سوزوکی همیشه کارها را بهصورت متفاوتی انجام میداده مخصوصاً وقتی که بحث خودروهای چهار چرخ محرک در میان باشد. سوئیفت در دسته خودروهای کوچک، ارزانقیمت و چهار چرخ محرک قرار میگیرد و حالا نوبت به فیس لیفت این خودرو رسیده است.
بهروزرسانیهای سوئیفت فقط به ظاهر آن خلاصه شده و از جمله این موارد میتوان به چراغهای جلو و عقب LED و جلوپنجرهای متفاوت با نوار کرومی در وسط اشاره کرد.
اما موضوع مهمتر اینکه تکنولوژی و ایمنی این خودرو بهبود یافته و تریم جدید SZ-L آن دارای برخی تجهیزات جدی همچون سیستم تهویه مطبوع، رینگهای آلیاژی، کروز کنترل تطبیقی، چراغهای تطبیقی، اپل کارپلی و اندروید اتو میباشد. همه اینها با قیمت ۱۴۷۴۹ پوندی عرضه شدهاند که تریم SZ-L را به گزینهای جذاب در این خانواده بدل میکند.
مدل حاضر در تست از نوع SZ5 AllGrip بوده که از تجهیزات بیشتری همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش نقاط کور سود میبرد. واضح است که این مدل گرانتر بوده ولی تنها تریمی است که دارای سیستم چهار چرخ محرک میباشد.
از آنجایی که فصل زمستان در راه است و چسبندگی زیاد برای رانندگان ضروری جلوه میکند بنابراین سیستم چهار چرخ محرک سوئیفت باعث اطمینان خاطر بیشتر میشود. ارتفاع خودرو از زمین بیشتر نشده اما شما بهبود کشش را در هنگام عبور از برخی مکانها همچون تقاطعها متوجه خواهید شد هرچند پیش از آنکه گشتاور به چرخ های عقب برسد اندکی هرزگردی در چرخ های جلو وجود خواهد داشت.
البته همه افراد خواهان یک شاسیبلند دو دیفرانسیل و بزرگ نیستند بنابراین سوئیفت همچنان یک گزینه چهار چرخ محرک جالب باقی مانده هرچند قیمت حدود ۱۹ هزار پوندیاش برای چنین خودروی کوچکی گزاف به نظر میرسد.
هرچند همان قانونی همیشگی خانواده سوئیفت وجود دارد. هرچقدر بیشتر پول بدهید توجیه کمتری خواهد داشت. در بحث کیفیت کابین بهبودی رخ نداده و همچنان پلاستیکهای سخت و درخشان دیده میشوند و همان مشکلات مربوط به سواری سفت و ورود صدای جاده به کابین نیز حس میشوند.
پیشرانه ۱.۲ لیتری ۸۲ اسب بخاری و گیربکسی با فاصلههای تعویض زیاد هم کمکی به افزایش هیجان سواری سوئیفت نمیکنند و این جای شرمساری دارد زیرا ابعاد کوچک این سوپرمینی به همراه هندلینگ آن بسیار جذاب جلوه میکند. همچنین فرمان سریع و دندههای تیز باعث شدهاند این خودرو رگههایی از هیجان را به راننده منتقل کند.
اگر نیازی به فضای زیاد در صندلیهای عقب نداشته باشید بنابراین فضای جمعوجور سوئیفت مناسب کودکان خواهد بود و فضای بار ۲۶۵ لیتری آن نیز کاملاً پاسخگوی چنین خودرویی خواهد بود.
البته گول نوشته هیبرید روی درب صندوق را نباید خورد زیرا این تکنولوژی هیبریدی ملایم فاقد حالت الکتریکی خالص است. سیستم ۱۲ ولتی سوئیفت تنها دستیاری کوچک برای شتاب گیری بوده و تأثیری اندک روی بهبود مصرف سوخت دارد.
سوئیفت فاقد جذابیت و هیجان نیست و تریم جدید SZ-L از این نظر بهتر عمل کرده است؛ اما تا زمانی که واقعاً خواهان سیستم چهار چرخ محرک نباشید این مدل تست شده SZ5 AllGrip قیمتی بالا خواهد داشت و خرید آن منطقی نخواهد بود. مدلهای سادهتر به خاطر ابعاد جمعوجور و شاسی خوب باعث میشوند سوئیفت خودرویی جذاب باشد اما متأسفانه پلاستیکهای سفت و سواری سفت و پر سر و صدا باعث میشوند این خودرو ریشههای قدیمی خود را نشان دهد.
مشخصات سوزوکی سوئیفت ۱.۲ Dualjet Hybrid SZ5 AllGrip
- قیمت: 18749 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 82 اسب بخار/۱۰۷ نیوتون متر
- گیربکس: 5 سرعته دستی، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 13.۸ ثانیه
- حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۳ آذر ۱۳۹۹14 هزار پوند؟
اونا کجا و ما کجا…….
NAVID۰۰۹۸
۳ آذر ۱۳۹۹اشتباه نکنم ، هم قیمتِ داچیا ساندرو باید باشه و مسلماً ساندرو سواری نرم و راحتی داره اما این خودرو چهارچرخ محرک و با دوام ژاپنیه .
روزی میخواست در ایران تولید بشه که نشد اما نظر من اینه که ساندرو بهتر و به صرفهتره با سواری نرم و ظاهر نسل جدیدش هم که خوب شده .
Hadi
۳ آذر ۱۳۹۹قطعاً از ساندرو بهتره ولی گرونتره…
واقعاً جایگاه کنونی سوزوکی اصلا قابل قبول نیست…
سوزوکی میتونه خیلی بهتر باشه…
Aria
۳ آذر ۱۳۹۹این بهتر باید باشه
ساندرو(استپ وی) مصرف بنزینش بالاست لشه
داشبوردشو میبینی خوابت میبره
موتورش قدیمیه
تک دفه
اصلا از هر لحاظ سوزوکی سره
ضمن اینکه سوزوکی ژاپنه و همین یک آپشنه
??Amin_sto??
۳ آذر ۱۳۹۹ماشین خوبیه کاربردی و باکیفیت، چهار چرخ محرک بودش عالیه
اما بهترین سوزوکی برای من جیمنی هست خیلی دوست داشتنیه
Ali_x76
۳ آذر ۱۳۹۹اتفاقا خرید چهارچرخ متحرکش اصلا منطقی نیست.
وزن و مصرف و قیمت بیشتر، شتاب و فضای کمتر ( بخاطر گاردان و دیفرانسیل عقب ) در ازای چی؟
اگه عملکرد در برف مد نظر باشه، فقط و فقط لاستیک زمستانی یا زنجیرچرخ راهگشاست.
خودرو هایی مثل توسان، با وجود AWD بودن، توی مسیر یخ زده با خودرو های دف جلو بیشتر از ۲۰ درصد فرق نمیکنن ( چون نهایتا ۲۰-۳۰ نیرو به محور عقب میره)
ضمنا در مسیر یخ زده یا برفی، بجز انتقال نیروی موتور به زمین، بحث ترمز گیری و پیچیدن هم مهمه، یعنی ماشین دف جلو با لاستیک زمستانی (یا زنجیرچرخ) از ماشین AWD با لاستیک چهارفصل خیلی خیلی بهتره.
ارشیاSVJ
۳ آذر ۱۳۹۹فقط حوشگل و دو دیفرانسیله.
هیچ نکته مثبت دیگه ای نداره.
میثم
۳ آذر ۱۳۹۹تو اروپا ماشین ارزون میخوای سوارشی بهترین گزینه داچیاست
بنسبت پولی که میدی خیلی می ارزه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳ آذر ۱۳۹۹دوستان کسی میدونه این باله های کنار سپر ماشین اسمش چیه؟اسپلیتر رو نمیگم
Ahmadreza2002
۳ آذر ۱۳۹۹کدوم ؟
تو تصاویر که چیزی نیست!
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳ آذر ۱۳۹۹این ماشین نه که ماشین های ریس رو میگم
زیزیگولو
۳ آذر ۱۳۹۹قرار بود ایرانخودرو به عنوان یه هاچ بک اقتصادی خط تولیدشو راه بندازه ولی بخاطر تحریما، ژاپن همکاریشو با ایرانخودرو قطع کرد
Ramin
۳ آذر ۱۳۹۹جلوش کپی جگوار تیپ اف هست.
البته از زاویه پهلو.
Travelforever
۳ آذر ۱۳۹۹حدودا 600 میلیون در میاد در بهترین حالت که ماهی 6 میلیون ذخیره کنی پس از 100 ماه یعنی 8 سال میتونی بخریش
امیر
۴ آذر ۱۳۹۹اینجا بعد ۱۰۰ ماه ، اونجا بعد ۱۰۰ روز .