سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۷ توانست به افتخار خودروی سال ۲۰۱۷ ژاپن دست پیدا کند. این انتخاب توسط یک گروه بزرگ از شخصیتهای خودرویی ژاپن ازجمله روزنامهنگاران، رانندگان مسابقه و کارشناسان صنعت خودروسازی صورت گرفته و جایزهٔ خودروی سال ژاپن را به سوبارو ایمپرزا دادهاند. خودروهایی که بین تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۵ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۶ به بازار عرضه شدهاند، واجد شرایط شرکت در مراسم انتخاب خودروی سال ۲۰۱۷ ژاپن بودهاند.
ترجمهٔ مطلب وبسایت «خودروی سال ژاپن» نشان میدهد که انتخابکنندگان از عملکرد پلتفرم جهانی جدید سوبارو در ایمپرزا لذت بردهاند. همچنین ایمپرزا اولین خودروی بازار ژاپن با برند داخلی است که بهصورت استاندارد به ایربگ محافظت از عابر پیاده مجهز شده است و این هم در انتخاب آن بهعنوان خودروی سال ۲۰۱۷ ژاپن نقش داشته است. پس از ایمپرزا به ترتیب تویوتا پریوس و آئودی A4 در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند و به دنبال آنها ولوو XC90، مرسدس بنز E کلاس، فیات ۱۲۴ اسپایدر آبارث، جگوار F-Pace، هوندا Freed، نیسان Serena و بامو M2 در رقابت انتخاب خودروی سال ۲۰۱۷ ژاپن حضور یافتند.
رئیس و مدیرعامل صنایع سنگین فوجی «Yasuyuki Yoshinaga» در ارتباط با انتخاب سوبارو ایمپرزا بهعنوان خودروی سال ۲۰۱۷ ژاپن گفته است:
«این افتخاری بزرگ برای ما است که ایمپرزا موفق به کسب این جایزه شده است. من میخواهم در اینجا از خریداران ما، تأمینکنندگان قطعات و سهامداران که وجود آنها برای ادامهٔ حیات سوبارو واجب است تشکر کنم و از همهٔ کسانی که در رسیدن به این دستاورد به ما کمک کردند سپاسگزارم. ما تلاش خود را برای ارائهٔ تجربهای رانندگی توأم با لذت و آرامش خاطر به تمام خریداران افزایش خواهیم داد».
سوبارو ایمپرزا در ایالاتمتحده صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تخت عرضه میشود که ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برای این خودرو یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ارائه میگردد اما اکثر خریداران گیربکس CVT را برای آن انتخاب میکنند. نسخهٔ CVT ایمپرزا در هر صد کیلومتر در شهر ۸.۴ و در بزرگراه ۶.۲ لیتر بنزین مصرف میکند. بهطورکلی نسل جدید سوبارو ایمپرزا کمی کشیدهتر و عریضتر از نسل قبلی است و فاصلهٔ محوری آنهم رشد کرده است که این به معنی فضای داخلی بیشتر است.
ایمپرزا در ایالاتمتحده در دو نسخهٔ سدان چهاردر و هاچبک پنجدر عرضه میگردد که قیمت نسخهٔ سدان از ۱۹,۲۱۵ دلار و هاچبک از ۱۹,۷۱۵ دلار آغاز میشود اما در صورت سفارش آپشنهای مختلف، این قیمت تا ۳۰,۳۵۰ دلار افزایش میابد. تجهیزاتی که شامل فضای داخلی چرمی و یک نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی میشود. خریداران همچنین میتوانند مجموعهٔ کمکرانندهٔ EyeSight سوبارو را هم سفارش دهند که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار پیش از برخورد و هشدار خروج از خط میشود.
سوبارو برای اولین بار در حال حاضر ایمپرزا را برای بازار آمریکای شمالی در ایالاتمتحده تولید میکند. این خودرو در کنار مدلهای لگاسی و اوتبک در کارخانهٔ سوبارو در ایندیانا تولید میشود. این سایت تولیدی در سال ۲۰۱۸ کراساوور سه ردیفهٔ آیندهٔ سوبارو را هم تولید خواهد کرد. سوبارو آخرین بار در سال ۲۰۰۳ با مدل لگاسی موفق به کسب جایزهٔ خودروی سال ژاپن شده بود. سال گذشته نیز هیئتداوران ژاپن، مزدا MX-5 را بهعنوان خودروی سال انتخاب کردند.
ارش
۲۳ آذر ۱۳۹۵دوسش دارم
احسان آرسنالی
۲۳ آذر ۱۳۹۵خیلی خوب و خشگله. کلا بانمکِ
چیاوان
۲۳ آذر ۱۳۹۵خیلی زیباست. Lovely
ناصر
۲۳ آذر ۱۳۹۵کیفیت از داشبوردش میباره
sina
۲۳ آذر ۱۳۹۵خعلی وقت بود جدب طراحی یه ماشین ژاپنی نشده بودم اینقدددد
sina
۲۳ آذر ۱۳۹۵بچه های میشه یه نفر لطف کنه و راجب سوبارو و مالکیتش و مدل هاش و محل عرضه و غیره اگه اطلاعاتی داره شیر کنه ؟
سپاس
datsun
۲۳ آذر ۱۳۹۵تحت مالکیت صنایع سنگین فوجی هستش
قبلا همکاری با نیسان هم داشته چون مقداری از سهام فوجی دست نیسان بود الان هم همکاری های با تویوتا داره فکر کنم حدود 16 درصد سهام فوجی دست تویوتاست
داستانش مثل بقیه کمپانی های ژاپنی یکم پیچیدس ویکی پدیایی انگلیسی میتونه کمک کنه
از مدلهاش هم میشه به دبلیو ار ایکس، فارستر ،ﺍﯾﻤﭙﺮﺯﺍ، لگاسی، اوت بک، بی ار زد و….اشاره کرد