سوزوکی

انتشار اولین تصاویر و اطلاعات رسمی از نسل جدید سوزوکی جیمنی

پس از افشای تصاویر بدون پوشش و همین‌طور چندین کاتالوگ، سوزوکی سرانجام نخستین تصاویر رسمی از نسل جدید جنگجوی کوچک آفرود خود یعنی جیمنی را منتشر کرده است. بااین‌حال سازندهٔ ژاپنی هنوز هم اطلاعات چندانی از مشخصات فنی جیمنی جدید ارائه نکرده و بنابراین فعلاً نمی‌دانیم که چه چیزی در زیر پوستهٔ جعبه‌ای شکل این خودرو پنهان شده است. بااین‌حال سوزوکی صرفاً تأیید کرده است که جیمنی جدید همچنان روی شاسی نردبانی ساخته شده و ساختاری بدنه روی شاسی دارد.

نسل جدید جیمنی در دو نسخهٔ مختلف بنام‌های «جیمنی» و «جیمنی سی‌یرا» عرضه می‌شود که اولی کوچک‌تر بوده و مخصوص بازار داخلی ژاپن است. نمونهٔ اول در بازار خودروی ژاپن در بخش کی کارها قرار می‌گیرد که این یعنی طولی کمتر از ۳.۴۰ متر داشته و به یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سی‌سی مجهز خواهد بود. جیمنی سی‌یرا اما برای عرضه در بازارهای خارج از ژاپن در نظر گرفته شده و طبق گزارش‌ها، از یک پیشرانهٔ بزرگ‌تر ۱.۵ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند. با توجه به اینکه محدودیت طول برای جیمنی سی‌یرا وجود ندارد، این مدل همچنین به بچه گلگیرها و سپرهای برجسته‌تر مشکی‌رنگ نیز مجهز خواهد بود.

به گفتهٔ سوزوکی، تمامی مدل‌های جیمنی به سیستم چهارچرخ محرک نیمه‌وقت مجهز هستند و به‌صورت استاندارد با یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ارائه می‌شوند اما امکان سفارش یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک و همین‌طور یک گیربکس کمکی ضریب سنگین هم برای آن وجود دارد. نسل جدید جیمنی با سه ترکیب دورنگی مختلف به همراه پنج تک‌رنگ گوناگون به بازار عرضه خواهد شد که با توجه به تصاویر، شامل رنگ‌هایی چون سبز جنگلی، کِرِمی و سفید می‌شود.

کابین نسل جدید جیمنی اما خصوصاً در اطراف صفحه آمپر، به‌وضوح از مدل قدیمی سامورایی الهام گرفته است. این ویژگی به جیمنی شخصیتی کاربردی بخشیده که بخشی از جذابیت‌های این آفرودر کوچک محسوب می‌شود. ازجملهٔ ویژگی‌های برجستهٔ کابین این اس‌یووی ژاپنی نیز می‌توان به صفحه‌نمایش هفت اینچی برای سیستم اطلاعتی-سرگرمی، دکمه‌های کنترلی روی غربیلک فرمان، سیستم تهویهٔ اتوماتیک، کروز کنترل و مهم‌تر از همه سیستم ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد. به‌زودی جزئیات و مشخصات بیشتری در مورد نسل جدید سوزوکی جیمنی مدل ۲۰۱۹ اعلام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Genius

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    یه کپی ارزان سازی شده از نسل قدیم G.Class که با توجه به قیمت و توانایی هاش گزینه خیلی محبوبی برای بازار کشورهای در حال توسعه بالاخص هند و پاکستان محسوب میشه.ایکاش ایران ما هم اقلا باندازه پاکستان اقتصادی آزاد و پویا داشت تا می تونستیم لذت رانندگی با این کوچولوی سخت جان رو بچشیم!

    1. Mohamad

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      واژه “کپی” معمولاً برای تولید کنندگان چینی استفاده میشه و با سوزوکی سنخیتی نداره
      اگر کوچکترین کپی و یا نقض پتنتی صورت بگیره برندهای معتبر و جهانی چنین حرکتی رو برنمیتابن و قطعا شکایت میکنن.
      ضمنا هر طراحی جعبه ای شکلی لزوما الهام گیری از g کلاس نیست، یکم منطقی باشید.

    2. datsun

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      وقتی جیمنی با همین شکل ۱۹۷۰ تولید میشد G کلاسی وجود نداشت

  2. E 36

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (917 ديدگاه)

    خیلی ضعیفه همه چی هست جز آفرودر

    1. ایمان

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      نگاه به فسقلی بودنش نکن یک آفرودی داره که بیا و ببین

  3. me84

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اگه مدل 4 درش رو هم بزنه فکر کنم استقبال خوبی ازش بشه. طراحی خیلی خوبی داره.

  4. حسن

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    موتور۶۶۰سی سی و ۱۵۰۰ سی سی برای آفرود؟؟. این خودرو است یا موتور سیکلت؟

  5. رها

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سوزوکی جان یه موتور 2.5لیتری هم براش بذار که اگه کسی خواست سفارشی استفاده کنه .
    نه گشتاور داره نه قدرت.

  6. رها

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    فی چند؟؟

  7. Mohamad

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    ایم همه جوره بدرد بازار ما میخوره
    چه مصرف عموم و چه استفاده نظامی
    قیمت مناسبت
    طراحی متعارف
    ژاپنی بودن و استهلاک کم
    قدرتشم به اندازه کافی خواهد بود جای نگرانی نداره

  8. سام

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    سوزوکی همیشه ماشین های با کیفیت و ارزان و خیلی کم خرج می سازد و در ژاپن هم سومین برند پرفروش است.از بتدای سال 2018 سوزوکی توانست 310,716 خودرو در ژاپن بفروشد که پس از تویوتا و هوندا در رتبه سوم جای گرفته است.

  9. مهران

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (108 ديدگاه)

    چقدر باحاله…خصوصا استایلش…البته چراغهای عقبش به خوبی بقیه اجزاش نیست..به هر حال به نظرم پر طرفدار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا