سوبارو بیسروصدا نسخهٔ فیسلیفت کراساوور فورستر مدل ۲۰۲۲ را با بهروزرسانی ظاهری، تکنولوژیهای بیشتر، ایمنی بالاتر و یک نسخهٔ آفرودی جدید بنام ویلدرنس (Wilderness) معرفی کرده است. این خودرو در شش تیپ مختلف شامل پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد، تورینگ و ویلدرنس ارائه میشود که همگی در جلو از چراغها، جلوپنجره و سپر جدیدی برخوردار شدهاند اما علاوه بر این، هر تیپ با توجه به شخصیتی که دارد، از ویژگیهای ظاهری خاصی هم بهره میبرد.
مهمترین خبر در مورد فورستر مدل ۲۰۲۲ اما اضافه شدن تیپ جدید و آفرودی ویلدرنس است که با برخورداری از ویژگیهای فنی و طراحی خاص و همینطور بهبودهای کاربردی، کمی برای آفرود آمادهتر شده است. اول و مهمتر از همه، افزایش ۱۲.۷ میلیمتری فاصله از زمین نسبت به نسخهٔ معمولی است که فاصلهٔ کلی از سطح زمین را به ۲۳۳ میلیمتر رسانده است. این ارتفاع بیشتر به لطف کمکفنرهای بلندتر به دست آمده که بهطور خاص تنظیم شدهاند تا مانع از چپ کردن یا انحراف خودرو روی جاده شوند.
فورستر ویلدرنس به رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی اختصاصی مشکی مات با لاستیکهای آلترین یوکوهاما هم مجهز شده تا در مسیرهای لغزنده کشش بهتری داشته باشد درحالیکه در صندوق بار آن نیز یک چرخ زاپاس اندازه اصلی قرار گرفته تا خریداران در سفرهای آفرودی گیر نیفتند. صفحات محافظ در پایین سپرها، روکشهای پلاستیکی بیشتر بدنه، مه شکنهای منحصربهفرد LED با قاب ششضلعی، برچسب مشکیرنگ روی کاپوت، قاب مشکیرنگ بین چراغهای عقب و یک باربند با ظرفیت ۱۰۰ کیلوگرم هم از دیگر ویژگیهای بیرونی این نسخه هستند.
ویلدرنس در داخل به صندلیهای مقاوم در برابر آب مجهز شده تا نگرانی در مورد کثیف شدن آنها وجود نداشته باشد. همچنین ضرایب گیربکس CVT هم اصلاح شده تا گشتاور بیشتری را در دورهای پایین ارائه کند. قیمت فورستر ویلدرنس از ۳۲,۸۲۰ دلار آغاز میشود و یک پکیج ۱,۸۵۰ دلاری هم برای آن قابل سفارش است که نمایشگر ۸ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون و درب صندوق برقی را به همراه دارد.
قیمت تیپ پایهٔ فورستر مدل ۲۰۲۲ اما از ۲۵,۱۹۵ دلار آغاز میشود که ۴۰۰ دلار نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. این تیپ به نمایشگر ۶.۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز است و از جدیدترین نسخه از پکیج ایمنی EyeSight سوبارو بهره میبرد که به لطف میدان دید گستردهتر، عملکرد آن بهبود پیدا کرده است. دو پورت USB و چراغ سقفی LED هم از دیگر ویژگیهای فورستر پایه مدل ۲۰۲۲ هستند.
زیر کاپوت فورستر مدل ۲۰۲۲ اما تغییری صورت نگرفته و همهٔ تیپهای آن با همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت قبلی ارائه میشوند که ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور از طریق یک گیربکس CVT نیروی خود را بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ میرساند. کراساوور کامپکت سوبارو با این قوای محرکه در هر صد کیلومتر ۷.۱ لیتر بنزین مصرف میکند و میتواند تا ۱۳۶۰ کیلوگرم را یدک بکشد. سوبارو فورستر مدل ۲۰۲۲ در ماه اکتبر راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد.
میثم
۱۲ شهریور ۱۴۰۰نمیدونم چی بگم
از طرفی برند با کیفیت و دوست داشتنی و با پتانسیل بالاییه
از طرفی تو خیلی بخشها مثل طراحی و الکتریکی سازی درجا میزنه
با این ریتمی که داره پیش میره کره ایها و چینیها ازش فاصله می گیرن و به سرنوشت میتسوبیشی دچار میشه که برای زنده موندن باید دست به دامن یکی دیگه بشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ شهریور ۱۴۰۰با این قیمت اصلا نمی ارزه،یه برانکو یا رنگلر نسخه پایه بخری ارزش بیشتری داره، این فقط چهارتیکه پلاستیک چسبوندن بهش ارتفاع ماشینو بالا بردن…
امیر
۱۲ شهریور ۱۴۰۰درسته آبتین جان ، ولی جیپ و برانکو برای اون هایی است که همش دوست دارن توی
آفرود باشن و آفرود های نسبتا سنگین برن. ولی این بنده خدا رو ساختن برای کسی
که می خواد گاهی اوقات بره جاده خاکی همین و ماجراجویی کنه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۲ شهریور ۱۴۰۰درسته آقا امیر اما خب توی آمریکا مثل خیابونای ایران که نیست یه ماشین بزرگتر نتونه رد بشه، تو آمریکا خیلیا با جیپ هم داخل شهر میچرخن،حالا من دقیق نمیدونم بازار هدف این سوبارو کجاست اما حتی اگه ژاپن هم باشه بازم توی ژاپن خبرشم گذاشتن که جیپ توی فروش خیلی خوب بوده،حالا به هرحال سلیقه متفاوته….
♦SHAHRUKH♦
۱۲ شهریور ۱۴۰۰بشدت همه محصولات سوبارو نیاز به نسل جدید دارند حیفه این برند کم حاشیه فراموش بشه
Reza Waffen SS
۱۲ شهریور ۱۴۰۰ساده و درعین حال دوست داشتنی
datsun
۱۲ شهریور ۱۴۰۰بین کراس اوررهای ژاپنی بهترین عملکرد سیستم چهار چرخ محرک رو همین سوبارو داره بهترین عملکرد در برف و گل لای روهم به نظر خودم سوبارو داره بین کراس ها
Iman99
۱۶ شهریور ۱۴۰۰تو ژاپنی ها آره ولی تو جهان بهترین سیستم چهار چرخ متحرک رو که برای سدان ها و کراس اوور ها استفاده میشه رو آئودی داره.
آئودی بهترین سیستم چهار چرخ متحرک رو داره که برای سدان ها و کراس اور ها استفاده میشه
بهترین سیستم دو دیفرانسیل رو هم که برای شاسی بلند ها و آفرودر ها استفاده میشه مرسدس آلمان و لندروور و فورد امریکا داره
کلا آلمان ( اروپا ) و امریکا تو این زمینه مثل همه زمینه های دیگه بهترین هستن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۲ شهریور ۱۴۰۰کراس اوور های سوبارو وقتی با آفرود ترکیب بشن ماشینای باحال رالی رو به وجود میارن ولی باید حتما یه تغییری توی طراحیشون بدن و یکم تنوع محصولاتشون رو بالاببرن
احمدرضا
۱۲ شهریور ۱۴۰۰من واقعا سوبارو رو دوست دارم
برند بی حاشیه و کار بلد 👌
فقط اینکه این طراحی قشنگه ولی بدرد سال 2013 میخوره نه برای 2021 که
یه خورده ای باید سلیقه به خرج بده یه سبک طراحی جدید رو کنه 🙂
میثم
۱۲ شهریور ۱۴۰۰در کشور اصلی هدف فروش یعنی ایالات متحده این برند ارزش بیشتری حتی نسبت به تویوتا داره، کسایی که سوبارو دارن کلاس میذارن که سوبارو سوارن، فکر کنم همین موضوع باعث میشه فکر کنه خوب ماکه بازار داریم، خیلی نیاز نیست خرج کنیم، درمورد طراحی این ماشین نسبت به قبلیش نظر شخصیم اینه که زیادی پلاستیکی شده، بجز اون استفاده از پلاستیک زیاد باعث نشده کوچک بودن سایز چرخ ها نسبت به بدنه خودش رو نشون نده!
علی آقا
۱۲ شهریور ۱۴۰۰خوشگل نیست بخدا.
Ali
۱۲ شهریور ۱۴۰۰کاش یه دستی رو طراحیش بکشند حیفه این کیفیت و ویژگی ها که طراحیش اینجوری باشه
محمد مختاری آذر
۱۴ شهریور ۱۴۰۰یک شاسی بلند با کیفیت با توانایی آفرود خوب موتور خوب ولی کمی ضعیف