سوبارو به عنوان یکی از سریعترین برندها در مسابقات رالی مطرح است اما در مسابقه تولید خودروهای الکتریکی حرکتی لاکپشت گونه دارد.
نزدیکترین محصول سوبارو به یک خودروی الکتریکی کراس ترک PHEV است اما این خودروساز آماده معرفی اولین محصول تمام الکتریکی خود میشود و با توجه به آنچه تاکنون دیدهایم، این خودرو در سال آینده و به عنوان مدل ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد.
و اگر با دیدن این خودرو فکر میکنید آن را دیدهاید پس باید گفت چشمهای شما دروغ نمیگویند. این شاسیبلند که سولترا نام دارد تقریباً مشابه تویوتا bZ4X کانسپتی است که اوایل امسال رونمایی شد. دلیل این تشابه زیاد نیز توسعه مشترک شاسیبلند ۵ نفره سولترا با تویوتاست، درست همان اتفاقی که برای خودروهای اسپورت GR 86 و BRZ افتاده است.
سولترا بر پایه پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی با نام پلتفرم جهانی سوبارو e ساخته شده و ترکیبی از دانش تویوتا در زمینه خودروهای الکتریکی و تجارب سوبارو در زمینه توسعه سیستمهای چهار چرخ محرک است. از نظر ابعادی این خودرو در کلاس خودروهای C قرار میگیرد و بنابراین ابعادی تقریباً مشابه بامو X1 یا آئودی Q3 دارد.
استایل سولترا اسپورتتر و مفهومیتر از محصولات اخیر سوبارو به نظر میرسد و دارای چراغهای جلوی نازک میباشد. در بخش عقب شیشه کاملاً خمیده را میبینیم که حاکی از توجه ویژه سوبارو به طراحی بوده و شاید حمل بار اولویت بعدی این شرکت بوده است. به نظر میرسد دماغه خودرو هم همانند سایر خودروهای الکتریکی بسته باشد.
داخل کابین نیز مشابه کانسپت تویوتا bZ4X بوده و همهچیز تحت تأثیر کنسول مرکزی با ارتفاع بالا میباشد.
علاوه بر نمایشگر اصلی یک نمایشگر دیجیتالی نیز برای پشت آمپرها تدارک دیده شده اما محل نصب آن جالبتوجه است. به نظر میرسد این نمایشگر به عنوان هدآپ دیسپلی عمل میکند. فرمان بکار رفته در خودروی تویوتا به نوعی طراحی شده که دید خوبی را به پشت آمپرها ایجاد میکند اما سولترا از فرمان عادی استفاده کرده و شاید از این نظر جلوی دید راننده به پشت آمپرها را بگیرد.
سوبارو فعلاً اشارهای به باتری یا پیشرانه سولترا نکرده اما تویوتا قبلاً تائید کرده نسخه تولیدی bZ4X دارای دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود.
نکته مهم این است که آیا سولترا بدون وجود پیشرانه بوکسوری و استایل مشابه تویوتا همچنان خصیصههای یک سوباروی همیشگی را خواهد داشت یا خیر.
AMG GT R
۱۱ شهریور ۱۴۰۰بنظرم طراحی بسیار خوبی داره
Reza Waffen SS
۱۲ شهریور ۱۴۰۰از سوبارو انتظار همچین طراحی خوبی رو نداشتم طراحی داخلیشم عالیه
محمد امین
۱۱ شهریور ۱۴۰۰صنعت خودرو خیلی ناجور شده
کل اخبار این چند روز حول suv ها و فرایند برقی شدن و شتاب های زیر ۳ میچرخه
امروز که کلا فقط suv بود ، اکثرا هم اسیایی
واقعا دلم میخواست ده سال پیش بودم ، زمانی که سورپر کارهایی مثل 458 وlp700 و mp4 و gtr و sls و c63 حکمرانی میکردن ، الان آنقدر الکتریکی سازی شدت گرفته که هاچپک های شهری از سوپر کارهای اون زمان در صفر تا صد سریع از شدن، ولی به چه قیمتی واقعا …
چه کسی دلش میاد چشمش روی اونها ببنده و به شتاب زیر ۲ ثانیه توجه کنه….
شاید برای بعضی ها حرف های من عجیب باشه ، ولی دیکه دنیا به درد نمیخوره، دیگه ماشینا عظمت ندارن ، شکوه ندارن اون مهندسی و مشقت ساخت رو ندارن ..
اون زمان میگفتن مثلا رانندگی با انزو fxx مثل بلیت یک طرفه به جهنم هست، الان ماشینا فقط میتونن خنده به لبت بیارن البته خنده ای که توخالی هست و به خاطر شتاب زیر ۳ اونم با یه تاکسی که ساخت یه شرکت افغانی هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا حرفات عجیب نیست امین جان،حرفای دل منو زدی،واقعا دلم همچین اوضاعی رو نمیخواد که همش یا حرف از برقیه یا کراساوور های بیخاصیت که روز یه روز زیاد تر میشن و بخاطر همین کلاس کلی سدان و کوپه و برندهای معروف کنار گذاشته شدن،افسوس از دست آدمیزاد…
عرفان
۱۱ شهریور ۱۴۰۰حرف دلمو زدی واقعا
نمیشه جلو پیشرفت رو گرفت
ولی روز به روز صنعت خودرو به این معنیی که میشناسیم داره بی معنی تر میشه
و تیر خلاصی رو با اومدن تکنولوژی خودران صنعت خودرو میخوره
نمیشه جلوی اومدن این تکنولوژی ها رو گرفت
و بنظرم گارد گرفتن در جلوشون هم کار درستی نیست تو قرن 21
ولی واقعا حییییییف
منم دوست داشتم در دهه 70 به دنیا میومدم
تا وقتی جون میشدم نقطه طلایی صنعت خودرورو میدیدم و حتی خودمم درش سهیم میشدم (یعنی کار کردن در صنعت خودرو اونموقع )
خلاصه که دلمون برای این صنعت جذاب تنگ میشه
من دانش (پیست) رو بیشتر از دانش (سیلیکون ولی) دوست دارم ……
میثم
۱۱ شهریور ۱۴۰۰یه بخشی از این حسی که داری بخاطر اینه که انسان ذاتا با تغییر مخالفه چون احساس خطر میکنه و این احساس خطر بخاطر اینه که برای مواجه شدن با اون تغییرات باید از منطقه امنش بیاد بیرون که این از اجداد ما در زمان غار نشینی بجا مونده.
اما یه بخشی هم از عشق خالص به مکانیکه. ماشینایی که راننده رو به چالش میکشن بدون دخالت تکنولوژی.
خیلی ها هستن که حتی عشق اینو دارن روغن ماشینشونم خودشون عوض کنن. تا این حد به مکانیک علاقه دارن.
یه بخش دیگه از این احساس هم بخاطر اینه که ایران جهنم عشق ماشیناس وگرنه گزینه برای عشق و حال زیاده. متاسفانه موقعیتش وجود نداره
همه اینا با هم میشه این حالی که الان داری و درد مشترک خیلی هاست
البته من خودم خیلی کمتر درگیرشم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ شهریور ۱۴۰۰آدم وقتی میفهمه شتاب صفر تا صد بنز a45s و آئودی rs3 از فراری تستاروسا ، لامبورگینی کونتاش ، clk gtr ، مازراتی mc 12 ، دیابلو ، eb110 و حتی جگوار xj220 بهتره ، قلبش به درد میاد ، چرا ماشینا باید انقد سریع باشن ، چرا نشد همون روال سال ۲۰۰۵ که شتاب ۲.۵ ثانیه ای ویرون افسانه ای بود رو ادامه بدیم ؟
Porsche
۱۱ شهریور ۱۴۰۰اتفاقا محمد امین جان حرفت کاملا درسته و هیچ مخالفتی من باهاش ندارم
اینکه دنیای خودرو داره هر روز جذابیتش رو از دست میده و این که روزانه همینطور دارن سدان و ها و اسپورت ها از بین میرن و جاشون یه سری کراس اوور بزرگ میان خیلی دردناکه
و از اون بدتر اینکه همین کراس اوور ها شتاب و پرفورمنسی که ارائه میدن از اسطوره هایی مثل SLR و کررا جی تی سریعتر هستن
بعد آزار دهنده ترین نقطش هم اینه که ما تو کشوری هستیم که خیلی از بقیه عقب مونده و موقعی میشه که انقدر عقب موندیم که مجبورمون میکنن از حمل و نقل های به نظر پاک استفاده کنیم
یعنی تا اون موقع نمیتونیم نشستن پشت یکی از درون سوز های جذاب رو داشته باشیم و از دستشون میدیم
واقعیت تلخه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ شهریور ۱۴۰۰هی کلمه لاکپشت میتونه توصیفش کنه…
دانیال
۱۱ شهریور ۱۴۰۰عکس آخری چقدر هنرمندانه س😍
مهدی
۱۲ شهریور ۱۴۰۰از سوبارو چنین شاهکاری بعید بود
محمد مختاری آذر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰واقعا چراغ های عقبش خیلی زیبا هستش واقعا سوبارو چیز غیر منتظره ای زده