کاملاً قابلدرک است که چرا واژه لوورگ برای برخی افراد ناشناخته است. اول اینکه نام این خودرو از سه کلمه لگاسی، روولوشن و تورینگ گرفته شده و مورد بعدی اینکه لوورگ از سال ۲۰۱۴ که عرضه شده مختص بازار ژاپن بوده و سپس روانه برخی بازارهای دیگر همچون استرالیا و بازارهای اروپایی معین شده است.
سوبارو پس از پیشنمایش پروتوتایپ های نسخه عادی و تریم اسپورت STI هماکنون دومین نسل لوورگ را رونمایی کرده است. ظاهر این خودرو مشابه نسخههای یاد شده بوده اما برای اولین بار تصاویر کابین این استیشن نیز منتشر شدهاند. بارزترین ویژگی کابین لوورگ ۲۰۲۱ صفحهنمایش ۱۱.۶ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی میباشد.
شاید با دیدن لوورگ جدید فکر کنید این خودرو نسخه فیس لیفت شده نسل پیشین است اما در واقع با محصولی کاملاً جدید طرف هستیم. این خودرو از پلتفرم جهانی سوبارو استفاده کرده و به پیشرانه جدید ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی بنزینی مجهز شده است. این پیشرانه قدرت ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری دارد.
لوورگ جدید در مقایسه با نسل پیشین خودروی جادارتری است زیرا طول آن با افزایش ۶۵ میلیمتری به ۴۷۵۵ میلیمتر رسیده و فاصله بین محورها نیز ۲۶۷۰ میلیمتر است که آنهم بهبود ۲۰ میلیمتری را نشان میدهد. با باز کردن درب پشتی برقی نیز فضای ۵۶۱ لیتری وجود خواهد داشت که نسبت به نسل پیشین ۷۲ لیتر بیشتر شده است.
لوورگ نه تنها بین طرفداران استیشنها خودرویی شاخص است بلکه به خاطر ارتباطی که با نسلهای بعدی WRX و WRX STI خواهد داشت در کانون توجهات قرار گرفته است. باور بر این است این سدان های پرفورمنس از طراحی ظاهری و داخلی مشابه لوورگ جدید سود خواهند برد. البته جزئیات قوای محرکه این خودروها فعلاً مشخص نیست اما گفته شده احتمال استفاده از نسخه قویتر پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوی جدید در این خودروها وجود دارد. همچنین برخی منابع خبری اعلام کردهاند پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوی ایسنت برای WRX و WRX STI جدید در نظر گرفته شده است.
همچنین خبر رسیده WRX STI جدید حداقل قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۴۹۰ نیوتون متری خواهد داشت که نسبت به قدرت ۲۶۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۶ نیوتون متری ایسنت بسیار بیشتر است. استخراج چنین قدرتی از پیشرانه کوچکتر ۱.۸ لیتری توربو بعید به نظر میرسد. اگرچه گفته شده نسخه داغتر STI با گیربکس دستی عرضه خواهد شد اما شاید مدل عادی WRX با گیربکسهای دستی و CVT در دسترس باشد.
Malt hill
۳۱ مرداد ۱۳۹۹کسی که WRX رو با گیربکس cvt بخوادش؛ زنده می خوامش!!!
meysam
۳۱ مرداد ۱۳۹۹nice
مهرآیین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹تقریباً برای همه مردم دنیا خودروهای ژاپنی جزو یکی از گزینه های اصلی قرار دارند و همیشه این سوال در ذهن خریداران وجود دارد که بین خودروهای آمریکایی و اروپایی و ژاپنی و کره ای کدام برند بهتر است و در این میان مهمترین عاملی که خودروهای ژاپنی را در این مقایسه خریداران برتری می بخشد قابل اتکا بودن و استهکام و دوام بالای آنهاست . خودروسازان مطرح ژاپنی مثل تویوتا و لکسوس و مزدا و میتسوبیشی و هوندا و نیسان اغلب به عنوان خودروسازانی شناخته میشوند که محصولاتشان بسیار بادوام است و این درحالی است که کیفیت سایر برندهای دیگر خودرو در جهان نیز در حال افزایش است ولی خودروهای ژاپنی همچنان قدرتمندانه و پیشتاز نسبت به سایر برندها در صدر هستند تا جایی که هروقت لیست باکیفیت ترین و با دوام ترین خودروهای جهان از سوی مجلات و نشریه های معتبر جهانی منتشر میشود خودروهای ژاپنی همیشه در میان ۱۰ خودرو برتر و باکیفیت دنیا هستند و اگر نگاهی به فهرست کامل باکیفیت ترین و بادوام ترین خودروهای جهان بیندازیم میبینیم که ۹۲ درصد آنها خودروهای ژاپنی هستند .
.
۳۱ مرداد ۱۳۹۹نیسان و میتسوبیشی رو اصلا نمیشه به بقیه ژاپنیا چسبوند اصلن رکورد های خوبی تو قابلیت اطمینان ندارن میتسوبیشی ک وضعش اصلا خوب نیست نیسان هم سر خرابی های گیربکس سی وی تی جدیدا نا رضایتی به بار اورده در کل نمیشه از روی کشور سازنده ماشین رو قضاوت کرد درسته که تویوتا و هوندا با دوام ترین ماشینا رو میسازن ولی این دلیل نمیشه بگیم کلا ژاپنی ها اینجوری هستن
مهرآیین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز ذات ماشین های ژاپنی همینست که من گفتم . نه تنها حرف من اینست بلکه اهل فن و به اصطلاح ماشین بازها نیز حرفشان همینست . شما بهتر بود قبل از جواب دادن یک سر به آمار و ارقام جهانی و لیستهای منتشر شده باکیفیت ترین و با دوام ترین خودروها که توسط مجله ها و نشریه های معتبر آمریکایی و اروپایی که در زمینه خودرو فعالیت دارند میزدید و سپس جواب میدادید .
Mohsen. G
۱ شهریور ۱۳۹۹جناب مهر آئین عزیز جمله بندی بی نقص و بسیار مستحکمی دارید و منظورتون رو به درستی و با استدلال به خواننده دیکته کردید، جسارتا املای استحکام رو درست کنید.
مهرآیین
۱ شهریور ۱۳۹۹بزرگوار حرفتان کاملاً صحیح است اما اگر یادتان باشد من قبلاً هم گفته ام که اشتباه تایپی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید
..Hossein
۱ شهریور ۱۳۹۹دوست گرامی من لازم دیدم چند نکته رو بیان کنم
برای همه مردم بهجز خودروهای ژاپنی خودروهای آلمانی فرانسوی انکلیسی و آمریکایی هم جزو گزینه های اصلی قرار دارند
دوم اینکه خریدار بر اساس نیازش و خدماتی که برندهای خودروسازی ارائه میدن و ذهنیتی که از برند مورد نظرشون دارن خرید میکنن و در همین خرید هم کلی دلیل دیگه مثل مصرف سوخت ، قابلیت اطمینان ، ایمنی ، قیمت ، طرحهای تشویقی ، فضای سرنشین و بار ، قدرت ، شتاب ، استهلاک و …. دخیل هستن و خریدار بر اساس نیازهاش خودرویی خریداری میکنه که البته استهلاک کم و قابلیت اطمینان هم یکی از این دلایل میتونه باشه ، که اگر طبق گفته شما تنها ملاک استحکام بیشتر و استهلاک کمتر بود برندهایی مثل فیات که در اکثر رتبه بندی ها رده های آخر رو دارن هیچگاه نباید خودرویی در سطح جهان میفروختن کما اینکه برای خیلی از مردم دنیا خودرویی از برند فیات نیازشون رو برآورده میکنه هرچند در نظر سنجی ها رتبه پایین تری نسبت به خودروهای ژاپنی داشته باشه
جایی هم گفتید ”خودروسازان مطرح ژاپنی مثل تویوتا و لکسوس و مزدا و میتسوبیشی و هوندا و نیسان اغلب به عنوان خودروسازانی شناخته میشوند که محصولاتشان بسیار بادوام است و این درحالی است که کیفیت سایر برندهای دیگر خودرو در جهان نیز در حال افزایش است ولی خودروهای ژاپنی همچنان قدرتمندانه و پیشتاز نسبت به سایر برندها در صدر هستند” که اینطور بنظر میرسه که خودروهای ژاپنی به تنهایی در اوج قله کیفیت هستند و خودروهای تولیدی مابقی کشورها هر روز سخت تلاش میکنن که شاید روزی به این کیفیت ژاپنی ها برسند که بنظرم اینطورنیست و خیلی از برندهای تولیدی کشورهای دیگه هم کیفیت مطلوبی دارن
اینکه خودروهای ژاپنی با کیفیت هستن کاملادرسته و این ذهنیت در بین خریداران وجود داره که خودروهای ژاپنی ( مخصوصا تویوتا، هوندا و سوبارو خودروهای باکیفیتی هستن در صورتی که این ذهنیت خیلی در مورد میتسوبیشی صدق نمیکنه ) اما اینکه فکر کنیم تولیدات مابقی کشورها پایینتر باشن اشتباهه
در ضمن به یکی از دوستانی که جوابتون رو داده بود گفته بودید که قبل از پاسخ دادن مطالعه کنه ، من اینجا چند لینک از خود سایت پدال قرار میدم که مربوط به مطالعات قابلیت اطمینان جی دی پاور هستش
در انتها ممنون میشم شما هم لینک و یا منبع اون ۹۲ درصد رو اعلام کنید و اینجا قرار بدید تا ماهم مطالعه کنیم چون طبق گفته شما از هر ۱۰۰ خودروی با کیفیت و با دوام دنیا میبایست ۹۲ خودرو تولید برندهای ژاپنی باشه که کاملا بعید میدونم همچین عددی درست باشه
من منتظر منبع ازطرف شما میمونم چون شاید من اشتباه کنم و این عدد درست باشه
https://www.pedal.ir/%d8%af%d8%a7%d8%ac/%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%ac%db%8c%e2%80%8c%d8%af%db%8c-%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1-2020/
https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d8%ac%db%8c%e2%80%8c%d8%af%db%8c-%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7-2019/
مهرآیین
۱ شهریور ۱۳۹۹حسین عزیز از شما تشکر میکنم که کامنت من را خواندید و نقطه نظراتتان را در مورد آن گفتید . باید خدمت شما عرض نمایم اولا اینکه شما با دقت کامنت من را نخوانده اید چون من هرگز نگفته ام فقط خودروهای ژاپنی گزینه اصلی مردم هستند بلکه اگر دقت کنید گفته ام : (( تقریباً برای همه مردم دنیا خودروهای ژاپنی جزو یکی از گزینه های اصلی قرار دارند )) و زمانی که گفته ام یکی از گزینه ها پس این بسیار متفاوت است تا اینکه گفته باشم فقط گزینه های ژاپنی در ذهن خریداران است . دوما اینکه شما گفتید : (( خریدار بر اساس نیازش و خدماتی که برندهای خودروسازی ارائه میدن و ذهنیتی که از برند مورد نظرشون دارن خرید میکنن و در همین خرید هم کلی دلیل دیگه مثل مصرف سوخت ، قابلیت اطمینان ، ایمنی ، قیمت ، طرحهای تشویقی ، فضای سرنشین و بار ، قدرت ، شتاب ، استهلاک و …. دخیل هستن و خریدار بر اساس نیازهاش خودرویی خریداری میکنه که البته استهلاک کم و قابلیت اطمینان هم یکی از این دلایل میتونه باشه )) که در جواب این حرفتان باید بگویم که خودروهای ژاپنی اکثر این این امکانات و خدماتی را که شما فرمودید به مشتریانشان ارائه میدهند و هیچ شکی در این مورد نیست . سوما اینکه من هرگز نگفتم خودروهای ژاپنی به تنهایی در اوج قله هستن و اگر دقت کنید گفته ام نسبت به سایر برندها که این سایر برندها می توانند برندهای چینی یا ایرانی و یا خیلی از برندهای بی کیفیت دیگر باشند و مشخص است که خیلی از برندهای دیگر مثل برندهای آمریکایی و آلمانی نیز خودر های با کیفت بالا در اختیار مشتریانشان قرار می دهند و مطمئنا فقط ژاپن در این زمینه یکه تاز نیست بلکه فقط یکی از کشورهای پیشتاز در این زمینه است طوری که ژاپنیها همیشه جزو ده تای اول با کیفیت ترین و با دوام ترین ها هستند . چهارما اینکه من هرگز چنین ذهنیتی ندارم و هرگز نگفته ام تولیدات مابقی کشورها پایینتر از ژاپنیهاست چون شرکت های زیادی مثل شورلت و فورد و دوج و رم و بنز و پورشه و آئودی و جگوار و آلفارومئو و غیره و ذالک ………… در سطح جهانی هستند که شرکت های ژاپنی هم یکی از آنها هستند و همه اینها در سطح جهانی دارند رقابت می کنند . پنجما در مورد آمار و درصد اعلام شده از سوی سایت ها باید بگویم عددی که توسط مجله ها و نشریات و سایتهای مختلف اعلام می شود ممکن است متفاوت باشد و یکی نباشد ولی یک حرف و موضوع بین اکثریت غریب به اتفاق مجله ها و نشریه ها و سایتهایی که در زمینه خودرو فعالیت دارند مشترک است و آن هم اینست که خودرهای ژاپنی اقتصادی هستند و کیفیت و استحکام و دوام بالایی دارند .
محمد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹عجب طراحی باحالی داره
رامین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹کاش سوبارو با WRX برگرده به مسابقات WRC. یعنی میشه ؟؟
Reza
۳۱ مرداد ۱۳۹۹خوشم اومد عالیه ???
ارشیاsvj
۳۱ مرداد ۱۳۹۹طراحی قشنگی داره!!
Sina
۳۱ مرداد ۱۳۹۹فوق العادس قیافش .
این ماشین برعکس خیلیای دیگه که روز به روز زشت تر میشن داره زیباتر میشه
بی ریا
۳۱ مرداد ۱۳۹۹این سوبارو طراحیش فوق العاده لهتر از سوباروهای قبلی شده
حسین دهمرد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ماشینی که اورهنگش زیاده مثه گوشی میمونه که حاشیه صفحه ش زیاده. برندای لوکس مثه بیمر رو اگه دقت کنین چرخ ها تا حد امکان به چهار گوشه کشیده شدن و خیلی زیبا و مدرن به نظر میرسه
NISSAN GTR SOLTAN
۱ شهریور ۱۳۹۹دیگه ببخشید که توی طراحی با شما مشورت نکردن
Hadi
۳۱ مرداد ۱۳۹۹طراحیش خیلی زیبا و شرقیه…
ولی کلا سوبارو سدان و استیشن ها رو قشنگ میزنه…
کاش شاسی بلنداش هم به زیبایی سدان هاش بودن…