همچنان در دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال هستیم و امروز به گروه هاچبکهای سگمنت A رسیدهایم که در دوئل پنجم آن شاهد رقابت میان رنو توئینگو و اسمارت فورفور بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۱۳۳ رأی به ثبت رسیده است که فورفور موفق شد با کسب ۷۸۲ عدد از آنها یا به عبارتی کسب ۶۹ درصد از کل آراء پیروز و راهی مرحلهٔ بعدی گردد درحالیکه توئینگو با دریافت ۳۵۱ رأی از دور رقابتها کنار میرود. حال امروز در ششمین دوئل گروه هاچبکهای سگمنت A سوزوکی سلریو در برابر هوندا N One قرار گرفته است.
شورلت اسپارک | اوپل کارل | رنو توئینگو | اسمارت فورفور |
؟ | اسمارت فورفور | ||
اشکودا سیتیگو | سئات Mii | سیتروئن C1 | پژو ۱۰۸ |
؟ | پژو ۱۰۸ | ||
فیات ۵۰۰ | اوپل آدام | سوزوکی سلریو | هوندا N One |
اوپل آدام | ؟ | ||
هیوندای i10 | کیا پیکانتو | تویوتا آیگو | فولکسواگن آپ |
کیا پیکانتو | فولکسواگن آپ |
سوزوکی سلریو
سوزوکی برای اولین بار در فوریهٔ سال ۲۰۱۴ از هاچبک کوچک جدیدی بنام سلریو پردهبرداری کرد. این خودرو در اصل جایگزینی برای مدل آلتو محسوب میشود. سلریو در کشورهای مختلفی از ژاپن و هند گرفته تا اروپا عرضه میگردد. تولید این خودرو در تایلند و پاکستان و همینطور در هند توسط ماروتی سوزوکی انجام میگیرد. سلریو برای بازارهای اروپایی اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ معرفی شد. این هاچبک کوچک ژاپنی در بازارهای جهانی با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است. موتور دیزلی از نوع ۷۹۰ سیسی دو سیلندر است که ۴۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. پیشرانهٔ بنزینی اما یک واحد ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی است. این موتور که برای دوئل ما هم انتخاب شده است، ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در هند اما نسخهٔ دوگانهسوز CNG سلریو هم عرضه میشود. برای انتقال نیروی پیشرانهها سه گیربکس مختلف در نظر گرفته شده که شامل پنج سرعتهٔ دستی، پنج سرعتهٔ نیمه اتوماتیک و یک نمونهٔ CVT میشود. نسخهٔ هندی سلریو که حتی از ایربگ هم بیبهره است، در آزمونهای ایمنی یورو انکپ حتی یک ستاره هم کسب نکرده است اما نسخهٔ اروپایی آن موفق به کسب سه ستاره در آزمایشهای تصادف این سازمان شده است.
هوندا N One
هوندا در گذشته بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲ خودروهای کوچکی تحت عنوان سری N را تولید میکرد. سپس چندین دهه بعد، این شرکت ژاپنی یک هاچبک کوچک جدید بنام N One را در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۱ رونمایی کرد که در اصل احیای سری N قدیمی محسوب میشد. N One همانند سلف خود یک هاچبک بسیار کوچک شهری است که از طراحی رترو و جعبهای شکل استفاده میکند و شباهت زیادی به سری N دارد. فروش این ماشین از نوامبر سال ۲۰۱۲ در ژاپن آغاز شد. N One در دستهٔ کی کارها قرار دارد و صرفاً در بازار داخلی ژاپن عرضه میشود. کی کار کلاس خاصی از خودروها در ژاپن است که باید طولی کمتر از ۴.۴۰ متر داشته باشند. همچنین این خودروها به پیشرانههای کوچک و کمتوانی هم مجهز هستند و صرفاً برای شهرهای شلوغ ژاپن طراحی شدهاند. N One هم بهعنوان یک کی کار، با یک پیشرانهٔ کوچک ۶۶۰ سیسی سه سیلندر عرضه میشود. این موتور در دو نسخهٔ تنفس طبیعی و توربوشارژ ارائه میشود که چون موتور سوزوکی سلریو از نوع تنفس طبیعی است، برای N One هم همین نسخه انتخاب شده است. این موتور ۵۸ اسب بخار قدرت و ۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود؛ اما نکتهٔ جالب در مورد این هاچبک شهری ژاپنی این است که برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد.
سوزوکی سلریو | هوندا N One | |
پیشرانه | ۱ لیتری ۳ سیلندر | ۶۶۰ سیسی ۳ سیلندر |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۶۸ اسب بخار | ۵۸ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰ نیوتن متر | ۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته اتوماتیک | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۵.۲ ثانیه | ۱۷.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۵۵ کیلومتر/ساعت | ۱۴۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۴.۳ لیتر (ترکیبی) | ۳.۷ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۳۵ لیتر | ۳۵ لیتر |
وزن | ۸۸۵ کیلوگرم | ۸۵۰ کیلوگرم |
طول | ۳.۶۰ متر | ۳.۳۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۴۲ متر | ۲.۵۲ متر |
قیمت پایه | ۹,۹۳۰ دلار | ۱۰,۵۳۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9880958]
MAHDI . VENOM-DEMON
۱ آذر ۱۳۹۶با وجودی که هوندا برند محبوبمه اما این مدلشو اصلا دوست ندارم یه جورایی مثل لینکلن و مدل MKT
Alireza.a
۱۱ آذر ۱۳۹۶سلام?.هوندا هویت داره، هر کس می بینتش یاد گذشته می افته دقیقا مثل پورشه.اصطکاک و مصرف سوختش کمتره، درحالی که بازده قدرت به حجمشم بیشتره.این اطلاعات جدول بعضی هاش درست نیست.کلا هیچ جدولی تو این نظر سنجی ها نیست، که کاملا دقیق باشه بهتره تحقیق کنیم تا مشکلی نباشه. قربونه چشاتون، غمتون نباشه☺
(Ali(Chevy Nova
۱ آذر ۱۳۹۶جناب دهقان
اگه صلاح مىدونىد بجاى دوئل کلاسهاى که کم تر طرفدار دارن دوئل محصولات سنگىن وزن مثل کامىونها و کشندها که بشدت جاشون خالى هست تو پدال رو جاىگزىن کنىد
خواهش بعدى من اونکه جمعه ها بخش معرفى ماسل کارها رو زود تر بذارید اگه امکانش هست
در هر صورت اختىار با شماست
ىا حق
آرش آمریکایی
۱ آذر ۱۳۹۶با علی موافقم
دوئل کامیون ها میتونه جالب باشه
یا حتی موتور سیکلت ها که اونا هم جاشو خیلی خالیه
(Ali(Chevy Nova
۱ آذر ۱۳۹۶ارش جان من خىلى دوست دارم رفقا تو پدال با کامىونها و کشندها بىشتر اشنا بشن
کلا بىن ماشىن بازا کلاس سنگىن وزن طرفدار کمى داره که اگه بهش بها داده بشه خىلى کلاس جذابى هستش
موتورسىکلت ها هم دقىقا مثل ماشىنهاى سنگىن وزن هست وضعىتشون
100 در 100 تو پدال بچه هاى هستن که طرفدار پرو پا قرص موتور سیکلت ها هستن و دوئل موتورسىکلت ها جذابىت خودش رو داره
امیر دهقان
۱ آذر ۱۳۹۶دوست گرامی فعلاً امکان برگزاری دوئل برای کامیونها فراهم نیست چون دوئل خودروها در چندین گروه در حال برگزاری است و نهایتاً برندۀ همۀ آنها هرچند کم طرفدار باید مشخص بشه.
بنابراین شاید بعد از پایان رقابتهای خودروها سراغ کامیونها رفتیم.
در مورد مطلب ماسل کارها اما تا حد امکان سعی میکنیم هر جمعه نهایتاً تا ظهر منتشر بشه.
mohammad_FM 480
۱ آذر ۱۳۹۶واقعا باهاتون موافقم اقای علی نوا دوئل کامیون ها میتونه واقعا جذاب باشه و متفاوت چون کمتر مقاله و مقایسه ای در مورد کامیون ها و کشنده ها انجام میشه و برای ما کامیون ها خیلی بده…
از آقای دهقان و سردبیر هم خواهش میکنم اگه میشه این کار رو بکنن
ایلیا
۱ آذر ۱۳۹۶فولکس آپ کاملترین خودرو این کلاسه.
توی این دوئل هیچکدوم نتونستن نظرم رو جلب کنن .مخصوصا طراحی داخلیشون
Hosein
۱ آذر ۱۳۹۶چقد بدم میاد از این جای دسته دنده?دوتا برند عشقن ولی این مدلاشون نه.سوزوکی یه کوچولو قابل تحمل تره
محمدرضا
۱ آذر ۱۳۹۶هوندا کوچیکتر ولی جادار تره
امیر
۱ آذر ۱۳۹۶شما جادارتر بودنشو از کجا فهمیدی؟!
sina
۱ آذر ۱۳۹۶فاصله بین محوری رو نگاه کن شما امیرجان :)))))
امیر
۱ آذر ۱۳۹۶آخه گفتن با اینکه کوچیکتره اما جادار تره و اینکه فاصله محوری که دلیل جادارتر بودن نیست، از صندلی های عقب مشخصه ?
sina
۱ آذر ۱۳۹۶البت کامنت من فان بود وگرنه مورچه چیه کله پاچه اش چی باشه ;)
Alireza.a
۱۱ آذر ۱۳۹۶سلام.? بیاید به فاصله ی صندلی ها تا داشبورد نگاه کنیم.تابلو هستش هوندا جادارتره، اصلا این جزوی از سیاستهای هونداست، که بیشترین استفاده ی ممکن از داخل خودرو برده بشه. هوندا و نیسان بجز این که فقط از نظره حجم تولید سالیانه از تویوتا کمتر هستن، به طور کلی از تویوتا و تمامیه سایره خودروسازهای کل قاره ی آسیا بهترن.(البته فعلا در این عصر).قربونه چشاتون…
امیر
۱ آذر ۱۳۹۶بنظرم تو اکثر موارد سوزوکی برتره (به غیر از نمای عقب). هر دوتا شرکت دوست داشتنین (البته همه ی شرکت های ژاپنی) اما به سوزوکی رای میدم و یه سوال اینکه گیربکس نیمه اتوماتیک چیه؟!
AK_007
۱ آذر ۱۳۹۶فکر میکنم همون گیر بوس دنده ایه منتها بدون کلاچ یا با کلاچ دکمه ای
اشکان
۱ آذر ۱۳۹۶برند مورد علاقه ام هونداس، واسه همین بش رای میدم?
ولی واقعا این سگمنت جذابیتی نداره
نویدی
۱ آذر ۱۳۹۶سوزوکی سلریو میتونه بهترین جایگیزین واسه پراید باشه.
حمیدرضا
۱ آذر ۱۳۹۶طراحی هوندا خیلی جالبه طراحی سوزوکی هم در سطح ساندرو هست و خیلی ساده قشنگ معلومه برای اقتصادی بودن ساخته شده بنابراین حجم موتور ندارن که مهم هم نیست ولی من موتور دیزلی سوزوکی رو خیلی پسندیدم گشتاورش خیلی بالاست برای این هیکل در نهایت سلریو به خاطر قیمت و اینکه قطعا اقتصادی هست انتخاب می کنم امیدوارم این مدل توسط ایران خودور ساخته بشه تا هم مردم ماشین ژاپنی خوب سوار شن هم خودشون به سود درست و انسانی برسن
در تیپ پایه در انگلستان حتی شیشه های جلوش هم دستی هست ولی اون هوندا بی نهایت داخلش آپشن داره
mohammad_FM 480
۱ آذر ۱۳۹۶خب هیچکدوم جذاب نیستن و کلا این کلاس از خودرو ها زیاد جالب نیستن
ولی بین این دوتا اگه بخوام انتخابی داشته باشم انتخابم قطعا سوزوکیه چون واقعا قابل تحمل تر از هوندا هست مخصوصا نمای داخل و داشبورد هوندا که حال ادم خراب میکنه و دلیل دیگه اینکه مشخصات بهتری داره و همینطور قیمت پایین تر
آرمین
۱ آذر ۱۳۹۶با اینکه اصلا از برند سوزوکی خوشم نمیاد ولی به سوزوکی رای میدم.
ماکسیما
۲ آذر ۱۳۹۶سوزوکی تخصصش توی این سبک از ماشینهای اقتصادیه ،رای من سوزوکی
پیییو
۳ آذر ۱۳۹۶یعنی چیزی کە تو امتیاز دادنها اهمیت دارە فقط و فقط شتابه. درجه بعدی قدرت که رابطه مستقیمی دارن. بقیه مشخصاتو نذارید که نگاشم نمیکنن. بین این دو تا کی باید سوزوکی رو انتخاب کنه ؟! این ماشین برای شهر ۱۵ و ۱۷ چه اهمیتی داره مهم مصرف و راحتیه که فرسنگها جلوتره هوندا. موندم کی سوزوکی زده. مصرفشم تو کلاسش که خیلی بده و راحتی هم صفر در مقابل هوندا. شتابشونم بخوره تو سرشون. البه با این مصرف باید شتاب بهتری هم میداد سوزوکی ولی خوب اهمیتی نداره زیاد برای این کلاس. یه کم فکر کنید تورای دادنهاتون سریع نرید رو شتاب و قدرت !
Alireza.a
۱۱ آذر ۱۳۹۶سلام.منم می گم گوش نمی دن،چون سوزوکی ظاهرش زیباتره.هرچند هیچ هویتی نداره.!!!شبیه ساندرو هستش.