چندین خودروساز در طی سالیان گذشته نامهای قدیمی را دوباره احیا کردهاند. تنها به واکسهال ویوا یا هیوندای توسان نگاه کنید. سوزوکی نیز اوایل امسال نام بالنو را زنده کرد و هماکنون این برند ژاپنی با مدل ایگنیس بازگشته است. نشان ایگنیس آخرین بار ۹ سال پیش دیده شده بود اما باید گفت که آن سوپرمینی بلندقد هرگز توجه عموم را به خود جلب نکرد و در حقیقت یک خودروی پرفروش نبود. با توجه به بازار شاسی بلندها که در طی چند سال گذشته رونق خوبی داشتهاند میتوان گفت آن خودرو جلوتر از زمان خود بوده است.
در هر زمینهای، خودروی جدیدی که نام ایگنیس را دوباره زنده کرده جالبتوجهتر است. این خودرو از پلتفرم جدید سوزوکی بهره برده و قطعات خود را با بالنو و نسل بعدی سوپرمینی سوئیفت به اشتراک میگذارد. ایگنیس در حقیقت یک کراس اوور شهری همانند فیات پاندا چهار چرخ محرک است. سوزوکی خودروهایی چون فیات ۵۰۰ و واکسهال آدام را نیز حریف خود میداند بنابراین ایگنیس باید عملکرد مناسبی داشته باشد.
با ۳.۷ متر طول این خودرو کمی بزرگتر از هیوندای i10 بوده اما با توجه به نمای جلوی جذاب، بدنهی نازک، خط سقف زاویهدار و قوس چرخهای ترد یکی از متمایزترین خودروهای شهری به شمار میرود. این خودرو را دوست داشته باشید یا نه اما شکی وجود ندارد که ایگنیس شخصیتی واقعی دارد که تنها رقبای جذاب میتوانند آن را دوبارهسازی کنند.
داخل خودرو متداولتر بوده اما احساس گرانبهاتری نسبت به سایر خودروی شهری شرکت یعنی سلریو دارد. در روی داشبورد و دربها شاهد طراحی و مواد دو رنگ هستیم و موارد قابلتوجهی چون صفحه لمسی تبلت مانند و کنسول جدای سیستم تهویه شخصیت متمایزی برای ایگنیس ایجاد کردهاند.
موقعیت رانندگی خودرو اندکی بالا بوده و کابین باریک است اما فضای شگفتانگیزی برای پاها و سر وجود دارد. این میزان فضا به لطف داشبورد کوتاه و دو صندلی پشتی انفرادی که از نوع لغزشی هستند ایجاد شده است. این خودرو فضای بیشتری نسبت به اکثر رقبای خود دارد و ۴ سرنشین بالغ در سفرهای طولانی راحتی خوبی خواهند داشت.
سبکترین نسخهی ایگنیس ۸۱۰ کیلوگرم وزن دارد به همین علت این خودرو در جاده مشتاق و فرز احساس میشود. همهی مدلهای این خودرو از پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری Dualjet با قدرت ۸۹ اسب بخاری استفاده میکنند اما میتوانید سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی را نیز سفارش دهید.
مطابق انتظار این خودرو در شهر هیجان رانندگی خوبی داشته که این امر به لطف ابعاد جمعوجور و دید خوب حاصل شده است. هرچند در جاده اوضاع کمی پیچیده میشود. از یک سو خودرو چابک احساس شده و در سرعتهای بالا تحت کنترل است اما دست اندازهای بزرگ در سرعتهای کم باعث ناراحتی خودرو میشود و صدای باد و جاده و پیشرانه نیز بیشتر از رقبایی چون فولکس آپ و هیوندای i10 به کابین راه مییابند. تکانهای بدنه نیز کاملاً قابل احساس هستند و فرمان خودرو نیز کند و مبهم نشان میدهد.
خودروی حاضر در تست از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد اما در حقیقت نمیتواند به پای فیات پاندا برسد؛ زیرا فاصلهی کف خودرو از زمین زیاد نیست. همچنین این سیستم باعث کاهش راندمان خودرو میشود بنابراین انتظار داریم که مدل نیمهفول دیفرانسیل جلو انتخاب مناسبتر و بهتری باشد.
سوزوکی ایگنیس نفسی تازه در کلاس خودروهای شهری است و استایل متمایز به همراه جزئیات برجسته و وزن کم دارد. این خودرو جادار بوده و علیرغم اینکه بهترین انتخاب نیست اما سواری دوستداشتنیای دارد. ما مدل ارزانتر و دیفرانسیل جلوی SZ-T را که ارزش بیشتری در برابر پول پرداختی دارد را پیشنهاد میکنیم.
مشخصات سوزوکی ایگنیس ۱.۲ SHVS SZ5 4X4
قیمت: 13 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی/واحد الکتریکی
قدرت/گشتاور: 89 اسب بخار/۱۲۰ نیوتون متر
گیربکس: 5 سرعته دستی، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 11.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 166 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
The Grand Tour
۱۶ دی ۱۳۹۵جالبه تا دیدمش خوشم اومد خیلی گوگولیهD:
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵.
حیف از این ماشین که دست قشر متوسط ما ازش دور باشه.
کاش وارد بشه یا داخلی ها، مونتاژش کنند.
faramarz
۱۶ دی ۱۳۹۵چه رخ باحالی داره
نویدی
۱۶ دی ۱۳۹۵مناسب بازار ایرانه.
حیف که مونتاژکاران ایرانی سلیقه و البته دانش کافی رو ندارن.
ME84
۱۶ دی ۱۳۹۵درود
از جلو که نگاه میکنی و میری به سمت عقب همه چیز خوبه، اما عقبش رو یه کم بی تناسب زده.
دلم میخواست یه جوری صدامو به گوش سوزوکی میرسوندم که لعنتی ، تو که اینقدر استعداد داری آخه چرا بیشتر دقت نمیکنی. چرا آخرش خرابکاری میکنی. یه تکون به خودت بدی حسابی رو میای.
یوسف
۱۶ دی ۱۳۹۵نمای جالبی داره فقط اون ستون عقب کلفت کارو خراب کرده
ASA
۱۶ دی ۱۳۹۵عقبش یه جوریه!
h112
۱۶ دی ۱۳۹۵چهار چرخ!!!!بیارنش تو ایران انبوه سازیش کنن…ولی حداقل اتوماتش…
یاسین
۱۶ دی ۱۳۹۵عقبشو بد کار کرده ولی طراحی داخلیش خوبه جلوشم یه حالت اسپرت باحالی داره سوزوکی برای بازار ایران خیلی خوبه هم از نظر قیمت همینکه کیفیتش واقعا صد برابر این چینیاس یه ماشین ژاپنی خوب با امکانات کافی و قیمت مناسب یکی تو ایران خودرو شعورش برسه بجای تولید این خانواده بی صاحب سمند و دنا برنامه رو تولید محصولات سوزوکی بزاره بخدا ملت یه چندتا ماشین بروز با کیفیت بجای این خزعبلاتی که میدن دست ملت بیچاره،
خدایا برس به داد این مردم بیچاره
omid
۱۶ دی ۱۳۹۵این طراحی های جعبه ای شکل و رترو توی خیلی از کشورها میتونه بازار خوبی ایجاد کنند و خودروهای مفیدی برای مردم باشند. توی ایران میتونستند برند “پیکان” رو با تحول همه جانبه اما با یک چنین طرح نوستالژیک و حفظ همون برند، خودرویی تولید کنند که هم اسم و اعتبار خوبی داشته باشه، هم خوب بفروشه و هم واقعا خودروی خوبی برای مردم باشه، کاری که فولکس با بیتل و گلف، فیات با 500 و … کردند اما افسوس که اینجا هیچکس به فکرش نیست، باشن هم مقاصد دیگه ای در پیش میگیرن که برامون از قبل قابل حدسه !