تا زمانی که مبلغی اضافی برای تجهیزات ایمنی نپردازید اوضاع همینگونه خواهد بود…
نسل جدید سوپرمینی سوزوکی سوئیفت در تستهای تصادف یورو انکاپ توانست ۳ ستارهی ایمنی به دست آورد. با پرداخت بهای بیشتر برای تجهیزات ایمنی بیشتر یک ستارهی دیگر نیز به این خودرو اضافه میشود.
سوزوکی سوئیفت بهصورت استاندارد در بخش سیستمهای کمک ایمنی تنها توانست ۲۵ درصد امتیازات ممکن را به دست آورد. از نقطهضعفهای این خودرو میتوان به نبود ترمز اضطراری خودکار بهصورت استاندارد و همچنین فقدان هیچگونه سیستم هدایت خودرو بین خطوط و دستیار سرعت اشاره کرد.
اگر پکیج پشتیبانی ترمز راداری را خریداری کنید این امتیاز به ۴۴ درصد افزایش یافته و در کل سوئیفت از ۵ ستارهی ممکن میتواند ۴ ستاره به دست آورد. این موسسهی مستقل میگوید سیستم ترمز خودکار سفارشی عملکرد خوبی دارد و محدودکننده سرعت راننده نیز شانس تصادف را کم میکند.
اما جدای از مباحث تکنولوژی، سوئیفت در کل خوب عمل کرده و در بخش حفاظت از سرنشینان بالغ و خردسال به ترتیب موفق به کسب ۸۳ و ۷۵ درصد امتیازات شده است. یورو انکاپ میگوید این خودرو در بخش تستهای ایمنی عابران پیاده نیز توانسته ۶۹ درصد امتیازهای ممکن را کسب کند.
اما خودروهای دیگری نیز در تستها شرکت کردهاند. شاسیبلند اشکودا کودیاک و کراس اوور مینی کانتری من توانستهاند ۵ ستارهی ایمنی را دریافت نمایند. نیسان میکرا نیز بهصورت استاندارد توانسته ۴ ستاره کسب کند که با انتخاب پکیج سفارشی ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ خودرو بین خطوط این عملکرد به ۵ ستاره ارتقا پیدا میکند.
دبیر کل یورو انکاپ میگوید:
موسسه ما از سال گذشته امتیازدهی به سیستمهای ترمز خودکار اضطراری را آغاز کرده و ما استفادهی گسترده و سریع از این تکنولوژی را میبینیم. امیدواریم از سال آینده خودروهای بیشتری را مجهز به این سیستمها ببینیم.
او ادامه میدهد:
یورو انکاپ به مدت ۲۰ سال خودروسازان را برای استفاده از تکنولوژیهای جدید و بهتر تحتفشار گذاشته است. در آن زمان تجهیزاتی چون کیسههای هوا و پیش کشش مطرح بودند و امروز نیز سیستمهای کمکرانندهی پیشرفته که سنگ بنای خودروهای خودران آینده خواهند بود مدنظر هستند.
در نهایت خودروهای فیات دوبلو، فیات ۵۰۰ و فورد کا پلاس نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و توانستند ۳ ستارهی ایمنی را به خود اختصاص دهند.
جواد
۱۳ خرداد ۱۳۹۶الان همین تندر90خودمون چون سیستم ایمنی نداره 1 ستاره از دست میده و 2 ستاره محسوب میشه تازه ایمنی اون مربوط به سال 2006 هستش از اون موقع استاندارد ایمنی اروپا 2 بار تغییر کرده و چند ایتم به اون اضافه شده و شرایط تست هم سخت تر فقط جهت اطلاع گفتم که تندر 90 نهایت بتونه تو تست جدید 1 ستاره بگیره البته نسخه تولید ایران منظور هستش
یاسین
۱۳ خرداد ۱۳۹۶همینه اقا تمام ماشینهای خیلی ارزون اگر تجهیزات ایمنیشون ناقص باشه عملا ایمنی کافی ندارن مثل قضیه داستره دیگه داستر با تجهیزات ایمنی 4 ستاره میگیره ولی بدون تجهیزات وضع خرابه همین سوزوکی ویتاراش چون تجهیزات ایمنیش کامله همیشه 5 ستاره ایمنی رو گرفته
محسن
۱۳ خرداد ۱۳۹۶این تست تصادف اروپاست.
اگه تست تصادف امریکا بود که یک ستاره هم نمیگرفت.
وحید
۱۳ خرداد ۱۳۹۶باز هم امتیاز قابل قبولی گرفته با تجهیزات استاندارد
ایرانی
۱۳ خرداد ۱۳۹۶اگه به ظاهر بعد از تصادف از جلو بود شاید 4 تا5 ستاره هم بش میومد… اما از بقل داغون شده و ظاهرا اونی که مهم هست نتایج تاثیر ضربه بر آدمکهاست…!!
ایرانی
۱۳ خرداد ۱۳۹۶عملکرد ایربگها و … هم خیلی مهمه……
جمال
۳۰ مرداد ۱۳۹۶سقفش جمع نشده که نشون میده ایمنی سرنشین توش تضمین شده است ستاره گرفتن ها به دلیل های مختلفی هست مثل داشتن تجهیزات که کم بودن ستاره نشان دهنده این نیست که تو تصادف خطر ناکه بیشتر به چیشگیری از تصادفات هم ستاره میدن