سوبارو WRX مدل ۲۰۱۸ در بهار امسال با قیمت اولیه ۲۷ هزار و ۸۵۵ دلار وارد بازار میشود که به اندازه ۳۴۰ دلار نسبت به سال قبل، افزایش نشان میدهد. همچنین برای داشتن مدل پایه STi نیز باید مبلغی معادل ۳۶۹۵۵ دلار پرداخت کرد که به میزان ۹۴۰ دلار بیشتر از مدل قبلی است.
برای مدل ۲۰۱۸، WRX و STi از برخی آپدیتهای ظاهری، عایقبندی صوتی بیشتر برای داشتن یک کابین ساکتتر و ارتقای سیستم تعلیق به منظور بهبود هندلینگ و کیفیت سواری، بهرهمند شدهاند. سوبارو همچنین از برخی تنظیمات در شیفتر دنده و سیستم فرمان الکترونیکی برای عملکرد نرمتر رانندگی در WRX استفاده کرده است. تمام مدلهای سری WRX/STI به صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه خواهند بود.
مدل پایه سوبارو WRX اندکی گرانتر از رقیبان خود است؛ رقیبانی که در میان آنها، نامهایی چون فورد فوکوس ST با قیمت ۲۵۶۵۰ دلار و فولکسواگن GTI با قیمت ۲۶۴۱۵ دلار دیده میشوند. همچنین مدل آینده ۲۰۱۷ از هوندا سیویک Si نیز انتظار میرود که شروع قیمتی در حدود ۲۵ هزار دلار داشته باشد.
مدل پایه WRX که منحصراً با گیربکس دستی ارائه میشود، ویژگی گرمایش برای آینههای بیرونی را به مجموعه تجهیزات استانداردش اضافه کرده است. این در حالی است که مدل پرمیوم WRX از یک سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید با نمایشگر ۷ اینچی و چرخهای ۱۸ اینچی آلیاژی بهرهمند شده است. قیمت مدلهای پرمیوم با گیربکس دستی از ۳۰ هزار و ۱۵۵ دلار آغاز میشود که در حالت استفاده از سیستم CVT، این قیمت به ۳۱۳۵۵ دلار میرسد. این قیمتها به میزان ۳۴۰ دلار بالاتر از نسخههای سال قبل WRX پرمیوم هستند. این در حالی است که مشتریان امکان انتخال پکیج ارتقای «پرفورمنس» را به مبلغ ۲۰۵۰ دلار را نیز دارند. در این پکیج که منحصراً در مدلهای با گیربکس دستی از WRX پرمیوم ارائه میشود، تجهیزاتی مانند صندلی ریکارو برای راننده، کالیپرهای قرمزرنگ بریا سیستم ترمز اضافه شده و در عین حال، به منظور صرفهجویی در وزن، مونروف حذف میگردد.
مدلهای WRX لیمیتد که از یک صندلی راننده جدید با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت، چراغهای جلوی LED و چراغهای مهشکن بهره میبرد، شروع قیمتی معادل ۳۲۴۵۵ دلار همراه با گیربکس دستی دارد و این در حالی است که قیمت آن در حالت استفاده از گیربکس CVT به ۳۳ هزار و ۶۵۵ دلار میرسد. هر دوی این قیمتها، ۶۴۰ دلار بیشتر از مدل سال قبل هستند. همچنین در مدلهای با گیربکس دستی، امکان استفاده از پکیج «ناوبری» با تجهیزات اضافهای چون سیستم صوتی هارمن کاردون، سیستم تشخیص نقطه کور و هشدار ترافیک پشتسر وجود دارد که با پرداخت هزینه اضافی ۲۱۰۰ دلار در اختیار قرار میگیرد. این در حالی است که در مدلهای CVT، تکنولوژیهای ایمنی EyeSight و ناوبری با هزینه ۳۳۰۰ دلار به WRX اضافه میشوند.
در حالی که مدلهای WRX با پیشرانه استاندارد ۲ لیتری توربو، قدرتی به اندازه ۲۶۸ اسببخار دارند، پیشرانه STi به یک نمونه ۲.۵ لیتری توربوی تخت با قدرت ۳۰۵ اسببخار ارتقا یافته و منحصراً با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همراه شده است. ترمزهای برمبو و برخی دیگر از ارتقاهای کوچک برای مدل جدید STi درنظر گرفته شدهاند. همچنین مدلهای لیمیتد از STi که صندلیهای ریکارو را به صورت استاندارد دریافت میکنند، به میزان ۴۱۷۵۵ دلار قیمتگذاری شدهاند که ۹۴۰ دلار افزایشقیمت نسبت به مدل قبلی نشان میدهد.
سوبارو ?? قرار نیست یه شاهکار مهندسی عجیب و غریب باشه قرار نیست هزار جور اپشن مسخره ی بدون استفاده داشته باشه قرار نیست رکورد های عجیب و غریب بزنه .فقط قراره دل همه رو ببره و همه عاشقش باشن.
این ماشینی نیست که بذاریش تو گاراژ کلکسیونیش کنی یا عصر با دوستت باهاش بری تو خیابون دور دور که فقط همه نگات کنن این ماشینو باید برونی باهاش کل بندازی باهاش بری تو طبیعت باهاش مسابقه بدی
فرشاد سجادیان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ایشون در عین سادگی، یکی از جذابترین خودروهای دنیاست و به راحتی میتونه پرچم ژاپن رو بالا نگه داره.
اسطوره
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶.
همیشه رقیب میتسوببیشی لنسر اوولوشن بود.
یادش بخیر …
امیدوارم این حرف رو هرگز در مورد سوبارو ایمپرزا wrx نزنم و پرچم این ماشین همیشه بالا باشه.
#ali.m#
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶سوبارو ??
قرار نیست یه شاهکار مهندسی عجیب و غریب باشه قرار نیست هزار جور اپشن مسخره ی بدون استفاده داشته باشه قرار نیست رکورد های عجیب و غریب بزنه .فقط قراره دل همه رو ببره و همه عاشقش باشن.
آریا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶تو این رده فقط گلف GTI
علی آقا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶عاشق سوبارو ام
آرین
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶این ماشینی نیست که بذاریش تو گاراژ کلکسیونیش کنی
یا عصر با دوستت باهاش بری تو خیابون دور دور که فقط همه نگات کنن
این ماشینو باید برونی باهاش کل بندازی باهاش بری تو طبیعت باهاش مسابقه بدی
ممد
۱۸ اسفند ۱۳۹۶خدایا چرا باید حسرتشو بخوریم