سوبارو ایمپرزا اسپرت هیبرید آخرینمدل هیبریدی این نام تجاری هست که گویا قرار است تنها در ژاپن عرضه شود. ازنظر ظاهری، به لطف اسپویلر جلو و بامپرهای عقب، رکابهای اضافه شده، اسپویلر روی سقف و چراغهای عقب LED، ایمپرزا اسپرت هیبرید متفاوت از مدلهای دیگر ایمپرزا شده است.
ایمپرزا جدید قدرت خود را از یک موتور چهار سیلندر بنزینی ۲.۰ لیتری با توان ۱۴۸ اسب بخار و موتور الکتریکی ۱۳ اسب بخاری میگیرد و از یک گیربکس مخصوص لاینرترونیک CVT بهره میبرد. با تمام این تمهیدات درنهایت مصرف سوخت ترکیبی این هاچبک به ۴.۹۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. سوبارو میگوید عملکرد موتور کمکی، شتاب صاف و خطی ارائه میدهد. باتری و قطعات ولتاژ بالا بهمنظور استفاده بهینه از مرکز ثقل پایین و توزیع متعادل وزن بین چرخها در عقب ماشین قرار گرفتهاند و همچنین سیستم درایو هم تمام چرخ محرک است. سوبارو ایمپرزا اسپرت هیبرید بهصورت استاندارد به فنآوری کمکی دوربینهای استریوی EyeSight مجهز شده است. سیستم هیبریدی همراه با EyeSight کار میکند و با فعال شدن اکو-کروز کنترل وظیفه دارد تا حداکثر استفاده از موتور الکتریکی را فراهم کند و وظیفه تولید برق از ترمزها در هنگامیکه کروز کنترل تطبیقی درگیر است را دارد که نتیجه آن بهبود مصرف سوخت در شرایط رانندگی روزمره است. در داخل کابین، از رنگهای آبی منحصربهفرد، پانلهای مشکی-پیانو و تریم کروم استفاده شده است. مدل تاپ-گراد از صندلی چرم جیر نقرهای با دوخت آبی، همراه با ویژگیهای دیگر ازجمله گرمکن صندلی برای راننده و سرنشین جلو بهره میبرد.۱۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
سامان از تبریز
۱ تیر ۱۳۹۴تو ایران بنزین 1000 تومنه زیاد به چشم نمیاد
رفته بودم ترکیه بنزین لیتری 5 لیره حدودا 6500 تومن بود اون جور جاها ارزش ماشین هایبرید بیشتر به چشم میاد
amir
۱ تیر ۱۳۹۴اونجا اگر بنزین ۶۵۰۰ است قدرت خرید مردم ۵ برابر ما است در آلمان یه کارگر ساده ۲۰۰۰ یورو حقوق میگیره و با ۸۰۰ یورو میتونه گلکسی اس ۶ اج بگیره در حالی در ایران کارگر با حقوق ۴ ماهش میتونه این گوشی رو بخره
فرامرز
۱ تیر ۱۳۹۴بله ولی تو آلمان یه کارگر ساده از ۲۰۰۰ یورو حدود ۴۰ درصد مالیات، بیمه درمانی و بازنشستگی و … میده و اگه قبول کنه که مسیحی هست ماهی حدود ۵۰ یورو هم حق عضویت در کلیسا (مالیات استفاده از اماکن و امکانات مذهبی) ازش میگیرن و در واقع بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو دستش میرسه. زندگی دانشجویی هم خرجش به طور متوسط (طبق اونچه سفارت آلمان میگه) ماهی ۶۷۰ یورو هست. درسته که تو آلمان میشه با ماهی ۱۰۰-۳۰۰ یورو ماشین قسطی بدون سود خرید ولی خرید خونه حتی تو روستا برای کسی که ماهی ۱۰۰۰ یورو حقوق میگیره یه برنامه ریزی ۲۰ ساله نیاز داره
محسن
۱ تیر ۱۳۹۴درسته، ولی این رو هم در نظر بگیرید، زمانی که اقتصاد تو شرایط مناسب (و نه در رکود ویا رونق بیش از حد) قرار داشته باشه، خونه بیشتر حکم سرپناه و محلی برای زندگی داره و بیشتر کالای مصرفی هست، نه این که به عنوان کالای سرمایه ای مثل طلا به عنوان وسیله ای برای کنز ارزش مطرح باشه. تو همچین شرایطی شما الزاما نیازی نداری خونه بخری و با اجاره کردن هم یه زندگی آسوده و راحت میتونی داشته باشی. نرخ اجاره ها کاملا معقول و منطقیه و رشد خیلی ناچیزی داره. شما خونه ای رو بپسندی و حاضر به پرداخت اجاره اش باشی صاحب خونه قانونا ملزم به اینه که به شما اجاره بده و اگه خالی نگهش داره مالیات کمرشکنی بهش تعلق میگیره.
همه ای ها علاوه بر اینه که شما با سادگی و با کمترین دردسر از نظر ضامن و تعهد و … میتونی به هر مقداری برای خرید خونه وام کم بهره از بانک بگیرید و با پرداخت اقساط یه ذره بیشتر از هزینه اجاره ی معادلش خونه بخری.
همه ی اینهارو گفتم تا آخر به این برسم که زندگی کلا تو اروپا (تاکید میکنم تو اروپا و کانادا و نه آمریکا) خیلی ساده تر و راحت تر از اینجا جلو میره و انقدر استرس و فشار رو دوش آدم خالی نمیکنه.
amir
۱ تیر ۱۳۹۴این آمار ها رو از کجا آوردید ما که هم پدرم دائم در آنجا و فامیل ما هم همینطور ولی این نرخ مالیات را تا حالا نه دیدیم و نه شنیدیم.
سامان از تبریز
۱ تیر ۱۳۹۴یه مسیر رو که ما با تاکسی تو ایران 1000 تومن میدیم تو استانبول حدودا 13 هزار تومن میگرفت (با تاکسی متر محاسبه میشه اونجا )
ولی وسایل حمل و نقل عمومی شون خیلی پیشرفته تر و با سرعت و نظم زیادی مردم رو به مقصدشون میرسوندند و قیمتهاشونم خیلی خیلی مناسب بود تقریبا میشه گفت اکثرا توریست ها سوار تاکسی میشدند تقریبا کارگر تو ترکیه 2000 لیره پول میگیره که میشه 2میلیونو پانصد البته بستگی به کار بالا و پایین هم میشه
amir
۱ تیر ۱۳۹۴من نمیخوام بحث رو ادامه بدم ولی این رو بگم برای مثال تو ایران فردا نرخ دلار شد 10 هزار تومن این به معنی اینکه برای مردم استامبول هم دلار 10 هزار تومن هست شما باید تبدیل ارز بکنید نه این که ارز ها رو با نرخ ایران بسنجید برای مثال نرخ برابری دلار در برابر یورو 1.53 است.
رهگذر
۲ تیر ۱۳۹۴چند سالی هست که اونجا نبودم اما تا چند سال پیش سیستم حمل و نقل استانبول اصلا پیشرفته نبود بیشتر ماشیناش یا یه ماشینی به اسم شاید شاهین؟؟ نمیدونم دقیقا چی بود اسمش و بقیه هم فیات بود! و نظم و کیفیت خوبی در رانندگیشون نبود واقعا بعضیاشون وحشیانه رانندگی میکردند بخصوص ون هاشون
رضا
۱ تیر ۱۳۹۴سوبارو ماشین خوب و باکیفیتیه فقط باید یکم بیشتر رو طراحی های داخل و بدنش کار کنه
امیر مرادی
۱ تیر ۱۳۹۴از داشبوردش خوشم اومد بقیشم که دیگه حرف نداره
جنس ژاپنیه
AHMADREZA
۱ تیر ۱۳۹۴طراحی بیرون خوب نیست اما داخلش خوبه
ولی کلا سوبارو خودروساز خوبیه
احسان(احسان سابق)
۱ تیر ۱۳۹۴اگر دنده این ماشین CVT هست چرا 3 تا پدال داره؟
ali
۱ تیر ۱۳۹۴دوست من اون جای استراحت پای چپ
جهانگیر
۱ تیر ۱۳۹۴من رفتم نمایندگی سوبارو خیابون بهشتی گفت قیمت ایمپرزا ۱۶۰ تومن میخواستم شاخ دربیارم ولی اگه قیمتش تو رنج ۱۲۰ تومن باشه واقعا عالیه
milad
۱ تیر ۱۳۹۴اینو و میتسوبیشی اوولوشن رقیب همیشگی هستن…
سعید
۱ تیر ۱۳۹۴هرچقدر که جلوی ماشین قشنگه عقبش زشته،
صندلی های عقبش یجوریه!
ولی کابینش محشره،خیلی زیباست،قدرت و مصرف و قیمتش هم خیلی خوبه
متین
۱ تیر ۱۳۹۴سلام …
ای کاش از همون سبک چراغ های قدیمی استفاده میکرد (البته نظر شخصیمه) چون اون ها به نظرم زیبا تر بودن … اینکه داره از تکنولوژی هیبرید استفاده میکنه یه نکته مثبت این ماشینه …موتورش برای اینکه بهش لقب اسپرت داد یه کم ضعیفه البته باید تست این ماشین در بیاد تا ببینیم چه جوریه … داشبوردش مدرنه و خوب چیده شده … اگه کارتون فقط رفتن به سر کار و خریده ماشین خوبیه و در کل ارزش فکر و خرید رو داره …
شب خوش …
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱ تیر ۱۳۹۴سوبارو و مزدا
دو ژاپنی دوست داشتنی …
رهگذر
۲ تیر ۱۳۹۴طراحیش اروپائیه