان ذکر است قدرت و گشتاور پیشرانه فعلی این خودروها به ترتیب 205 اسب بخار و 211 نیوتون متر میباشد.
باور بر این است مشتریان خواهند توانست از بین گیربکس 6 سرعته دستی نسلهای کنونی و گیربکس اسپورت جدید یکی را انتخاب کنند. تویوتا قبلاً گفته بود نسل جدید 86 سواری بهتری نسبت به سوپرا خواهد داشت و بنابراین سوبارو BRZ جدید نیز میتواند تجربه رانندگی درگیر کننده تری داشته باشد.
چندی پیش نسخه پیشتولیدی تویوتا 86 جدید در خیابانها رؤیت شد. این پروتوتایپ استتار شده بدنهی کاملاً جدیدی نداشت اما سوبارو مدعی است BRZ خودرویی کاملاً جدید میباشد.