کمپانی مادر سوبارو، صنایع سنگین فوجی (Fuji Heavy Industries) از تصمیم خود برای تغییر نام به «سوبارو کورپریشن» خبر داده است. به گفته این کمپانی، این تصمیم پس از «نشست غیرعادی هیئت مدیره» گرفته شده است. این اولین تغییرنام برای این کمپانی از سال ۱۹۵۳ خواهد بود.
مطابق گفته سوبارو، FHI حیات خود را به عنوان یک آزمایشگاه تحقیقات هواپیمایی در سال ۱۹۱۷ آغاز کرد و بهزودی به «ناکاجیا ایرکرافت» تغییرنام داد. عنوان صنایع سنگین فوجی یا FHI از سال ۱۹۵۳ مطرح شده و از آن زمان تاکنون، به زمینههایی چون هوافضا، تکنولوژی زیستی، موتورهای اسپورت و البته، شاخه محبوب خودروسازی سوبارو راه یافته است.
این تغییرنام بیشتر برای بزرگداشت ۱۰۰ سالگی کمپانی «ناکاجیما ایرکرافت» صورت میگیرد و در عین حال، تلاشی برای هماهنگی و «اتحاد» با برند این کمپانی است. استفاده از لفظ «اتحاد» در این حالت، اندکی جای تأمل دارد؛ چرا که واژه سوبارو (スバル) در زبان ژاپنی به معنای «متحد کردن» است. البته سوبارو در ژاپنی برای ستارههای خوشه پروین که در لوگوی این برند یافت میشوند نیز به کار میرود.
در این میان، موج بهبود آمار فروش این خودروساز ژاپنی در این تغییرنام بیتأثیر نبود هست. فروش محصولات سوبارو در امریکا در ماه گذشته، افزایشی ۶/۶ درصدی را تجربه کرده و به ۵۰ هزار و ۳۸۰ دستگاه رسیده است. سوبارو فارستر که پرفروشترین مدل در این برند محسوب میشود، در ماه آوریل به تعداد ۱۴۴۹۰ دستگاه به دست مالکان جدید رسیده است. با توجه به این روند موفقیتآمیز در بازار ایالات متحده، سوبارو قصد دارد تا سال مالی خود را در مارس ۲۰۱۷ با فروش یک میلیون دستگاه خودرو به پایان برساند.
masoud v12
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵کلا وقتی نامی از یک کمپانی ژاپنی به گوش میرسه اولین چیزی که به ذهنت میاد اینه که کیفیت کیفیت کیفیت.
احمد باقری
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵اعتبار خوبی کسب کرده، اینا هم گفتن بیایم تغییر نام بدیم.
بهنام طیبی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵بیشتر خودروسازان ژاپنی خوب درحال فعالیت هستن ولی فقط میتسوپیشی جدیدا گاف داده و سوتی که میخواسته مثلا بگه محصولات ما مصرف سوخت مناسبی داره ولی لو رفت